مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات

معرفی کتاب: «رازهای تبلیغات»

سه شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۳۲ ب.ظ

    تبلیغات بازرگانی به عنوان یک فرآیند پشتیبانی‌کننده‌ی مجموعه‌ی فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی در کشور ما تقریبا به صورت خودجوش و عمدتاً در میدان آزمایش و خطا و گاه در قالب تقلید از دیگران، شکل گرفته است.

    فناوری اطلاعات و روش‌های اطلاع‌رسانی اینک به درجه‌ای از رشد و پیشرفت در عرصه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رسیده است که کمتر شاخه‌ای از زندگی جمعی را می‌توان یافت که از دستاوردهای این فن، تأثیرات مستقیم یا غیر مستقیم نگرفته باشد.

      دیوید اٌگیلوی، نویسنده کتاب «رازهای تبلیغات»، در این اثر، تبلیغات را نه یک سرگرمی و نه حتی یک هنر، که رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی و اثرگذاری قلمداد کرده است. اگیلوی به عنوان یکی از بنیان‌گذاران تبلیغات نوین در آمریکا، توانست با کسب موفقیت‌های پیاپی، پلی میان تبلیغات کلاسیک و مدرن ایجاد کند. تجربه گسترده‌اش در تبلیغات و بازاریابی از او چهره‌ای ساخته بود که مورد مشورت بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌ها و حتی سیاستمداران قرار می‌گرفت.

      کتاب «رازهای تبلیغات» در 20 فصل تألیف شده و انتشارات مبلغان، آن را در 198 صفحه با ترجمه کوروش حمیدی و علی فروزفر، در سال 1380 برای اولین منتشر کرد.

     «چه نوع تبلیغی موجب فروش می‌شود»، «مشاغل دنیای تبلیغات و شیوه دستیابی به آن‌ها»، «چگونه یک بنگاه تبلیغاتی را اداره کنیم»، «چگونه مشتری جلب کنیم»، «نامه سر گشاده به یک مشتری در جست وجوی یک بنگاه»، «خواسته: رنسانسی در تبلیغات چاپی»، «آگهی تلویزیونی را چگونه بسازیم تا محصولاتمان را بفروشد»، «تبلیغ برای شرکت‌ها»، «چگونه سفرهای خارجی را تبلیغ کنیم»، «رموز موفقیت در تبلیغات شرکت به شرکت»، «پست مستقیم، عشق اول و اسلحه سری من»، «تبلیغ با انگیزه‌های خیرخواهانه »، «رقابت با پراکتر و گمبل»، «هجده معجزه تحقیق»، «چقدر کم درباره بازاریابی می‌دانم»، «آیا آمریکا هنوز ملت برتر است»، «شش غولی که تبلیغات نوین را ابداع کردند»، «ایراد تبلیغات چیست؟» و «من سیزده تغییر را پیش بینی می‌کنم»، 20 فصل مختصر اما مفید این کتاب را تشکیل می‌دهند.

     در بخشی از فصل اول این کتاب می‌خوانیم: «محصول خود را به قهرمان آگهی تبدیل کنید. اگر محصولی را کسل‌کننده می‌پندارید، خبری برای شما دارم: ما محصولی نداریم که کسل کننده باشد؛ این آگهی‌نویسانند که کسل‌کننده‌اند! ... مشکلی که بنگاه‌های تبلیغاتی با آن مواجه‌اند این است که بسیاری از محصولات هیچ تفاوتی با رقیبانشان ندارند و تولیدکنندگان به فناوری یکسانی دسترسی دارند.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۶
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی