مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

دانلود کتاب قهر مشتری را بشکنید (5 گام مهم برای بازگرداندن مشتری از دست رفته)

(۰)
  • نویسنده: حمید حاجتی
  • موضوع: اقتصادی
  • تعداد صفحات: ۹
  • فرمت: کتاب PDF
  • زبان: فارسی
  • تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴
دانلود رایگان کتاب۲۴۶ کیلوبایت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۷:۱۷
hasan sabilan ardestani
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۷:۱۵
hasan sabilan ardestani
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۴ ، ۰۷:۲۵
hasan sabilan ardestani
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۴ ، ۱۶:۰۰
hasan sabilan ardestani

 زمانیکه یک موتور جستجو صفحه شما را پیدا می کند. باید آن را فهرست کند ( آن را به بانک اطلاعاتی قابل جستجوی خود اضافه کند) البته همراه با اطلاعاتی از سایت شما.

اکنون موتورهای جستجوی زیادی از برچسب های «META» استفاده می کنند. که به شما اجازه می دهد کلمات کلیدی و توصیف صفحه خود را در آن قرار دهید این به شما کنترل بیشتر می دهد تا صفحه شما در طول یک جستجو چگونه نمایش داده شود و اغلب باعث ترافیک بیشتر به سایت شما می شود.

بر چسب های «META» برای چند هدف مختلف می توانند مورد استفاده قرار گیرند معمولاً شما باید برچسب های «META» را در برچسب های «HEAD» در شروع صفجه خود قرار دهید.

برای بهبود بخشیدن به نتایج موتور جستجو ما از دو نشان مخصوص استفاده می کنیم که در زیر مشاهده می کنید.

زمانیکه یک کاربرد در حال جستجو با موتور جستجویی که از برچسبهای متا و کلمات کلیدی پشتیبانی می کند می باشد اگر از کلمات کلیدی یا برچسب های متای موجود در سایت شما به عنوان عبارات مورد جستجو استفاده کند ممکن است سایت شما با آن تیتر در لیست ظاهر شود و در زیر این تیتر مقداری یا تمام کلماتی که شما در توصیف صفحه خود در برچسب های متا قرار داده اید قرار گیرد بهتر است که توصیف صفحه دارای بیش از 200 کاراکتر (حروف و...) نباشد.

همچنین کلمات کلیدی در نتایج جستجو دیده نمی شوند و بهتر است آنها را زیر 1000 کاراکتر نگه دارید زیرا اگر بیش از این باشد موتور جستجو اضافه آن را نادیده می گیرد یا شما را از فهرست حذف می کند (برای جدا کردن کلمات کلیدی احتیاجی به ویرگول نیست) مثالی از موقعیت یک برچسب متای واقعی:

برچسب های متا در صفحه وب قابل دیدن نیستند مگر اینکه خود کاربر بخواهد آنها را ببیند.

انواع متاتگ

HTTP-EQUIV
این متاتگ باعث می شود که اطلاعات اضافی همراه صفحه وب درخواستی شما در http header به مرورگر ارسال شود.مثلا می توانید تاریخ انقضای اطلاعات را تعیین کنید و یا صفحه وب را با یک متاتگ خاص پس از چند ثانیه به صفحه دیگری منتقل کنید.

NAME
این نوع از متاتگ برای تعیین اطلاعات داخل صفحه وب استفاده می شود که موجب می شود صفحه وب شما با راحتی بیشتری برای موتورهای جستجوگر شناخته شود.

متاتگ ها کجای صفحه وب نوشته می شوند؟
متاتگ ها را باید داخل تگ head نوشت.در صفحه هایی که از چند فریم درست شده اند باید در تمام صفحات متاتگ را نوشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۴ ، ۱۵:۵۶
hasan sabilan ardestani

بازاریابی ربایشی چیست؟

بازاریابی ربایشی به نوعی از بازاریابی گفته میشود که در آن مشتری ها به دنبال شما هستند و شما را پیدا میکنند.

در روشهای بازاریابی سنتی که outbound Marketing نام دارد شرکت ها روی پیدا کردن مشتری ها تمرکز دارند. آنها از روشهای نظیر تماس تلفنی (Cold-calling) ، چاپ تبلیغات ، تبلیغات در تلویزیون ، ارسال ایمیل تبلیغاتی ، اسپم و ... برای بازاریابی خود استفاده میکنند.

تکنولوژی باعث شده است این روشها دارای تاثیرگذاری کمی شوند ؛ همچنین هزینه آنها نسبت به روشهای بازاریابی اینترنتی بالاتر است. بجای اینکه با تبلیغات تلویزیونی باعث تحریک مردم شوید ، میتوانید ویدئوهایی ایجاد کنید که مردم علاقه زیادی به دیدن آن دارند. بجای اینکه تبلیغات خود را با پرداخت هزینه در روزنامه ها و کاتالوگ های اشتراکی چاپ کنید میتوانید وبلاگ کسب و کار خود را ایجاد کنید که در آن مردم مطالب خود را قرار دهید و با این کار باعث شوید افراد به آن مراجعه کنند. بجای برقراری تماس تلفنی میتوانید محتواهای باارزش و با کیفیت ایجاد کنید ، و با این کار باعث شوید افراد برای اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرند.

بازاریابی ربایشی:

اکثر شرکت هایی که در بازاریابی ربایشی موفق هستند سه کامپوننت کلیدی دارند :

1- محتوا :

ایجاد محتوا هسته هر نوع بازاریابی ربایشی است. محتوا ، اطلاعات و ابزاری است که مشتری های بالقوه را به سایت شما جذب میکند.

2- بهینه سازی موتور جستجو (سئو):

سئو سایت باعث میشود مشتری های بالقوه بهتر و آسان تر محتواهای شما را پیدا کنند. سئو مجموعه ای از عملیات است که باعث میشود محتواها و لینک های سایت شما دارای رتبه بالاتری در موتورهای جستجو باشند و از این طریق شانس بیشتری برای دیده شدن دارید.

3- رسانه اجتماعی

شبکه های اجتماعی اثر محتواهای شما را افزایش میدهند. زمانی که شما محتواهای خود را در شبکه های اجتماعی ارسال میکنید، افراد بیشتری محتواهای شما را میبیند و با آن آشنا میشوند. این کار باعث افزایش اعتبار شما میشود. همچنین افرادی از این طریق جذب میشوند. 

مولفه های بازاریابی ربایشی 

 چرا بازاریابی ربایشی در رکود اقتصادی بیشتر حس میشود:

با افت رشد اقتصادی در کشور ، شرکت ها از بازاریابی ربایشی بیشتر استفاده میکنند زیرا این نوع بازاریابی هزینه کمتری نسبت به روشهای سنتی دارد و تاثیرگذاری بیشتر نسبت به این روشها دارد. در ادامه به 3 ویژگی بازاریابی ربایشی اشاره میکنیم که آن را از روشهای بازاریابی سنتی برتر میسازد:

1- هزینه کمتر

روشهای بازاریابی سنتی یا outbound به معنی پرداخت هزینه و خریدن امکانات است؛ با خریدن تبلیغات ، خریدن لیست ایمیل ها ، اجاره جایگاه های تبلیغاتی در سطح شهر ، پرداخت هزینه برای چاپ تبلیغات در روزنامه ها و...بازاریابی ربایشی یعنی ایجاد محتوا و صحبت کردن در باره آن. ایجاد یک وبلاگ هیچ هزینه ندارد. ایجاد یک حساب کاربری در توئیتر وفیس بوک هیچ هزینه ایی ندارد ، اما هرکدام از آنها میتوانند مشتری های زیادی را به شما معرفی کنند .بازگشت سرمایه در بازاریابی ربایشی خیلی بیشتر از روشهای سنتی استو

2- هدفگذاری بهتر

استفاده از تکنیک های بازاریابی سنتی مثل تماس تلفنی یا تبلیغ در روزنامه و ارسال ایمیل دارای هدفگذاری ضعیفی هستند. شما حق انتخاب مخاطب خود را ندارید. نمیتوانید پیام خود را به گروه خاصی از افراد ارسال کنید. ممکن است برخی از ویژگی های افراد را در دیتابیس داشته باشید، به عنوان مثال در ارسال پیامک تبلیغاتی میتوانید ارسال بر اساس شغل را انتخاب کنید . اما هیچ تضمینی در آن وجود ندارد. زمانی که از بازاریابی ربایشی استفاده میکنید ، افرادی را جذب میکنید که خودشان واجد شرایط خرید هستند ،آنها محتواهای شما را خوانده اند و از آن استقبال کرده اند، بنابراین میخواهند از محصولات شما استفاده کنند.

3- بازاریابی ربایشی یک سرمایه گذاری است

در واقع بازاریابی ربایشی به عنوان هزینه جاری محسوب نمیشود و میتوان آن را یک سرمایه گذاری در نظر گرفت ، هنگامی که از بازاریابی پرداخت به ازای کلیک استفاده میکنید پس از اتمام تعداد کلیک های خریداری شده ، اثر آن از بین میرود ، یا هنگامی که تبلیغاتی را در روزنامه چاپ میکنید فقط برای یک یا چند روز اثرگذار است. اگر بخواهید این روشها همچنان اثرگذار باشند باید همچنان هزینه پرداخت کنید .اما اگر روی ایجاد و تولید محتواهای باارزش و با کیفیت سرمایه گذاری کنید ، در نتایح موتورهای جستجو رتبه بهتری کسب خواهید کرد و تا زمانی که کسب و کار شما وجود دارد آن نتایج نیز وجود دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۴ ، ۱۳:۳۴
hasan sabilan ardestani

۲۰ حرفی که نباید به طراح گرافیک گفت، ولی احتمالا می‌گویید


http://www.adsportal.ir/7832

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۴ ، ۰۶:۴۶
hasan sabilan ardestani

صد پرسش در رابطه با فروش برای درک صحیح نیاز مخاطب

صد پرسش در رابطه با فروش برای درک صحیح نیاز مخاطب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۴ ، ۲۲:۲۳
hasan sabilan ardestani
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۴ ، ۲۳:۵۱
hasan sabilan ardestani



بررسی ضعف های تبلیغات محیطی در ایران

کلان شهرهای ایران با آسیب‌های زیادی روبروست، یکی از اینها تبلیغات بی در و پیکری است که هیچ تفکر و تخصصی پشت آن نیست و مورد هجوم پیام‌های بازرگانی است که هیچ هماهنگی با هم ندارند و در نهایت به سرگیجه شهروندان منجر می‌شود.
تبلیغات محیطی زیر مجموعه از طراحی محیطی است و در دنیا قاعده و قانون معین دارد.

صبح که از خواب بلند می شویم و پیچ رادیو را باز می کنیم، آگهی های بازرگانی به گوش ما می‌رسد،در اتومبیل که می نشینیم انواع بیلیوردها با مضامین مختلف به چشم‌مان می خورد، دراتاق انتظار پزشک بروشورهای تبلیغاتی در انتظار ماست، بنابراین ما در تمام طول روز در معرض پیام های تجاری قرار داریم. تبلیغات در پی اثرگذاری بر مخاطب و ترغیب او به خرید کالایی یا استفاده از خدمتی هستند و تبلیغات آموزشی هم سعی در القای تفکری در مخاطب دارند. در دنیا برای تبلیغات چه محیطی و چه غیر محیطی استاندارهایی تعریف شده تا تبلیغات هم از منظر تاثیرگذاری و هم از منظر زیبایی شناختی ذهن مخاطب را درگیر کند.
در تبلیغات محیطی قواعدی باید رعایت شود تا مخاطب دچار آشفتگی ذهنی در مواجه با پیام های متفاوت نشود. در کلان شهر تهران رهیاب ها، بیلبوردها و بنرها تابلوهای مشاغل مختلف چنان کنار هم نشسته اند که سرت به دوار می افتد ازحجم بالای اطلاعات و درهم ریختگی این احجام.

شهر‌های فاقد هویت بصری از نظریه کارشناسان

هویت بصری از مجموعه عوامل بصری است که شاخص و ویژه هر شهری دردنیاست هویت شهر پیوند خورده با هویت بصری آن است مثلا «یزد» شهر بادگیرهاست.
«تهران» امروز اما شهری است گیر افتاده بین آسمان خراش ها، منازل ویلایی و ساختمان‌هایی با نماهای متفاوت در کنارهم، خلاصه آشفته بازاری است پایتخت ایران. در این فضا شهروندان با انواع و اقسام تابلوهای تبلیغاتی هم روبرو هستند که کلافگی و استرس را دامن می‌زند از بس بی‌حساب و کتاب نصب شده اند.
شهرام گلپریان – مدرس موسسه عالی جهاد دانشگاهی – معتقد است: تهران دارای «آشفتگی» بصری است.
کنار هم قرار گرفتن ساختمان‌های شیشه‌ای بلند در کنار ساختمان‌هایی با معماری سنتی، یا برج‌های بلند در کنار ساختمان‌های کوتاه، در تهران باعث شده شهر هویت بصری یکدستی نداشته باشد. همچنین در تهران تبلیغات محیطی، یکپارچه و هدفمند سازماندهی نشده است.
قباد شیوا – گرافیست – هم می گوید: شهر باید هویت بصری داشته باشد اما تهران فاقد این هویت بصری یکپارچه است.
او معتقد است شهر باید هویتش را درون تابلوهایش بیاورد و به عنوان نمونه به بازارچه ای اشاره می کند که شهرداری با استفاده از کاشی کاری های شبیه کاشی های دوران قاجار به حفظ هویت بازارچه کمک کرده است.
نیما ورامینی – استاد دانشگاه علم و فرهنگ – هم می گوید: میدان تجریش یکی از مکان هایی است که افراد در آنجا دچار سردرگمی بصری می شوند؛ چرا که پر است از تابلوهای تبلیغاتی در حجم های مختلف، پرچم هایی که توسط شهرداری نصب شده و ساختمانهایی با بلندی های متفاوت.
بیلبوردهای تبلیغاتیبه گفته او همه اینها هویت تجریش را که با امامزاده صالح پیوند خورده بود را مخدوش کرده و هویت امامزاده را در حاشیه قرار داده درحالی که حضور امامزاده صالح باید هویت بخش تجریش باشد.
به گقته قباد شیوا، در غرب تبلیغات محیطی زیر مجموعه طراحی محیطی است و در دانشگاه تدریس می‌شود. شیوا می گوید: در ایران ما تنها گرافیست داریم نه طراح محیطی! بنابراین تبلیغات محیطی ما فاقد دانش لازم است و تبلیغات ما تنها گرافیک است در ابعاد مختلف که سبب شده فضای شهر تهران فضایی آشفته شود.
محمد نقی‌زاده – عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشکده علوم و تحقیقات – هم معتقد است: بیلبوردهای تبلیغاتی انبوه در سردرها و ورودی‌های شهر مانند فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها، بی‌تناسبی‌ها و همجواری‌های نامناسب تابلوها، به هویت و سیمای ظاهری شهر آسیب وارد می‌کنند، به عبارت دیگر طراحی شهری و آن چیزی که در مقابل چشمان مخاطب قرار می‌گیرد باید با قاعده باشد.
شهرام گلپریان می گوید: ازدحام تصویری و حجم بالای اطلاعاتی برخی تابلوهای تبلیغاتی اتوبان‌های تهران، درک پیام را برای مخاطب مشکل می‌کند، به عبارت دیگر تصویر، نوشته و رنگ مختصر و پیام کوتاه، برای معابری که مخاطب با سرعت از کنار آن عبور می‌کند، بسیار مناسب است.
نیما ورامینی درباره تابلوها و بیلبوردهای شهر تهران خاطر نشان می کند: در شهر تهران چه به لحاظ ابعاد و اندازه تابلوهای تبلیغاتی و چه به لحاظ رنگ و ترکیب آن و چه به لحاظ ارتفاع تابلوها، هیچ استانداردی وجود ندارد. ما باید در فضای شهر به اتحاد بصری برسیم. منظر شهری مثل یک متن است به عنوان مثال نباید تابلوهای تبلیغاتی، تابلوهای نشانه و راهنما را تحت تأثیر قرار دهند. بنابراین تابلوهای راهنما یا همان رهیاب ها باید خوب دیده شوند.
نیما ورامینی معتقد است: در شهر تهران در حوزه تبلیغات فردگرایی دیده می شود، به این معنی که هر کس با هر سلیقه و گرافیکی که دارد برای خودش تبلیغ می کند.
بر اساس اعتقاد کارشناسان در طراحی تابلوهای تبلیغاتی و رهیاب ها باید تناسب و هماهنگی همه اجزا با هم از یک سو و هماهنگی آن تابلو با بافت منطقه ای که قرار است تابلو در آن نصب شود هم مورد نظر مسئولان سازمان زیباسازی شهر تهران باشد. همچنین باید استانداردی برای تابلوهای تبلیغاتی در نظر گرفته و اجرایی شود تا چهره بصری شهر تهران کم کم سامان گیرد.

منبع آلودگی های بصری در شهرهای ایران چیست؟

اصلی‌ترین ریشه آلودگی‌های بصری را باید در تلاش انسان‌ها برای رساندن پیام خود به گوش دیگران دانست. حال این پیام می تواند از سوی یک کسب و کار با هدف فروش صادر شود، یا یک کاندیدا با هدف جهت دهی به افکار عمومی و جمع آوری آراء آن را ایجاد نماید. اما در کل می‌توان منابع زیر را به عنوان اصلی‌ترین تولید کنندگان آلودگی بصری طبقه بندی نمود.

  • رسانه های دائمی و موقت سطح شهر اعم از بیلبوردها، لمپوست‌ها و بنرهای نصب شده بر روی سازه‌های موقت
  •  تلویزیون‌های بزرگ شهری
  •  تلاش ارگان‌های دولتی برای فرهنگ‌سازی
  • پیام‌های عمومی در مناسبت‌های مختلف که توسط ارگانها و نهادهای مختلف صادر می‌شود و به‌صورت بنر در سطح شهر دیده می‌شود.
  •  پیامهای تبریک و تسلیت که در سطح شهر در معرض دید عموم قرار می گیرند.
  • سردر فروشگاه‌ها و امکان عمومی
  • اماکن عمومی کوچک پخش شده در سطح شهر مانند ایستگاه‌های اتوبوس، دکه‌های روزنامه فروشی و …
  •  دیوارنویسی‌ها و تصاویری که بر روی دیوارها نقاشی می‌شود.
  • اقداماتی که در مناسبت‌ها با هدف زیباسازی از سوی شهرداری انجام می‌گیرد مانند ساخت سفره هفت‌سین و … در تقاطع ها
  • تابلوهای راهنمای شهری
  • نمای ساختمان‌های شخصی و دولتی
  •  اعلامیه‌های ترحیم و پُسترهای تبلیغاتی نصب شده بر روی دیوارهای شهر

قوانین تبلیغات محیطی در جهان

بیلبوردهای تبلیغاتیدر کشورهای پیشرفته دنیا تحقیقاتی در زمینه تبلیغات محیطی انجام شده و بر اساس نظر کارشناسان استانداردهایی برای انواع و اشکال مختلف تبلیغات تجاری یا غیر تجاری تعریف شده است. در این کشورها هر فردی نمی تواند برای خودش به هرشکلی که خواست تابلو بسازد و در هرجایی که دوست داشت نصب کند.
مثلا ارتفاع بیلبورد نباید از بام خانه های مجاور بالاتر باشد در حالی که در کشور ما اینگونه نیست.
مورد دیگری که توسط شهروندان در زمان نصب تابلوهای تبلیغاتی باید رعایت شود این است که دورنمای شهر هرگز نباید توسط تابلوها مسدود شود. هیچ بیلبورد یا رهیابی نباید عناصر بصری شهر را مسدود کند. در حالی که در ایران این اتفاق افتاده و بسیاری از عناصر بصری در شهر ها مثل بناهای خاص یا مجسمه های مشاهیر توسط تابلوهای تبلیغاتی مسدود شده است.
قباد شیوا هم معتقد است: در قوانین شهرداری های جهان برای تابلوهای تبلیغاتی که بالای سردر مغازه ها یا فروشگاه ها نصب می‌شود با توجه به متراژی که آن فروشگاه یا مغازه دارد اندازه تابلو تعریف می‌شود در حالی که در ایران این امر کاملا سلیقه‌ای است.
بنابراین لزوم توجه به تبلیغات محیطی از سوی سازمان زیباسازی شهرتهران و سایر نهادهای مربوطه برای داشتن شهری که عناصر بصری‌اش به آرامش شهروندان کمک کنند که زندگی ماشینی و مدرن امروز استرس و کلافگی را برای آنها به ارمغان آورده، ضروری است.

http://mohiti.com/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%B6%D8%B9%D9%81-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D9%84%D9%8A%D8%BA%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AD%D9%8A%D8%B7%D9%8A-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۴ ، ۱۷:۲۰
hasan sabilan ardestani

دانلود کتاب چطور یک شرکت سئو را انتخاب کنیم

دانلود رایگان کتاب چطور یک شرکت سئو انتخاب کنیم

بازاریابی اینترنتی روندی بسیار سریع داشته و هر روز در حال تغییر است.  به خاطر رقابت بسیار زیاد بین وب سایت ها و الگورتیم های موتورهای جست و جو که همیشه در حال تغییر هستند، بسیاری از شرکت ها ناچار به ارائه خدمات متفاوتی هستند. اکثر افراد نمی دانند به دنبال چه کسی بگردند. یا اینکه چه سوالاتی از شرکت های سئو بپرسند. شما می توانید با استفاده از نکات کتاب چطور یک شرکت سئو را انتخاب کنیم ؟ بهترین شرکت سئو را برای وب سایت خود انتخاب کنید. این کتاب راهنمای ساده و جامعی است که به راحتی بهترین شرکت پیمانکار سئو در ایران را انتخاب کنید.

نویسنده / مترجم : سید علی علیزاده
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 1.4 مگابایت
نوع فایل : PDF
تعداد صفحه : 18

منبع : takbook.com

رمز فایل : www.takbook.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۴ ، ۱۵:۳۸
hasan sabilan ardestani