مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات

فرهنگ لغات تبلیغات‌

دوشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۰۸ ب.ظ

جهان تبلیغات به زبان واحد خود دست یافته و به تدریج در حال تثبیت واژگانی است که خود خالق آن بوده است. البته روند ماجرای واژه سازی و اصطلاح سازی هنوز حرکت خود را حفظ کرده و هر از گاهی که چندان با فاصله هم نیست واژه و عبارت تازه ای در این عرصه مطرح می شود.

واژگان زیرگوشه ای از واژه ها و عبارات مربوط به قلمرو تبلیغات بیرون از خانه را نشان می دهد:

● Council (AD Council) Advertising

شورای تبلیغات بازرگانی. یک سازمان غیرانتفاعی که خدمات عمومی تبلیغاتی را در زمینه های ایمنی و اجتماعی در صنعت رسانه ای صورت می دهد.

● structure Advertising

ساختار تبلیغ. یک سازه فیزیکی که توسط یک شرکت رسانه ای برای نمایش تبلیغ ساخته شده باشد. این ساختارها بر اساس مشخصات استاندارد ساخته می شوند. پیام های تبلیغات بازرگانی با رعایت تکنیک های گوناگون بر روی این ساختارها ظاهر می شوند.

● Advertising Airport

تبلیغات فرودگاهی. طیف تبلیغات بازرگانی که در فرودگاه ها به چشم می خورد. از تبلیغات پوستری دیواری موسوم به backlit (که به دیوارها نصب می شود و از پشت آنها نور می تابد/ نئون) تا مجموعه هایی که غرفه داران برای تبلیغ از آنها استفاده می کنند.

● Advertising Federation (AAF)American

فدراسیون تبلیغات بازرگانی آمریکا. فدراسیونی که از حقوق آگهی دهندگان از طریق آموزش دولت، رسانه های خبری و عامه مردم دفاع می کند. فدراسیون تبلیغات بازرگانی آمریکا اهداف خود را از طریق شبکه ۵۰هزار عضوی خود که شامل انجمن های تبلیغاتی و افراد دانشگاهی می شود، دنبال می کند.

● Advertising Beach

تبلیغات ساحلی. تابلوهای تبلیغاتی که بر روی برج های غریق نجات در ساحل یا بر روی هر وسیله دیگری نصب می شود.

● Guide to outdoor Advertising Buyers

راهنمای سفارش دهندگان تبلیغات بیرون از خانه. نرخ و میزان اختصاص جا برای تبلیغ برروی رسانه های بیرون از خانه. این راهنمای حاوی نرخ و میزان جای آگهی، هر سال منتشر می شود.

● Advertising Indoor

تبلیغات درون خانه یا فضای داخلی (تبلیغات در فضای مسقف).

● Advertising Association of AmericaOutdoor

انجمن تبلیغات بیرون از خانه آمریکا. این انجمن در سال ۱۹۸۱ پایه گذاری شده و در واقع یک اتحادیه ملی است که از دست اندرکاران رسانه ای و تولیدکنندگان عرصه تبلیغات بیرون از خانه حمایت کرده و نماینده آنها به شمار می آید. مأموریت انجمن تبلیغات بیرون از خانه ارتقا و حمایت از رسانه تبلیغات بیرون از خانه است و این هدف را از مسیر تمرکز بر مقررات، بازاریابی، بهبود کیفیت محصولات، حمایت از تکنولوژی های جدید و حفظ وحدت صنعت دنبال می کند.

● Advertising Rail

تبلیغات در ایستگاه راه آهن. تبلیغات در ایستگاه ها و ترمینال های قطار که در کنار خط آهن نصب می شود.

● Area Advertising Rest

تبلیغات در استراحتگاه ها. به تبلیغاتی گفته می شود که در محوطه استراحتگاه های ایستگاه های قطار و یا توقف گاه های مربوط به کامیون ها صورت می گیرد.

mall AdvertisingShopping

تبلیغات در مراکز خرید. یک سازه تبلیغاتی ثابت از نوع backlit که در مراکز خرید نصب می شود و اندازه ارتفاع ایستگاه های مسافران اتوبوس ها است.

● Advertising Speed way

تبلیغات در پیست های اتومبیل رانی. انواع تبلیغات در اندازه های مختلف که کنار پیست های اتومبیل رانی نصب می شود و از اندازه های پایه میزی تا ابعاد آگهی های کنار ایستگاه های راه آهن را در برمی گیرد.

تبلیغات استادیومی، انواع فرمت های تبلیغاتی که در استادیوم ها نصب می شود و اندازه های آنها متفاوت است.

● Advertising Station

تبلیغات ایستگاهی. انواع تبلیغاتی که در ایستگاه های مترو و راه آهن صورت می گیرد و ابعاد متغیری دارد.

● Advertising Subway

تبلیغات مترویی. انواع تبلیغاتی که در ایستگاه های مترو در اندازه های مختلف صورت می گیرد.

● Advertising Transit

تبلیغات حمل و نقل و سیار. به انواع تبلیغاتی گفته می شود که بر روی وسایل متحرک از جمله وسایل نقلیه در فرودگاه ها، ایستگاه ها و ترمینال ها نصب می شود. مثل تبلیغات بر روی اتوبوس ها، پنل ها، تاکسی ها و اتوبوس ها.

● Displays / Taillight Headlight

تبلیغات بر روی جلو و عقب وسایل نقلیه عمومی. به تبلیغاتی گفته می شود که بر روی وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس صورت می گیرد. در این مورد، تبلیغ بین چراغ های جلو و یا عقب اتوبوس نصب می شود.

● Aundience Target

مخاطب هدف، مخاطبان مورد نظر. گروه مورد نظر از مخاطبان که احتمال خرید محصول یا خدمت از جانب آنها وجود دارد. جمعیت مخاطبان یا همان مخاطبان مورد نظر معمولاً از طریق جمعیت نگاری و با توجه به مختصاتی نظیر موارد زیر طبقه می شوند: مصرف کالا، نحوه رفتار در خرید، سن، جنس و سایر مشخصه های اجتماعی.

● tops / Taxi display scab

تبلیغات بر روی تاکسی. نصب تبلیغات بر روی تاکسی، چه بر روی سقف و چه بر عقب تاکسی. به تبلیغاتی که بر روی سقف تاکسی نصب می شود cabtops می گویند که معمولاً شب ها چراغی هم برای آن روشن می شود.

● sheet poster (۳۰ sheet)Thirty

پوستر سی ورقی. به تبلیغاتی اطلاق می شود که حالت استاندارد دارد و در هنگام نصب به گونه ای نصب می شود که هم اتومبیل ها و هم عابران در پیاده روها قادر به دیدن آن باشند.

● Rating Points (TRP or GRP)Total

نقاط کل میزان مخاطبان. شیوه ای برای اندازه گیری میزان مخاطبان در یک دوره زمانی مشخص.

سطوح TRP برای مخاطبان تبلیغات بیرون از خانه، یک روز از هفته است (میانگین هفت روز).

● Audit Traffic

ممیزی ترافیک. برآورد میزان دیده شدن یک آگهی در بیرون از خانه. این میزان یا از طریق شمارش های دولتی صورت می گیرد و یا اینکه به صورت دستی محاسبه شده و با داده های اداره ممیزی ترافیک مقایسه می شود.

● Audit bureau (TAB) Traffic

دفتر ممیزی ترافیک .(TAB) دفتر ممیزی ترافیک که در سال ۱۹۳۳ پایه گذاری شده، نماد رسمی شمارش میزان دیده شدن تبلیغات بیرون از خانه است. این سازمان مستقل به مثابه طرف سوم، مورد قبول آگهی دهندگان و آژانس های تبلیغاتی و صاحبان رسانه ها است و با آمارهایش در این عرصه وارد عمل می شود.

● CountTraffic

شمارش ترافیکی. برآورد میزان افراد در یک منطقه مفروض چه در اتومبیل و چه به صورت عابر توسط آژانس های دولتی برای اینکه بر سر میزان و شمارش دفعات دیده شدن یک آگهی اختلاف به وجود نیاید.

به عنوان مثال کاری که دفتر ممیزی ترافیک (TAB) صورت می دهد، در همین چارچوب است.

● Flow Traffic

جریان ترافیک. ارائه گرافیکی میزان ترافیک در یک خیابان مفروض یا بزرگراه بر اساس عرض مسیر و خطوط حرکت اتومبیل ها.

● Cards (car cards) Train

تبلیغات درون اتوبوس یا قطار و ماشین که در ابعاد مختلف صورت می گیرد.

● Displays Traveling

تبلیغات مسافرتی. پوسترهایی که بر بدنه اتوبوس ها با ابعاد مختلف نصب می شود.

● Trivision Displays / Tri Action

تبلیغات سه کارها یا سه دیدی. تبلیغات بر روی میله های سه بعدی یا مثلثی که به صورت کرکره ای در فواصل زمانی ثابت با تغییر حالت آگهی یکی از سه آگهی دهنده را به نمایش درمی آورند.

● Panel Truckside

تبلیغات کامیونی. تبلیغی که بر بدنه کامیون نصب می شود.

● C strore Displays Two sheet

تبلیغات دو ورقی مغازه ای. به تبلیغاتی گفته می شود که در نقاط جزیی فروش نظیر بقالی ها و خواربارفروشی ها نصب می شود و معملاً حالت یک پوستر قاب گرفته را دارد.

● Panel Unilluminated

پنل بدون نور، تبلیغ بر روی پنل هایی که از چراغ استفاده نمی کنند و بنابراین فقط برای ۱۲ ساعت از روز مناسب هستند.

● Unit

واحد. به مکان های تبلیغات بیرون از خانه اطلاق می شود.

● Mural Wall

تبلیغات دیواری. به تبلیغاتی گفته می شود که مستقیماً بر روی سطوح خارجی یک ساختمان نقش ببندد. البته می توان وینیل را هم بر روی دیوار نصب کرد.

● poster (premiere panel) Wrapped

پوستر در لفاف. یک فرمت استاندارد تبلیغاتی که با کشیدن یک وینیل بر روی پنل های سی ورقی آماده بهره برداری می شود.

http://businessplan.blogfa.com/post-175.aspx

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۲
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی