مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات

تفاوت Feasibility Study و Business Plan در چیست؟

پنجشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۲۱ ب.ظ

بعضی از کار آفرینان به درستی  نمی دانند  برای ارتباط برقرار کردن با شرکا، سرمایه گذاران، وام دهندگان، حامیان و خریداران بالقوه ایده های خود، نیاز به طرح توجیهی دارند یا طرح کسب و کار؟!؟! که اینجانب در اینجا تفاوت های این دو سند را به اجمال خدمتتان توضیح میدم:


1- طرح توجیهی یا FS برای کشف و بررسی سودآوری و کاربردی شدن یک ایده کسب و کار تهیه می شود. به عبارت دیگر قبل از غرق شدن در موضوع می خواهیم بدانیم آیا این ایده کسب و کار ارزش صرف زمان، هزینه و منابع ما یا سازمان ما را دارد یا نه؟ این در حالیست که طرح کسب و کار یا BP پس از آنکه مشخص شد ایده کسب و کار توجیه فنی و اقتصادی دارد تدوین می شود و برنامه دستیابی به سودهای پیش بینی شده در FS را مستند می کند.


2- در FS با دنیایی از اعداد و ارقام و محاسبات روبرو هستیم در حالیکه در BP عمدتا با استراتژی ها و برنامه های تاکتیکی مورد نیاز برای شروع، رشد و توسعه کسب و کار درگیر مواجه می شویم.


3- در FS با مقوله ای به نام زیست پذیر بودن ایده کسب و کار روبرو می شویم در حالیکه BP به دنبال رشد و بقای آن ایده در قالب هویت زنده و خلق شده ای به نام کسب و کار می باشیم.


4- یک FS میزان سودآوری بالقوه ایده کسب و کار را کشف می کند در حالیکه BP به کارآفرین کمک می کند تا بودجه مورد نیاز برای شروع یا توسعه کسب و کار از سرمایه گذاران را دریافت نماید.


 حال به چند نکته اساسی توجه نمایید!

- اگر یک FS جامع و مناسب دارید، خیلی سریع و ساده تر از نوشتن BP از صفر، می توانید آن را به یک طرح کسب و کار تبدیل نمایید!

- نوشتن FS قبل از BP الزامی نیست اما می تواند در صورت عدم توجیه یا امکان ناپذیر بودن ایده به دلایل فنی و اقتصادی شما را از صرف زمان و هزینه های تدوین یک BP نجات دهد.

- در FS شما می توانید چندین سناریو برای ایده کسب و  کار خود را تحلیل کنید اما در BP باید روی یک سناریو اصلی تمرکز کنید و مقدمات اجرایی شدن آن را فراهم نمایید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۴
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی