مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات

۸۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

Rethinking Place Branding: Comprehensive Brand Development for Cities and Regions

Rethinking Place Branding: Comprehensive Brand Development for Cities and Regions

English | 2014 | ISBN: 3319124234 | 248 pages | PDF | 5,2 MB

As Place Branding has become a widely established but contested practice, there is a dire need to rethink its theoretical foundations and its contribution to development and to re-assert its future. This important new book advances understanding of place branding through its holistic, critical and evidence-based approach. Contributions by world-leading specialists explore a series of crucially significant issues and demonstrate how place branding will contribute more to cultural, economic and social development in the future. The theoretical analysis and illustrative practical examples in combination with the accessible style make the book an indispensable reading for anyone involved in the field.

Download:

http://longfiles.com/htz1qx3iuti1/Rethinking_Place_Branding_Comprehensive_Brand_Development_for_Cities_and_Regions.pdf.html

[Fast Download] Rethinking Place Branding: Comprehensive Brand Development for Cities and Regions


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۴ ، ۰۸:۴۲
hasan sabilan ardestani

Advertising and Society: An Introduction, 2nd Edition



2013 | ISBN: 0470673095 | English | 312 pages | PDF | 4 MB

Now revised and updated to reflect the impact of emerging technologies, this new edition of Advertising and Society: Controversies and Consequences examines the evolution of advertising and its influence on society.

Download

http://longfiles.com/29x4cip1tg22/0470673095.pdf.html

http://onmirror.com/abm282tguzhn/0470673095.pdf.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۱۸
hasan sabilan ardestani
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۱۵
hasan sabilan ardestani

۳ ابزار رایگان سئو که باید آنها را بشناسید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۵۷
hasan sabilan ardestani

رسانه جدید تبلیغاتی؛ وقتی بیلبوردهای تبلیغاتی به پرواز در می‌آیند

بیلبوردهای پرنده‌ای که قرار است در ایران استفاده شوند، پاراموتورهایی هستند که توسط یک خلبان هدایت می‌شوند؛ پاراموتورهایی که از بال آنها به‌عنوان رسانه تبلیغاتی استفاده می‌شود. در این پاراموتورها خلبان برای شروع، پاراموتور را به سمت جلو هدایت کرده و به پرواز در می‌آورد

 کاوشگران روابط عمومی– پس از نخستین پرواز هواپیما توسط برادران رایت هر روز شاهد پیشرفت در این حوزه‌ بوده‌ایم. حوزه‌ای که این روزها به کمک تبلیغات هم آمده و می‌خواهد یکی از وسایل پروازی خود را تقدیم این صنعت کند تا فعالان این حوزه از آن به‌عنوان یک رسانه تبلیغاتی تازه استفاده کنند. این رسانه تبلیغاتی پروازی بیلبوردهای پرنده نام دارد که پس از آزمایش‌های مختلف پایش به داخل کشور ما نیز باز شده‌است. بیلبوردهای پرنده همان پاراموتورهایی هستند که قرار است از این پس بال‌های آنها محل نصب آگهی‌های تبلیغاتی برندهای داخلی شود تا در بالای سر مخاطبان به پرواز درآیند .

خبر حضور این رسانه تازه چند وقتی است که میان اهالی تبلیغات پیچیده است. خبری که درباره آن گمانه‌زنی‌های زیادی شده است. عده‌ای برای‌شان عجیب است و می‌گویند که شاید این رسانه تازه، تبلیغات خفته داخلی را بیدار کند و عده‌ای دیگر با احتیاط و از دور نظاره‌گر هستند تا ببینند که آینده این رسانه چه خواهد شد. با تمام این توصیفات «فرصت امروز» سراغ احمد عباسی فعال عرصه رسانه‌های نوین تبلیغاتی رفته تا سوالاتی را از او درباره بایدها و نباید‌های این رسانه تازه بپرسد. عباسی در ادامه به سوالات ما پاسخ می‌دهد .

***

در مورد بیلبورد پرنده توضیح دهید، اینکه چگونه کار می‌کند؟

تبلیغات پروازی یا بیلبوردهای پرنده نوعی رسانه تبلیغاتی نوین است که دوسالی است درتلاشیم تا در ایران نیز از آن بهره‌برداری کنیم. این رسانه جدید است و درکل دنیا درچندکشور از آن استفاده می‌شود و درنوع خودش برای برندها و مخاطبان هیجان‌انگیز است. بیلبوردهای پرنده‌ای که قرار است در ایران استفاده شوند، پاراموتورهایی هستند که توسط یک خلبان هدایت می‌شوند؛ پاراموتورهایی که از بال آنها به‌عنوان رسانه تبلیغاتی استفاده می‌شود. در این پاراموتورها خلبان برای شروع، پاراموتور را به سمت جلو هدایت کرده و به پرواز در می‌آورد و بعد از این مرحله حرکت بال‌ نقش بیلبورد را ایفا می‌کند و در آسمان به پرواز در می‌آید. نکته‌ای را باید در مورد تفاوت گلایدرها با این بیلبوردهای پرنده اضافه کنم؛ گلایدرها نیاز به فضای ویژه‌تری دارند، گلایدرها برای به پرواز درآمدن نیاز به قرارگرفتن در ارتفاع دارند درحالی‌که پاراموتورها به برندها این اجازه را می‌دهند که در هر فضایی از این رسانه تبلیغاتی استفاده کنند. هرچند مکان‌های خاصی نیز هستند که اجازه پرواز در آنها وجود ندارد مانند مناطق فرودگاهی، نظامی و… پاراموتورهایی که قرار است در ایران از آنها استفاده شود، تا حدودی تغییر کرده‌اند. این تغییرات از آن جهت در این پاراموتورها صورت گرفته که بتوان از آنها بهره‌برداری تجاری و تبلیغاتی کرد. از بیلبوردهای پرنده در مکان‌های مختلف استفاده می‌شود، برای مثال امکان دارد بیلبورد پرنده امروز در سواحل مازندران باشد و روز دیگر در سواحل کیش یا در هر نقطه دیگری به پرواز درآید. به هرحال نیاز بازار تبلیغات، طراحان رسانه‌های تبلیغاتی را وادار کرده است که به فکر رسانه تازه‌تری باشند. طبیعتا وقتی شرایط رسانه‌های تبلیغاتی مانند تبلیغات محیطی به مرحله‌ای می‌رسد که مخاطبان دیگر نسبت به آنها بی‌تفاوت می‌شوند باید طراحان رسانه‌های تبلیغاتی به فکر چاره باشند تا بتوانند راهکار بهتری را ارائه دهند. به نظرم بیلبوردهای پرنده نوآوری است که شاید بتواندتبلیغات محیطی را از حالت ایستا خارج کرده و جان تازه‌ای به آن بدهد. علاوه براین به نظرم این رسانه می‌تواند برای تبلیغات فرهنگی نیز کمک‌کننده باشد .

این سبک تبلیغات چه کمکی به برندها و کسب وکار خواهد کرد؟

مهم‌ترین کمکی که این رسانه به برندها می‌کند، فرار آنها از رسانه‌های ایستا و حرکت از رسانه‌های سنتی به رسانه‌های مدرن است. به هرحال معرفی یک محصول تازه یا خدمات برندها از طریق بیلبوردهای پرنده به خودی خود برای برندها ایجاد تمایز خواهد کرد. مطمئنا برند از طریق این رسانه به‌راحتی می‌تواند، نظر مخاطبان یا مشتریانش را جلب کند. هیجان و حس تازگی در هویت این رسانه موجود است و مخاطبان را به تماشای پیام تبلیغاتی که بالای سرشان به پرواز در آمده دعوت می‌کند. این نوع تبلیغات برای اکثر کسب‌و‌کارهایی که می‌خواهند پیام تبلیغاتی تاثیرگذاری را به مخاطبان برسانند، مناسب است. شرکت‌ها در تمامی مراحل برندسازی‌شان می‌توانند از این رسانه استفاده کنند، مراحلی مانند معرفی برند، معرفی محصول و… علاوه بر این، بیلبوردهای پرنده می‌توانند گروه مخاطبان زیادی را پوشش دهند. در واقع این مخاطبان می‌توانند شامل طیف‌های مختلفی از جامعه باشند. برای مثال اگر برندی می‌خواهد از تیم ورزشی حمایت کند یا پیامی در این حوزه به مخاطبانش برساند، این رسانه را می‌توان بر فراز استادیوم‌ها یا مکان‌های ورزشی به پرواز در آورد. این مکان‌ها می‌توانند متفاوت باشند مانند زمانی که برندی می‌خواهد پیامی در زمینه ورزش‌های آبی به مشتریانش برساند. این رسانه می‌تواند روی سواحل جنوب یا شمال به پرواز درآید. در این زمینه مثال‌های زیادی می‌توان زد .

به نظرتان پرواز این رسانه در شهرها و خیابان‌های شلوغ با مشکلاتی مواجه یا برای مخاطبان آزار‌دهنده نخواهد شد؟

مورد استفاده این رسانه بر فراز اتوبان‌ها نیست. این رسانه در فضاهایی که مخاطب می‌تواند آن را مشاهده کند، مفید خواهد بود و توصیه می‌شود. اگر به درستی از این رسانه بهره‌برداری نشود، ممکن است خطرناک نیز باشد. خلبان‌های این رسانه باید دوره‌های لازم را دیده باشند. از آنجا که این رسانه می‌تواند در ارتفاع کم نیز پرواز ‌کند، البته منظور ارتفاعی که طرح تبلیغاتی برند دیده شود، این خلبان است که ارتفاع را گاهی به ۲۰ متر یا گاهی به ۴۰ متر می‌رساند تا طرح تبلیغاتی برند در نقاط مختلف بهتر دیده شود. به هرحال این رسانه قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد که خود نشانه داینامیک بودن این نوع رسانه است. علاوه بر این گروه مشاوره حرفه‌ای نیز باید برندها را در جهت استفاده از این رسانه راهنمایی کند .

از معایب و مزایای این رسانه برای‌مان بگویید؟

هررسانه‌ای علاوه برمزایا، مطمئنا نقاط ضعفی نیز دارد. یکی از نقطه ضعف‌های این رسانه، عدم امکان استفاده از آن در شرایط بد جوی است. برای مثال در هوای توفانی و بارانی امکان پرواز این بیلبورد پرنده وجود ندارد. هرچند این شرایط جوی دیده شدن مابقی رسانه‌های محیطی را نیز دچار مشکل می‌کند و مخاطبان دیگر به آنها توجه نمی‌کنند. به هرحال این رسانه در تبلیغات کشور تازه وارد است و در همین ماه اخیر به جمع رسانه‌های کشور اضافه شده است و شاید ضعف‌های دیگر آن در درازمدت بروز کند .

آیا این رسانه را می‌توان جزء رسانه‌های پرهزینه و گران تبلیغاتی محسوب کرد؟ در مورد نحوه طراحی آگهی‌های این رسانه نیز توضیح دهید .

به هر حال تبلیغات، صنعت گرانی است و خواه ناخواه هزینه‌های زیادی در آن صرف می‌شود ولی به نظرم این رسانه به نسبت بقیه رسانه‌ها مانند تلویزیون و رسانه‌های محیطی آنچنان گران نخواهد بود. مطمئنا برندها با بهره‌برداری طولانی‌مدت از این رسانه در هزینه‌های‌شان صرفه‌جویی ‌می‌کنند. از این رسانه می‌توان در اقصی نقاط کشور استفاده کرد و همین موضوع در کاهش هزینه‌هادر مقایسه با دیگر رسانه‌ها تاثیرگذار خواهد بود
در مورد نحوه طراحی آگهی این رسانه نیز باید بگویم امکان نصب جسم خارجی روی بال به لحاظ ایمنی وجود ندارد به همین منظور چاپ روی بال در زمانی که هنوز بال به‌صورت پارچه است، صورت می‌گیرد و این کار حتما باید توسط کارشناسان این حوزه صورت گیرد .

این رسانه برای چه برندهایی در کشور اجرا شده است؟ و آیا اثربخشی آن سنجیده شده است؟

در واقع این رسانه تازه وارد ایران شده است و هنوز بسیاری از برندها با آن آشنا نشده‌اند اما در همین مدت کوتاه برندهای مختلفی برای کمپین‌های آینده خود در جهت استفاده از این رسانه برنامه‌ریزی کرده‌اند. در مورد اثربخشی باید بگویم، این رسانه قبل از ایران در ایتالیا مورد سنجش اثربخشی قرار گرفته و تحقیقات لازم در این باره شده است. برای سنجش اثربخشی این رسانه یک جامعه آماری ۱۵۰ نفری در نظرگرفته شده که در یک بازه زمانی شش‌ماهه به پنج‌سوال مربوط به این رسانه پاسخ دادند. از این جامعه آماری ۱۱۰ نفر به سوالات پاسخ دادند. نکته جالب اینکه این جامعه آماری بعد از ۱۸ ماه همچنان این رسانه و طرح تبلیغاتی آن را به یاد می‌آورند. اکثر این افراد از متفاوت بودن این رسانه یاد کردند و نسبت به استفاده مجدد از آن علاقه نشان دادند .

در مورد بیلبورد پرنده توضیح دهید، اینکه چگونه کار می‌کند؟

تبلیغات پروازی یا بیلبوردهای پرنده نوعی رسانه تبلیغاتی نوین است که دوسالی است درتلاشیم تا در ایران نیز از آن بهره‌برداری کنیم. این رسانه جدید است و درکل دنیا درچندکشور از آن استفاده می‌شود و درنوع خودش برای برندها و مخاطبان هیجان‌انگیز است. بیلبوردهای پرنده‌ای که قرار است در ایران استفاده شوند، پاراموتورهایی هستند که توسط یک خلبان هدایت می‌شوند؛ پاراموتورهایی که از بال آنها به‌عنوان رسانه تبلیغاتی استفاده می‌شود. در این پاراموتورها خلبان برای شروع، پاراموتور را به سمت جلو هدایت کرده و به پرواز در می‌آورد و بعد از این مرحله حرکت بال‌ نقش بیلبورد را ایفا می‌کند و در آسمان به پرواز در می‌آید. نکته‌ای را باید در مورد تفاوت گلایدرها با این بیلبوردهای پرنده اضافه کنم؛ گلایدرها نیاز به فضای ویژه‌تری دارند، گلایدرها برای به پرواز درآمدن نیاز به قرارگرفتن در ارتفاع دارند درحالی‌که پاراموتورها به برندها این اجازه را می‌دهند که در هر فضایی از این رسانه تبلیغاتی استفاده کنند. هرچند مکان‌های خاصی نیز هستند که اجازه پرواز در آنها وجود ندارد مانند مناطق فرودگاهی، نظامی و… پاراموتورهایی که قرار است در ایران از آنها استفاده شود، تا حدودی تغییر کرده‌اند. این تغییرات از آن جهت در این پاراموتورها صورت گرفته که بتوان از آنها بهره‌برداری تجاری و تبلیغاتی کرد. از بیلبوردهای پرنده در مکان‌های مختلف استفاده می‌شود، برای مثال امکان دارد بیلبورد پرنده امروز در سواحل مازندران باشد و روز دیگر در سواحل کیش یا در هر نقطه دیگری به پرواز درآید. به هرحال نیاز بازار تبلیغات، طراحان رسانه‌های تبلیغاتی را وادار کرده است که به فکر رسانه تازه‌تری باشند. طبیعتا وقتی شرایط رسانه‌های تبلیغاتی مانند تبلیغات محیطی به مرحله‌ای می‌رسد که مخاطبان دیگر نسبت به آنها بی‌تفاوت می‌شوند باید طراحان رسانه‌های تبلیغاتی به فکر چاره باشند تا بتوانند راهکار بهتری را ارائه دهند. به نظرم بیلبوردهای پرنده نوآوری است که شاید بتواندتبلیغات محیطی را از حالت ایستا خارج کرده و جان تازه‌ای به آن بدهد. علاوه براین به نظرم این رسانه می‌تواند برای تبلیغات فرهنگی نیز کمک‌کننده باشد .

این سبک تبلیغات چه کمکی به برندها و کسب وکار خواهد کرد؟

مهم‌ترین کمکی که این رسانه به برندها می‌کند، فرار آنها از رسانه‌های ایستا و حرکت از رسانه‌های سنتی به رسانه‌های مدرن است. به هرحال معرفی یک محصول تازه یا خدمات برندها از طریق بیلبوردهای پرنده به خودی خود برای برندها ایجاد تمایز خواهد کرد. مطمئنا برند از طریق این رسانه به‌راحتی می‌تواند، نظر مخاطبان یا مشتریانش را جلب کند. هیجان و حس تازگی در هویت این رسانه موجود است و مخاطبان را به تماشای پیام تبلیغاتی که بالای سرشان به پرواز در آمده دعوت می‌کند. این نوع تبلیغات برای اکثر کسب‌و‌کارهایی که می‌خواهند پیام تبلیغاتی تاثیرگذاری را به مخاطبان برسانند، مناسب است. شرکت‌ها در تمامی مراحل برندسازی‌شان می‌توانند از این رسانه استفاده کنند، مراحلی مانند معرفی برند، معرفی محصول و… علاوه بر این، بیلبوردهای پرنده می‌توانند گروه مخاطبان زیادی را پوشش دهند. در واقع این مخاطبان می‌توانند شامل طیف‌های مختلفی از جامعه باشند. برای مثال اگر برندی می‌خواهد از تیم ورزشی حمایت کند یا پیامی در این حوزه به مخاطبانش برساند، این رسانه را می‌توان بر فراز استادیوم‌ها یا مکان‌های ورزشی به پرواز در آورد. این مکان‌ها می‌توانند متفاوت باشند مانند زمانی که برندی می‌خواهد پیامی در زمینه ورزش‌های آبی به مشتریانش برساند. این رسانه می‌تواند روی سواحل جنوب یا شمال به پرواز درآید. در این زمینه مثال‌های زیادی می‌توان زد .

به نظرتان پرواز این رسانه در شهرها و خیابان‌های شلوغ با مشکلاتی مواجه یا برای مخاطبان آزار‌دهنده نخواهد شد؟

مورد استفاده این رسانه بر فراز اتوبان‌ها نیست. این رسانه در فضاهایی که مخاطب می‌تواند آن را مشاهده کند، مفید خواهد بود و توصیه می‌شود. اگر به درستی از این رسانه بهره‌برداری نشود، ممکن است خطرناک نیز باشد. خلبان‌های این رسانه باید دوره‌های لازم را دیده باشند. از آنجا که این رسانه می‌تواند در ارتفاع کم نیز پرواز ‌کند، البته منظور ارتفاعی که طرح تبلیغاتی برند دیده شود، این خلبان است که ارتفاع را گاهی به ۲۰ متر یا گاهی به ۴۰ متر می‌رساند تا طرح تبلیغاتی برند در نقاط مختلف بهتر دیده شود. به هرحال این رسانه قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد که خود نشانه داینامیک بودن این نوع رسانه است. علاوه بر این گروه مشاوره حرفه‌ای نیز باید برندها را در جهت استفاده از این رسانه راهنمایی کند .

از معایب و مزایای این رسانه برای‌مان بگویید؟

هررسانه‌ای علاوه برمزایا، مطمئنا نقاط ضعفی نیز دارد. یکی از نقطه ضعف‌های این رسانه، عدم امکان استفاده از آن در شرایط بد جوی است. برای مثال در هوای توفانی و بارانی امکان پرواز این بیلبورد پرنده وجود ندارد. هرچند این شرایط جوی دیده شدن مابقی رسانه‌های محیطی را نیز دچار مشکل می‌کند و مخاطبان دیگر به آنها توجه نمی‌کنند. به هرحال این رسانه در تبلیغات کشور تازه وارد است و در همین ماه اخیر به جمع رسانه‌های کشور اضافه شده است و شاید ضعف‌های دیگر آن در درازمدت بروز کند .

آیا این رسانه را می‌توان جزء رسانه‌های پرهزینه و گران تبلیغاتی محسوب کرد؟ در مورد نحوه طراحی آگهی‌های این رسانه نیز توضیح دهید .

به هر حال تبلیغات، صنعت گرانی است و خواه ناخواه هزینه‌های زیادی در آن صرف می‌شود ولی به نظرم این رسانه به نسبت بقیه رسانه‌ها مانند تلویزیون و رسانه‌های محیطی آنچنان گران نخواهد بود. مطمئنا برندها با بهره‌برداری طولانی‌مدت از این رسانه در هزینه‌های‌شان صرفه‌جویی ‌می‌کنند. از این رسانه می‌توان در اقصی نقاط کشور استفاده کرد و همین موضوع در کاهش هزینه‌هادر مقایسه با دیگر رسانه‌ها تاثیرگذار خواهد بود
در مورد نحوه طراحی آگهی این رسانه نیز باید بگویم امکان نصب جسم خارجی روی بال به لحاظ ایمنی وجود ندارد به همین منظور چاپ روی بال در زمانی که هنوز بال به‌صورت پارچه است، صورت می‌گیرد و این کار حتما باید توسط کارشناسان این حوزه صورت گیرد .

این رسانه برای چه برندهایی در کشور اجرا شده است؟ و آیا اثربخشی آن سنجیده شده است؟

در واقع این رسانه تازه وارد ایران شده است و هنوز بسیاری از برندها با آن آشنا نشده‌اند اما در همین مدت کوتاه برندهای مختلفی برای کمپین‌های آینده خود در جهت استفاده از این رسانه برنامه‌ریزی کرده‌اند. در مورد اثربخشی باید بگویم، این رسانه قبل از ایران در ایتالیا مورد سنجش اثربخشی قرار گرفته و تحقیقات لازم در این باره شده است. برای سنجش اثربخشی این رسانه یک جامعه آماری ۱۵۰ نفری در نظرگرفته شده که در یک بازه زمانی شش‌ماهه به پنج‌سوال مربوط به این رسانه پاسخ دادند. از این جامعه آماری ۱۱۰ نفر به سوالات پاسخ دادند. نکته جالب اینکه این جامعه آماری بعد از ۱۸ ماه همچنان این رسانه و طرح تبلیغاتی آن را به یاد می‌آورند. اکثر این افراد از متفاوت بودن این رسانه یاد کردند و نسبت به استفاده مجدد از آن علاقه نشان دادند .


منبع  فرصت امروز –نرگس فرجی

منبع خبر: http://prr.ir/page/10606/رسانه-جدید-تبلیغاتی؛-وقتی-بیلبوردهای-تبلیغاتی-به-پرواز-در-می‌آیند/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۵۶
hasan sabilan ardestani

با Tele PopUp از تبلیغات رایگان روی تلگرام لذت ببرید

نرم افزار Tele PopUp به شما این امکان را می دهد که با مشتریان خود ارتباط برقرار نمایید و به صورت رایگان تبلیغات کسب و کار خود را به کاربران تلگرام در سراسر جهان، ارسال نمائید!

قابلیت های نرم افزار تبلیغات در تلگرام:
- ارائه بانک اطلاعاتی همراه به صورت رایگان
- ارائه بسته های شماره مجازی آماده ارسال بدون بلاکی و قابلیت سویچ  اتوماتیک بین شماره ها
- ارائه سیستم جدید پنل شماره ساز انبوه
- ارسال هوشمند با متن متغییر
- قابلیت جابه جایی و انتقال نرم افزار روی سیستم دیگر
- تخفیف ویژه روی نسخه های چند کاربره

دانلود GO SMS Pro - نرم افزار موبایل ارسال پیامک

دانلود GO SMS Pro - نرم افزار موبایل ارسال پیامک

(94/5/25) تغییرات:

به روز رسانی به نسخه 6.31

GO SMS Pro یک برنامه مناسب برای مدیریت کامل بر روی پیامک ها و پیام های چند رسانه ای گوشی می باشد. این نرم افزار دارای محیط بسیار کابردی و کابرپسند می باشد و در آن انیمیشن های سه بعدی و رنگ های بسیار متنوع به کار گرفته شده است.


قابلیت های کلیدی نرم افزار GO SMS :
- امکان طراحی پوسته اختصاصی برای نرم افزار
- استفاده از پوسته های موجود برای GO SMS PRO
- دارای پوشه های تقسیم بندی مانند ورودی، خروجی و پوشه های رمز دار
- امکان ایجاد پوشه برای مدیریت بهتر بر روی پیامک ها و پیام های چند رسانه ای
- مدیریت سریع و بسیار آسان بر روی متون
- ارسال سریع پیامک ها و پیام های چندرسانه ای
- پشتیبانی از بسیاری از زبان های دنیا
- دسته بندی پیام ها
- پشتیبانی از مسنجرها و چت
- پشتیبان گیری از پیامک ها و پیام های چند رسانه ای به همراه تنظیمات
- دارای ویجت برای دسترسی سریع در صفحه خانگی در دو سایز
- قابلیت ارسال اطلاعات توسط ایمیل
- امکانات کامل برای نوشتن و شناسایی دست خط به همراه رنگ ها و...
- پشتیبانی از انواع شکلک ها
- به اشتراک گذاری فوق العاده سریع
- تنظیمات امنیتی و لیست سیاه

http://p30download.com/fa/entry/43132/
http://p30download.com/fa/entry/43132/
http://p30download.com/fa/entry/43132/
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۴ ، ۰۸:۵۸
hasan sabilan ardestani

در بسیاری از سازمان ها بر ارزیابی عملکرد کارشناسان تیم فروش تأکید می گردد و سازمان دوره های آموزشی و مشاوره ای فراوانی برای تقویت بنیه علمی و عملی تیم فروش و افزایش اثربخشی آنان برپا می نمایند، اما همواره یک فرد در سایه بوده و حاشیه امنی برای خود ایجاد نموده است و آن خود مدیر فروش است.

در طول چند سال اخیر برخی سازمان ها اقدام به ارزیابی عملکرد مدیریت فروش خود نموده اند.

در اغلب موارد ارزیابی عملکرد مدیریت فروش در خصوص ناکامی های ناشی از فقدان یک برنامه ریزی شفاف و یا موفقیت های حاصل شده توسط آنان با شکست روبرو شده است.

مشکل ناشی از عدم وجود یک نرم افزار یا یک تکنولوژی در سازمان نیست. حتی ناشی از عدم رغبت مدیر فروش به ارائه یک برنامه شفاف برای درک بهتر شرایط موجود در واحد فروش و بازار نیز نیست.

مشکل آن است که درحالی که سازمان تلاش دارد تا جمع و تفریق را یاد بگیرد، خود را در پیچیدگی ها مرتبط با حل مسائل انتگرال و دیفرانسیل درگیر می نمایند( به قول معروف می خواهد با یک دست دو هندوانه بردارد) .

موفق ترین راه برای ارزیابی عملکرد مدیریت فروش، به کارگیری روش جاری سازی از بالا به پایین (روش آبشاری) است. در طی مسیر جاری سازی، فرایند ارزیابی برای شناخت نقاط نیازمند به تقویت و بهبود، شناسایی می گردد.

این رویکرد، شمارا فوراً به جواب رسانده و یک مسیر پایدار و مستحکم برای ارزیابی مدیریت فروش فراهم می آورد.

۳ گام اساسی برای پیاده سازی برنامه ارزیابی عملکرد مدیریت فروش:

۱ برداشتن گام های کوچک

آیا تاکنون دیده اید که بتوان با تغییرات ابتکاری اساسی، یک شبه به موفقیت دست یافت ؟ البته که نه.

پس حتماً حرکت از نقطه A به نقطه Z یک شبه اتفاق نمی افتد و باید با برداشتن گام های کوچک از یک نقطه به نقطه دیگر رفت تا نهایتاً کل مسیر طی گردد.

به طور ویژه باید بر دو عامل کلیدی توجه نمود :

۱ هزینه جذب مشتری Customer Acquisition Cost (CAC)

۲ ارزش طول عمر مشتری Customer Lifetime Value (CLV)

زیرا اینان دو معیار کلیدی در سازمان فروش هستند. این دو معیار بیان کننده میزان درآمد قابل تحصیل از مشتری و هزینه حفظ و نگهداری مشتری هستند.

۲ ایجاد اعتمادبه نفس:

هنگامی که CAC وCLV را ارزیابی نمودید باید سراغ معیارهای زیرمجموعه این دو عامل کلیدی نیز بروید.

برای مثال، هزینه جذب مشتری، عبارت است از حاصل جمع هزینه های فروش و بازاریابی تقسیم بر تعداد کل مشتری جذب شده.

حال که هزینه جذب مشتری را محاسبه نمودید به مقایسه هزینه بازاریابی با هزینه فروش حاصل شده در فرایند مشتریان جذب شده، بپردازید.

حالا که این موارد را محاسبه نمودید. نظرتان چیست ؟ در مقابل سازمان های رقیب وضعیت فروشتان مناسب یا خیر ؟

حالا می توانید وارد بررسی تک تک اجزای سازنده هزینه بازاریابی و هزینه فروش شوید.

آیا هزینه های فروش زیاد به نظر می رسند ؟ هزینه جذب یک مشتری برای یک فروشنده چه میزان است ؟

جاری سازی فرایند ارزیابی از بالا به پایین و تعیین شاخص ها و ارائه گزارش ها به صورت داشبورد مدیریتی به شما کمک می کند تا اعتمادبه نفس کافی برای حرکت روبه جلو برای ارزیابی عملکرد داشته و سازمان را نیز به همکاری همه جانبه تشویق می نمایند.

۳ ارزیابی مداوم

سیستم ارزیابی عملکرد مدیریت فروش باید همواره در سازمان جاری باشد تا به سازمان این امکان را دهد که مدیر فروش را مانند یک دانش آموزش، همواره آماده شرکت در امتحان از پیش اعلام نشده باشد، آزمودن نماید و مدیر فروش باید از این آزمون نمره قبول خوبی نیز دریافت نماید.

۱۰ روش ارزیابی عملکرد مدیریت فروش :

۱ سیستم کنترل : چگونه به نتایج تصمیمات استراتژیک فروش نائل آمده ایم و داده های فروش چه نقشی در این فرایند بازی نموده اند ؟

۲ داشبورد و گزارش : چه داده هایی توسط مدیرعامل و مدیر فروش در نظر گرفته می شود؟

۳ اتوماسیون : چه ارتباطی بین نرم افزارهای مرتبط با فروش با نرم افزارهای غیر مرتبط با فروش وجود دارد؟

۴ منابع داده : منبع اصلی کسب داده های فروش چه بوده و چگونه جمع آوری شده اند؟

۵ تحلیل ها : چطور، توسط چه کسی و چه موقع داده ها تحلیل شده و در مورد پاسخ آنچه اقداماتی صورت گرفته است؟

۶ طرح جبرانی : جزئیات پرداخت پاداش شامل چه مواردی بوده و چگونه تأثیر بر فروش اثرگذار خواهد بود؟

۷ بررسی استعداد : چگونه باید عملکرد فروش مورد ارزیابی واقع شده و نحوه شناسایی ترفیعات فروش برای افراد موردنظر چگونه است؟

۸ مکانیسم بازخورد : چگونه فروشندگان داده های ورودی را ثبت و توصیه های مرتبط با تغییر را منتقل می نمایند؟

۹ رابط استراتژیک : چگونه فروشندگان اطمینان حاصل می نمایند که فعالیت ها و سیستم ارزیابی منطبق با استراتژی کلی سازمان است؟

۱۰ سازگاری سیستمی : چه سیستم هایی در خصوص انباری داری، به کارگیری، انتقال و گزارش دهی اطلاعات فروش ها موجود است و چه پتانسیلی داخلی برای اصلاح این سیستم در جهت تطبیق این تغییرات با ماهیت کسب وکار وجود دارد؟

هرکدام از سؤالات فوق خود به چندین سؤال جزئی تر تقسیم می گردد تا سؤالات از وضوح بالایی برخوردار گردد و پاسخ به آنان کاملاً به صورت کمی قابلیت ثبت داشته باشد تا با دوره های زمانی آتی قابل مقایسه گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۴ ، ۰۸:۵۵
hasan sabilan ardestani

چگونگی مواجهه با «نه» های مشتری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۴ ، ۰۸:۴۱
hasan sabilan ardestani
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۵۳
hasan sabilan ardestani

دانلود RonyaSoft Poster Designer v2.02.11 - نرم افزار طراحی و ساخت پوستر

دانلود RonyaSoft Poster Designer v2.02.11 - نرم افزار طراحی و ساخت پوستر

RonyaSoft Poster Designer یکی از نرم افزاراهای موجود در زمینه ی طراحی و چاپ آسان و سریع پوسترهای جذاب، بنر و امضا می باشد. این محصول مجموعه ای از نمونه پوسترهای آماده برای استفاده است. شما می توانید از نمونه های موجود استفاده کنید و یا پوسترهای دلخواه تان را به هر صورتی که می خواهید طراحی کنید. پوستر و بنر های اماده شده را به صورت مستقیم در دفتر کار و یا خانه می توانید چاپ کنید و یا آن ها را به یک فایل تصویری منتقل نموده و به کمک سرویس های چاپ آن را پرینت کنید و یا آن ها را به اینترنت منتقل نموده و بر روی وب سایت ها قرار دهید. می توانید از نرم افزار RonyaSoft Poster Printer برای چاپ پوسترها، بنر و امضا در سایزهای بزرگ و فرمت های مختلف استفاده کنید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار RonyaSoft Poster Designer:
- طراحی و ساخت پوستر، بنر، امضا و ...
- ویرایشگر WYSIWYG
- پشتیبانی از پروژه های پوستر
- قابلیت انتقال به فرمت تصویر
- قابلیت چاپ بر روی چندین صفحه
- نمونه پوسترهای آماده برای استفاده از پیش طراحی شده
- کتابخانه ی از پیش ساخته شده ی clipart
- پشتیبانی از یونیکد و واسط کاربری چند زبانه
- پوسته های متنوع و زیبا
- قابلیت اندازه گیری بر حسب mm ،cm ،inch
- و ...

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۰۱
hasan sabilan ardestani

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۵۹
hasan sabilan ardestani

دانلود Quick 'n Easy Web Builder v3.0.4 - نرم افزار طراحی و ایجاد وب سایت بدون نیاز به کدنویسی

دانلود Quick 'n Easy Web Builder v3.0.4 - نرم افزار طراحی و ایجاد وب سایت بدون نیاز به کدنویسی

Easy Web Builder نرم افزاری جالب و گرافیکی که به کاربرانی که هیچ اطلاعات و دانشی در زمینه برنامه نویسی و کد نویسی طراحی سایت ندارند این امکان را می دهد تا به وسیله ابزارهایی کامل بتوانند برای خود وب سایت طراحی کنند زیرا با استفاده از این برنامه که با یک رابط کاربری هوشمندانه طراحی شده است نیازی به کد نویسی نیست و تنها با استفاده از ابزارهای دقیقی که در اختیار کاربر می گذارد این امکان را می دهد تا یک طرح استاندارد و جذاب ایجاد کند و آن را ویرایش نماید. این نرم افزار دارای کتابخانه و آرشیوی از اشیاء قابل تنظیم مانند: ابزار طراحی، تصاویر، فرم، رسانه ها و jQuery های پیشرفته می باشد، همچنین در طول ساخت سایت می توان یک پیش نمایش از روند کار خود را در مرورگر وب مشاهده نمود، همچنین قادر به تولید یک خروجی به طور مستقیم بر روی سرور و یا به صورت محلی در دایرکتوری های سفارشی می باشد. با استفاده از این نرم افزار قدرتمند می توان بدون داشتن اطلاعات زیادی در سریع ترین زمان و به راحت ترین شکل به ایجاد صفحات وب مدرن پرداخت.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Quick 'n Easy Web Builder:
- امکان ایجاد صفحات وب بدون نیاز به داشتن اطلاعات کدنویسی
- ویرایش صفحات وب ایجاد شده
- ایجاد وب سایت به سرعت و آسان
- ایجاد وب سایت های مدرن حتی برای افراد مبتدی
- ارائه نوار ابزارهایی ساده و کامل برای ساخت وب سایتی کامل
- ارائه اشیاء قابل تنظیم
- امکان داشتن پیش نمایش در طول ایجاد سایت
- پشتیبانی از اضافه کردن تصاویر از Flickr و توییت از Twitter
- و ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۲
hasan sabilan ardestani

جعبه ابزار تبلیغات ایران

جعبه ابزار تبلیغات ایران

نویسندگان : مجتبی محمدیان - پویا ایراندوست

انتشارات : مهربان

قیمت : 9000 تومان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۱۸
hasan sabilan ardestani

24323

دانش برندینگ در عمل 


مشخصات کتاب
  • تعداد صفحه: 270
  • نشر: کتاب مهربان (1393)
  • قیمت پشت جلد:  160000 ریال
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۱۴
hasan sabilan ardestani


به یاد دارید که در دوران مدرسه ابتدایی و راهنمایی در رابطه با قوانین فیزیک یاد گرفتید چگونه به کل عالم هستی نظم و ترتیب می دانند؟ آن زمان بود که با دانستن قوانین زیر ساختی انرژی و مواد، تازه جزئیات بسیاری از مطالب دیگر برای شما منطقی جلوه می کردند! درسته است؟

در این مطلب سعی شده این قوانین جهان مادی را در رابطه با بازاریابی در شبکه های اجتماعی بررسی کنیم. سوال اصلی در این بین اینست که “قوانین اساسی که به عنوان زیربنای هر آنچه که در شبکه های اجتماعی انجام می دهیم، شناخته می شوند، شامل چه مواردی است؟ و شما چگونه می توانید این قوانین را برای بهتر شدن موقعیت برند خود به کار ببرید؟”

قوانینی که به نظر می رسد تشکیل دهنده بنای شبکه های اجتماعی باشند به قرار زیر هستند:

 

1- قانون ارتباط دو سویه

نام اساسی ترین عنصر شبکه های اجتماعی باید خودش گویای تمام مطالب و خم و چم شبکه های اجتماعی باشد. اتم چیست، حیاتی ترین عامل شکل دهنده شبکه های اجتماعی چیست؟ ارتباط دو سویه!!!

در هر تصمیمی که اتخاذ می کنید، اولین نکته ای که در نظر می گیرید باید این موضوع باشد که: این فعالیت چگونه بر روابط دو سویه من با مخاطبین تاثیر می گذارد؟ آیا این کار روابط گذشته ای که با مخاطبین داشتم را قوی تر می کند؟ آیا مخاطبین بیشتری برای من به ارمغان می آورد؟

تمامی قوانین دیگری که در ادامه به آن اشاره می کنم، به نوعی مرتبط با این اولین قانون شبکه های اجتماعی می باشد.

 

Screen shot 2015-07-27 at 1_45_12 PM,

 

2- قانون گوش دادن

بر خلاف رسانه های دیگر، رسانه های اجتماعی همگی تعاملی هستند. این دقیقا همان عاملی است که موجب متمایز شدن رسانه های اجتماعی از دیگر رسانه ها می شود. ارتباط در این شبکه ها یک ارتباط دو سویه است. این ارتباط دو سویه در شبکه های اجتماعی است که موجب می شود هر نا متخصصی تبدیل به متخصص تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی شود و البته موجب پیچیده شده و در عین حال گسترده شده شبکه های اجتماعی می شود. بجای نوشتن یک مطلب که تنها ارتباطی یک طرفه را برای مخاطب ایجاد می کند، ما باید خودمان را با مخاطب در یک ارتباط و گفتگوی دو سویه قرار دهیم.

یکی از فاکتورهای اصلی و تعیین کننده در بازاریابی شبکه های اجتماعی گوش فرا دادن به مطالب منتشر شده در این شبکه ها است. توجه کنید و ببینید که مشتریان شما درباره شما چه می گویند. چه چیزی را صمیمانه دوست دارند؟ از چه چیزی تنفر دارند؟ درباره رقبای شما چه می گویند؟ اگر بر فرض شکلات می فروشید، بطور کلی چه نظری در رابطه با شکلات دارند؟

مشتریان شما یک ارتباط داینامیک و دو سویه با محصول شما دارند، اما این ارتباط در طی زمان دست خوش تغییر شده و میزان آن کم یا زیاد می شود و شما تنها در صورتی که به مخاطب خود و گفتگوی های وی با دیگران گوش فرا دهید می توانید از تکامل و تغییر این ارتباط مطلع شوید.

 

3- قانون تمرکز

بازاریابی شبکه های اجتماعی به نسبت موضوع جدیدی است. در آغاز در صحنه بازاریابی اجتماعی بازیکنان و نقش آفرینان بسیار اندکی حضور داشتند و در نتیجه گاهی برند ها برای مردم به معنای همه دار و ندار آنها بود. اما همچنان که رفته رفته بازار شلوغ تر شد و مشتری های جدید تری در آن حضور یافتند، استراتژی بهتر و مناسبتر برای آن چیزی جز تمرکز نیست. یک بازار تخصصی برای خود پیدا کنید. جمعیتی از مخاطبین هدف خود پیدا کنید. بیان ویژه و یکتایی برای خود پیدا کنید و بر این موارد و ویژگی ها تمرکز کنید.

همواره بهتر است ارتباطی دو سویه و قوی با افرادی داشته باشیم که علاقه ای عمیق به برند شما دارند، تا اینکه ارتباطی ضعیف و بی پایه و اساس با گروهی از افراد داشته باشیم که ممکن است حتی جزء بهترین مخاطبین شما هم قرار نگیرند. که ما را در مرحله بعدی به قانون کیفیت می رساند . . .

 

4- قانون کیفیت

شما خواهان داشتن ارتباطی خوب و با کیفیت در شبکه های اجتماعی هستید.. همانند داشتن دوستان خوب و با کیفیت که ارزشی برابر وزن خودشان در قابل طلا دارند. متمرکز بودن به این موضوع بسیار کمک می کند: این کار باعث می شود تا قادر به برآورده ساختن نیازها و انتظارات بهترین مشتریان خود شوید. اما شما نیاز به سرمایه گذاری در بهترین روابط دو سویه می باشید و این کار از طریق تولید محتوای با کیفیت انجام پذیر می باشد. این کار با گوش دادن و توجه کردن به محتوای منتشر شده در شبکه های اجتماعی انجام پذیر می باشد. این کار با برقراری تعامل با مشتریان شما انجام پذیر می باشد.

به عبارتی می توان گفت کیفیت برگ برنده و محرکی برای کمیت می باشد. اگر شما از مجموعه ای از مخاطبین در شبکه توئیتر شامل 1000 نفر دنبال کننده برخوردار باشید که محتوای منتشر شده از طرف شما در شبکه توئیتر را باز نشر می کنند و با شما در مورد آن محتوا تعامل برقرار می کنند، ارزشی بالاتر از داشتن 10000 دنبال کننده در این شبکه را دارد که حتی ممکن است تعداد بسیاری از آنها بطور کامل نسبت به محتوای شما بی توجه باشند.

5- قانون اختلاط و ترکیب

شما به‌خوبی می‌دانید که سرمایه‌گذاری کردن در طی زمان منجر به ایجاد منفعت مرکب برای شما می‌شود، به عبارتی می‌توانید از سود حاصل از درآمد خودتان بازهم سود کسب کنید.

به دلیل اینکه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند از طریق اشتراک‌گذاری اجتماعی میزان رسایی خودش را افزایش دهد، مثال اشاره‌شده در رابطه با سود سرمایه در این رابطه هم وجود دارد. به عبارتی می‌توان از این موضوع تحت عنوان اثر مرکب اجتماعی نام برد. شما محتوای خوب و باکیفیت تولید می‌کنید و آن را با شبکه دنبال کنندگان خودتان به اشتراک می‌گذارید، سپس شخص دیگری اقدام به اشتراک‌گذاری آن با شبکه ارتباطی خودش می‌کند و این روند تا جایی ادامه پیدا می‌کند که می‌بینیم به دلیل آن اشتراک‌گذاری اولیه مطلب شما بارها و بارها به اشتراک گذاشته می‌شود. به عبارتی زمانی که این روش تأثیرگذار است، واقعاً از اثر آن شگفت‌زده می‌شوید.

این اشتراک‌گذاری‌ها و صحبت کردن‌ها در مورد محتوای شما در فضای آنلاین روش‌های جدیدی برای دست پیدا کردن مخاطبین جدید به محتوای شمارا از طریق سایت‌های گوگل و . . . امکان‌پذیر می‌سازد و موجب می‌شود تا پس از مدتی تعداد کاربران و بازدیدکنندگان شما به صدها و هزاران نفر و یا حتی بیشتر برسد.

 

social-media-word-cloud

 

6- قانون صبر و شکیبایی

این قانونی است که در اغلب مسائل و موضوعات زندگی صادق است و جالب‌تر اینکه اغلب مردم اصلا تصور نمی‌کنند که در شبکه‌های اجتماعی هم صدق می‌کند. بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند پس از مدتی به تعداد غیرقابل‌تصوری از مردن بسط و اشاعه پیدا کند، با این موضوع که مشکلی ندارید؟ و البته شما قادر به برقراری ارتباط با فوری و بدون فاصله با آنها می‌باشید، این موضوع هم قابل‌فهم است؟ اما نکته مهم در این رابطه این است که شما برای دست پیدا کردن به چنین رابطه‌ای نیازمند صبر و حوصله و صرف زمان می‌باشید.

 

7- قانون ارزش

ارزش یکی از حیاتی‌ترین مسائلی است که شما باید از طریق شبکه‌های اجتماعی به مشتریان خود اثبات کنید. محتوای شما به آنها چه چیزی می‌دهد که پیش‌ازاین از آن بی‌بهره بودند؟ پاسخ به این سؤال ممکن است چیزی بی‌دوام و زودگذر باشد: شاید یک خنده ساده! یا شاید چیزی واقعی و یا دوام باشد: اطلاعات مفید و باارزش.

تعداد بسیار زیادی از شرکت‌ها هستند که باور دارند این تنها محصول آنهاست که باید ارزشی را برای مصرف‌کننده ایجاد کند. اما در حقیقت ارتباطات آنها هم باید ارزشی مناسب و مفیدی را برای مخاطبین آنها فراهم بیاورد.

 

8- قانون تشکر

عموما زمانی که شخصی به‌طور شخصی با شما ارتباط برقرار می‌کند را فراموش می‌کنید، پس این افراد را در محیط آنلاین هم فراموش نکنید. کل ماهیت این موضوع در رابطه با مقابله‌به‌مثل است، شما برای من می‌نویسد و من هم برای شما می‌نویسم.

اگر به رابطه دوسویه، همانند اتم، به‌عنوان کوچک‌ترین جزء تشکیل‌دهنده رابطه اجتماعی توجه می‌کنید، بنابراین هر آن چیزی که تشکیل‌دهنده این رابطه است نیز دارای اهمیت می‌باشد. تشکر و مقابله‌به‌مثل موجب شکل گرفتن رابطه می‌شوند. مردم‌دوست دارند احساس کنند که توسط دیگران شنیده می‌شوند و دیده می‌شوند. بنابراین به‌سوی آنها نگاه کنید و به گفته‌های آنها توجه کنید.

اگر به مردم توجه نمی‌کنید، محتوای آنها را به اشتراک نمی‌گذارید و در مورد آنها یا با آنها صحبت نمی‌کنید، نمی‌توانید از آنها چنین انتظاری داشته باشید. بنابراین توجه داشته باشید که همواره بخشی از زمانی را که در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنید باید به توجه کردن و اشتراک‌گذاری مطالب منتشرشده توسط دیگران سپری شود.

 

9- قانون در دسترس بودن

همچنان که قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم، یکی بخش‌های حیاتی رسانه‌های اجتماعی خاصیت تعامل‌پذیری آنها می‌باشد. این شبکه‌ها موجب می‌شوند تا هرکسی که در آنها عضویت دارد به‌نوعی موجب غنای آنها شود. بنابراین اگر شما همانند یک انتشاردهنده سنتی محتوا رفتار کنید و تنها پیام خود را انتشار دهید، در حال از دست دادن فرصت بسیار زیادی می‌باشید.

فقط و فقط اقدام به انتشار محتوای خود و سپس غیب شدن از صحنه نکنید. همواره در دسترس مخاطب خود باشید. همیشه بخشی از گفتگوی بین اعضاء را به خود اختصاص دهید. همواره به‌طور مستمر در شبکه‌های اجتماعی خود حاضر شوید و رابطه‌ای دوسویه را با آنها شکل دهید.


http://www.ibazaryabi.com/%D9%82%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C/

http://www.ibazaryabi.com/%D9%82%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۴ ، ۰۷:۴۶
hasan sabilan ardestani

مفهوم قالب برای آدم‌های خلاق نفرین شده است. زیرا قالب ، روش‌های قدیمی و کهنه را پیشنهاد می‌کند. اگر در بسیاری از آگهی‌ها از قالب‌های معین استفاده شده باشد، پس چطور می‌توان تبعیت از این الگوها را واقعیت نامید؟ شما باید طوری از این قالب استفاده کنید که اجرایی خلاق را پدید آورید. چالش ما باید بر این اصل استوار باشد که از آن روش‌ها، به شکلی تازه‌تر و مناسب‌تر استفاده کنیم. قالب‌ها در ذات خود، کهنه نیستند. روش درست، آشنایی‌زدایی از این قالب‌ها است. ما باید در چگونه گفتن حرف‌ها و نوع آن‌ها تجدید نظر کنیم تا آن‌ها را از کهنگی نجات دهیم.

قالب‌های تبلیغاتی نامحدودند، اما می‌توان آن‌ها را در انواع زیر دسته‌بندی کرد:

تصویر محصول : در قالب “تصویر محصول” ما باید کاری کنیم که محصول را به‌عنوان قهرمان تلقی کنیم. در چنین آگهی‌هایی، محصول، شخصیت‌ مرکزی نمایش ماست. این نوع اگهی‌ها، باعث می‌شوند که محصول به عنصری جذاب و مهیج بدل شود. این جذابیت و تهییج کمک می‌کند تا تصویر محصول کاملاً در ذهن مخاطب حک شود.

نمایشی : تلویزیون و نمایش دو چیزی هستند که برای یکدیگر به‌وجود آمده‌اند. نمایشی خوب از یک ایده فروش، در ذهن مخاطب برای خرید آن محصول تأثیر می‌گذارد. اگر محصولی واقعاً با محصول دیگر رقبا متفاوت باشد، بایئد از طریق آگهی‌های نمایشی (با تکیه بر تصاویر) به مشتریان بگوییم که خرید آن محصول به نفع آن‌هاست.
"هانک سیدن" برای نمایشی خوب، عوامل زیر را در نظر گرفته است:
1- نمایش باید جذاب، مهیج و نمایشی باشد.
2- نمایش باید مناسب فکر شما باشد.
3- نمایش باید ایده شما را به‌اختصار اثبات کند.
4- نمایش باید تازه و جدید باشد.
5- نمایش باید ساده و درخور فهم باشد.
6- نمایش باید نشان‌دهنده برتری باشد.
7- از همه مهمتر، نمایش باید شک بینندگان را به یقین تبدیل کند.

طرح مسئله و حل آن : ممکن است آگهی‌ها سبب به وجود آمدن مسئله‌ای نشوند اما آن‌ها قادرند مسئله‌ها را تشخیص دهند و آن‌ها را به نمایش بگذارند. آگهی‌سازان دنبال راه‌های ویژه برای طرح مسئله هستند؛ راه‌هایی که بتوانند محصولی را به‌عنوان راه‌حل مسئله‌ای معرفی کنند.

سبک زندگی : در این قالب، موقعیتی از زندگی افراد به نمایش گذاشته می‌شود و سپس محصول تبلیغ‌شده طوری نشان داده می‌شود که از عهده حل مسایل واقعی انسان‌ها برآید. به رغم فنون متفاوتی که در داستان‌گویی به‌وجود آمده است، "هری مک‌ماهان معتقد است" که قالب سبک زندگی یکی از موفق‌ترین ابزارهای ارتباطی با مردم است. ما از این طریق می‌توانیم مردم را به خرید محصول ترغیب کنیم.
ساختار این قالب بسیار ساده است:
1- قهرمان مشکلی دارد ( مشکل و مسئله او نباید تصادفی باشد، او باید در تمام شئون زندگی‌ با مسئله‌اش درگیر باشد.)
2- شخص دیگر، به او اطلاعات خوبی می‌دهد. این فرد محصولی را که ما تبلیغ می‌کنیم را استفاده می‌کند و از او می‌خواهد که آن محصول را امتحان کند.
3- قهرمان محصول را امتحان می‌کند و مسئله‌اش برطرف می‌شود.

گویندگان : در این قالب، شخصی رو به دوربین می‌ایستد و درباره محصول صحبت می‌کند. این شخص می‌تواند هرکسی باشد. هیچ لزویم ندارد که حتماً از شخصی شناخته شده استفاده کنیم. کمترین توانایی گوینده این است که بتواند پیام فروش را به درستی و آشکارا به بیننده منتقل کند. او باید سعی کند بیننده را مجذوب خود کند. گوینده یک آگهی باید سرزنده، دوست‌داشتنی و جذاب باشد. اگر حرف‌های گوینده با خلاقیت همراه باشد،‌آگهی شما از کلیشه‌ای بودن نجات می‌یابد.

شخصیت‌های ثابت : شخصیت ثابت کسی است که برای تبلیغ محصول خلق می‌شود ( مانند میمون زرد رنگ تبلیغات محصولات چی‌توز و یا قورباغه محصولات داروگر ). شخصیت‌های ثابت می‌توانند، همچون گویندگان عمل کنند. شخصیت‌های ثابت برای به‌دست‌آوردن موفقیتی واقعی باید به شکلی تخیلی ، منطقی و باورنکردنی با مردم ارتباط برقرا کنند و ایده فروش را به آن‌ها منتقل سازند. شخصیت‌های ثابت را می‌توان با خلق دنیای خاص آن‌ها یا ایجاد موقعیت‌های نمایشی تقویت و تکمیل کرد.
عنصر اصلی در موفقیت شخصت ثابت، باورپذیر بودن اوست. حتی شخصیت‌های خیالی نیز، به رغم محدودیت‌هایی که در یک دنیای تعریف شده دارند، باید واقعی به نظر برسند.

تأییدی : عامل اساسی در قالب‌های تأییدی، کوشش برای ترجمه گفته‌های مردم درباره یک محصول، به عناصر یک آگهی تلویزیونی است. مردم واقعی براساس واکنش‌های شخصی خود درباره یک محصول صحبت می‌کنند. اگر آگهی شما باورپذیر باشد، مردم آن را می‌پذیرند و به خرید محصول شما رغبت نشان می‌دهند. در این نوع آگهی، مردم آردم‌هایی واقعی هستند و گفته‌های آنان نیز باید واقعی باشد؛ درست بر عکس آن چیزی که آگهی‌سازان در دهان شخصیت‌هایشان می‌گذارند.
شما باید از هر قالبی به شکلی خلاق استفاده کنید. باید مطمئن شوید که تأییدات افراد از حقایق وجودی آن‌ها نشأت می‌گیرد. آگهی تأییدی، چه نمایشی باشد و چه واقعی، باید مردمانی واقعی را که با پیام آگهی مرتبط هستند، به نمایش بگذلرد.
تصاویر کوتاه : در این قالب ما به جای آن‌که بخواهیم برای مدتی طولانی با فردی که محصول ما را تجربه کرده است، همراه باشیم، به مجموعه تصاویری کوتاه‌مدت می‌پردازیم که افراد متفاوتی را در برمی‌گیرد. این افراد متفاوت همگی در یک نقطه مشترکند: همه آن‌ها محصول ما را تجربه کرده‌اند. یکی از امتیازات این قالب، نشان دادن موقعیت‌ها و شخصیت‌های متفاوت است. در این قالب، تکرار، واژه اساسی است. مبنای کار شما این است که ایده تصویری جذابی را چندین بار تکرار کنید. باید توجه داشته باشید که در این تکرارها ، بیننده را خسته نکنید.

داستانی : تصاویر کوتاه، تفاوت‌ها را ارایه می‌کنند، در حالی‌که آگهی‌های داستانی، بیننده را با قطعه‌ای منفرد درگیر می‌کنند که سه عنصر اساسی دارد: آغاز، میانه، انجام. این نوع آگهی‌ها، همچون فیلمی کوتاه عمل می‌کنند.
آن‌ها بیننده را به درون داستانی کوتاه می‌برند و به او تصاویری همراه با موسیقی نشان می‌دهند. داستان‌گویی در آگهی‌های تلویزیونی یکی از بهترین روش‌های ابراز احساسات است.
آگهی‌های داستانی باید ساده باشد و به راحتی فهمیده شوند. برای اینکه چنین آگهی‌هایی موفق باشد، لازم است که خوب نوشته شوند، خوب فیلم‌برداری و خوب تدوین شوند. همه عناصر یک آگهی داستان باید در خدمت ایده فروش باشند. آگهی داستانی فقط وقتی موفق است که بتواند به‌خوبی پیام خود را به بینندگان منتقل کند.

مردم/روایت : این قالب سعی می‌کند که خود را به دیگر قالب‌ها نزدیک کند. در این قالب، مردم در مرکز توجه هستند. البته مردم، به همان مشکلی که گویندگان با دوربین صحبت می‌کنند، دیدگاه‌های خود را بازگو نمی‌کنند. حرف زدن مردم در این قالب، مثل حرف‌زدن مردم در قالب‌ تأییدی هم نیست. در اینجا، ما با داستانی پروپیمان و گفتگوهایی از نوع موقعیت‌هایی واقعی زندگی روبه‌رو نیستیم. دوربین فقط به ما یک یا چند نفر را نشان می‌دهد. دوربین مردم را در حال استفاده از محصول نشان می‌دهد. تصاویر معمولاً با صدایی خارج از قاب ( به شکل روایت) همراه هستند که از ارتباط مردمی با محصول سخن می‌گوید.

هجویه‌ای : ممکن است که در هر آگهی‌ شوخی یا طنز کوچکی وجود داشته باشد. این موضوع گاه با تعمّد و گاه به‌شکلی اتفاقی روی می‌دهد. اما در قالب هجویه‌ای، ما یک شخص، یک حادثه یا یک گونه آشنا را به سخره می‌گیریم. پس از شنیدن یک حادثه بزرگ خبری یا نمایش یک فیلم پرفروش، هجویه‌ها روانه بازار می‌شوند. قالب هجویه‌ای همیشه وسوسه‌کننده است اما کار با آن آسان نیست. اگر مردم نفهمند که‌ آن تصاویر چه می‌گویند، ممکن است که آن را احمقانه و بی‌ربط قلمداد کنند. اگر موضوع به روز باشد، عنصر زمان در آن اهمیت بالایی می‌یابد.

موسیقیایی : از دیرباز، موسیقی بخش مهمی از آگهی‌ها بوده است. برای استفاده از موسیقی دلایل فراوانی می‌توان برشمرد. موسیقی می‌تواند تشخص و هویت محصول و آگهی را تقویت کند. موسیقی تأثیر نمایشی و احساسی آگهی را افزایش می‌دهد. موسیقی می‌تواند تولد دوباره یک آگهی باشد و خود می‌تواند به ایده اصلی آگهی تبدیل شود. اگر آهنگ مهیجی را برای کار خود مناسب یافتید ، از آن استفاده کنید. این نوع آگهی‌ها می‌توانند برای بینندگان تداعی‌کننده خاطرات باشند. اما بهتر است برای آگهی خود، آهنگی مستقل بسازید. این موضوع باعث می‌شود که نه‌تنها آگهی شما به چیزی وابسته نباشد، بلکه منحصربه‌فرد نیز باشد. بسیاری از آگهی‌ها با استفاده از آهنگی مستقل برای خود تشخص و هویت یافته‌اند.

هویت‌بخشی (شخصیت دادن) : فرهنگ‌های لغت، هویت‌بخشی را این‌گونه معنا می‌کنند: نشان‌دادن طبیعت و خلقیات شخصی برای جان دادن به اشیاء و عینیت‌بخشیدن به مفاهیم انتزاعی .
هر آگهی می‌تواند امتیازات محصول، مسایل و ایده فروش را نشان دهد و از آن محصول‌، شخصیتی خاص بسازد. با تصویرسازی و بخشیدن اشکال ادبی به ایده انتزاعی، هویت‌بخشی در شکل‌دادن به مفاهیم، امتیازات و ادعاهای محصول، نتیجه‌بخش خواهد بود.

نمادگرایی/قیاس : نماد عاملی است که وجود آن به عاملی دیگر معنا می‌دهد. بسیاری از آگهی‌ها، با تصویرکردن نمادها، سعی می‌کنند که شکلی جذاب و خاطره‌انگیز از محصول ارایه دهند.
شکل دیگر نمادگرایی، یعنی قیاس،‌ بر عنصر شبیه‌سازی استوار است. ‌اگر قیاس و نمادگرایی را به شکل ساده ، آشنا و فهم‌پذیر انجام دهید، به‌یادماندنی خواهد شد و کاملاً با بیننده ارتباط برقرار خواهد کرد.

در تقسیم بندی‌ دیگری، تبلیغات تلویزیون به 6 دسته طبقه‌بندی می‌شوند :

فروش مستقیم : معرفی روشن و ساده جنس و فواید آن با ذکر تفاوت‌هایی که با اجناس مشابه دارد.
آموزشی : بیشتر جنبه تعلیم و تربیتی دارد تا تهییج و تحریک‌کردن و بیشتر برای پیام‌هایی که جنبه جدی دارند، به‌کار می‌رود.
شهادت گواهان : معمولاً شخص یا اشخاصی که جنس را به‌کار برده‌اند، گواهی می‌دهند که جنس، مرغوب و قابل اطمینان است.
فکاهی : مشغول‌کننده و آمیخته با تفریح و شوخی است و شنوندگان را علاقه‌مند به شنیدن می‌کند ولی در این نوع آگهی باید دقت کرد که آگهی حقیقتاً کمدی و خنده‌آور باشد و به‌وسیله گوینده‌ای گفته شود که می‌داند چگونه آن را ادا کند.
موزیکال : ممکن است آگهی بدون آواز خوانده شود. گاه آگهی به‌وسیله یک خواننده مشهور خوانده می‌شود و گاهی نیز گروهی خوانده می‌شود. در این نوع آگهی باید موزیک جالب و سبک باشد و کلمات آن به آسانی قابل فهم باشد.
دراماتیک : فن روایت‌کردن خیلی مؤثر است ؛ بدین ترتیب که می‌توان یک مشکل خانوادگی را مطرح نمود و سپس با بیان مؤثر مشکل را به‌وسیله به‌کار بردن جنس یا خدمت موردنظر، حل کرد. برای اجرای این نوع آگهی باید از افراد با تجربه و حرفه‌ای استفاده کرد تا بینندگانی که هر روز آن را می‌بینند، خسته نشوند.

در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی، هنرمندانی که برنامه را اجرا می‌کنند، خودشان نیز درباره جنس مورد آگهی صحبت می‌کنند و با سلیقه و ذوق خود کالا را معرفی می‌نمایند . البته این شخصیت‌های تلویزیونی نه‌تنها باید صحبتشان متقاعدکننده باشد بلکه باید عمل و نگاهشان نیز چنین بوده و خسته‌کننده نباشد. در تلویزیون، مجری می‌تواند هم طرز استفاده آن وسیله و هم فواید آن را نشان دهد و هم با بیان،‌ ایمان بیشتری در بیننده ایجاد کند.

خلاصه : در این بخش فهرست کاملی از قالب تمام آگهی‌ها عرضه شده است . یک آگهی ممکن است که یکی از این قالب‌ها را به‌کار گیرد و ممکن است که همزمان از چند قالب استفاده کند . البته شما می‌توانید به آگهی‌هایی فکر کنید که در هیچ‌کدام از این طبقه‌بندی‌ها قرار نگیرد. انتخاب یک قالب همچون انتخاب لحن و سبک آگهی ، بخشی از استراتژی خلاق است . شما باید قالبی را انتخاب کنید که بتواند به درستی ایده فروش را تصویر کرده و با بیننده ارتباط برقرار کند. البته باید گفت که هیچ راه‌حل منطقی‌ای برای انتخاب یک قالب وجود ندارد. این موضوع بستگی به آن دارد که شما چگونه و با چه هدفی از آن استفاده کنید.
http://businessplan.blogfa.com/post-137.aspx
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۱۲
hasan sabilan ardestani

جهان تبلیغات به زبان واحد خود دست یافته و به تدریج در حال تثبیت واژگانی است که خود خالق آن بوده است. البته روند ماجرای واژه سازی و اصطلاح سازی هنوز حرکت خود را حفظ کرده و هر از گاهی که چندان با فاصله هم نیست واژه و عبارت تازه ای در این عرصه مطرح می شود.

واژگان زیرگوشه ای از واژه ها و عبارات مربوط به قلمرو تبلیغات بیرون از خانه را نشان می دهد:

● Council (AD Council) Advertising

شورای تبلیغات بازرگانی. یک سازمان غیرانتفاعی که خدمات عمومی تبلیغاتی را در زمینه های ایمنی و اجتماعی در صنعت رسانه ای صورت می دهد.

● structure Advertising

ساختار تبلیغ. یک سازه فیزیکی که توسط یک شرکت رسانه ای برای نمایش تبلیغ ساخته شده باشد. این ساختارها بر اساس مشخصات استاندارد ساخته می شوند. پیام های تبلیغات بازرگانی با رعایت تکنیک های گوناگون بر روی این ساختارها ظاهر می شوند.

● Advertising Airport

تبلیغات فرودگاهی. طیف تبلیغات بازرگانی که در فرودگاه ها به چشم می خورد. از تبلیغات پوستری دیواری موسوم به backlit (که به دیوارها نصب می شود و از پشت آنها نور می تابد/ نئون) تا مجموعه هایی که غرفه داران برای تبلیغ از آنها استفاده می کنند.

● Advertising Federation (AAF)American

فدراسیون تبلیغات بازرگانی آمریکا. فدراسیونی که از حقوق آگهی دهندگان از طریق آموزش دولت، رسانه های خبری و عامه مردم دفاع می کند. فدراسیون تبلیغات بازرگانی آمریکا اهداف خود را از طریق شبکه ۵۰هزار عضوی خود که شامل انجمن های تبلیغاتی و افراد دانشگاهی می شود، دنبال می کند.

● Advertising Beach

تبلیغات ساحلی. تابلوهای تبلیغاتی که بر روی برج های غریق نجات در ساحل یا بر روی هر وسیله دیگری نصب می شود.

● Guide to outdoor Advertising Buyers

راهنمای سفارش دهندگان تبلیغات بیرون از خانه. نرخ و میزان اختصاص جا برای تبلیغ برروی رسانه های بیرون از خانه. این راهنمای حاوی نرخ و میزان جای آگهی، هر سال منتشر می شود.

● Advertising Indoor

تبلیغات درون خانه یا فضای داخلی (تبلیغات در فضای مسقف).

● Advertising Association of AmericaOutdoor

انجمن تبلیغات بیرون از خانه آمریکا. این انجمن در سال ۱۹۸۱ پایه گذاری شده و در واقع یک اتحادیه ملی است که از دست اندرکاران رسانه ای و تولیدکنندگان عرصه تبلیغات بیرون از خانه حمایت کرده و نماینده آنها به شمار می آید. مأموریت انجمن تبلیغات بیرون از خانه ارتقا و حمایت از رسانه تبلیغات بیرون از خانه است و این هدف را از مسیر تمرکز بر مقررات، بازاریابی، بهبود کیفیت محصولات، حمایت از تکنولوژی های جدید و حفظ وحدت صنعت دنبال می کند.

● Advertising Rail

تبلیغات در ایستگاه راه آهن. تبلیغات در ایستگاه ها و ترمینال های قطار که در کنار خط آهن نصب می شود.

● Area Advertising Rest

تبلیغات در استراحتگاه ها. به تبلیغاتی گفته می شود که در محوطه استراحتگاه های ایستگاه های قطار و یا توقف گاه های مربوط به کامیون ها صورت می گیرد.

mall AdvertisingShopping

تبلیغات در مراکز خرید. یک سازه تبلیغاتی ثابت از نوع backlit که در مراکز خرید نصب می شود و اندازه ارتفاع ایستگاه های مسافران اتوبوس ها است.

● Advertising Speed way

تبلیغات در پیست های اتومبیل رانی. انواع تبلیغات در اندازه های مختلف که کنار پیست های اتومبیل رانی نصب می شود و از اندازه های پایه میزی تا ابعاد آگهی های کنار ایستگاه های راه آهن را در برمی گیرد.

تبلیغات استادیومی، انواع فرمت های تبلیغاتی که در استادیوم ها نصب می شود و اندازه های آنها متفاوت است.

● Advertising Station

تبلیغات ایستگاهی. انواع تبلیغاتی که در ایستگاه های مترو و راه آهن صورت می گیرد و ابعاد متغیری دارد.

● Advertising Subway

تبلیغات مترویی. انواع تبلیغاتی که در ایستگاه های مترو در اندازه های مختلف صورت می گیرد.

● Advertising Transit

تبلیغات حمل و نقل و سیار. به انواع تبلیغاتی گفته می شود که بر روی وسایل متحرک از جمله وسایل نقلیه در فرودگاه ها، ایستگاه ها و ترمینال ها نصب می شود. مثل تبلیغات بر روی اتوبوس ها، پنل ها، تاکسی ها و اتوبوس ها.

● Displays / Taillight Headlight

تبلیغات بر روی جلو و عقب وسایل نقلیه عمومی. به تبلیغاتی گفته می شود که بر روی وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس صورت می گیرد. در این مورد، تبلیغ بین چراغ های جلو و یا عقب اتوبوس نصب می شود.

● Aundience Target

مخاطب هدف، مخاطبان مورد نظر. گروه مورد نظر از مخاطبان که احتمال خرید محصول یا خدمت از جانب آنها وجود دارد. جمعیت مخاطبان یا همان مخاطبان مورد نظر معمولاً از طریق جمعیت نگاری و با توجه به مختصاتی نظیر موارد زیر طبقه می شوند: مصرف کالا، نحوه رفتار در خرید، سن، جنس و سایر مشخصه های اجتماعی.

● tops / Taxi display scab

تبلیغات بر روی تاکسی. نصب تبلیغات بر روی تاکسی، چه بر روی سقف و چه بر عقب تاکسی. به تبلیغاتی که بر روی سقف تاکسی نصب می شود cabtops می گویند که معمولاً شب ها چراغی هم برای آن روشن می شود.

● sheet poster (۳۰ sheet)Thirty

پوستر سی ورقی. به تبلیغاتی اطلاق می شود که حالت استاندارد دارد و در هنگام نصب به گونه ای نصب می شود که هم اتومبیل ها و هم عابران در پیاده روها قادر به دیدن آن باشند.

● Rating Points (TRP or GRP)Total

نقاط کل میزان مخاطبان. شیوه ای برای اندازه گیری میزان مخاطبان در یک دوره زمانی مشخص.

سطوح TRP برای مخاطبان تبلیغات بیرون از خانه، یک روز از هفته است (میانگین هفت روز).

● Audit Traffic

ممیزی ترافیک. برآورد میزان دیده شدن یک آگهی در بیرون از خانه. این میزان یا از طریق شمارش های دولتی صورت می گیرد و یا اینکه به صورت دستی محاسبه شده و با داده های اداره ممیزی ترافیک مقایسه می شود.

● Audit bureau (TAB) Traffic

دفتر ممیزی ترافیک .(TAB) دفتر ممیزی ترافیک که در سال ۱۹۳۳ پایه گذاری شده، نماد رسمی شمارش میزان دیده شدن تبلیغات بیرون از خانه است. این سازمان مستقل به مثابه طرف سوم، مورد قبول آگهی دهندگان و آژانس های تبلیغاتی و صاحبان رسانه ها است و با آمارهایش در این عرصه وارد عمل می شود.

● CountTraffic

شمارش ترافیکی. برآورد میزان افراد در یک منطقه مفروض چه در اتومبیل و چه به صورت عابر توسط آژانس های دولتی برای اینکه بر سر میزان و شمارش دفعات دیده شدن یک آگهی اختلاف به وجود نیاید.

به عنوان مثال کاری که دفتر ممیزی ترافیک (TAB) صورت می دهد، در همین چارچوب است.

● Flow Traffic

جریان ترافیک. ارائه گرافیکی میزان ترافیک در یک خیابان مفروض یا بزرگراه بر اساس عرض مسیر و خطوط حرکت اتومبیل ها.

● Cards (car cards) Train

تبلیغات درون اتوبوس یا قطار و ماشین که در ابعاد مختلف صورت می گیرد.

● Displays Traveling

تبلیغات مسافرتی. پوسترهایی که بر بدنه اتوبوس ها با ابعاد مختلف نصب می شود.

● Trivision Displays / Tri Action

تبلیغات سه کارها یا سه دیدی. تبلیغات بر روی میله های سه بعدی یا مثلثی که به صورت کرکره ای در فواصل زمانی ثابت با تغییر حالت آگهی یکی از سه آگهی دهنده را به نمایش درمی آورند.

● Panel Truckside

تبلیغات کامیونی. تبلیغی که بر بدنه کامیون نصب می شود.

● C strore Displays Two sheet

تبلیغات دو ورقی مغازه ای. به تبلیغاتی گفته می شود که در نقاط جزیی فروش نظیر بقالی ها و خواربارفروشی ها نصب می شود و معملاً حالت یک پوستر قاب گرفته را دارد.

● Panel Unilluminated

پنل بدون نور، تبلیغ بر روی پنل هایی که از چراغ استفاده نمی کنند و بنابراین فقط برای ۱۲ ساعت از روز مناسب هستند.

● Unit

واحد. به مکان های تبلیغات بیرون از خانه اطلاق می شود.

● Mural Wall

تبلیغات دیواری. به تبلیغاتی گفته می شود که مستقیماً بر روی سطوح خارجی یک ساختمان نقش ببندد. البته می توان وینیل را هم بر روی دیوار نصب کرد.

● poster (premiere panel) Wrapped

پوستر در لفاف. یک فرمت استاندارد تبلیغاتی که با کشیدن یک وینیل بر روی پنل های سی ورقی آماده بهره برداری می شود.

http://businessplan.blogfa.com/post-175.aspx

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۰۸
hasan sabilan ardestani

کنیک های خلاقیت به عنوان ابزاری برای رشد خلاقیت و افزایش توان حل خلاق مسئله کمک شایانی به توان فرد در تمام مراحل خلاقیت و فرآیند حل خلاق مسئله می نماید . بعبارت دیگر هریک از تکنیک های خلاقیت ،مرحله یا مراحلی از فرآیند خلاقیت را تقویت می کنند . این تکنیک ها فردی و گروهی میباشند که تکنیکهای فردی شامل : توهم خلاق ، DOIT ، تکنیک های گروهی شامل : طوفان فکری ، دلفی ، سینکتیکس و تکنیکهای مشترک شامل : اسکمپر،در هم شکستن مفروضات ، چرا، مورفولوژیک که محور اصلی این روش ها و تکنیک ها ، شکستن قالب های ذهنی است .

● تکنیک طوفان ذهنی

طوفان ذهنی که یکی از شیوه های برگزاری جلسات و مشاوره ودستیابی به انبوهی از ایده ها برای حل خلاق مسائل می باشد در سال ۱۹۳۸ توسط الکس اساسبورن ابداع شد . این واژه هم اکنون در واژه نامه بین المللی وبستر اینگونه تعریفمی شود : اجرای یک تکنیک گردهمایی که از طریق آن گروهی می کوشند راه حلی برای یک مسئله بخصوص یا انباشتن تمام ایده هایی که بطور خود به خود و درجا به وسیله اعضاارائه می شود بیابند.

 تفاوت های طوفان ذهنی فردی و گروهی

طوفان ذهنی فردی باتولید طیف گسترده تری از ایده ها همراه است و کمتر منجر به ایده هایی کارا و عملیمی شود . نکته ی جالب توجه این است که فرد به هنگام انزوا از گروه دیگر ترسی ازانتقاد ندارد و بدون هیچگونه محدودیتی از طرف اعضا برای تجزیه ایده ها آزاد می باشد . اما مزیت طوفان گروهی این است که مشکلات ایده ی فرد بوسیله تجربه و خلاقیت افراددیگر حل می شود و از بین می رود . اگر بخواهیم نتیجه مطلوبتری از طوفان ذهنی داشتهباشیم می توانیم این دو نوع طوفان ذهنی را ترکیب کنیم .

● تکنیک چرا ؟

تکنیک چرا دقیقا مثل چراهای مکرر کودکی است که کودکان برای گسترش فهم خود از دنیایاطرافشان از والدین می پرسند . اما با این تفاوت که در بزرگسالی باید یاد گرفته هایمان را زیر سوال ببریم سادگی این تکنیک باعث شده است ، بسیاری از مردم متوجه اهمیت و نقش آن نشوند و این تکنیک برای ایده یابی و ایده پردازی به کار می رود . به عنوان مثال برای شناسایی و تعریف درست و کامل مسئله می توان از این تکنیک استفاده کرد. بلکه استفاده از این تکنیک به ما کمک می کند تا موقعیت و وضعیت را بهتر وروشنتر مشخص کنیم و در فرآیند آن به ایده های جدیدی دست یابیم .

● تکنیک توهم خلاق

خیلی اوقات آنچه را که فکر می کنیم واقعیت است ، واقعیت نیست . واقعیتهابا پنج حس انسان درک می شوند. چیزهایی که چشم می بیند و طوری که مغز آن را تفسیر میکند باعث این خطا می شود . چشم می بیند ، اما وظیفه ی ذهن چیز دیگری است . کار ذهنمرتب کردن ، دسته بندی و قابل فهم کردن جرقه هایی است که پس از دیدن ، مغز آن راایجاد می کند بنابراین تصاویری که در ذهن است ، کپی مستقیم اشیاء نیست بلکه کدهایخلاصه ای است که از طریق شبکه ی عصبی مغز می رسد .

منظور و هدف این تکنیک این استکه شما بتوانید با قدرت توهم بعضی از اوقات با خطاهای عمدی طور دیگری به مسائل نگاهکرده تا بدین وسیله اصل و واقعیت موضوع را دریابید . این سعی باعث می شود مقداریاطلاعات از شکاف های موجود در بافتهای عصبی ، آزاد شده و به وسیله پیوند با اطلاعاتقبلی ، الگوی ذهنی جدیدی ساخته شود و یا موضوع از الگوی ذهنی قبلی به الگوی دیگریانتقال یابد .

● تکنیک پی . ام .آی (P.M.I)

یکی از ارزش های این تکنیک آن است که انسان را مجبور می سازد تا دقایقی بر خلاف قالبهای ذهنی اش تفکر کند و به مرور نسبت به قالب های ذهنی خود آگاه تر و مسلط تر شود ، لذا آمادگی ذهنی بیشتری برای خلاقیت پیدا می کند . نام این تکنیک بر گرفته از حروف اول سه کلمه به معنی افزودن ، کاستن و جالب می باشد . روش کار چنین است که ابتدا فرد توجهش را به نکات مثبت موضوع یا پیشنهاد و سپس به نکات منفی و نهایتا به نکات جالب و تازه ی آن که نه مثبت است و نه منفی ، معطوف می کند و در پایان نسبت به تهیه لیست نکات مثبت یامزایای موضوع ، لیست موانع ، محدودیت ها و نکات منفی موضوع و لیست نکات جالب و تازهی موضوع اقدام می کند . یکی از مهمترین کاربردهای این تکنیک زمانی است که نسبت به یک قضیه اطمینان داریم نه مواردی که نسبت به آن شک و ابهام داریم . به عبارت دیگرهر چه نسبت به موضوعی بیشتر بدبین یا خوشبین باشیم استفاده از این تکنیک کار گشاترو اثر بخش تر خواهد بود.

برای یافتن نکات جالب کافی است که جمله ی (( چقدر جالب می شود اگر ......)) را کامل کنیم.

● تکنیک DO IT

نام این تکنیک از حروف اول چهار کلمه ی Define به معنی تعریف کردن Open به معنی باز کردن Identify به معنی شناسایی Transform به معنی تبدیل کردن ، تشکیل شده است . منظور از انتخاب این واژگان این است که برای حل مشکل لازم است ابتدا موضوع و مسئله را دقیق تعریف و مشخص نمود و سپس ذهن را برای راه حلها ی مختلف باز نگه داشته تا بهترین راه حل شناسایی و در نهایت آن را به عمل تبدیل کرد.

● تکنیک شکوفه ی نیلوفر آبی

این تکنیک توسط یاسوآماتسومورا طراحی و ارائه شده است . طرح این ایده بر گرفته از شکوفه نیلوفر آبی می باشد بدین صورت که گلبرگ های شکوفه نیلوفر آبی به دور یک هسته مرکزی خوشه می زنند و از آن نقطه گسترش می یابند . با ایجاد پنجره هایی مشابه با پنجره های مورد استفاده در برنامه کامپیوتری ، بخش هایی از یک تابلوی ایده را می توان به صورتی تقسیم بندی کرد که یک موضوع اصلی برای استخراج ایده در پنجره های جانبی ،مورد استفاده قرار گیرد به نوبه خود مراکز مجموعه های جدید پنجره را تشکیل می دهد .

 تکنیک چه می شود اگرد ....؟

به طور کلی برای خلاقیت باید فکر ، از قالبهای ذهنی ، شرایط موجود ، پیش فرض ها ، عادات و استانداردها آزاد شود تا بتواندموضوع را از زوایای مختلف رویت و ایده های جدیدی را تداعی کند . بر همین اساس این تکنیک کمک شایانی به آزاد سازی فکر برای جمع آوری ایده های جدید می کند . در این روش توصیه می شود برای یافتن ایده های جدید از سوالات (( چه می شود اگر...؟ استفاده کنید و آن را به قدری تکرار و تمرین کنید که برایتان یک عادت شود. از این تکنیک میتوان برای یافتن افزایش قدرت خلاقیت بدون داشتن موضوع بخصوصی استفاده کرد ،ضمن اینکه بعنوان یک تفریح یا شوخی و سرگرمی در همه ی اوقات قابل استفاده است .

● تکنیک اسکمپر SCAMPER

این تکنیک کاربرد اصلی آن بر پایه ایده یابی فردی طراحی شده است که می تواند به نحو بسیار اثر بخشی برای گروه ها نیز مفید باشد . هدف اصلی این تکنیک قدرت تصور است تا آن را در جهات و بعد مختلف وضروری به حرکت درآورد. این تحریک بوسیله یک سری سوالات تیپ و ایده بر انگیز صورت می گیرد که شخص در رابطه با مسئله مورد نظرش از خود سوال می کند و در نهایت با افزایش ایده ها ، کیفیت ایده ها تضمین و ارتقاء می یابد .واژه SCAMPER از ابتدای حروف واژه های سوال برانگیزگرفته شده که در دستیابی ایده های نو بسیار موثر است .

حرف S بر گرفته از کلمه Substitution به معنی جانشین سازی است

حرف C بر گرفته از کلمه Combine به معنی ترکیب کردن است .

حرف A بر گرفته از کلمه Adapt به معنی رفاه ، سازگاری و تعدیل کردن است .

حرف M بر گرفته از کلمه Maginfy به معنی بزرگ سازی است .

حرف P بر گرفته از کلمه Put to other uses به معنی استفاده در سایر موارد است .

حرف E بر گرفته از کلمه Ellimination به معنی حذف کردن است .

حرف R بر گرفته از کلمه Reverse به معنی معکوس سازی است .

● تکنیک در هم شکستن مفروضات

یکی از موانع مهم خلاقیت ، مفروضات قبلی است که نا خودآگاه اجازه نمی دهد فکر در همه جهات به حرکت در آید بسیاری از مفروضات قبلی ممکن است در اصل همان زمانی که در ذهن ما ایجادشده اند ، غلط باشند ، مثل خطر ناک بودن دوچرخه در ذهن کسی که خواب تصادف شدید بادوچرخه را دیده است . بسیاری از آنها به مرور زمان اعتبارشان را از دست داده اند یابسیاری از آنها به دلیل تغییر شرایط بی اعتبار شده اند . اما مسئله این است که فردمتوجه این تغییرات و اشتباهات نیست و هنوز با مفروضات قبلی به مسئله نگاه می کند . از آنجایی یکه مفروضات مربوط به قسمت درونی ذهن می شوند و به عبارت دیگر چون آنهاامری درونی هستند نمی توانیم آنها را به تنهایی فسخ یا از فکر خود جدا سازیم . مثل آن چاقو که نمی تواند دسته اش را ببرد . شناسایی مفروضات خود و دیگران ، اولین قدم برای تغییر مفروضات است .

● تکنیک تجزیه و تحلیل مورفولوژیک

تکنیک تجزیه وتحلیل مورفولوژیک یا ریخت شناسانه که توسط فریتززویکی ابداع شد ، فنی است که براساس آن پدیده ی مورد نظر از جهت ساختار کلی و ابعاد مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرارمی گیرد. به این منظور ابتدا سطوح و ابعاد مختلف موضوع را شناسایی و فهرست می کنیم . برای مثال اگر بخواهیم در مورد بازاریابی یک کالا راههای جدید و بدیعی بیابیم ابتدا باید ابعاد مختلف کالا مثل شکل ظاهری ، کاربردهای آن ، خواص و فواید آن ،وضعیت مشتریان و بازارکالا تبیین و تدوین نمائیم . در این مرحله بایستی سعی کردابعاد کالا را بیشتر مشخص کرد . برای اینکه بتوان ابعاد یک موضوع و اجزای متشکله (متغیرهای )آن را با یکدیگر مقایسه و مرتبط نمود، می توان ابعاد اصلی و اجزای آنهارا برروی دایره ای متحدالمرکز نوشته و با چرخاندن دایره های مختلف ، ابعاد و اجزایآنها را با هم مقایسه و ارتباط آنها را حدس زد.

● تکنیک دلفی

این تکنیک در سال ۱۹۶۴ توسط داکلی و هلمر معرفی شد . بسیار شبیه به تکنیک طوفان ذهنی است بااین تفاوت که افراد هیچ گاه به صورت گروه در یک جلسه و دور یک میز جمع نمی شوند ودر واقع رویارویی مستقیم رخ نمی دهد . اسا ساو فلسفه این تکنیک این است که افراد درتکنیک طوفان فکری بعلت شرم و خجالت نمی توانستند بعضی از ایده هایشان را مطرح نمایند لذا در این روش افراد به صورت کلامی و رودر رو درگیر بحث نمی شوند.بلکه رئیس گروه موضوع را به همه اعلام می کند و سپس هریک از افراد به طور جداگانه ایده هایشان را به صورت کتبی (حتی می تواند بدون ذکر نام باشد ) برای رئیس گروه ارسال می کنند . سپس رئیس گروه تمام ایده های پیشنهادی را برای تک تک اعضا ارسال می کند و از آنهامی خواهد که نسبت به ایده های پیشنهادی دیگران فکر کنند و اگر ایده ی جدیدی به نظرشان می رسد به آنها اضافه کنند . این عمل چندین بار تکرار می شود تا درنهایت اتفاق آرا بدست آید . فن دلفی شامل دعوت به مشورت و مقایسه ی قضاوت های بی نام چندنوبتی اعضا ی یک تیم در باره تصمیم یا مسئله می شود .

● چه موقع از فن دلفیاستفاده می شود ؟

۱) هنگامی که می خواهید نظر اعضای یک تیم را در مورد شخصی به دست آورید بی آنکه روبرو شدن آنان سبب احتمال خطا در قضاوت شود .

۲) هنگامی کهاعضای یک تیم در یک جا مستقر نباشند.

۳) زمانی که لازم است اعضای تیم نسبت به تصمیمی که می گیرند و عواقب آن به طور کامل آگاه و مسئول باشند.

۴) هنگامی که حضور چهره های بالادست و فشار همتایان بر تصمیم گیری اثر می گذارد.

● تکنیک استخوان ماهی (علت و معلول )

یکی از روش های بسیار سودمند برای شناسایی مسائل نمودار استخوان ماهی است . نمودار استخوان ماهی که گاهی به آن نمودار ایشیکاوا نیزمی گویند توسط پرفسور کائور ایشکاوا از دانشگاه توکیو طراحی شد . هدف اصلی اینتکنیک ، شناسایی و تهیه فهرستی از کلیه علل احتمالی مسئله مورد نظر است . این تکنیکدر درجه اول یک تکنیک گروهی شناسایی مسئله است اما توسط افراد قابل استفاده است .

● تکنیک باز گشت به مشتری

می توانیم با روی برگرداندن از مسائل مربوط به تولید و روی آوردن به مسائل مربوط به بازار یابی ، رابطه بین فعالیتهای خود ومشتریان را به لحاظ محصول ، قیمت ، تبلیغ ، توزیع و بازار مورد نظر ، بررسی می کنیم .

● تکنیک گروه اسمی

فن گروه اسمی جنبه های رای دادن بدون بحثٍ های محدودترکیب می کند که توافق بدست می آید و شما بتوانید به یک تصمیم گروهی برسید .

چهموقع از فن تکنیک گروه اسمی استفاده می شود ؟

۱) با موضوعی بحٍث انگیز ، حساس ،دارای موافق و مخالف یا بسیاری برجسته مواجه هستید و تصور می کنید عقیده های ضد ونقیض و دهها دلیل جزئی و تفصیلی ممکن است بحث را فلج سازد

۲) می خواهید مشارکت مساوی همه ی اعضا را تضمین کنید.

۳) علت اساسی و ریشه ای یک مسئله را شناخته ،ولی شناخت نحوه ی اقدام و انتخاب یک گزینه از میان گزینه های بسیار مشکل است.

● تکنیک سینکتیکس

واژه سینکتیکس از ریشه یونانی الاصل synetikos به معنی فشاردادن دو چیز به یکدگیر و یا متصل کردن چند چیز مختلف گرفته شده است این واژه به این دلیل انتخاب شده است که خلاقیت نیز نوعی هماهنگ کردن چیزهای مختلف در یک قالب یاساختار جدید است و هر اندیشه خلاقی از تفکر سینکتیکس بی بهره نمی باشد این تکنیک روشی است برای بر انگیختن تفکر خلاق در میان گروهی از افراد که گرد هم می آیند .

بطور کلی فرآیند بکار گیری این روش عبارت است از :

۱) شناسایی و تعریف مشکل و تجزیه و تحلیل آن به منظور رسیدن به ماهیت و جوهره ی آن (شناخت جوهره )

۲) ارتباط دادن جوهره ی بدست آمده با موضوع غیر مرتبط (ساختن وضعیت مشابه )

۳) کشف راه حلهایی برای موضوع مشابه (راه حلهای مشابه )

۴) تلاش برای تبدیل راه حلهای بدست آمده به راه حلهای نهایی برای مشکل

● تکنیک شش کلاه تفکر

اصل تکنیک خلاقیت شش کلاه تفکر ادوارد دوبونو پدر تفکر خلاق در کتاب ((شش کلاه تفکر))یک روش خلاقانه ارایه می کند و از طریق آن می کوشد نشست افراد به دور یکدیگر را به اقدامی ثمربخش و کارا تبدیل کند.((دوبونو))سعی می کند به کسانی که به دور هم جمع می شوند ، بیاموزد که به تفکر خود نظم دهند و آنگاه در این میان ؛ به راههای خلاقانه بیاندیشند و با یک هماهنگی مدیرانه نتایج را طبقه بندی و اولویت بندی کرده و در تصمیم گیری ها از آن استفاده کنند.اگر شما می خواهید با تکنیک شش کلاه تفکر در جلسات قدم بگذارید، بهتر است این مقاله را بخوانید و آنگاه عمل کنید:

تصور کنید به یک جلسه قدم گذاشته اید و شما مسئول نظم دهی ، هدایت و نتیجه گیری از آن جلسه هستید، در اینجا کلاه آبی را بر سر شما خواهند گذاشت ، زیرا هنگامی که کسی کلاه آبی را بر سر می گذارد ، باید به موارد زیر دقت کند:

۱) رنگ آبی نماد آسمان آبی رنگ است که چتر آن بر همه جا گسترده شده است و کسی که کلاه آبی بر سر خود می گذارد باید بتواند افکار جاری در محیط جلسه را در ذهن خود به جریان درآورد و نظم و تمرکز دهد.

۲) کلاه آبی همچون یک نرم افزار است که تلاش می کند به تفکر کردن جمع ، جهت دهد و یا برنامه ای مشخص آن را به سرانجام برساند و گویی همچون یک کارگردان تفکر ما را هدایت می کند.

۳) با کلاه آبی اولویت ها و محدودیت ها تعیین می شود. اکنون بر روی صندلی خود بنشنید و موضوع و یا مشکل مورد بحث را بر روی تخته سیاه بنویسید.در نخستین اقدام و با هدایت شما همه اعضاء باید کلاه سفید را بر سر بگذارند و در مورد موضوع بیان شده بیاندیشند.هنگامی که کلاه سفید را بر سر می گذارید، نباید به چیزهایی که شامل الهامات ، قضاوت های متکی به تجارب گذشته ، عواطف، احساسات و عقاید است توجه کنید و تنها باید همچون یک رایانه ، فقط اطلاعات ارایه کنید.حال شما باید اطلاعات به دست آمده از حاضرین در جلسه که به واسطه تفکر با کلاه سفید ارایه شده است را جمع بندی کنید و اعضای جلسه را وارد مرحله بعد کنید تا با گذاشتن کلاه قرمز بر سر ، شروع به تفکر کنند.هنگامی که حاضرین می خواهند با کلاه قرمز در مورد موضوع مورد نظر تفکر کنند باید به نکات زیر توجه کنند:

۱) اجازه دهید احساسات و عواطف بر وجود شما حاکم شده و به زبان درآیند و هر کسی می تواند از الهامات و دریافت های ناگهانی خویش سخن گوید و دیگر نیازی به استدلال نیست .اگر به احساسات اجازه بروز ندهیم بدون شک ناخواسته و بدون دقت نظر ، در تصمیم گیری ها وارد شده و چه بسا سبب بروز مشکلاتی برای ما شوند.

۲) پس از این که تمام نظرات اعضای جلسه ارایه شد، شما اقدام به جمع بندی تراوشات فکری حاضران کرده و آن گاه به مرحله بعد قدم بگذارید و اجازه دهید حاضران کلاه سیاه را بر سر بگذارند.با گذاشتن این کلاه بر سر نباید احساسات منفی بدون منطق بیان شوند ، بلکه فرد باید دیدگاه های منفی خود را در خصوص مشکل یا موضوع مورد بحث به صورت منطقی بیان کند.

بدون شک اگر از این کلاه به خوبی استفاده شود ، می تواند ما را از مخاطراتی که در آینده از چشمان ما دور می ماند آگاه کند.تفکر منفی به گفته دوبونو جذاب است ، زیرا دستاوردهای آن را می توان به فوریت مشاهده کرد.اثبات خطای دیگران برای ما رضایت درپی دارد و حمله کردن به یک دیدگاه در ما احساس برتری می بخشد و بر عکس ستودن یک نظر سبب می شود در خود احساس کنیم با فرد برتری روبه رو شده ایم . نتایج بحث ها ی ارایه شده توسط شما جمع بندی شده و در نهایت ثبت شود و آنگاه بار دیگر اجازه دهید حاضران کلاه زرد را بر سر خود بگذارند و شروع به تفکر کنند. زرد نماد آفتاب است و آفتاب شروعی برای سازندگی ، شادابی و خوش بینی است .گویی هر جا سراغ از خورشید گرفته می شود گرمی زندگی و زایشی دیگر در میان است و تفکر مثبت باید به همراه کنجکاوی و شادمانی و سرور و تلاش برای درست شدن کارها باشد.

فرد با گذاشتن کلاه زرد تلاش می کند به نکات ارزشمند و مثبت موضوع بنگرد. اصولا افکار سازنده به سوی مثبت گرایی تمایل دارند.یکی از تمریناتی که فرد با کلاه زرد می تواند انجام دهد بهره گیری از تجربیات ارزشمند گذشته است .کلاه زرد در ابتدا در صدد کشف فواید موجود در موضوع مورد بحث است و هر آنچه می کاود ، بیان می دارد. اکنون بار دیگر به جمع بندی نظرات به دست آمده بر اثر کلاه زرد بپردازید. اکنون حاضران باید کلاه سبز را بر سر بگذارند .کلاه سبز ، کلاه خلاقیت است هنگامی که افراد کلاه سبز را بر سر می گذارند، باید به راه های نو بیاندیشند که می تواند در آن موضوع مورد نظر اثرگذار بوده و به تصمیم گیری های خلاقانه منجر شود.

هنگامی که حاضران کلاه سبز را بر سر می گذارند ، فرصتی می یابند که به جست و جوی چیزهای کشف نشده هدایت شوند.حال فرصتی به حاضران دهید تا ایده های نو ارایه کنند و آنگاه به ثبت این ایده ها پرداخته و به جمع بندی نظرات بپردازید.بدون شک برای خلاقانه اندیشیدن باید فرهنگ خلاقیت را بر فضای جلسه حاکم کنید. اکنون شما باید تلاش کنید که با کلاه آبی که بر سر گذاشته اید به ارزیابی نتایج پرداخته و به یک جمع بندی مناسب برسید و در نهایت در جهت حل مشکل یا موضوع مورد نظر تصمیم نهایی را بگیرید. بدون شک هر یک از اعضاء می توانند کلاه آبی را به امانت گرفته و با آن به تفکر بپردازند و در اتخاذ تصمیمات به شما کمک کنند. در پایان شما در می یابید هنگامی که جلسه را این گونه مدیریت می کنید ، دیگر تنها شاهد آن نخواهید بود که یک فرد تنها با کلاه سیاه به جلسه قدم بگذارد و یا فرد دیگری تنها با کلاه قرمز تفکر کند، بلکه همه مجبورند با شش کلاه مذکور تفکر کنند و اندیشه های ذهن خود را ارایه کنند.

http://businessplan.blogfa.com/post-206.aspx

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۰۱
hasan sabilan ardestani
کسب و کارهای کوچک معمولاً با مشکلات زیادی روبه رو می شوند. برای مثال، شخصی که کار دو، سه یا چهار نفر را به تنهایی انجام می دهد، مسلم است که در کارش با مشکلات زیادی روبه رو می شود چرا که همزمان باید مشتریان را ملاقات کند، محصولاتش را ب فروشد و در سمینارهای مختلف شرکت کند

جرالد کین درباره انجام دادن تجارت یک نفره به شوخی می گوید: «آقا بالاسر خود بودن خوب است، چرا که هم می توانید فقط نصف روز کار کنید و یا در روز دوازده ساعت سر کار باشید».
 نکته ای که باید تمام کاسبان و تاجران به آن توجه کنند این است که باید در زمان بسیار محدودی کارها و وظایف بسیاری انجام دهند و البته باید از حداقل کار بهترین نتیجه لازم را بگیرند یعنی کارشان باید بیشترین بهره داشته باشد. اما برای اینکه از کمترین زمان بهترین استفاده را برد چه باید کرد؟
اگر شما دوست دارید که برنامه ها و کارهایتان را به سریع ترین و بهترین نحو انجام دهید بهتر است که به نکاتی که در این مقاله به آن اشاره می شود خوب توجه کنید و آنها را در راس کارهایتان قرار دهید. البته برای اینکه خواندن این مقاله خسته کننده نباشد این نکات به صورت پرسش و پاسخ آمده است و فایده دیگر آن این است که به خاطر سپردن نکات آسان تر می شود.

● پرسش اول                                                                              
▪ چگونه می توانم مشتریان بیشتری بگیرم؟
پاسخ: گاهی اوقات برای جلب مشتریان بیشتر لازم است که کارهایی را که تاکنون برای این کار انجام داده ایم، متوقف کنیم. گاهی اوقات باید از روشهای موثری برای این کار استفاده کرد. البته روشهای استانداردی برای جلب مشتریان وجود دارد و نیز روشهای غیراستاندارد دیگر. اما این نکته را به خاطر داشته باشید: یک روش را بارها و بارها امتحان کنید. اگر انتظار داشته باشید که نتایج منفی به همراه داشته باشد پول و انرژی خود را از دست داده اید. بنابراین آنچه که باید انجام دهید فقط کار کردن نیست. ذهنتان را متوجه اهداف و کارهای دیگر کنید. همان طور که پیشتر اشاره شد گاهی اوقات راه حل مشکل این نیست که چه کار دیگر باید انجام داد بلکه این است که برای گرفتن مشتریان بیشتر انجام چه کارهایی را باید متوقف کرد. نکته مهمی که باید به ذهن بسپارید این است که قوانین و مقررات نامریی در جهان وجود دارند. حتی اگر شخصی با ذهنیت متافیزیکی نباشید، می توانید ببینید که نیروهای نامریی بسیاری در زندگی های ما وجود دارد. الکتریسیته، نور، گرما و غیره. یک بذر را در نظر بگیرید: به محض آنکه در دل خاک کاشته می شود، نیروهای نامریی دست به کار می شوند و آن را به یک گیاه، درخت یا بوته تبدیل می کنند. تمام این نیازها چیزهای بسیار اساسی هستند که به بذر کمک می کند که قسمت های دیگری به آن اضافه شود و باصطلاح رشد و نمو کند. اما بیشتر مردم فکر می کنند که چنین نیروهایی به چیزهای مریی و مشهودی که می توانیم در زندگی روزانه خود ببینیم، تعلق ندارد.
 آیا شما احساس کرده اید که در طول یک روز همه چیز بر وفق مرادتان پیش می رود و باصطلاح کارهایتان روی غلتک افتاده است؟ در این مواقع چه فکر کرده اید؟ آیا دوست داشته اید که تلاش اضافی که به نتایج عادی بزرگتر می انجامد، انجام دهید؟ چه چیزی آن روز را متفاوت تر از روزهای دیگر کرده است؟ نیروهای نامریی که به نفع خود تحت کنترل درآورده اید. آیا تاکنون با کسی ملاقات کرده اید که شما را سخت تحت تاثیر خود قرار داده باشد، به اصطلاح شما را جادو کرده باشد؟ آیا به نظرتان او یک آدم جذاب بود؟ البته منظورم زیبایی و جذابیت فیزیکی نیست بلکه انرژی اوست. راز این دسته افراد این است که این افراد موفق یاد گرفته اند که چگونه چهار قدرت نامریی خود را کنترل و هدایت کنند.
چهار قدرت نامریی عبارتند از:
رفتار
تمرکز
گفت وگوی درونی با خود
باورها.
روش و رفتار مثبت باعث خلق مثبت می شود. من از ساده طبعی و یا تاییدات بی فایده سخن نمی گویم، بلکه عقیده دارم که احساس و برداشت من از جهان مردم، وقایع و اتفاقات و باورها و رفتارهای مناسب با آن را برایم به ارمغان می آورد. آنچه که زندگیم را تغییر می دهد نوع نگاه و نگرش من به اشیاء و افراد و در کل، جهان است.
یک فکر مثبت نتیجه مثبت به همراه دارد. با نگاه کردن به گلها، گیاهان و درختان و دیگر چیزها این احساس را در خود به وجود آوریم که برای رشد آنها نیروهای نامریی دست اندرکارند. اما علف های هرز از کجا می آیند؟ از بذرها. نتایج احساسات خود از کجا نشات می گیرند؟ بذرهای افکار، باور و رفتارها. در ذهن شما چه چیزی کاشته شده است؟ زندگی همیشه ما را با چالشها و مشکلات زیادی روبه رو می سازد.
از این رو مهم است که این نظریه را به خاطر بسپاریم:
یک شخص بدبین هر فرصت و شانس را یک مشکل می بیند و یک شخص خوش بین مشکلات را یک فرصت می داند.خود من چه از نظر شخصی و چه از نظر شغلی به این نتیجه رسیده ام که داشتن ذهنیت مثبت باعث افزایش اعتماد به نفس در انسان می شود. شاید اگر این حرف را به دوستانتان بزنید آنها به شما بخندند و بگویند: «این از آن حرف های متافیزیکی عجیب و غریب است.» اما این مسیله را به خاطر بسپارید که آنها چه موفقیت هایی در زندگیشان کسب کرده اند؟ زندگی افراد مشهور را مطالعه کنید. در زندگی انسان ها لحظاتی وجود دارد که باید به آن نگاهی عمیقی انداخت. خود من متوجه شده ام که عامل مهم موفقیت شغلی ام دیدگاه و نگاه مثبتی بوده است که به کارم داشته ام. اگر به نتایج بهتری در زندگی شخصی و شغلی خود نیاز دارید، دو چیز است که باید به آنها بیشتر از هر چیز دیگر توجه کنید: چگونه به نتایج مثبت و جالبی در زندگیتان دست یابید؟ با استفاده از نیروهای نامریی که در وجود هر موجود زنده ای به ودیعه گذاشته شده است؟ چنانچه نتایج حاصله مثبت نیستند، استفاده از این نیروها می تواند تغییرات زیادی را در شما به وجود آورد. افزایش اعتماد به نفس در کسب موفقیت بسیار مهم است. گفت وگوی درونی با خود و تکرار کلمات و جملات تاکیدی روش بسیار مفیدی برای افزایش اعتماد به نفس در انسان می شود. یکی از مشتریانم با استفاده از این روش توانست 40 پوند از وزنش را البته بدون کم کردن از میزان غذای خود کم کند. تغییرات کوچک می تواند نتایج بزرگی به همراه داشته باشد. سعی کنید که دستورات بالا را به مدت چند هفته به کار گیرید.
 ● پرسش دوم
▪ چرا وقتی که مطمینم که مشتریان خوبی پیدا کرده ام، آنها را خیلی زود از دست می دهم؟
پاسخ: وقتی که دانش آموز سر کلاس حاضر باشد، سر و کله معلم نیز پیدا خواهد شد. حال ممکن است معلم بد باشد. هر جا که فروشنده باشد، مشتری هم است، اما باید روش تشخیص آنها را خوب بدانید.
● پرسش سوم
  ▪ می دانم درست نیست که این را بگویم اما گاهی اوقات یک مشتری تمام روزم را خراب کرده است. در این مواقع چه کار باید بکنم؟ پاسخ: آیا فقط یک بار اتفاق می افتد یا همیشه؟ یاد بگیر چطور این تناقض را تغییر دهی تا تو و مشتری هایت به جای عذاب کشیدن از معامله لذت ببرید.
 ● پرسش چهارم
▪ می دانم برای اینکه کارم را بسیار خوب انجام دهم بسیار خوب هستم اما به دلایلی چندان اعتماد به نفس ندارم. با این وضعیت چگونه برخورد کنم؟
پاسخ: همیشه چیزهای کوچک هستند که باعث بروز اختلافات بزرگ می شوند. داشتن دیدگاه و ذهنیت مثبت و باور داشتن توانایی های خود باعث می شود که ترستان از انجام کار بریزد و از کارتان لذت ببرید.
 ● پرسش پنجم
▪ دسته ای از افراد وجود دارند که نمی توانم با آنها ارتباط برقرار کنم. این در حالی است که یقین دارم که آنها مشتریان بسیار خوبی از آب در می آیند. چه کار کنم که بتوانم آنها را متقاعد سازم؟
پاسخ: یک بار کسی گفت: «من تا به حال نتوانسته ام همسرم را درک کنم». یک روز تمام با او صحبت کردم ولی نتوانستم حرف هایش را بفهمم. چیزی که عجیب است این است که اگر چه پاسخ به این سوال بسیار روشن است، اما بیشتر افراد نمی توانند پاسخ این سوال را بیابند و همین مشکل هم بر روی افراد کاسب و بازرگان نیز تاثیر می گذارد.
 ● پرسش ششم
▪ من برای متقاعد کردن مشتریانم دست به هر کاری می زنم، اما بیشتر اوقات نتیجه نمی دهد. آیا تکنیک موثری برای این کار سراغ دارید؟ پاسخ: گاهی یک تصویر کار هزاران کلمه را می کند. سعی کنید از محصولاتتان تصاویر واضح و زیبایی تهیه کنید. در این صورت خیلی راحت تر مشتریان خود را برای خرید اجناستان قانع می کنید
http://businessplan.blogfa.com/post-209.aspx
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۵۸
hasan sabilan ardestani

نکاتی در آغاز و تعیین نام یک کسب و کار جدید 

1) بزر گ بیندیشید ولی با یک کار کوچک آغاز کنید.

۲) قبل از آغاز یک کسب و کار باید مطمئن شوید که مفهومی که در ذهن دارید قابل اجراست. بهتر است ابتدا یک نمونه کار انجام دهید و نتیجه را ارزیابی کنید. بیندیشید که چگونه میتوانید تئوری خود را در یک مقیاس کوچک بیازمائید، قبل از اینکه متعهد کاری بزرگ از قبیل قرارداد رهن و یا خرید مکان شوید.
۳) اگر حتی بتوانید حداقل یک مشتری پیدا کنید و به شما ثابت شد که طرح مورد نظرتان قابل اجراست این شانس را دارید که این موفقیت ،دفعات دیگری نیز برایتان تکرار گردد.
۴) با بودجه محدود کار کنید. اگر تجهیزات قدیمی‌تان قابل استفاده هستند، تجهیزات جدید تهیه نکنید. معامله پایاپای بهترین روش تهیه تجهیزات مورد نظرتان است.
۵) بدون داشتن یک طرح کسب و کار جامع که حاوی کلیه جزئیات باشد به آغاز یک کسب و کار جدید مبادرت نورزید.
۶) یک حسابدار می‌تواند به شما در مسائلی نظیر گردش نقدینگی، نقطه سربه سر و صورت سود و زیان کمک کند.
۷) بانکها به مراتب ارزان‌تر از شرکا هستند و مشکل کمتری نیز در مواجهه با آنها دارید.داشتن یک شریک مانند ازدواج بدون وجود عشق است. زندگی شما در اینصورت از آن خودتان نخواهد بود. البته به یاد داشته باشید که آغاز یک کسب و کار با یک شریک بی‌نهایت بهتر از عدم آغاز یک کسب و کار است.
۸) وقتی یک شریک دارید باید به نظرات اونیز توجه کنید. در شراکت بدون رسیدن به توافق لازم هر تلاشی به بن بست خواهید رسید.
۹) مسئله دیگر، مدیر عامل بودن و داشتن رای اکثریت است. این دلیل دیگری است که آگاه باشید هیچ‌گاه بیش از ۴۹ درصد از سهام شرکت خود را واگذار نکنید، البته اگر تمایل دارید که کنترل اوضاع به دست خودتان باشد!!
۱۰) آیا برای کسب و کار شما بازار وجود دارد؟ وسعت این بازار چقدر است؟ 
تحقیقات بازار بسیار مهم و اساسی است. بهتر است به جای ایجاد بازار جدید، بازارهای موجود را پیدا کنید.
۱۱) اگر در این بازار رقیبی ندارید و یا رقابت محدودی وجود دارد، هشیار باشید. ممکن است به واقع بازاری وجود نداشته باشد! به عبارت دیگر ممکن است روی یک محصول خاص دست گذاشته باشید که تا کنون شناخته نشده است.
۱۲) قبل از آغاز یک کسب و کار، با یک مشاور، وکیل، واسطه بیمه و یا مدیر بانک مشورت نمائید. مشاوره بانک مجانی است. مشاوره اولیه با مشاوران حرفه‌ای نیز مجانی است. اما قبل از هر اقدامی پرسش نمائید.
۱۳) عموما بهترین کسب و کاری که می توانید انتخابی گوید: شما میتوانید در هر زمینه کسب و کار و یا صنعت جدید از طریق خواندن کتاب متخصصین آن فن، حتی برای یک ساعت در روز نیز میتونانید عملا تجربه کسب نمایید. حتی بیشتر از آن نیز میتوانید مطالعه کنید زیرا هرچه بیشتر مطالعه کنید، مغز اطلاعات جدید را بهتر از اطلاعات جزیی و آسان در ک میکند. تکرار با فاصله ،یک روش موثر در یادگیری موثر و اثبات شده است.
۱۴) حتی اگر فکر میکنید که برای آغاز کسب و کاری که در ذهن دارید به تجربه عملی نیاز دارید میتوانید مدتی را برای یکی از رقبای خود کار کنید. حتی میتوانید نیمه وقت کار کنید. هرچه برایتان مفید است یاد بگیرید و در عین حال مزد نیز دریافت کنید. البته بهتر است قبل از امضای قرارداد مربوط به انجام فعالیتهای محرمانه از آنجا بروید زیرا ممکن است علیه شما شکایت کنند!
۱۵) به همان سرعتی که دارایی شما افزایش می یابد، باید هدفتان این باشد که خود نیز توسعه پیدا کنید و از یک صاحب کسب و کار/ مجری به یک صاحب کسب و کار/مدیر تبدیل شوید.
۱۶) هیچ وقت نباید کسب و کاری را با این هدف که کلیه امور را خود رتق و فتق کنید آغاز نمایید. این کار درست مانند این است که کار خود را با پول بخرید.
۱۷) اگر بخواهید هر کاری را خودتان انجام دهید عملی نیست. باید یاد بگیرید که تفویض اختیار کنید. باید افراد با انگیزه ای را بکار بگیرید که حتی از شما باهوشتر و زیرک تر باشند. به آنها استانداردهای بالای خود را بیاموزید و در حالیکه آنها اغلب کارها را انجام میدهند بر آنها نظارت داشته باشید.
۱۸) انتخاب یک نام تجاری مناسب، برای موفقیت شما بسیار حایز اهمیت است. بعد از سالها تجربه در تبلیغات و بازاریابی، پیشنهاداتی که در این مورد به شما ارایه میکنم به شرح زیر میباشد:
۱۹) نام شما نباید مشابه نام رقبایتان و یا نزدیک به آن باشد زیرا اولا مشتریان سردرگم میشوند و به آسانی شما را پیدا نمیکنند و ثانیا ممکن است مورد شکایت شرکتهای رقیب واقع شوید.
۲۰) هرچقدر اسم شرکت کوتاهتر باشد، به یاد ماندنی تر خواهد بود.
۲۱) اسم باید به آسانی هجی شود و به وضوح قابل تلفظ باشد.
۲۲) اسم شما باید تبلیغی باشد برای آنچه میخواهید انجام دهید. کسب و کارهایی که نام صاحبان خود را دارند تنها در صورتی موفقند که این اسم برای دیگران آشنا باشد و یا مرادف یک محصول و یا خدمت شناخته شده باشد.
۲۳) نباید نام شما به نام شرکت ثبت شده دیگری تجاوز کند. 
۲۴) نام شما باید متمایز و در ارتباط با تصویری باشد که مایلید از کسب و کار خود ارایه دهید. برای نمونه اگر شما خدمات نظافت منازل را انجام میدهید انتخاب نام سویس منازل APHRODITE (به معنای عشق وزیبایی) کاملا نامناسب است و در عوض نام خدمات منازل Spicand Span ( به معنای نو و ترو تمیز) بسیار مناسب خواهد بود. 
۲۵) با توجه به ثبت اسم شرکت شما در کتاب زرد اگر اسم شما با اولین حروف الفبا آغاز شود در صدر لیست شرکتها قرار خواهید گرفت.
۲۶) شاید شما دوست داشته باشید نام شهر و یا شهرستان خود را بخشی از نام شرکت خود قرار دهید. 
۲۷) دلیل دیگری که نام کوچک خود را در نام کسب و کارتان مورد استفاده قرار ندهید، این است که در اذهان مشتریانتان تبعیض ایجاد میکنید و آنها به دنبال شما میگردند و در حالیکه سایر همکارانتان بیکار نشسته­اند کار فراوان روی سر شما ریخته میشود.
۲۸) همچنین زمانی که تمایل به فروش و یا واگذاری کسب و کار خود دارید در صورتی که نام کسب و کارتان، اسم کوچک شما باشد، به قیمتی پایین تر از زمانی که یک نام تجاری مناسب داشته باشد به فروش میرسد.
۲۹) تعیین نام مناسب به این روش انجام میشود:
یک جلسه هم اندیشی با روش طوفان مغزی (brain storming) تشکیل دهید. نام های مناسبی را که به ذهنتان می­آید بنویسید، حتی اگر مسخره به نظر آیند. در این مرحله کمیت بیش از کیفیت اهمیت دارد. این رویه باید منجر به تولید حداقل ۱۰۰ اسم گردد.
۳۰) در این مرحله به تسویه فهرست اسامی و حذف نام های نا مناسب بپردازید تا به ۶ الی ۷ نام برسید. به ارتباطات فکری مردم نیز بیندیشید و اینکه اغلب انها کدام اسم را ترجیح میدهند. این لیست را به دوستان و انجمن­های حرفه­ای که به قضاوت آنها اطمینان دارید نشان دهید و نظر آنها را بخواهید. همچنین دلیل انها را از انتخاب این اسم بپرسید. در نهایت، خودتان تصمیم بگیرید زیرا شما رییس هستید و تصمیم نهایی با شماست چون کسب و کار متعلق به شماست.
۳۱) سپس به کتاب راهنمای آنلاین و آفلاین مراجعه کنید تا ببینید که آیا اسم منتخب شما وجود دارد یا خیر.
۳۲) همچنین در اینترنت شناسه های ".com" را جستجو کنید تا بدانید که آیا نام مورد نظر شما در اینترنت وجود دارد؟ به یاد داشته باشید که ".com" به ".net" ارجحیت دارد.
۳۳- قبل از هزینه کردن هر مبلغی برای تبلیغات، توضیح مختصری در مورد کسب و کار جدیدتان بنویسید و برای رسانه­های معتبر بفرستید.
۳۴) نهایتا هر کارآفرین باید به یاد داشته باشد که اغلب کالاها و خدمات به خودی خود به فروش نمیروند. شاخص ویژه­ای برای این مطلب وجود دارد. اقتصاد دانی با نام ویافردو پارتو قاعده­ای را به عنوان یک اصل ارایه داده است که به قانون ۲۰-۸۰ معروف است. این اصل بیانگر این مطلب است که اگر ۲۰% از کسب و کارها به ارایه خدمات مشغول باشند، ۸۰% دیگر درگیر خدمات فروش و تبلیغات هستند.
۳۵) بنابراین بهتر است به مطالعه موردی در مورد روش­های تبلیغات و فروش برای کسب و کار خود بپردازید.

http://businessplan.blogfa.com/post-216.aspx

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۵۳
hasan sabilan ardestani
امروزه نقش مشتریان از حالت پیروی از تولیدکننده به هدایت سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و حتی محققان و نوآوران مبدل گشته است. به این ترتیب بسیاری از مفاهیم و تئوری ها بر محور «مشتری» نگارش شده اند. سمت و سوی کلیه فعالیت های بنگاه اقتصادی برای تأمین نیازهای مشتری و کسب رضایت و اعتماد اوست.

در بازار گسترده امروز موفقیت یا عدم موفقیت یک بنگاه اقتصادی به رفتار مشتری بستگی دارد. اوست که با مطالعه و بررسی نیازهای خود و بازارگسترده و کالاهای متنوعی که دراختیاردارد و باتوجه به امکانات و استعداد خود به ارزش گذاری مواردی همچون قیمت، مرغوبیت، کیفیت و... می پردازد و درنهایت انتخاب می کند. این مقاله به موضوع مشتری و اهمیت آن می پردازد. تعریف مشتری، نیاز مشتری، فرهنگ مشتری مداری و مراحل ایجاد و گسترش فرهنگ مشتری مداری از جمله مباحث این مقاله هستند

در جهان کنونی که امکان تولید انبوه کالا و خدمات زمینه افزایش عرضه نسبت به تقاضا را فراهم آورده است، برای تولیدکنندگان راهی جز جلب رضایت مشتری باقی نمانده و دیگر نمی توان حیطه بازار و عرضه را با ابزارهای محدود گذشته تعریف کرد. تجربه نشان داده است، سازمان هایی که ازمنظر سنتی به مفاهیم مشتری، کالا، بازار، فروش، خرید، رقابت، تبلیغات، کیفیت و... نگاه کرده و می کنند علاوه بر عدم کسب موفقیت، سرمایه های خود را هم از دست داده اند. با ظهور اقتصاد رقابتی مفاهیمی چون مشتری مداری و کسب رضایت مشتری، پایه و اساس کسب و کار تلقی شده و سازمانی که بدان بی توجه باشد از صحنه بازار حذف می شود. دراین مقاله سعی شده به مفهوم مشتری، رضایت مشتری و فرهنگ مشتری مداری در سازمان در هر سیستم و ساختار یا کسب و کار پرداخته شود.

امروزه نقش مشتریان از حالت پیروی از تولیدکننده به هدایت سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و حتی محققان و نوآوران مبدل گشته است. به این ترتیب بسیاری از مفاهیم و تئوری ها بر محور «مشتری» نگارش شده اند. سمت و سوی کلیه فعالیت های بنگاه اقتصادی برای تأمین نیازهای مشتری و کسب رضایت و اعتماد اوست. در بازار گسترده امروز موفقیت یا عدم موفقیت یک بنگاه اقتصادی به رفتار مشتری بستگی دارد. اوست که با مطالعه و بررسی نیازهای خود و بازارگسترده و کالاهای متنوعی که دراختیاردارد و باتوجه به امکانات و استعداد خود به ارزش گذاری مواردی همچون قیمت، مرغوبیت، کیفیت و... می پردازد و درنهایت انتخاب می کند.

● مشتری یعنی چه ؟

در فرهنگ بازار، مشتری فردی است که توانایی و استعداد خرید کالا و یا خدمتی را داشته باشد، که این توانایی و استعداد به صورت توأم در فرد بروز کرده و انتخاب و عمل خرید انجام می پذیرد. در این فرهنگ و دیدگاه مشتری فرد هوشمند و دانایی است که درباره تأمین نیازهای خود به خوبی مطالعه و بررسی می کند و باارزش گذاری و درنظر گرفتن امکانات و استعداد خود به انتخاب می پردازد.

● نیاز مشتری

در نظر عامه نیاز به معنای هرنوع کمبودی است که برای انسان به وجود می آید. در فرهنگ بازار نیاز مشتری اینگونه تعریف می شود که: «نیاز مشتری عبارت است از هرنوع احساس کمبودی که برای مشتری به وجود می آید و او تلاش می کند تا با بهره گیری از استعداد و توانایی خود نسبت به رفع آن اقدام نماید.»

با توجه به مفهوم گسترده ای که درتعریف نیاز مشتری وجوددارد، امکان تهیه و طبقه بندی جامع و کاملی از نیازهای مشتری دشوار است. زیرا اولاً نیازهای مشتری نامحدود است، ثانیاً ممکن است نیازی برای یک مشتری جزو نیازهای اساسی به شمار رود، درحالی که همان نیاز برای مشتری دیگر نیاز عادی محسوب شود. بنابراین در شناسایی و ارزیابی نیاز مشتری لازم است رفتار مشتری باتوجه به توانایی ها و استعدادهای او مبنای کار و مطالعه قرار گیرد. در اقتصاد رقابتی دغدغه همه شرکت ها این است که نه تنها هرروز به تعداد مشتریان خود بیفزایند، بلکه مشتریان قدیمی خود را نیز حفظ کرده و ازدست ندهند. زیرا که هزینه فروختن به مشتری قدیمی کمتر از تلاش برای جذب مشتری جدید است. حال باید تعریف کرد که «رضایت مشتری» چیست و چگونه شناسایی و به کار برده می شود؟ رضایت احساس مثبتی است که درهر فرد پس از استفاده کالا یا دریافت خدمتی ایجاد می شود. در جوامع کنونی محصول یا خدمتی مورداقبال مشتری قرارخواهدگرفت که ارزش موردانتظار وی را برآورده سازد. ارباب رجوع زمانی از دریافت محصول یا خدمت راضی و خشنود خواهدبود که خدمات دریافت شده برابر یا فراتر از ارزش موردانتظارش باشد. کسب رضایت مشتری ۲شرط اساسی دارد: اول این که کالا یا خدمت موردتقاضا در زمان مقرر تحویل شود. دوم این که به سؤالات او به موقع و درست پاسخ داده شود. یک مشتری وقتی از کالا یا خدمت راضی باشد، علاوه بر این که خودش دوباره برای خرید آن بازمی گردد، خریدار دیگری را نیز به همراه می آورد. پس سازمانی دراین زمینه موفق می شود که کار گروهی و فرهنگ جلب رضایت مشتری را در اولویت کاری خود قراردهد و برای دستیابی به آن تلاش کند. مدیران سازمان ها باید به این باور برسند که ارائه خدمت مطلوب به ارباب رجوع و کسب رضایت و خشنودی آنها از اهداف اساسی سازمان است و در موفقیت سازمان نقش حیاتی دارد.

● فرهنگ کار در سازمان

از صفات برجسته سازمان های بسیارموفق آن است که فرهنگی بسیارتوانا و پیشرفته دارند. چنانچه فرهنگ را به اختصار مجموعه ارزش ها، باورها و دانش های مشترک و پذیرفته شده یک گروه دانسته و کار را فعالیت های اقتصادی منجر به ارزش افزوده درنظر بگیریم، فرهنگ کار عبارت است از: «مجموعه ارزش ها، باورها و دانش های مشترک و پذیرفته شده یک گروه کاری درانجام فعالیت های معطوف به تولید یا ایجاد ارزش افزوده و به کلام دیگر این که در وجود کارکنان یک سازمان چه ارزش ها و نگرش هایی درونی شده و مورد پذیرش جمعی قرار گرفته است.»

تلاش برای تعریف و بیان فرهنگ کار نشانه آن است که فرهنگ بر اثر تعامل مردمان گوناگونی که در یک نظام جمعی ایفای نقش می کنند پدید می آید و لازمه شکل گیری و جهت گیری آن، همکاری متقابل است. فرهنگ هر سازمان با فرایندهای مدیریت رابطه تنگاتنگی دارد. فرایند مدیریت در سازمان، حرکت و روند سازمان را معین می کند، شوق به اقدام را برمی انگیزد و فرهنگ سبب برانگیختن شوق افراد به کوشش همه جانبه برای خلق جایگاه آینده می شود.

در جهانی که رقابت ها هر لحظه در حال افزایش است، سازمان ها دریافته اند که فرهنگ سازمان بیش از هر عامل دیگر می تواند در کامیابی یا ناکامی آنها دخیل باشد. تحول فرهنگی در سازمان هایی که با اسلوب مدیریت سنتی بار آمده اند، مستلزم تغییر الگوی فکری و جهان بینی مدیریت است. باید بدانیم که هر ضعف و نقصی در هر جای سازمان پیدا شود به پای مدیریت نوشته می شود. سازمان هایی که در امور خود به موفقیت های چشمگیری دست می یابند، پایبند باورهای زیر هستند:

▪ اساس موفقیت پایدار، اصل احترام به منزلت انسانی است.

▪ وجود ارتباطات سازمانی و مناسبات در سازمان نخستین گام نیل به موفقیت محسوب می شود.

▪ همه تغییرات و دگرگونی ها به دست افراد ایجاد می شود.

▪ کارکنان کالای مصرفی و یا محدود نیستند. بلکه منبعی برای سازمان محسوب می شوند که به کمک اصول مراقبت پیشگیرانه و پیش بینانه افزایش ارزش دارند.

▪ با استفاده از ابزارهایی چون آموزش، مشارکت در تصمیم گیری وعملکرد، امنیت شغلی و... باید به رفاه کارکنان و بهبود کیفیت زندگی آنان توجه کرد.

▪ برای موفقیت باید به رفاه مشتریان درون سازمانی (کارکنان) و مشتریان برون سازمانی (ارباب رجوع) یا مصرف کننده کالا و خدمت به طور همزمان توجه کرد.

▪ کار تیمی به مثابه ابزار راهبردی مشارکت کارکنان در پیشرفت سازمان، سبب بهبود ثمربخشی فعالیت های درون گروهی و بین گروهی می شود تا «کار درست به شیوه درست» انجام شود.

▪ توجه به فرهنگ کیفیت، یعنی فرهنگی که به تعیین اهداف مشترک بین مشتری و تولیدکننده می پردازد.

▪ اعتقاد به بهبود مستمر یا همان خطاناپذیرسازی، در همه ارکان و اجزای تعریف شده در سازمان جهت افزایش کارایی.

▪ تعیین و اجرای استانداردها در مرحله طراحی و برنامه ریزی در راستای تولید کالا یا ارائه خدمت و تمرکز بیشتر در زمینه کیفیت به عنوان آخرین هدف.

▪ بهره گیری از فناوری اطلاعات (IT) ، کلیدی جهت دستیابی به فرهنگ صحیح سازمانی است.

▪ مشارکت دادن کارکنان در تصمیم گیری ها و استفاده از هوش و خلاقیت آنها برای حذف خطاها و هدایت کارکنان به سمت انجام فعالیت های خلاق که در نهایت ارزش افزوده بیشتری خواهیم داشت.باید ذکر کنیم که در دنیای رقابتی امروز حتی یک محصول معیوب و یا یک خدمت ناقص نیز برای سلب اعتماد مشتری از سازمان کافی است. سازمان های برتر دنیا برای بهره گیری بهتر از این فرهنگ و شرایط خود از روش خودکنترلی که اغلب با استفاده از تجهیزات خطاناپذیر صورت می گیرد استفاده می کنند و با کاهش زمان بازخورد اطلاعات از طریق کشف عیوب به فرایند تولید و عملکرد خود کمک می کنند، که این عیوب پیش از آن که از حدود کنترل خارج شود کشف و شناسایی شوند.

● نقش فناوری اطلاعات در تبیین فرهنگ سازمان

امروزه نقش فناوری اطلاعات (Information Technology) در تمامی زمینه ها بسیار واضح و اساسی است. زیرا که در آن زیربنای اساسی همه شرکت ها، مؤسسات و واحدهای اقتصادی است، که آنها را قادر می سازد در فضای اطلاعاتی مناسب فعالیت کنند، هزینه های خود را کاهش و کیفیت محصول یا خدمت خود را افزایش دهند.

فناوری اطلاعات صنعتی راهبردی، اصولی و سودآور است و در همه صنایع جهان کاربرد دارد. همچنین فناوری اطلاعات ابزاری حیاتی برای نیل به فراتکنولوژی است. تأثیر فناوری اطلاعات در افزایش کیفیت، بهره وری، کارایی تولیدات و خدمات، رشد اقتصادی با حداقل آلودگی زیست محیطی و کمترین نیاز به مواد و انرژی موجب شده است بسیاری از سازمان ها خواستار تنظیم سیاست ها و راهبردهای دقیق برای توسعه و گسترش آن باشند. نقش پایه ای و اصولی فناوری اطلاعات در ایجاد و توسعه فرهنگ مشتری مداری در سازمان ها در بحث ارتباطات بسیار پررنگ تر است. زیرا که یکی از دلایل اصلی موفقیت سازمان های برتر دنیا ایجاد و مدیریت بر رابطه فردی با تک تک مشتریان است. IT به سازمان این کمک را می کند که شاخص موفقیت خود را سهم از تعداد مشتری بداند نه سهم بازار. یعنی پیدا کردن و ارائه کردن محصولات و خدمات بیشتر و بهتر برای مشتریان.

اطلاعات برای سازمان مزیت رقابتی ایجاد می کندو به سازمان امکان حل مسائل و تصرف فرصت های جدید را می دهد. برای استفاده از این فرایند یک جریان اطلاعات پیوسته که از شرکت به مشتریان هدایت می شود (اطلاعات برای مشتری) پیش نیاز است. این اطلاعات شامل اطلاعاتی در مورد محصولات ، خدمات، بازارها و گستردگی آنها و تأمین کنندگان است، که بر روی درک مشتری از کیفیت محصولات و خدمات تأثیر می گذارد. در همین زمان، جریان اطلاعات از مشتریان در جهت خلق نوآوری در خدمات و محصول، تولید ایده و بهبود مستمر برای محصولات و خدمات توسط سازمان ایجاد و هدایت شده و با جریان اطلاعات برای مشتری به هم پیوند داده می شود. براساس اطلاعات جمع آوری شده یک برنامه عمل دقیق تهیه می شود و براین اساس تمام منابع سازمان، سازماندهی، هدایت و کنترل می شوند.

● مراحل ایجاد و گسترش فرهنگ مشتری مداری در سازمان

برای اجرای این برنامه دقیق و یا همان ایجاد و گسترش فرهنگ مشتری مداری در سازمان باید مراحل زیر را طی کنیم:

۱) مشتری خود را بشناسیم

شناخت فردی مشتری امری بسیار حیاتی است. اگر سازمانی نتواند حداقل مشخصه های مشتریان مهم را جمع آوری کند، نخواهد توانست برنامه های تک به تک را به اجرا درآورد. در فرایند مشتری مداری در سازمان مهم ترین گام شناسایی مشتری و انتظارات اوست. شناسایی مشتری و انتظارات او جز با مراجعه به وی و دریافت دیدگاه های او میسرنیست. شناسایی اصولی مشتری بالفعل و بالقوه منجر به برنامه ریزی صحیح و کنترل سطح انتظارات مشتریان خواهد شد و به تبع آن سطح کیفی کالا و خدمات ارتقا پیدا می کند.

۲) مشتریان خود را طبقه بندی کنیم

مشتریان تفاوت های اساسی و زیادی با هم دارند. اما از ۲دیدگاه مهم تر از هم متمایز می شوند. اول از نظر ارزش آنها نزد فروشنده و دوم از نظر تفاوت در نیازهایشان. این تمایز به سازمان این امکان را می دهد تا رفتار سازمان خود را در جهت جلب نظر و رفع نیازهای مشتریان خود با توجه به طبقه بندی های مشتریان، سازماندهی کند و منابع و انرژی سازمان را به طور صحیحی صرف نماید. همچنین گوش دادن به صدای مشتری باعث شناخت نیاز آنها شده و برنامه های سازمان در جهت تأمین این نیازها طبقه بندی و اولویت بندی می شوند. در این مرحله مشتریان به انواع حقیقی، حقوقی، سازمانی، جغرافیایی، داخلی و خارجی نیز طبقه بندی می شوند.

۳) با مشتریان خود تعامل داشته باشیم

برای کارایی و اثربخشی کار باید هزینه های ارتباطات بهبود یابند. تعامل با مشتریان نه تنها هزینه های ارتباطات را کاهش می دهد، بلکه از این طریق اطلاعات ارزشمندی به دست می آید که هم در راستای رفع نیاز مشتری کارایی دارد و هم روابط با مشتری را مستحکم تر و عمیق تر می کند و ریسک از دست دادن مشتری به طرز قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. در این فرآیند سازمان به خواسته های مشتری گوش می دهد و در کنار آگاهی از تغییر نیازهای مشتریان به چگونگی برنامه ریزی منابع سازمان برای پاسخ دادن سریع به نیازهای آنان پی می برد. با ایجاد و گسترش ارتباطات با مشتریان درجه بالایی از رضایت را در آنها ایجاد می کنیم و به این ترتیب مشتری شخصاً به سازمان احساس تعلق می کند و ضمانت بین مشتری و سازمان به تدریج پررنگ تر می شود. همواره باید این را در نظر داشت که مشتریان نقش تبلیغات زنده را برای سازمان بازی می کنند. سازمان را تمجید کرده و آن را به دیگران پیشنهاد می کنند. اگر سازمان به ارضای نیازهای مشتری ادامه دهد و خدماتش را به شیوه هایی ارائه دهد که همیشه دارای تقاضا باشد ارزش ۲طرفه ایجاد می شود و هدف نهایی که همان وابستگی مشتری یا مدیریت استراتژیک روابط با مشتری است، قابل حصول است.

۴) بعضی از رفتارهای سازمان خود را با مشتری هماهنگ کرده و تطبیق دهیم

تغییر رفتار سازمان، ساختار سازمان، مهندسی مجدد و در مجموع تغییر فرهنگ سازمان در راستای نیازهای مشتریان و تأمین آنها، یکی از روش های موفقیت سازمان های بزرگ دنیاست. این تغییر و هماهنگی می تواند به معنای تطبیق با تک تک مشتریان به هنگام تولید انبوه کالا یا تطبیق بعضی ویژگی های خدمات برای مشتری باشد.

۵) به خواسته مشتری ارزش دهیم

سازمان های موفق و اثربخش همیشه سعی می کنند تا نسبت ارزش دریافتی گروه های مختلف مشتریان را بالاتر از عدد یک نگه دارند و حتی آن را به عددهای بالاتر برسانند و موجبات خشنودی آنان را فراهم سازند. ارزش دادن به خواسته مشتری باید در همه سطوح سازمان و هر یک از واحدهای تابعه جریان یکسان و دائم داشته باشد. برای نمونه ترغیب کارکنان در تماس با مشتریان به رفتارهای مؤدبانه و محترمانه در دادن جواب سلام، بالا بردن سر و توجه کردن به مشتری، پاسخگویی به سؤالات و همدلی کردن با ارباب رجوع باید مورد توجه همه عناصر سازمان قرار گیرد.

۶) تلاش برای ایجاد و تداوم وفاداری در مشتریان

مشتری یک دارایی استراتژیک است. برای حفظ این دارایی همواره باید یک رابطه «برنده ـ برنده» بین سازمان و مشتری ایجاد گردد و این در صورتی استقرار می یابد که طرفین احساس کنند که برایشان مزایای خاصی وجود دارد و به صورت دو قطب یکدیگر را جذب کنند. برای این که مشتری از وضعیت وفاداری نسبی به وفاداری در طول زندگی برسد باید از سیستم های مدیریت روابط با مشتریان استفاده کرد. نگهداری مشتریان موجود سودآورتر از جذب مشتریان جدید است. در طول یک توسعه زمان روابط مشتری، هزینه بازاریابی و فروش به مشتریان موجود به تدریج کاهش می یابد و حاشیه کلی توسعه به طور بالقوه افزایش می یابد. مشتری وفادار فقط روی قیمت تمرکز ندارد بلکه به عنوان حامی و طرفدار سازمان عمل کرده و در نتیجه به جذب مشتریان جدید کمک می کند.

۷) سنجش میزان رضایت مشتری

یکی از مهم ترین اقدامات در فرایند جلب رضایت مشتری و تداوم فرهنگ مشتری مداری سازمان، سنجش میزان رضایت او از کالا و خدمات دریافتی است. دراین مرحله سازمان می تواند رأساً یا از طریق مؤسسات تحقیقاتی مستقل با اجرای برنامه های نظرسنجی مناسب میزان رضایت مشتریان از ابعاد مختلف عملکرد عرضه کننده، کالا و خدمات دریافتی را بسنجد. درجه رضایت مشتریان علاوه بر این که میزان موفقیت سازمان در دستیابی به بخشی از اهدافش را نشان می دهد، امکان اصلاح و بهبود کیفیت و روش ها را برای سازمان عرضه کننده فراهم می کند.

دراجرای مراحل مذکور لازم است سازمان ها فلسفه وجودی خود را بازنگری کرده و نگرش های مدیران و کارکنان خود را در راستای این فلسفه حرکت دهند. باید توجه داشت که کلید رضایت مندی مشتری، عملکرد کارکنان و درک و تشخیص و ارج نهادن به میزان ادامه ارتباط بین کارکنان و مشتری است. پس استخدام و آموزش کارکنان شایسته و دانایی که مهارت لازم در ایجاد ارتباط صحیح و منطقی و پایدار با مشتری را دارند یکی از وظایف و اقدامات مهم مدیریت سازمان است و این بدان معناست که در یک سازمان از بالاترین تا پایین ترین سطح باید یک هدف دنبال شود و آن ایجاد رضایت واقعی مشتری است. باید همواره به این اصل اساسی توجه کنیم که قول کمتری بدهیم ولی بیشتر و بهتر از آنچه قول داده ایم، عرضه کنیم. در جهت حرکت شتابنده به سوی شکوفایی اقتصادی حمایت از فرهنگ مطلوب و مثبت سازمانی مورد نیاز است. نکته قابل توجه آن که مدیران سازمان ها نقش خطیری در تحول فرهنگ سازمان خود برعهده دارند. تجربه سازمان های موفق در کشور نشانگر آن است که به رغم تأثیر عوامل محیطی، امکان بسیاری از تحولات مثبت در درون سازمان ها وجود دارد و این خود می تواند بسترساز تحولات وسیع تری در کل جامعه باشد. فرهنگ مطلوب و نظم پذیری در سازمان ها زمینه های استفاده مفید و مؤثر از منابع انسانی و عادی را فراهم می سازد و آثار مطلوبی در بهره وری و کسب مزیت رقابتی خواهد داشت. همچنین سازمان با اجرای استراتژی همکاری، تشکیل شبکه های کاری درون سازمانی و به کارگیری تکنولوژی روز می توانند به میزان انعطاف پذیری خودافزوده و در برآوردن نیاز مشتریان عملکرد شایسته داشته باشند.

http://businessplan.blogfa.com/post-243.aspx

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۲۱
hasan sabilan ardestani
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۲۵
hasan sabilan ardestani

درس‌هایی از روانشناسی برای تبلیغات پیامکی موفق

در گذشته بدست آوردن توجه مشتریان چندان سخت نبود، چرا که آنها حاضر بودند زمان و توجه خود را بروی تبلیغ شما بگذارند. اما سیل عظیم تبلیغات و صد البته مزاحمت‌های مکرر کار را به جایی رسانده است که اکنون مشکل می‌توان مخاطب را با خود همراه کرد. واقعیت این است که دنیای شلوغ امروزی وقت چندانی برای گوش دادن به حرف‌های شما ندارد، مگر اینکه آنچه برای گفتن دارید به اندازۀ کافی جذاب باشد. بنابراین لازم است که شما تبلیغات خود را با این دنیای جدید هماهنگ کنید و خودتان را با نیازهای آن وفق دهید. واضح است که بازاریابی پیامکی نیز از این قاعده مستثنا نیست و لازم است در پیامک خود برای جلب توجه مشتری تلاش کنید، زیرا در هنگام دریافت پیامک شما، او ممکن است در هر مکانی باشد. با توجه به این موضوع، در این مطلب سعی می‌کنیم نکاتی از روانشناسی مطرح کنیم که بدون شک برای بدست آوردن توجه مخاطب به شما کمک خواهند کرد.

تبلیغ شما باید برای ضمیر ناخودآگاه مشتری جذاب باشد

ضمیر ناخوداگاه ما مسئولیت کارهای تکراری روزانه را به عهده گرفته است و  به عنوان فیلتری عمل می‌کند که تصمیم می‌گیرد ما باید به چه چیزهایی توجه کنیم. در نتیجه بخش بزرگی از زندگی که از نظر ناخوداگاه ما توجه به آن غیر ضروری است، توسط این قسمت از ذهن حذف می‌شود. این یعنی اگر بخواهید توجه مخاطبان را به دست آورید، ابتدا لازم است به ضمیر ناخوداگاه آنها متصل شوید. اما چگونه می‌توانید اینکار را انجام داد؟ برای بدست آوردن توجه مخاطب دو راه وجود دارد. یا باید برای ذهن او آشنا و نزدیک باشید، یا در نظرش جدید و دور به نظر بیایید. در حالت اول، ضمیر ناخودآگاه احساس می‌کند که تبلیغ  شما به شخص مرتبط است و بنابراین توجه به آن لازم است. در حالت دوم، ضمیر ناخودآگاه تفاوت تبلیغ شما را متوجه می‌شود و بنابراین نیازی برای شناخت بیشتر احساس می‌کند.

با توجه به این دو روش، شما می‌توانید کارهای مختلفی برای جلب توجه مخاطب انجام دهید. برای نمونه، از کلماتی استفاده کنید که برای مخاطب آهنگ آشنایی دارند و ذهن او، آنها را به مفاهیم مثبتی ربط داده است، تمرکز متن خود را بروی طرف مقابل بگذارید و حرف‌های خود را حول محور او بزنید، در پیامک خود از طنز استفاده نمایید و یک شوخی دوستانه با مخاطب بکنید، یک موقعیت منفی را به تصویر بکشید که می‌توانید برای حل آن به مخاطب کمک کنید یا حتی با او در مورد این موقعیت همدردی کنید. در هر صورت مساله مهم این است که نباید پیامک خود را فقط با در نظر داشتن یک مخاطب آگاه بنویسید، زیرا ابتدا لازم است توجه مخاطب حواس‌پرت را به خود جلب کنید.

تلاش بیشتری برای جذب مخاطب از طریق موبایل لازم است

وقتی که افراد در حال حرکت هستند، عوامل بسیار مختلفی برای بدست آوردن توجه آنها با یکدیگر رقابت می‌کنند و بروی آنها تاثیر می‌گذارند. همواره پیام‌های بسیاری به ذهن آنها می‌رسد و در نهایت تنها به چند تا از آنها توجه خواهند کرد. با این وجود ممکن است محیطی که در آن قرار دارند تمام توجه آنها را به خود معطوف کرده باشد. شاید هم مشغول یک مکالمۀ جذاب با دوستان و آشنایان خود باشند و علاقه نداشته باشند به چیز دیگری توجه کنند. اگر در این زمان پیامک شما به دست آنها برسد، احتمال اینکه نادیده گرفته شود زیاد است. مگر اینکه آنقدر برای آنها جذاب باشد که باقی چیزها را برای لحظه‌ای فراموش کنند.

البته پیامک در عین حال یک مزیّت بسیار بزرگ هم برای شما محسوب می‌شود.کافی است کمی در نام آن دقیق شوید تا متوجه این مزیّت بشوید. بله! پیامک کوتاه است و قرار نیست وقت بسیار زیادی از مخاطب شما بگیرد. در نتیجه، در بدترین شرایط هم به احتمال زیاد نگاهی به آن خواهد انداخت. این بزرگترین امتیاز شما محسوب می‌شود، پس سعی کنید به خوبی از آن استفاده کنید و به راحتی آن را از دست ندهید. متن آنقدر جذابی برای پیامک خود بنویسید که مشتری با خواندن جملۀ اول آن ترغیب شود به خواندن ادامه دهد. این یعنی لازم است جرأت داشته باشید و خلاقیت به خرج دهید. مطمئن باشید که از اینکار پشیمان نخواهید شد.

در مورد عادت‌های مشتریان خود تأمل بیشتری داشته باشید

زیاد شنیده‌ایم که عادت‌ها هستند که ما را تعریف می‌کنند. همه‌چیز برای ما تبدیل به عادت می‌شود و البته این فرآیند بسیار هم کارآمد است. زیرا وقتی کاری تبدیل به عادت شد، دیگر نیازی نیست که به آن فکر کنیم. اما این عادت‌ها چگونه شکل می‌گیرند؟ یک عادت وقتی ایجاد می‌شود که کاری داشته باشیم که بتوان آن را تکرار کرد و پاداشی از طریق آن بدست آورد. تحقیقات نشان داده است که اگر نتیجه حاصل شده از یک عادت غیر قابل پیش‌بینی باشد، این عادت حتی قوی‌تر هم خواهد شد. این یعنی گاهی از این عادت سود خواهیم برد و در مواقع دیگر هیچ منفعتی به ما نمی‌رسد.

یک مثال جالب و مرتبط، تعداد دفعاتی است که هر فرد به گوشی خود نگاه می‌اندازد (متوسط ۳۴ بار در روز). وقتی که به گوشی خود نگاه می‌کنیم، به دنبال هیچ چیز مشخصی نیستیم و صرفاً از روی عادت اینکار را انجام می‌دهیم. درست است که گاهی حوصله‌مان سر رفته است و پاداش چک کردن گوشی یک پیامک جذاب است، اما حقیقت این است که که پیامک‌ها معمولاً حاوی مطلب خاصی نیستند. با اینحال این عادت ما فروکش نمی‌کند، زیرا چک کردن گوشی به زمان زیادی نیاز ندارد و همیشه یک شانس خیلی کم برای یک پاداش خوب وجود دارد. به علاوه ما آنقدر این کار را تکرار کرده‌ایم که نیاز نیست به صورت آگاهانه درگیر شویم. بنابراین وقتی که پیامک خود را ارسال می‌کنید، خوب است که به این عادت‌ها نیز توجه داشته باشید.

ضمایر شخصی برای مشتریان شما اهمیت بسیاری دارند

من قصد ندارد یک درس زبان فارسی به شما بدهم. حرف من در مورد واکنشی است که مخاطبان نسبت به ضمایر استفاده شده در تبلیغات شما نشان می‌دهند. تحقیقات نشان داده است که مخاطب نوع رابطۀ خود با برند شما را از لحن پیام تبلیغاتی شما استنباط می‌کند. بنابراین لحن یک پیامک تبلیغاتی می‌تواند به طرز قابل توجهی بروی نحوۀ واکنش افراد تاثیر بگذارد و این یعنی خود شما هستید که نوع رابطۀ خود را با مشتری انتخاب می‌کنید. اگر که در متن خود یک لحن صمیمی داشته باشید، مشتری به شما احساس نزدیکی می‌کند. اگر که لحن شما رسمی باشد، مشتری هم درگیر این فضای رسمی خواهد شد و فاصلۀ خود را با شما حفظ خواهد کرد.

اما ضمیری که استفاده می‌کنید چه تاثیری در این موضوع دارد و چگونه باید ضمایر را به کار ببرید؟ وقتی که مخاطب یک مشتری فعلی شما باشد و خود را عضوی از برندتان بداند، به کار بردن ضمیر “ما” برای اشاره به هر دو طرف تاثیر بیشتری بروی او خواهد گذاشت، چرا که خود را به عنوان عضوی پذیرفته شده از برند شما می‌بیند. اما وقتی که رابطۀ برند شما با مشتری چندان صمیمی نیست، برای گرفتن یک بازخورد مثبت بهتر است از ضمایر “ما و شما” استفاده کنید تا آنها حس نکنند که بیش از حد پیشروی کرده‌اید. نکتۀ دیگری هم که قبلاً به آن اشاره کردیم این است که مشتری دوست دارد در مورد خودش بشنود. پس سعی کنید متن شما حول محور او و ضمیر “شما” بچرخد.

نباید در ارائه تخفیف به مشتریان خود زیاده‌روی کنید

همۀ مردم دوست دارند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. در نتیجه ارائه تخفیف می‌تواند یک راه‌حل سریع برای فروش بیشتر شما به حساب آید. این تخفیف توجه مخاطب را جلب خواهد کرد و مطمئناً می‌تواند یک سود کوتاه‌مدت برای برند شما به ارمغان آورد. اما در طولانی‌مدت چندان به سود شما نخواهد بود. زیرا وقتی که همین روش بازاریابی به دفعات زیاد تکرار شود، نتیجه این است که ارزش محصول شما در نظر مشتری پائین خواهد آمد. او توقع قیمت‌های پائین را از شما پیدا می‌کند و قیمت‌های اصلی شما برایش گران خواهد بود. پس بهتر است که در ارائه تخفیف زیاده‌روی نکنید و فقط هر از چند گاهی که کسب و کارتان کساد می‌شود، این روش بازاریابی را به کار گیرید.

این درست است که مشتریان شما دوست دارند پیشنهادهای پیامکی مختلفی را از سوی شما دریافت کنند و مطمئناً این پیشنهادها باعث می‌شود به شما نزدیک‌تر بشوند، اما حتماً لازم نیست یک کوپن پیامکی ارسال کنید تا توجه آنها جلب شود. شما می‌توانید از طریق پیامک پیشنهادها و مطالب گوناگون دیگری را هم به مشتریان ارسال کنید. برای مثال اگر که یک رستوران داشته باشید، می‌توانید یک نوشیدنی رایگان برای مشتریان خود در نظر بگیرید. یا یک مسابقه پیامکی برگزار کنید و به برنده یک هدیۀ خوب بدهید. شاید هم تصمیم بگیرید یک نظرسنجی برگزار کنید و از مشتریان خود بخواهید نظراتشان را با شما در میان بگذارند. حتی می‌توانید اخبار و اطلاعات جدید را نیز با پیامک در اختیار آنها بگذارید. پس هیچوقت بازاریابی پیامکی خود را محدود به تخفیف نکنید.

*    *    *

شما همیشه باید تاثیر روانی پیام خود بروی مشتری را هم در نظر داشته باشید. زیرا تجربه نشان داده است که نکات ریز روانشناسی می‌توانند تاثیر بسیار زیادی بروی مشتریان داشته باشند و حتی تاثیر بسیار زیادی در تصویر برند شما در ذهن مخاطب داشته باشند. توجه داشته باشید که در بازاریابی پیامکی تنها دستاورد شما جمع‌آوری یک لیست از شمارۀ مشتریان نیست، بلکه این فرصت که بتوانید با مخاطبان خود ارتباط داشته باشید و آنها را بهتر درک کنید هم برایتان وجود دارد. شما می‌توانید بفهمید که آنها چگونه رفتار می‌کنند و واکنش آنها به پیشنهادهای مختلف شما چیست. پس سعی کنید به درستی از این فرصت استفاده کنید. در مطالب بعدی نکات بیشتری از روانشانسی را با شما مطرح خواهیم کرد. پس وبلاگ ما را دنبال کنید. تا آن زمان خوشحال خواهیم شد اگر نظرات خود در مورد این پست را با ما در میان بگذارید.

// برگرفته از مقالۀ “۱۰ درس روانشناسی برای بازاریابی موبایل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۰۷
hasan sabilan ardestani

کتاب راهنمای ارتباطات روابط عمومی های کشور در 460 صفحه در اندازه رحلی توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر شد.

به گزارش شارا، فهرست اطلاعات تماس روابط عمومی های نهادهای انقلاب اسلامی، وزارتخانه ها، سازمان های بزرگ، دانشگاه ها و تعدادی از شرکت های معظم دولتی و خصوصی در کنار مشخصات مدیران، تلفن، نمابر، پست الکترونیک، نشانی اینترنتی و نشانی پستی از جمله بخش های اصلی این کتاب است که می تواند راهنمای مفیدی باشد برای همه کسانی که در حوزه کسب و کار مشغول به فعالیت هستند.

 

بنابراین گزارش، این کتاب مشتمل بر مشخصات شش هزار واحد روابط عمومی است.


در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: دایرکتوری یکی از ابزار های مرجع برای دسترسی آسان به فهرست تماس گروهی از افراد و سازمان ها در حوزه های مختلف است. طرح "دایرکتوری کارگزار روابط عمومی" برای ارایه فهرست اطلاعات تماس روابط عمومی های نهادهای انقلاب اسلامی، وزارتخانه ها، سازمان های بزرگ، دانشگاه ها و تعدادی از شرکت های معظم دولتی و خصوصی در کنار مشخصات مدیران، تلفن، نمابر، پست الکترونیک، نشانی اینترنتی و نشانی پستی، کار بدیعی است که برای نخستین بار توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر می شود.

تهیه چنین راهنمایی در حوزه وسیع روابط عمومی دارای فواید زیادی بوده که از جمله ی آن می توان به شیوه طبقه بندی و ارایه اطلاعات -که بسیار مهم هم می باشد- اشاره کرد. هدف از نگارش یک راهنما کمک به خواننده در انجام سریع یک کار است، بنابراین طبقه بندی اطلاعات در این کتاب به گونه ای است که می توانید به سرعت و راحتی اطلاعات مورد نیازتان را پیدا نمایید. همچنین طبقه بندی مناسب اطلاعات با توجه به ماهیت و نوع اطلاعات و قرار دادن آن در زیر عناوین مناسب به خواننده در استفاده و پیدا کردن اطلاعات مورد نیازش کمک بسزایی می نماید.
 

تهیه این کتاب برای علاقمندان در دفتر انتشارات کارگزار روابط عمومی و با شماره تلفن 88062963 (سرکارخانم نوری) امکان پذیر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۴۴
hasan sabilan ardestani
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۴۶
hasan sabilan ardestani

XML طراحی مدل فرایندی برندسازی کارآفرینانه در کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط صنایع غذایی ص. 13-44
سید حمید خداداد حسینی، امیر محمد گلابی ، جهانگیر یدالهی
چکیده (787 مشاهده)   |   متن کامل (PDF) (511 دریافت)
XML توسعه روشی مبتنی بر مدل کلر جهت سنجش وجهه‌ برند: مطالعه صنعت لوازم خانگی کوچک ص. 45-74
وحیده رفیعی طباطبایی ، منوچهر نجمی
چکیده (650 مشاهده)   |   متن کامل (PDF) (325 دریافت)
XML شناسایی عوامل موثر بر قصد خرید کالاهای با برند خارجی در ایران (مورد مطالعه: لوازم خانگی، برند بوش و سامسونگ) ص. 75-99
[English Abstract] زهره دهدشتی شاهرخ، امین کهیاری حقیقت ، امین عطوفی
چکیده (1272 مشاهده)   |   متن کامل (PDF) (718 دریافت)
XML پیاده‌سازی استراتژی برندینگ بر مبنای ابعاد سطح فرد محور مدل روانشناسی مصرفکننده از برند (رویکرد تلفیقی مدل کانو، گسترش عملکرد کیفیت و پارتو) ص. 101-125
سید محمد طباطبایی نسب، ابوالفضل نوری ، رضا ابراهیم زاده پزشکی
چکیده (850 مشاهده)   |   متن کامل (PDF) (434 دریافت)
XML تبیین نقش عوامل مربوط به برند و عناصر منتخب آمیخته بازاریابی در قصد خرید برند ملی ص. 127-156
میثم شیرخدایی، امیرحسین نوری پور ، فاطمه شریعتی
چکیده (796 مشاهده)   |   متن کامل (PDF) (507 دریافت)
XML بررسی شبکه سازه‌های شناختی مرتبط با برند با توجه به جنسیت مصرف‌کنندگان در چارچوب نظریه جرج کِلی وآزمونRep)) ص. 157-192
[English Abstract] سمیه سادات مکیان
چکیده (705 مشاهده)   |   متن کامل (PDF) (244 دریافت)
XML بررسی عوامل موثر بر نگرش مشتریان به بسته بندی سبز و قصد خرید آنها ص. 218-224
[English Abstract] دکتر طهمورث حسنقلی پور یاسوری، آقای علیرضا مسیبی، آقای مهدی نجفی سیاهرودی ، آقای سید مسلم علوی
چکیده (1151 مشاهده)   |   متن کامل (PDF) (491 دریافت)
برگشت به فهرست نشریات
XML آزمون عشق به برند در میان اعضای شبکه‌های اجتماعی در ایران بر اساس مدل آلبرت و همکاران ص. 11-32
[English Abstract] نسیم تقوی فرد، میراحمد امیرشاهی، حمیدرضا یزدانی ، محمود محمدیان
چکیده (480 مشاهده)   |   متن کامل (PDF) (414 دریافت)
XML تأثیر هم‌خوانی شخصیت مصرف‌کننده و برند بر اعتماد و دلبستگی مصرف‌کننده به برند و نقش تعدیل‌گر درگیری ذهنی با محصول ص. 33-60
شهریار عزیزی ، صائب شکرگزار
چکیده (444 مشاهده)   |   متن کامل (PDF) (308 دریافت)
XML عوامل تعیین‌کننده قصد خرید برندهای تقلبی لوکس(مطالعه موردی شهر تهران) ص. 61-84
حامد خراسانی طرقی، محسن نظری ، ابوالفضل عابدی
چکیده (422 مشاهده)   |   متن کامل (PDF) (251 دریافت)
XML تفسیر و نگرش مشتریان از هدف و نحوه برندسازی در ارائه محصول با استفاده از استراتژی مشارکت برند در میان قومیتهای اصلی ایران ص. 85-106
اسماعیل شاه طهماسبی، منیره ابویی ، سارا شمس الهی
چکیده (388 مشاهده)   |   متن کامل (PDF) (183 دریافت)
XML تعیین عوامل مؤثر در ایجاد تصویر سبز از برند خودروهای ایرانی در اذهان مشتریان آنها در شهر شیراز ص. 107-134
سید یعقوب حسینی، مجید اسماعیل پور ، رقیه ابراهیمی
چکیده (343 مشاهده)   |   متن کامل (PDF) (201 دریافت)
XML بخش‏بندی مشتریان در صنعت بانکداری با استفاده از مدل توسعه‌یافته RFMC ص. 135-154
وحید برادران ، زهرا فرخی
چکیده (402 مشاهده)   |   متن کامل (PDF) (212 دریافت)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۲۸
hasan sabilan ardestani

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شماره پنجاه و نه، شصت و شصت و یک ماهنامه تبلیغات بازرگانی انتشار یافت.


در این شماره به موضوعاتی از قبیل، تبلیغات 10 شرکت برتر در رسانه، بازاریابی در زیرزمین؛ قانون تبلیغات معلق در هوا، 9 ویژگی مدیریتی کارآفرینان موفق و مشتری مداری مسوولانه و چالش‌های پیش روی آن پرداخته شده.

همچنین در بخش گفت‌وگوی این شماره، دیدگاه‌های دکتر علی اکبر رضایی از متخصصان حوزه مدیریت فرهنگی کشور در خصوص موضوع آسیب شناسی فرهنگی حاصل از تبلیغات تجاری ایران از منظر سیاست‌گذاری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است در بخش سر مقاله این شماره به نقش تبلیغات به عنوان یک ابزار فرهنگی که موجبات تحول جامعه را فراهم می‌آورد اشاره شده و نویسنده بر این نکته تاکید داشته که دولت به مفهوم عام و مجریان امور به مفهوم خاص نمی‌توانند بدون آگاهی و شناخت عمیق از اوضاع پیرامون و محیط فرهنگی و تبلیغات و تاثیر متقابل آن‌ها بر یکدیگر، به دستکاری اجزای متناظر و متقابل دو مقوله یاد شده بپردازند.

در بخش دیگری از این نشریه گزارشی در خصوص هزینه‌های تبلیغات در صنایع مختلف و گروه‌های کالایی مصرفی طی 6 ماهه اول سال 92 در قالب جداول آماری و مستندات تحقیق همراه با نتایج آن به شکل کامل ارائه شده است.

گفتنی است در بخش اخبار این شماره به موضوع اهمیت ایجاد برند در صنعت خشکبار ایران به عنوان حلقه گمشده این صنعت اشاره شده و همچنین لزوم استاندارد و صنایع تکمیلی برای رونق بیشتر آن از سوی مسوولین و متولیان مورد توجه قرار گرفته است.

mbanews.ir

   

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۴ ، ۰۸:۲۸
hasan sabilan ardestani

دانلود OnOne Perfect Enhance v9.5.0.1644 - نرم افزار ویرایش و بهبود کیفیت تصاویر

دانلود OnOne Perfect Enhance v9.5.0.1644 - نرم افزار ویرایش و بهبود کیفیت تصاویر

Perfect Enhance نرم افزار گرافیکی و قدرتمندی است که به کمک آن می توانید کیفیت تصاویر خود را بالا ببرید و آن ها را به بهترین صورت ویرایش کنید و تغییر دهید، این برنامه عکس های شما را دریافت کرده و با استفاده از ابزارهای خود تغییراتی در روشنایی (brightness)، سایه ها، هایلایت تصاویر، کنتراست (contrast)، تعادل رنگ سفید (white balance) و جزییات آن ها به وجود می آورد و آن ها را ویرایش می نماید تا تصاویری با کیفیت بالاتر و بدون نویز به شما ارئه دهد، همچنین Perfect Enhance امکان ذخیره سازی هوشمندانه و داشتن یک پیش نمایش از همه تغییراتی که بر عکس ها اعمال شده است را به کاربر نشان می دهد و وضوح تصاویر را بیشتر می کند.

قابلیت های کلیدی نرم افزار OnOne Perfect Enhance:
- بهبود کیفیت تصاویر
- ابزار برش دادن و رتوش تصاویر
- پاک کردن قسمت های اضافی عکس
- گزینه های خودکار برای اصلاح تصاویر با یک کلیک  
- کاهش نویز تصاویر
- شارپ کردن (sharping) تصاویر و بالا بردن وضوح آن ها
- ویرایش رنگ، سایه، هایلایت کردن عکس ها و Contrast تصاویر
- چاپ مستقیم تصاویر با کیفیت بالا
- امکان آلبومی کردن تصاویر
- امکان داشتن یک پیش نمایش هنگام ویرایش تصاویر
- ذخیره سازی هوشمندانه همه تغییراتی که روی عکس اعمال شده
- ویرایش دوباره عکس ها حتی بعد از ذخیره کردن و بستن آن ها
- و ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۱۴
hasan sabilan ardestani

دانلود مجموعه تصاویر با کیفیت کسب و کار خوب - Veer Fancy Business Is Good

دانلود مجموعه تصاویر با کیفیت کسب و کار خوب - Veer Fancy Business Is Good

این مجموعه شامل 90 تصویر با کیفیت از کسب و کار خوب می باشد این تصاویر با فرمت JPG ذخیره شده است و بر روی سایت قرار رفته شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۵
hasan sabilan ardestani

    "اعلان‌ها و آگهی‌های بازرگانی، در دهه‌های اخیر از لحاظ اقتصادی و مالی، نقش بیش از پیش تعیین‌کننده‌ای در مانایی، کارایی و سودآوری وسایل ارتباط جمعی پیدا کرده‌اند و به همین جهت، از نظر حقوقی هم طرف توجه فراوان واقع شده‌اند به گونه‌ای که در اکثر کشورها برای آن‌ها قوانین و مقررات خاصی تصویب شده‌ است."
این جملات بخش آغازین پیشگفتار کتاب "حقوق تبلیغات بازرگانی"، نوشته دکتر کاظم معتمدنژاد است که ذهن مخاطب را برای ورود به چارچوب‌های حقوقی حوزه تبلیغات آماده می‌کند و سپس به تشریح سیر تحول تاریخی تبلیغات بازرگانی می‌پردازد.
      کتاب یاد شده، پس از بیان اصول حقوقی حاکم بر آگهی‌ها و تبلیغات، جایگاه حقوقی این نوع تبلیغات را بررسی می‌کند. این کتاب در چارچوب یک پژوهش حقوقی تطبیقی راجع به قوانین و مقررات تبلیغات بازرگانی، گزارشی نهایی در رابطه با "آزادی بیان تجارتی" به مخاطب ارائه می‌کند.
      مقابله با سوء استفاده از آزادی بی حد و حصر تبلیغات بازرگانی جهانی که منتج به حراست از حاکمیت اقتصادی و هویت فرهنگی کشورها می‌شود، رویکرد دیگری از مطالب این کتاب است.
     کتاب "حقوق تبلیغات بازرگانی" از سوی نشر تهران منتشر شده و در دو قسمت با موضوعات "مبانی حقوقی تبلیغاتی" و "نظام حقوق تبلیغات بازرگانی در ایران" تالیف شده که هر قسمت شامل دو فصل اصلی است و هر فصل چندین بخش‌ فرعی را در برمی‎گیرد.
     نویسنده در بخش پایانی با توجه به شرایط کنونی جهان و مقتضیات خاص ایران، چشم‌انداز آینده حقوق تبلیغات بازرگانی را مورد بررسی قرار داده‌ است. نویسنده در این بخش از کتاب بر ضرورت کوشش ویژه برای جبران خلأ مقررات حقوقی مطلوب تاکید می‌کند و آن را حرکتی با هدف پیشبرد تبلیغات تجارتی در جهت توسعه همه جانبه کشور و حراست از استقلال ملی و هویت فرهنگی می‌داند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۳۶
hasan sabilan ardestani

اگر به دنبال منبعی جامع و مستدل در زمینه "برند" و "برند سازی" هستید، کتاب "مدیریت استراتژیک برند" آغازی مناسب برای کسب آگاهی از تعاریف و مفاهیم این موضوع است.
مترجم کتاب در مقدمه آن می نویسد: "واحدهای بازاریابی، همه ساله میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا تنها دریچه‌ای به زندگی گشوده و تاثیری ماندگار بر ذهن و سبد خرید مشتریان بر جای گذارند. مطالعات و تحقیقات پی درپی در طول 20 سال گذشته ثابت کرده که نقش برندها در ارزش آفرینی، کاهش ریسک و افزایش عمر کسب و کار غیر قابل انکار است. از آنجایی که در خصوص معرفی مفهوم و اهمیت برندها تاکنون در کتب و مقالات گوناگون مطالب متنوعی ذکر شده است، برای پرهیز از تکرار، تنها شما را به مطالعه‌ی این کتاب دعوت می‌کنیم."
کوین لین کلر، نویسنده کتاب نیز، هدف خود را از تألیف آن ایجاد درک عمیق‌تر از اهداف برندسازی در مخاطب بیان کرده است. او معتقد است برندها در ساده‌سازی تصمیم‌گیری مشتریان تأثیر به سزایی دارند؛ از این رو در این کتاب سودآوری برندها را برای سازمان‌ها و مشتری‌ها، به شکلی پایاپای به چالش کشیده است.
برخی کارشناسان و مدرسان حوزه اقتصاد، به دلیل بررسی موشکافانه موضوع مدیریت برند در این کتاب از آن با نام "انجیل برند" یاد می‌کنند، چراکه بسیاری از ایده‌ها، مدل‌ها، نمونه‌ها و ترفندها و اصول زیربنایی برندسازی در این کتاب معرفی شده و نویسنده با توجه به تسلط خود بر این حوزه، جدیدترین و ارزشمندترین توضیحات را در خصوص هر یک از سرفصل‌ها ارائه کرده است. همچنین تاکید اصلی این کتاب بر درک اصول روانشناختی در سطوح فردی و سازمانی برای بهینه سازی تصمیم گیری در خصوص برندهاست.
کتاب"مدیریت استراتژیک برند"، با ترجمه‌ی عطیه بطحایی از سوی انتشارات سیته در بهار سال 1389 در 7 فصل منتشر شد. "برندها و مدیریت"، "ارزش ویژه‌ی برند از دیدگاه مشتری"، "جایگاه سازی برند"، "انتخاب عناصر برند با هدف ایجاد ارزشی ویژه"، "طراحی برنامه‌های بازاریابی با هدف ایجاد ارزش ویژه برند"، "ارتباطات یکپارچه‌ی بازاریابی با هدف ایجاد ارزش ویژه برند" و "بهبود تداعیات فرعی با هدف ایجاد ارزش ویژه‌ی برند" موضوعات فصول هفتگانه این کتاب را دربرمی‌گیرند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۳۴
hasan sabilan ardestani

موضوع الگوبرداری در بازاریابی و صنعت، سال‌هاست از سوی کشورهای در حال توسعه استفاده می‌شود؛ در این مسیر تبلیغات نیز به عنوان ابزاری در پیشبرد بیشتر این هدف، با استفاده از رسانه‌های جمعی، مورد توجه قرار گرفته و مخاطبان ایده‌ها، کالاها و خدمات را برای استفاده از محصول ارائه شده ترغیب می‌کند یا بر تصمیماتشان اثر می‎گذارد.
ظهور ارتباطات یکپارچه‌ی بازاریابی شاید یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های این حوزه در دهه‌های اخیر باشد. این امر به معنی یگانه‎سازی تمامی ابزارهای ارتباطات بازاریابی شرکت و پیام‌های برند است که در نتیجه باعث می‌شود پیامی منسجم و متقاعدکننده به مخاطبان هدف ارسال شود.
کتاب "تبلیغات شگفت‌انگیز" از جمله کتاب‌هایی در حوزه تبلیغات است که اثر پدیده تبلیغات را بر موضوع بازاریابی با طرح مثال‌های عینی و ملموس مورد بررسی قرار می‌دهد.
نویسنده این کتاب، در ابتدا با ارائه تعریفی از "بازاریابی" به نقاط ضعف و قوت آن در ایران و جهان اشاره می‌کند و در ادامه از زوایای گوناگون به بحث و بررسی در زمینه تبلیغات می‌پردازد و سیر تکاملی بازاریابی را با ظهور رسانه‌های تازه به چالش می‌کشد.
فرزاد مقدم، نویسنده کتاب، "تبلیغات شگفت‌انگیز" را در 10 فصل تدوین کرده که این فصول پس از پیشگفتار، نگاهی به راهبردهای توسعه برند گردشگری در کشورهای استرالیا، نیوزلند، مالزی، ترکیه، هندوستان، سنگاپور، چین، ولز و اروپای مرکزی و شرقی می‌اندازد.
گفتنی است بخش پایانی این کتاب با عنوان "پیوست"، شعارهای تبلیغات گردشگری کشورهای جهان را در برمی‌گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۳۱
hasan sabilan ardestani

وقتی سخن از بازاریابی و اقتصاد به میان می‌آید، تصورغالب این است که استفاده از نام‌ها و نشان‌های تجاری و یا به گفته حرفه‌ای‌ها و متخصصان حوزه تجارت و بازاریابی استفاده از "برند"ها متضمن یک حرکت قوی در این عرصه است؛ در کتاب "مدیریت برندهای صنعتی" به نقل از ادل گیلبرت و تیم لاو آمده است: "نام و نشان‌های تجاری، کاری فراتر از ایجاد آگاهی دارند؛ آن‌ها دقیقا نماد شرکت‌اند و وعده‌ها و نشان تجاری را در معرض دید همگان می‌گذارند. به اعتقاد ما درک مصرف کننده در دنیای کسب و کار بر همه چیز غالب است !"
این کتاب تألیف فلیپ کاتلر و والدیمار پفورچ است و با ترجمه دکتر کامبیز حیدرزاده، در سال 89 توسط انتشارات سیته در 7 فصل منتشر شد و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.
"شناخته شده بودن و یا یکی از بسیاری بودن"، "نام گذاری کردن یا نکردن"، جنبه های نامگذاری بازارهای صنعتی"، "شتاب سریع از طریق نامگذاری"، "ایجاد و ساخت نام و نشان تجاری"، "داستان موفقیت نام‌گذاری بازارهای صنعتی"، "مراقب خطاها و اشکالات نام‌گذاری بودن" و "چشم‌انداز آتی" عناوین اصلی این فصل‌ها را تشکیل می‌دهند و هر یک از این فصول شامل موضوعات فرعی هستند که با مراجعه به هر یک می‌توان به اطلاعات جزئی‌تری در ارتباط با برندهای صنعتی و مدیریت ‌آن‌ها دست پیدا کرد.
با توجه به این‌که در سال‌های اخیر، کسب و کارها با گرایشی قوی به سمت محصولاتی بر مبنای راهکارهای تولید و مصرف پیچیده‌، در حرکت هستند، شرکت‌ها، دیگر یک محصول یا خدمت را نمی‌فروشند بلکه راهکارها را می‌فروشند که شامل مجموعه‌ای از محصولات و خدمات متفاوت است. در این زمینه نویسندگان کتاب "مدیریت برندهای صنعتی"، نام و نشان‌های تجاری را ابزارهای بسیار مفیدی برای کاهش پیچیدگی‌های مربوطه معرفی می‌کنند که می توانند برای انتقال مبانی بنیادی مرتبط، مفید و ثمربخش باشند.
لازم به ذکر است، موضوعات مطرح شده در این کتاب می‌تواند اطلاعاتی منسجم را در یک گردآوری مناسب و کاربردی در اختیار خوانندگان و علاقمندان به علم نام‌ها و نشان‌های تجاری قرار دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۲۹
hasan sabilan ardestani

کتاب را که باز کنید با این تعریف مواجه می‌شوید: «قویترین تبلیغات نیز نمی‌تواند در بلند مدت کالای نامرغوب ما را بفروشد. یادمان باشد، باید با مشتری روراست باشیم، برای این که خوب کالا بفروشیم، باید کالای خوب داشته باشیم. برای آن که تبلیغ، موفق از آب درآید، باید قبل از آن، یکسری کارها درست انجام شده باشد، از جمله؛ کالای خوب، توزیع مناسب، قیمت مناسب و ... سپس باید از "تبلیغ" انتظار داشته باشیم. » 
این جملات در صفحه آغازین کتاب «مدیریت تبلیغات» از زیر چشم عبور می‌کند! کتابی که در 8 فصل به ارزیابی اثر تبلیغات بر بازاریابی می‌پردازد.   
از نکات مثبت و مؤثر این کتاب، لحن صمیمانه و استفاده از کلمات آسان در جملات است که همین موضوع مخاطب را در روان خوانی یاری می‌رساند و به او کمک می‌کند در یافتن داده‌های تبلیغاتی، ارتباطی خوب با مطالب برقرار کند.
این کتاب را دکتر محمود محمدیان، عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه علامه طباطبایی به رشته تحریر در آورده است. «مدیریت تبلیغات» از سوی نشر «حروفیه» منتشر شده و در 330 صفحه مطالب منسجمی را در حوزه تبلیغات در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.
محمدیان در بخشی از کتاب می‎نویسد: «اگر نظام بازاریابی سازمان را به مثابه یک تیم فوتبال فرض کنیم، آمیزه ترویج و در رأس آن تبلیغات، مهاجمان این تیم محسوب می‌شوند. اگر قرار است مهاجم گل بزند، در درجه اول باید به توپ برسد و در درجه دوم مهاجم گل زن باشد. قویترین مهاجم هم اگر توپ دریافت نکند، نمی‌تواند گل بزند.»
"تاریخچه تبلیغات در جهان و ایران"، "از دریاچه تبلیغات تا اقیانوس بازاریابی"، "اهداف تبلیغ"، "بودجه‌بندی تبلیغات"، "پیام تبلیغ"، "رسانه"، "ارزیابی اثربخشی تبلیغات"و "کجروی ها  و انحرافات در تبلیغ" عناوین هشت گانه فصول این کتاب هستند. ضمیمه این کتاب با عنوان "روابط عمومی" و بخش "فرهنگ واژگان و اصطلاح‌ها" نیز به منظور استفاده علاقمندان در انتهای فصول این کتاب مورد توجع قرار گرفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۲۷
hasan sabilan ardestani

      بیشتر بازاریابان و مدیران بازاریابی و فروش، از کمبود وقت و فشردگی برنامه‌ها شکایت می‌کنند و در چنین شرایطی، اقبال آنان به کتاب‌ها و مطالبی است که به دور از حاشیه‌پردازی‌های اضافی، در قالب کلماتی روان و ساده، افشره‌ی کلام را در کمترین زمان ممکن در اختیار خواننده قرار دهند. «42 قانون طلایی بازاریابی» کتابی است که این ویژگی را به خوبی رعایت کرده و جدا از کتاب‌های حجیم و پرصفحه در اختیار بازاریابان قرار گرفته است.

     خواننده با مطالعه هر قانون از قوانین ارائه شده در این کتاب، ایده‌ای تازه برای اجرا در عمل پیدا می‌کند.اگرچه هر گاه سخن از بازار و بازاریابی به میان می‌آید، تصور بیشتر مدیران و متخصصان از آن به صورت مجموعه‌ای از اصول پیچیده و فرمول‌ها و تحلیل‌های خاص ریاضی است که تنها گروه خاصی قادر به انجام آن هستند! اما کتاب «42 قانون طلایی بازاریابی» روش‌ها و مفاهیم اولیه‌ی بازاریابی را معرفی کرده و نحوه استفاده از آن را در مسیر ایجاد موفقیت تشریح می‌کند.

    لورا لوول، مؤلف کتاب یاد شده، در بخشی از قانون دوم می‌نویسد: «بازاریابی راهی است که به منظور دریافت پاسخ مثبت، پیام شما را در مورد محصول یا خدمتتان به گوش مشتریان می‌رساند. به عبارت دیگر، بازاریابی راهی است که شما پیام خود را خلق و برای جلب توجه افراد آن را منتشر می‌کنید تا بتوانید مشتریانتان را برای خرید بیشتر متقاعد کنید.» این نویسنده، به نوعی در قوانین 42گانه کتاب خود، روش‌های تبلیغاتی برای فروش بیشتر را بررسی می‌کند و درگاه‌های مناسب با فن‌آوری روز را برای ارائه تبلیغات بهتر و بیشتر به مخاطب ارائه می‌دهد. این درگاه‌ها عبارتند از وبلاگ‌ها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و ... که امروزه کاربردهای اقتصادی مناسبی برای آن‌ها تعریف شده است.

    کتاب «42 قانون طلایی بازاریابی» با ترجمه رضا نیاکان و آیدا برادری جمشیدی از سوی انتشارات بازاریابی منتشر شده است و در 195 صفحه به توصیف این قوانین می‌پردازد که خواندن آن برای علاقمندان به این حوزه خالی از لطف نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۲۲
hasan sabilan ardestani

نویسنده  | آپلود توسط محمد رضا حمیدی

دانلود کتاب 7 استراتژی افزایش فروش برای کسب و کارهای کوچک
(۰)
  • نویسنده: محمدرضا حمیدی
  • موضوع: اقتصادی
  • تعداد صفحات: ۱۱
  • فرمت: کتاب PDF
  • زبان: فارسی
  • تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۴
دانلود رایگان کتاب۴۴۰ کیلوبایت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۱۹
hasan sabilan ardestani

20 Ways to Make Money on Facebook



English | 2015 | ASIN: B011AY8YAC | 12 Pages | PDF | 1.44 MB

Facebook is undoubtedly the largest social network in the world. With more than 1 billion users, it is a great market place to attract customers and build a repu. 

In this book, 20 totally cost-free methods are discussed to start earning from scratch. It is pure gold for newbies and struggling internet marketers.

Download

http://longfiles.com/xvmnkpac4b2e/20_Ways_to_Make.rar.html

http://onmirror.com/g6ghn6cr1aty/20_Ways_to_Make.rar.html
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۱۷
hasan sabilan ardestani

«نوآوری» هر روز بیش از پیش به عنوان ابزاری قدرتمند برای تضمین بقا و رشد و به عنوان راهکاری مطمئن برای دفاع از موقعیت رقابتی شرکت‌ها شناخته می‌شود اما موفقیت هر نوآوری، با هیچ روشی قابل تضمین نیست. بنابراین این روزها پژوهش‌گران به دنبال روش‌های نظام‌مندی هستند که با مدیریت فرآیند نوآوری و شناسایی عواملی که بر این فرآیند تأثیر می‌گذارد، ریسک سرمایه گذاری در نوآوری را کاهش دهند.
کتاب «مدیریت نوآوری» به قلم دو محقق برجسته حوزه بازاریابی، جو تید و جان بسنت به رشته تحریر در آمده است. این کتاب به گفته بسیاری از کارشناسان یکی از بهترین و غنی‌ترین کتب مرجع در زمینه نوآوری و بازاریابی‌ست و مثال‌هایی از دنیای کسب و کار در آن آمده که به فهم بهتر مطالب و همچنین غنای بیشتر آن کمک می‌کند.
کتاب «مدیریت نوآوری» از شش بخش تشکیل شده و هر بخش شامل دو فصل است. این کتاب دو جلدی، در بخش اول به «چیستی و اهمیت نوآوری»، در بخش دوم به «تأثیر عوامل موفقیت نوآوری»، بخش سوم به «نخستین مرحله فرآیند نوآوری»، بخش چهارم به «معیارها، مدل‌ها و ابزار مناسب»، بخش پنجم به «اجرا یا پیاده سازی نوآوری» و در بخش پایانی نیز به «موضوع تصاحب ارزش از نوآوری» می‌پردازد!
کتاب یاد شده، به جنبه‌ای از «مدیریت نوآوری» می‌پردازد که به مراتب فراتر از مدیریت یک جنبه خاص مانند خلاقیت، تحقیق و توسعه محصول است.
در این کتاب تلاش شده است رهیافت جامعی ارائه شود که نگاهی یکپارچه به تغییرات بازار، فناوری و سازمان دارد.
نشر رسا، تاکنون توانسته است، جلد اول این کتاب را در 411 صفحه که شامل فصل اول تا ششم است با کمک 5 مترجم صاحب نظر در حوزه بازاریابی و اقتصاد، ترجمه، تنظیم و منتشر کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۹
hasan sabilan ardestani

تبلیغات یکی از مؤلفه‌های حیاتی ِ درآمیخته با ارتباطات بازاریابی است. در شرایط کنونی دنیای کسب و کار، «تبلیغات» فقط هنگامی می‌تواند از حمایت‌های مدیریتی و مالی کافی برخوردار باشد که اثربخشی قابل قبولی از خود نشان دهد و در آزمون بزرگ کارآمدی اقتصادی، یعنی مقرون به صرفه بودن، سربلند، موجه و قابل دفاع، بیرون آید.
وینسون فلچر یکی از استادان و مؤلفان پیشتاز در عرصه تبلیغات نوین، بسیاری از اصول و قواعد را در کتاب «استراتژی‌های تبلیغات اثربخش»، با بیانی شیوا و آن‌گونه که در عمل به کار آیند، در اختیار علاقمندان و جویندگان معرفت عمیق در موضوع تبلیغات می‌گذارد.
هدف‌های هر برنامه تبلیغاتی، در یک سند حیاتی که «استراتژی تبلیغات» نامیده می‌شود، تشریح می‌شوند. در بخش‌هایی از کتاب یاد شده می‌خوانیم: «تعریف هدف‌های یک برنامه تبلیغاتی و کسب اطمینان از این‌که همه افراد درگیر تهیه، تکمیل و اجرای کمپین، دقیقاً می‌دانند این هدف‌ها چه هستند. چنین شناختی این اطمینان را پدید می‌آورد که هیچ یک از آنان هیچ منبع، وقت و نیرویی را برای توسعه یا پرورش اندیشه‌های بی‌ربط هدر نخواهند داد.»
 این کتاب از سوی انتشارات مبلغان، با ترجمه علی فروزفر در 9 فصل منتشر شده است. «تبلیغات چه کاری انجام می‌دهد؟»، «صنعت تبلیغات چگونه شکل گرفته است؟»، «تبلیغ‌کنندگان: مأموران پرداخت»، «رسانه‌ها: دمیدن در بوق‌های تبلیغ‌کنندگان»، «دفترهای خلاق: آفرینش کمپین‌های جدید»، «دفترهای خدمات رسانه‌ای: خرج کردن پول‌های مشتریان»، «تحقیق، تحقیق، تحقیق»، «خوب، بد، زشت» و «نقش تبلیغات در جامعه» عناوین این فصول را تشکیل می‌دهند. همچنین خوانندگان در بخش پایانی این کتاب می‌توانند با مراجعه به بخش «منابع مطالعات تکمیلی» منابع مهم دانشگاهی، منابع مربوط به تاریخچه عمومی و اطلاعاتی درباره ویژگی‌های دفاتر تبلیغات را مطالعه کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۷
hasan sabilan ardestani

رنگ اولین و مهم‌ترین نماد تصویری در ارتباطات است که موجب جلب توجه، جذب یا دفع مشتری می‌شود. رنگ را «فروشنده خاموش» می‌نامند. که باید به گونه‌ای کار گرفته شود که در نگاه اول، مخاطب را به خود جذب کرده و در راستای فرآیند فروش به خدمت درآید.
زرد معمولا آرام و قرار ندارد؛ سیاه نمایانگر مرز مطلقی است که در فراسوی آن زندگی متوقف می‌شود و سبز دارای ادراک حسّی گس و محتوای عاطفی غرور است. این جملات، مفاهیمی است که در کتاب «روانشنانسی رنگ‌ها در بازاریابی و فروش» رنگ‌ها را توصیف می‌کند و به خواننده کمک می‌کند تا با شناخت نحوه و چگونگی تأثیرگذاری رنگ‌ها، امکان بهره‌گیری اثربخش از آن‌ها را فراهم آورد.
«روانشنانسی رنگ‌ها در بازاریابی و فروش» به مخاطب خود می‌آموزد که چگونه در کسب و کارمان از رنگ‌ها استفاده کنیم.
یوسف محمدی‌فر، نویسنده این کتاب، در بخشی از از پیشگفتار می‌نویسد: « امروزه رنگ یکی از مشخصه‌های تصویری مهم در عرصه ارتباطات است که کارکرد چشمگیری در بازاریابی یافته و از نگاه بازاریابان حرفه‌ای، عاملی بسیار مؤثر انگاشته می‌شود. در تمامی اشکال ارتباطات غیرکلامی، رنگ یکی از روش‌های سریع انتقال معانی است. پیام‌هایی تأثیرگذارترند که از تناسب بصری و مفهومی بهتری برخوردار باشند و در این میان رنگ می‌تواند یکی از ارکان اصلی در انتقال صحیح مفاهیم باشد.»
«روانشناسی رنگ‌ها در بازاریابی و فروش» یکی از جدیدترین کتاب‌های منتشر شده از سوی نشر رسا در حوزه بازاریابی و فروش است که در 5 فصل تألیف شده است. «کلیات رنگ»، «نگاهی به مفاهیم بازاریابی»، «روانشناسی رنگ‌ها»، «رنگ و بازاریابی» و «نمونه‌های کاربردی از بهره‌گیری رنگ‌ها» عناوین این 5 فصل است.
علاقمندان می‌توانند در بخش کتابنامه اثر یاد شده، اسامی و عناوین مجموعه منابعی را که در تدوین و تهیه مثال‌ها و برخی مطالب این کتاب مورد استفاده قرار گرفته است، مطالعه کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۵
hasan sabilan ardestani

چگونگی آغاز یک کار اقتصادی و تجارتی، هر چند کوچک باشد، برای دستیابی به موفقیت روز افزون و لحظه به لحظه، مهم و ارزشمند است. البته برای موفقیت در بازار باید به اندازه کافی شانس داشته باشید تا شرکت‌ها و افراد قوی‌تر، در کنار شما چریکی عمل نکنند! چرا که یک "چریک" هرگز مشتری خود را از دست نمی‌دهد. برای آشنایی با مفهوم چریک و به منظور آشنایی با راه‌های تجارت پر سود، پیشنهاد می‌کنیم، حتما کتاب "بازاریابی چریکی" را مطالعه کنید.
افراد بسیاری تنها با قرار گرفتن در جریان تبلیغات کالا و خدمات به سراغ محصول و خدمات ارائه شده می‌روند؛ یعنی فقط به خاطر آشنایی با اسامی، آن را تهیه می‌کنند در حالی که ممکن است درباره کیفیت، منافع یا قیمت‌هایی که پشت تهیه آن کالا یا خدمات است، اطلاعی نداشته باشند!
جی کنراد لوینسون، نویسنده کتاب "بازاریابی چریکی"، در مقدمه کتابش تصریح می‌کند که این کتاب را برای "شاگردان قسمت توسعه برکلی دانشگاه کالیفرنیا" نوشته است. این سخن نشان می‌دهد که در این کتاب به آموزه‌های دانشگاهی توجه بیشتری شده؛ حتی در متن کتاب می‌توان به شکل جزئی‌تر و نمونه‌وار تجربیاتی را به صورت سرفصل‌های آموزشی پیدا کرد.
نویسنده در فصول این کتاب، با نگاهی به تأثیر رسانه و بررسی شیوه‌های تبلیغاتی از طریق رسانه‌های جمعی میزان شانس رسیدن به موفقیت در بازاریابی را بررسی می‌کند و با تشریح روش‌های سنتی و مقایسه‌ آن‌ها با روش‌های امروزی به بحث در این باره می‌پردازد.
کتاب یاد شده، در 5 فصل با عناوین "روش‌های عملیات چریکی"، "بازاریابی رسانه‌های کوچک"، "بازاریابی رسانه‌های بزرگ"، "بازاریابی رسانه‌های جدید" و طبیعت چریکی" تألیف شده است. در بخش پایانی این کتاب نیز به اسامی"دویست اسلحه بازاریابی چریکی" اشاره شده است.
کتاب "بازاریابی چریکی" با ترجمه همایون رکنی از سوی انتشارات سیته برای اولین بار در سال 1388 منتشر شد.
در بخشی از مقدمه این کتاب (به قلم نویسنده نه مترجم) می‌خوانیم: "کلید موفقیت از طریق بازاریابی چریکی، هنر توجه کردن است و باید به طور دائم در جریان روزنامه‌ها، مجلات، رادیو، تلویزیون، رقبا، مشتریان، حوادث کنونی و وقایع جاری و خلاصه همه نوع اطلاعات لازمه باشید." 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۳
hasan sabilan ardestani

    تبلیغات بازرگانی به عنوان یک فرآیند پشتیبانی‌کننده‌ی مجموعه‌ی فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی در کشور ما تقریبا به صورت خودجوش و عمدتاً در میدان آزمایش و خطا و گاه در قالب تقلید از دیگران، شکل گرفته است.

    فناوری اطلاعات و روش‌های اطلاع‌رسانی اینک به درجه‌ای از رشد و پیشرفت در عرصه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رسیده است که کمتر شاخه‌ای از زندگی جمعی را می‌توان یافت که از دستاوردهای این فن، تأثیرات مستقیم یا غیر مستقیم نگرفته باشد.

      دیوید اٌگیلوی، نویسنده کتاب «رازهای تبلیغات»، در این اثر، تبلیغات را نه یک سرگرمی و نه حتی یک هنر، که رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی و اثرگذاری قلمداد کرده است. اگیلوی به عنوان یکی از بنیان‌گذاران تبلیغات نوین در آمریکا، توانست با کسب موفقیت‌های پیاپی، پلی میان تبلیغات کلاسیک و مدرن ایجاد کند. تجربه گسترده‌اش در تبلیغات و بازاریابی از او چهره‌ای ساخته بود که مورد مشورت بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌ها و حتی سیاستمداران قرار می‌گرفت.

      کتاب «رازهای تبلیغات» در 20 فصل تألیف شده و انتشارات مبلغان، آن را در 198 صفحه با ترجمه کوروش حمیدی و علی فروزفر، در سال 1380 برای اولین منتشر کرد.

     «چه نوع تبلیغی موجب فروش می‌شود»، «مشاغل دنیای تبلیغات و شیوه دستیابی به آن‌ها»، «چگونه یک بنگاه تبلیغاتی را اداره کنیم»، «چگونه مشتری جلب کنیم»، «نامه سر گشاده به یک مشتری در جست وجوی یک بنگاه»، «خواسته: رنسانسی در تبلیغات چاپی»، «آگهی تلویزیونی را چگونه بسازیم تا محصولاتمان را بفروشد»، «تبلیغ برای شرکت‌ها»، «چگونه سفرهای خارجی را تبلیغ کنیم»، «رموز موفقیت در تبلیغات شرکت به شرکت»، «پست مستقیم، عشق اول و اسلحه سری من»، «تبلیغ با انگیزه‌های خیرخواهانه »، «رقابت با پراکتر و گمبل»، «هجده معجزه تحقیق»، «چقدر کم درباره بازاریابی می‌دانم»، «آیا آمریکا هنوز ملت برتر است»، «شش غولی که تبلیغات نوین را ابداع کردند»، «ایراد تبلیغات چیست؟» و «من سیزده تغییر را پیش بینی می‌کنم»، 20 فصل مختصر اما مفید این کتاب را تشکیل می‌دهند.

     در بخشی از فصل اول این کتاب می‌خوانیم: «محصول خود را به قهرمان آگهی تبدیل کنید. اگر محصولی را کسل‌کننده می‌پندارید، خبری برای شما دارم: ما محصولی نداریم که کسل کننده باشد؛ این آگهی‌نویسانند که کسل‌کننده‌اند! ... مشکلی که بنگاه‌های تبلیغاتی با آن مواجه‌اند این است که بسیاری از محصولات هیچ تفاوتی با رقیبانشان ندارند و تولیدکنندگان به فناوری یکسانی دسترسی دارند.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۲
hasan sabilan ardestani

« نظریه پردازان علوم ارتباطات، تبلیغات تجاری را شکلی از ارتباطات کنترل شده می‌دانند که می‌کوشد با استفاده از انواع راهبردها و شیوه‌های جذاب، ‌مخاطبان را مجاب سازد تا نسبت به خرید کالایی خاص یا بهره‌گیری از خدماتی معین تصمیم‌گیری کنند.»
این تعریفی از تبلیغات تجاری است که مترجم کتاب «روانشناسی تبلیغات تجاری» در ابتدای این کتاب ارائه داده است. کتاب «روانشناسی تبلیغات تجاری» از منظر روان‌شناختی و بر پایه تحقیقاتی که نویسنده آن یعنی مارکس ساترلند انجام داده است، ‌سعی دارد با تبیین ساز و کارهای ذهنی تبلیغات، ‌پرده از رمز و رازهایی بردارد که تاکنون پیرامون تبلیغات کشیده شده است.
مارکس ساترلند،‌ در کتاب خود، پرده از رمز و راز تأثیرات تبلیغات برمی‌دارد و برخی از ساز و کارهای رواشناختی بنیادین آن را توصیف می‌کند. وی در این کتاب می‌کوشد که قدرت واقعی تبلیغات و آنچه «نمی‌تواند» انجام دهد را با زبانی نسبتاً ساده بازگو کند.
کتاب «رواشناسی تبلیغات تجاری» 26 فصل دارد که این فصول به دو بخش کلی تقسیم شده‌اند. بخش اول به این سوال پاسخ می‌دهد که: «چرا تبلیغ تجاری مدت‌های مدیدی است که همچنان به عنوان یک راز باقی مانده است؟» و بخش دوم نیز با عنوان «آنچه عمل می‌کند و آنچه عمل نمی‌کند و چرایی آن» در برگیرنده 17 فصل از 26 فصل این کتاب است.
تأثیرگذاری بر افراد،‌ تصور و واقعیت، ‌همرأیی، ‌نمادهای خاموش و مظاهر شناسایی،‌ واقعیت مجازی یا واقعیت نمایی،‌ محدودیت‌های تبلیغات،‌ وقتی تبلیغ را متوقف می‌کنید چه روی می‌دهد؟، یادگیری استفاده از آگهی‌های تلویزیونی 15 ثانیه‌ای، ‌تبلیغات فصلی،‌حداکثر کردن اثر بخشی تبلیغ، ‌اندازه‌گیری آثار تبلیغ در حافظه و خرید شناسی ذهن، بخشی از مهم‌ترین عناوین فصول این کتاب به شمار می‌روند.
انتشارات مبلغان «رواشناسی تبلیغات تجاری» را با ترجمه سینا قربانلو در 300 صفحه منتشر کرده است که به گفته بسیاری از اساتید بازاریابی و تبلیغات، این تألیف یکی از منابع مهم برای دریافت اطلاعات مناسب و کاربردی در این حوزه محسوب می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۱
hasan sabilan ardestani

با پیچیده‌تر شدن مناسبات اجتماعی در جامعه بشری، ارتباطات نیز به عنوان یکی از پایه‌های اساسی شکل‌گیری این مناسبات، در قالب‌های نو و تازه صورت واقع پیدا کرده‌است. مهارت‌های ارتباطی در فرایندی سازمان‌یافته سمت و سوی ارتباطات جدید جوامع مختلف را شکل می‌دهند و به رغم گوناگونی در نوع و کیفیت خود، اشتراکات فراوانی را در ذات خود به محیط‌های اجتماعی بشر تزریق می‌کنند.
در این میان بازاریابی رایانه‌ای  بیانگر روشی جدید از چگونگی نفوذ در عرصه ارتباطات اجتماعی است که از الگو‌های خاص تجاری و اقتصادی خود پیروی می‌کند.
کتاب « مهارت‌های ارتباط مؤثر و بازاریابی رایانه‌ای» نوشته شون مک‌فیت توسط محمد سلطانی‌فر،‌ شهناز هاشمی و ناصر اسدی ترجمه‌ شده است. نویسنده در این کتاب با زبانی شیوا و سلیس، چگونگی دستیابی به بازاریابی حرفه‌ای را در فضا و محیط‌های مجازی تشریح کرده است.
در برگردان این کتاب که از سوی انتشارات «سیمای شرق» در بهار سال 1392 منتشر شده است، مترجمان تلاش‌کرده‌اند به متن اصلی وفادار بمانند و با رعایت امانت، یافته‌ها و نظرات نویسنده اصلی را به خواننده منتقل کنند.
مفاهیم این کتاب شامل دو بخش می‌شود. بخش نخست که 6 فصل دارد مربوط به مهارت‌های لازم برای برقراری یک ارتباط مؤثر و سودمند است و بخش دوم بدون فصل‌بندی به موضوع گسترش مهارت‌های نوشتاری در فضای اینترنت در قالب مقاله و راه‌کار در این زمینه اختصاص دارد.
«مهارت‎های ارتباط مؤثر»، «دیدگاه‌های ارتباطی»،‌ «عناصر ارتباطات»،‌ «شیوه‌های ارتباط»،‌ «مهارت‌های پایه شنیدن» و‌ «ارتباط مؤثر نوشتاری» عناوین فصول 6گانه بخش اول این کتاب است؛ «بهره‌گیری از نرم‌افزار بازاریابی رایانامه‌ای»،‌ «ایجاد فهرست‌های کمّی رایانه‌ای»،‌ «ایجاد فهرست‌های رایانامه بر اساس وی‍ژگی‌ها»،‌ «چگونه یک رایانامه هنرمندانه بسازیم» و «ارزیابی و پیگیری راهبرد بازاریابی رایانامه‌ای» نیز موضوعاتی هستند که در بخش دوم این کتاب به آن‌ها پرداخته می‌شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۲۹
hasan sabilan ardestani


مطالعه و تحقیق درباره استعاره‌های تبلیغاتی، موضوعی است که شاید برای علاقمندان به حوزه تبلیغات و آگهی بازرگانی امری کاربردی باشد.
تعریف و اثبات «استعاره‌های تصویری» می‌تواند تحلیل و تشریح نظریه استعاره‌های تبلیغاتی را به عنوان پدیده‌ای شناختی و ادراکی سهولت بخشد. به این منظور چارلز فورس ویل به نگارش کتابی با عنوان «استعاره‌های تصویری در آگهی‌های بازرگانی» اهتمام ورزیده است که این کتاب با ترجمه لیلی کافی و از سوی اداره کل پژوهش و آموزش سیما در سال 1387 منتشر شد.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: "وقتی شیوه استعاره در کار است و نقاشی معنای استعاری می‌یابد، حتماً چیزی وجود دارد که به واسطه وجودش، نقاشی به یک استعاره تبدیل می‌شود؛ به دیگر سخن، حتماً چیزی وجود دارد که نقاشی، آن را استعاری کرده است. همیشه این یک شی است که در نقاشی به صورت استعاری درمی‌آید... استعاره ما را دعوت می‌کند تا مفهوم «بدن» را در چارچوب مفهوم «نقاشی» بفهمیم نه برعکس... هدف استعاره زبانی و استعاره تصویری، قرار دادن آن‌چه به صورت استعاری در می‌آید در منظری جدید است."
این کتاب در 7 فصل تألیف شده است که عناوین این فصول به ترتیب عبارتند از:‌ "نظریه تعاملی مکس بلک در مورد استعاره"،‌ "مقدمه‌ای بر نظریه استعاره تصویری"، "آگهی‌های بازرگانی"، "فرستنده و گیرنده پیام در پیام بازرگانی"، "استعاره تصویری در آگهی‌ها و تابلوهای بازرگانی مطالعات موردی"، "واکنش‌های فردی به سه تابلوی آگهی بازرگانی IBM" و "ملاحظات پایانی".
در فصل پایانی این کتاب به طور خلاصه به راه‌ها و روش‌هایی اشاره می‌شود که مباحث کتاب در آن‌ها می‌تواند منجر به پیدایش تحقیقات و پژوهش بعدی در خصوص مسایل مرتبط با استعاره تصویری،‌ روابط میان کلام و تصویر، آگهی‌ها و دیگر مَجازهای تصویری شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۲۸
hasan sabilan ardestani
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۳۳
hasan sabilan ardestani
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۳۱
hasan sabilan ardestani

جذب اسپانسر باید نکاتی را بدانید که مرتبط با نوع کار شماست. بایستی بدانید یک اسپانسر خوب کجا و در چه شرایطی می تواند باشما مشارکت کند و راه جذب اسپانسر را به درستی طی کنید.

 جذب اسپانسر نیازمند داشتن مدل تجاری موثر و دانش کافی برای تاثیر گذاری و آغاز یک مشارکت مالی موفق است.

 آنچه باعث سرمایه گذاری یک اسپانسر می شود مدل تجاری است نه ایده چون صرفا ایده نمی تواند باعث جذب یک سرمایه گذار شود اما موضوع اینجاست که سرمایه گذاری به هیچ وجه امر ساده ای نیست.

 ابتدا باید به این نکته بپردازیم که سرمایه گذار کیست و آیا در ایران چنین مفهومی وجود دارد یا خیر و برای شرکت های نوپا یا ایده های کسب و کار چه نوع اسپانسرهایی مورد نیاز است.

آیا داشتن ایده مهم است؟

متحصصان در این رشته معتقدند ایده مهم نیست و عامل مهم در موفقیت یک کسب و کار اجرای آن ایده است اما مدل کسب و کار چیست؟ مدل کسب و کار یعنی یک فرد با طرح یک ایده دنبال ایجاد چه نوع ارزش هایی است و مهمتر اینکه این ارزش ها را به چه کسانی ارائه خواهد داد.

همچنین باید دانست طرح یک ایده نیازمند چه هزینه هایی است و چگونه می توان از آن راه درآمد کسب کرد. وقتی این مرحله انجام شد، حالا نوبت آن است که ایده خود را برای جذب حمایت مالی به یک سرمایه گذار ارائه دهیم اما اینکه صرفا فرصتی را شناسایی کنیم و با یک مدل کسب و کار بخواهیم نظر سرمایه گذار را جلب کنیم چندان برای سرمایه گذار جذاب نیست.

 سرمایه گذار شغلش سرمایه گذاری است اما کسی که باید ایده را اجرا کند تنها صاحب ایده است. بنابراین «تیم» و نحوه اجرای ایده اهمیت کلیدی دارد. در واقع «تیم» و «مدل کسب و کار» 2 موردی است که برای سرمایه گذار با اهمیت است.

می توان از کمک مالی اطرافیان نزدیک استفاده کرد

 گفتنی است طبق آمار در تمام دنیا سرمایه گذارهایی وجود دارند که روی ایده ها و مدل های کسب و کار وقتی تنها در مراحل ابتدایی شکل گیری آن هستند، سرمایه گذاری می کنند که به «seed funders» معروف هستند اما در ایران تعداد سرمایه گذارهایی که تنها روی یک ایده سرمایه گذاری کنند بسیار کم است.

 در این روش اگر بخواهیم دنبال جذب سرمایه گذار باشیم بهتر است یک مدل کسب و کار اجرا شده داشته باشیم. بهترین پیشنهاد این است که برای اجرایی کردن ایده به صورت کوچک، از کمک مالی خانواده یا دوستان استفاده کنیم که مدل قابل اجراتری است.

بسیاری از کسب و کارهای موفق در ایران هم از این نوع بوده اند. یعنی افراد در مراحل ابتدایی طرح یک ایده کسب و کار می کنند از منابع مالی در دسترس مثل وام از بانک ها یا کمک دوستان و آشنایان استفاده کنند.

راه های ورود به بازار

اینکه چگونه وارد بازار کار شویم و بعد از ورود چگونه کار را گسترش دهیم هر کدام به دانشی جداگانه نیاز دارد که در اینجا خلاقیت و ابتکار افراد بسیار مهم است. در این مورد راه های بسیار زیادی وجود دارد. برای نمونه می توان در کسب و کارهای آنلاین فیس بوک را مثال زد که در ابتدا همه افراد حق دسترسی به این فضا را نداشتند و از طریق دعوتنامه شخص دیگری می توانستند وارد این فضا شوند.

 در حقیقت هر فردی می توانست بعد از ورود چند نفر دیگر را وارد این سیستم کند و همین عمومی نبودن این فضا برای کاربران جذاب بوده که باعث جذب تدریجی کاربران شده است.

 روش و استراتژی دیگر این است که ابتدا محصول خود را با ضرر یعنی زیر قیمت به مخاطب تان عرضه می کنید تا بتوانید مشتری جذب کنید. در مرحله بعدی کسانی که سراغ شما می آیند را می توانیدبا خدمات دیگر و سود بیشتر جذب کسب و کار خود کنید.

چه عاملی مهمتر از سرمایه است ؟

 در راه اندازی یک کسب و کار وجود راهنما یا مربی در اجرایی کردن یک ایده بسیار مهمتر از سرمایه است. هر کسب و کاری به گروهی مشاور و راهنما نیاز دارد. راهنماها کسانی هستند که کسب و کاری ایجاد کرده اند و تجربه کافی در راه اندازی آن دارند و می توانند به صاحبان ایده کمک کنند که کسب و کار درستی ایجاد کنند.

 در جاهایی که کارآفرینی زیاد است شرکت های بزرگ گاهی این راهنمایی و خدمات را به صورت رایگان در اختیار شرکت های کوچک قرار می دهند و این را جزو وظایف خود می دانند. در ایران نیز این نوع سیستم وجود دارد.

 برای مثال همایش های بزرگی در مورد آموزش کسب و کار تشکیل می شود که یکی از آنها «start up weekend» است. افرادی که در این نشست ها شرکت می کنند از نزدیک با کسانی که تجربه یک کسب و کار را داشته اند روبرو می شوند و این موضوع کمک زیادی به آنها خواهد کرد.

 

یک فهرست دقیق تهیه کنید

اولین قدم تهیه یک فهرست از اسپانسرهایی است که احتمال می دهید با شما همکاری کنند. این فهرست شامل اسپانسرهایی است که زمانی در گذشته از شما حمایت کرده اند. اسپانسرهایی که در موسسات و سازمان هایی مشابه شما حمایت مالی داشته اند و در نهایت افرادی که ارتباطات خاصی با آنها دارید و به دلیل داشتن امکاحنات مالی احتمال آن را می دهید که از آنها کمک بگیرید اما یادتان باشد قرار نیست این فهرست جزو فهرست نهایی باشد.

یک پیشنهاد : دنبال شرکت های مشابه باشید

 برای جذب اسپانسر ابتدا باید ببینید چه شرکت ها، موسسات یا افرادی خاص هستند و در چه پروژه هایی مشارکت مالی انجام می دهند. شما چه نوع خدمات یا کالایی را ارائه می دهید؟ در همین زمینه به جستجو بپردازید و ببینید اسپانسرها در مورد خدمات مشابه شما دقیقا در کجا و با چه شرایطی حاضر به مشارکت مالی هستند؟ با پیدا کردن این شباهت ها راحت تر می توانید سلایق اسپانسر را درک و برای متقاعد کردن او اقدام کنید.

 برای مثال اگر یک ایده در مورد راه انداختن یک رستوران دارید، باید دنبال سازمان هایی باشید که خدماتی مشابه شما ارائه می دهند. به آگهی های تلویزیونی دقت کنید و ببینید چه موسسات یا سازمان هایی برای خدمات شما مشارکت مالی انجام می دهند یا می توانید سری به مجلات آشپزی بزنید تا علاقمندان به مشارکت مالی در زمینه آشپزی را بیابید.

برای جذب موفقیت آمیز یک طرح جامع تهیه کنید

 جزییات طرح شما باید کاملا مشخص باشد و جای هیچ گونه ابهامی در آن وجود نداشته باشد. میزان سرمایه مدت زمان سوددهی و همچنین مخاطب خدمات خود را با توضیحات دقیق برای اسپانسر مطرح کنید. برای مثال اگر مخاطب شما زنان هستند باید دلایل قانع کننده و مستندی بیاورید که خدمات شما با استقبال زنان مواجه خواهد شد. تا می توانید از مثال های مستند استفاده کنید.

منبع سایت نامناک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۱۲
hasan sabilan ardestani

بسیاری از صاحبان کسب و کار، اشتباهاتی در تبلیغات خود انجام می دهند که لطمه بزرگی به آنان وارد می کند. اگر می خواهید تبلیغی داشته باشید که بر فروش تاثیر بگذارد، از این اشتباهات بپرهیزید.

1- تمرکز بر روی خودتان

در این نوع تبلیغات خود محور ، بخش اعظمی از آگهی در مورد خودتان است و نه مشتری. عنوان آگهی از شما می گوید و متن آن نیز به افتخارات شما می بالد. چنین تبلیغاتی به فروش خوب دست نخواهد یافت ، زیرا مشتری می خواهد ببیند آگهی چه نفعی برای خودش دارد.

برای مشتری به هیج وجه مهم نیست شرکت سازنده ، چه افتخاراتی را کسب کرده است، بلکه محصول و مزایای آن برایش مهم است.

2-گم شدن در شلوغی

عناوین رایج و کلیشه ای در تبلیغات باعث بی توجهی خواننده به آن می شود. شما باید بتوانید توجه خواننده را جلب کنید تا او بقیه آگهی را بخواند. خواننده با رسیدن به عنوان تکراری بسادگی از آن خواهد گذشت. از عباراتی مانند : یک فرصت استثنایی ، زود دیر می شود و … استفاده نکنید. سعی کنید ادعای شما خاص و بی همتا باشد.

3- عدم استفاده از مدلهای آگهی امتحان شده

بعضی از سازندگان تبلیغ بدون هیچ آگاهی از اصول تبلیغات ، بر روی کاغذی سفید ( یا صفحه سفید مانیتور) شروع به ساختن آگهی می کنند. اینکار در غالب موارد به شکست خواهد انجامید. اینکار درست مانند آن است که بدون استفاده از تجربه دیگران شروع به ساختن خانه کنیم و خانه های مشابه را بررسی نکنیم. در انتهای کار به مشکلات زیادی برمی خوریم ، مثلا یادمان رفته برای آشپزخانه هواکش در نظر بگیریم.

4-فروش قبل از موقع

اگر مشتریان با نام تجاری شما و محصولاتتان آشنا نیستند، در ابتدای آگهی بسراغ فروش نروید ، بلکه ابتدا اطلاعات کافی در اختیار خواننده قرار دهید و در او تمایل به خرید را ایجاد کنید و سپس از قیمت و پیشنهاد فروش صحبت کنید.

5- ایجاد شک و تردید

در آگهی مطالبی را عنوان نکنید که باعث شک و تردید خواننده شود. بسیاری از فروشندگان نرم افزار ادعا می کنند دارای بزرگترین آرشیو نرم افزار در ایران هستند. اگر از صفت ترین استفاده می کنید ، برای این ادعا دلیل بیاورید. از تصاویر و مدارک استفاده کنید.

6-دعوت به تعلل

یک آگهی موفق باید شما را وادار به خرید فوری بکند. شما می توانید به سه روش حس فوریت را در مشتری ایجاد کنید.
1- عرضه کالا را محدود سازید.
2-  تعداد را محدود کنید.
3- زمان خرید را محدود سازید.

7-ساخت آگهی برای متخصصان

از ساخت آگهی برای متخصصان بپرهیزید. از ادبیاتی استفاده نکنید که برای فهم آن ، نیاز به مدرک دانشگاهی باشد.جملات کوتاه و واضح استفاده کنید. متن باید به آسانی قابل خواندن باشد.

منبع کتاب شکستن مرزهای فروش اثر ژان بقوسیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۰۵
hasan sabilan ardestani

آغاز و هدایت یک کار پردرآمد و موفق با یک تبلیغات حرفه ای و درست نتیجه و تاثیری دو چندان خواهد داشت که در این راه کلماتی هستند که به عنوان قوی ترین ها برای جلب مشتری عمل می کنند.

 تبلیغات در طی سالها تغییرات بسیاری داشته است اما کلمات موثر استفاده شده همچنان ثابت و یکه تاز باقی مانده اند. در واقع موسسه جامعه شناسی دانشگاه یالی تحقیقات و مطالعات فراوانی در این زمینه به دست آورده است که در قانع کردن مشتری و جلب نظر آن تاثیری فوقالعاده دارد.

لیست کلمات قدرتمند در تبلیغات:

1-جدید:

خود ما همیشه در همه جا و در هر زمینه ای به دنبال یافتن جدید ترین ها هستیم.برای انتخاب ک گوشی تلفن همراه مدلهای تازه به بازار آمده را در صدر انتخاب خود قرار می دهیم چرا که کلمه جدید را به همراه دارد.ماشین جدید- کفش جدید- مدل لباس جدید- مزه جدید- بوی جدید و هزاران جدید دیگر همان هایی که اششتیاق خرید ایجاد می کنند.

2-ذخیره:

چه کسی خواهان ذخیره کردن پول و وقت نیست؟ 99% ما خواهان ذخیره و حفط پول هایمان هستیم چرا که حفظ سرمایه ایجاد احساس قدرت را همراه دارد. قانونی بین پولدارترین ها حاکم هست و آنهم خرید اجناس و کلای گران است میدانید چرا؟ به دلیل اینکه در تبلیغات اجناس با ارزش و ماندگار اینطور عمل می شود که اگر به فکر ذخیره و حفظ سرمایه خود هستید و اگر وقتتان برایتان اهمیت دارد و به هر قیمتی حاضر به از دست دادن آن نیستید از این فرصت خرید استفاده کنید.

 3-ضمانت:

زمانی که لغت ضمانت به چشم می خورد حس اطمینان در خرید برای مشتری و حتی تحریک برای خرید کالای مورد تضمین به وجود می آید.

4-نتیجه:

اگر شما به مشتری قول نتیجه بدهید این عاملی در موفقیت شما را ثابت می کند و به این دلیل مشتری شانس این را در خود می بیند که با خرید به نتیجه که همان هدف اصلی است برسد.

5-کشف:

کلمه ای محکم در ثبت علمی بودن و معتبر بودن محصول . مشتری با این تیتر در قدم اول به این فکر می کند که این محصول صرف وقت و علم و تخصص را به خود اختصاص داده پس حتما ارزش مطالع- امتحان و در نهایت خرید را خواهد داشت  داده

6-عشق و علاقه:

این کلمه که به تنهایی هزاران معنا و مفهوم را دارد در فکر و احساس فرد نفوذ می کند دقت کنید اگر بر روی جعبه کفشی این عبارت ثبت شود حس دوستانه و نزدیکی با تولید کننده را ایجاد می کند.

7-شما:

به جرات می توان گفت قوی ترین کلمه در تبلیغات شما است. این کلمه فرد را سراپا گوش می کند و تمام توجه او را به خود جلب می کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۰۳
hasan sabilan ardestani