مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات

۳۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

برند چیست؟

 برند چیست؟

اکنون مدتی است که شاهدیم برخی شرکت‌ها نام تجاری کالاها و خدمات خود را بر روی دیگر محصولات خود نیز می‌گذارند و یا حتی محصولی کاملاً متفاوت در گروه کاری کاملاً متفاوت را با نام‌های یکسانی روانه بازار می‌کنند (در تبلیغات فراوان دیده‌اید) که این کار البته دو دلیل دارد، دلیل اول که عمومیت بیشتری دارد موفقیت محصول اول با نام تجاری اول برای آن محصول است که چون در بازار گل کرده حالا تولیدکننده به فکر آن می‌افتد که محصولات مشابه یا غیرمشابهی را با همان نام تولید کند.
دلیل دوم که از اولی بدتر است این است که برخی به یک نام دلبسته می‌شوند و دوست دارند اسم مورد علاقه خود را بر روی هر محصولی بگذارند (از مسواک بگیر تا برس حمام!) حالا این اسم می‌خواهد اسم نامزد تولیدکننده و یا اسم کوچکش. فرض کنید از فردا نام روزنامه را بگذارند روزنامه «بابک فردا» و هر ستون آن را به شکلی با بابک ترکیب کنند. مثلاً «گزارش بابک»، «خبر بابک»، «اصناف بابک»، «حوادث بابک»، «سیاست بابک»، «اقتصاد بابک»، «اندیشه بابک» و…
(راستی بد فکری هم نیست، تنها یک اشکال وجود دارد و آن اینکه به جز بابک‌ها کس دیگری احتمالاً روزنامه را نخواهد خواند.)
امیدوارم مطلب قابل درک شده باشد، حال برای جالب‌تر شدن این قصه خواندنی را بخوانید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۴۷
hasan sabilan ardestani
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۴۴
hasan sabilan ardestani
 زبان: فارسی  نویسنده: حسین شیران
 نوع فایل: PDF
 تعداد صفحات: 59  ناشر: آی آر پی دی اف
 حجم کتاب: 1.47 مگابایت
توضیحات

این کتاب در واقع مجموعه نوشتارهای منتشر شده در جامعه شناسی شرقی با مدیریت حسین شیران است. 
در این کتاب نقدهایی بر تبلیغات منتشره از صدا و سیما در چارچوب جامعه شناسی ارتباطات رفته است.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۳۶
hasan sabilan ardestani

هویت بصری(Visual identity)

بیشتر طراحان سازمانی همگام با یک سازمان یا درون سازمان، محصولات یا ارتباطات تصویری آن را طراحی نموده و همراه مدیریت، فروشندگان، مهندسان و کارگران تولید در کار سازمان مشارکت می‌کنند. سازمان از تعدادی اجزاء تشکیل شده و گاهی برای تشخص بخشیدن، ویژگی هایی به آنها نسبت داده می شود. یکی از این ویژگی ها، هویت است. هویت مثبت، یک مزیت رقابتی برای سازمان است. در انسان، هویت، کیفیتی است که او را از افراد دیگر متمایز می سازد و از راه ظاهر، رفتار و ارزش های شخص دریافت می شود. هویت برای سازمان نیز مطرح می شود.

 

تعریف هویت بصری

هویت بصری مجموعه عوامل بصری است که یک هدف یکپارچه را برای برند دنبال می کند و باعث ایجاد هماهنگی بین تمامی ارکان خارجی و داخلی سازمان (دست اندرکاران ) یک برند می شود. هویت بصری نمایش دهنده شخصیت، اعتبار، چشم انداز، شیوه کار یک برند و بیانگر ارزش های حرفه ای یک سازمان در بالاترین استانداردهای موجود است. هدف از ارائه هویت بصری یکپارچه، ایجاد تصویر خاص و مثبت در ذهن مخاطب و نیز حفاظت از هویت بصری برند است.

هویت بصری یک نشانه، لوگو تایپ و یا ویزیت نیست. بلکه تصویر متحد و یکدست از مجموعه اوراق اداری، نشانه، مهر و امضاء برند، تابلو ها، وضعیت نمایش برند در هدایا، رنگ و رایحه سازمانی، فونت های استاندارد و اصول و قواعد نمایش آنهاست و با سرمایه گذاری درست در راه آن، باعث افزایش ارزش افزوده نام تجاری شده و چهره سازمانی را  نزد مخاطبان، سهامداران و دست اندکاران دائماً یادآور می شود.

 

هویت سازمانی

سازمان ها سیستم‌های اجتماعی هستند که به صورت یک پیکر واحد برای رسیدن به هدف های معین ایجاد می‌شوند. ساختار آن ها به گونه‌ای است که افراد بتوانند برای اداره کردن کار با یکدیگر، همکاری و مشارکت کنند.

ویت سازمانی، یک ابزار استراتژیک برای رسیدن به هدف ها و چشم‌اندازهاست. جومِری هچ، پروفسور تئوری سازمانی در دانشگاه ویرجینیا، درباره هویت سازمانی این گونه می نویسد: «هویت سازمانی مربوط به تجارب و ایده هایی است که اعضا به طور کلی از سازمان دارند. هویت سازمانی چیزی است که کارمندان درباره شرکت دریافت، حس و فکر می کنند و به عنوان یک فهم معمول مشترک از ارزش ها و ویژگی های روشن سازمان، پذیرفته می شوند.»

 

هویت سازمانی مشابه هویت انسانی، به ویژگی های متمایز کننده سازمانی می پردازد ولی عاملی که آن را متفاوت می‌سازد این است که هویت سازمانی در حد بزرگتری ارائه می شود.

هویت سازمانی نباید با تصویر سازمان (برندینگ)  اشتباه گرفت. زیرا هویت بر مسائل داخل سازمان و تصویر، به دریافت خارج از سازمان مربوط می‌شود.

اگر هویت یک مزّیت رقابتی محسوب شود، تصویری که مشتریان و سرمایه گذاران از سازمان دارند می‌تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

 

هویت شرکت

هویت شرکت، حقیقت و یکتایی یک سازمان است و به تصویر داخلی، خارجی و اعتبار آن از راه ارتباطات شرکت مربوط می‌شود. چشم انداز هویت شرکت، وسیع تر از هویت سازمانی و به دیدگاه افراد داخل سازمان مربوط است.

هویت شرکتی، یک اختراع جدید نیست. در فاصله زمانی ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰، سازمان ها بیشتر درباره هویتشان آگاهی یافتند. شرکتهای بسیاری از دانش طراحان برای خلق سبک های خانگی یا هویت شرکتی استفاده کردند.

اگر چه شرکت ها کار با هویت شرکتی را در اوایل دهه ۵۰ آغاز کردند، ولی تا دهه ۷۰ و ۸۰ اکثر مدیران پتانسیل رقابتی هویت شرکتی را درک نکرده بودند. یکی از پیشتازان در زمینه هویت شرکتی، والی اولینز بنیانگذار شرکت مشاوره‌ای ولف اولینز، درزمینه نشانه های انحصاری است. از سایت اینترنتی شرکت می توان دریافت که چگونه ولف اولینز در طول سالهای۷۰ تا۸۰ ، به طور فزاینده با حقیقت یک سازمان درگیر شد و کانون توجه اش را به سمت هویت متوجه ساخت. آنها مطلب را با این جمله پایان می‌دهند: «هویت، جوهره استحکام و پایداری سازمان است که این جوهره از اهمیت زیادی برخوردار است». اگر از هویت به عنوان یک ابزار استراتژیک استفاده شود، باید به دقت پرورش و نگهداری شود.

نقش طراحان در خلق هویت سازمانی

سازمان همیشه در حال برقراری ارتباط است و از این راه تصویر سازمان شکل داده می‌شود. هویت سازمان، هویتی است که شرکت آن را باید با هوشیاری به نمایش گذارد و این امر مستلزم طراحی خلاقانه، جذاب و هدفمند است.

طراحی غالبا به عنوان نقشه و الگو، و عمل طراحی به عنوان طرح ریزی، ساخت نمونه و نقشه کشی تعبیر می شود. طراحی فرآیند حل مشکل است و به وسیله آن سنت ها و پیشنهادها، ساختار یافته می شوند تا به هدفها دست یابند. افرادی که با این فرآیند کار می کنند به عنوان طراح شناخته می‌شوند.

وضعیت و انتظارات سازمان در حیطه محصولات، رفتار و محیط، در قالب مرزهای مفهومی طرح، توسط طراحان تعریف می شود. عناصر تصویری که در راستای معرفی هویت سازمانی ارائه می شوند، عبارتند از: علایم تجاری، لوگوها و نشانه ها که جزو قلمرو طراحان گرافیک می باشند. طراحان با مشاوران گوناگون همکاری می‌کنند. آن ها همچنین با گرافیک محصول، طراحی تایپوگرافی، سمبل ها و گرافیک های به کار رفته روی محصول، نیز کار می‌کنند.

هویت سازمانی مجموع طراحی محصول، ارتباطات و محیط است و مدیریت همه این عناصر طراحی، منجر به بیان چگونگی نگرش موسسان به شرکت می‌شود. اگر شرکت یک استراتژی طراحی پیوسته و منطقی را ـ که متشکل از قوانینی برای نظم بخشیدن به مدیریت هویت شرکت است ـ حفظ کند، محصولات یکنواخت شکل داده خواهند شد؛ حتی اگر طراحان تغییر کنند. بنابراین محصولات از هویت شرکت حمایت خواهند کرد.

طراحی خوب، هم توقعات را برآورده می سازد و هم توقعات را به وجود می‌آورد. طراحی محصول به خودی خود کیفیت را متعهد می‌شود و با طرح خوب به تعهد خود عمل می‌کند. به طور سنتی، از طراحان، به ویژه در زمینه توسعه محصولات، انتظار می‌رود که عملکرد سازمان در محصولات و طرح ها نمود پیدا نماید و نگاه کردن به آنها لذت بخش باشد. این حقیقت که ظاهر کار هدف و چشم انداز سازمان را به مخاطبان انتقال می دهد، غالباً فراموش می‌شود.

طراحی هویت سازمانی، احساسات را در افراد برمی انگیزند و طراحان باید احساساتی را انتقال دهند که سازمان تمایل به برانگیختن آنها دارد.

 

نتیجه گیری

هویت بصری چهره یک برند است و تمام عناصر بصری که مشتری در برخورد با یک سازمان با آن مواجه می شود را در بر می گیرد و جنبه یادآوری سازمان به مشتری است. تاثیر اولیه قدرتمند و در عین حال جذاب و ماندگار در ذهن مشتری مهم ترین عاملی است که در خلق هویت بصری باید مد نظر قرار داد. دست یابی به این مهم تنها از طریق خلق هویتی خلاقانه، اثر بخش، کارا و متناسب با کاربرد محصولات و خدمات سازمان امکان پذیر است. در طراحی این عناصر حفظ تعهد و حرکت در مسیر استراتژی برند باعث ایجاد عناصری متناسب با شخصیت، ارزش های برند و در عین حال هم راستا و هماهنگ با یکدیگر و ماموریت برند می شود. کارشناسان متخصص طراحی با بهره مندی از علم روز دنیا و با توجه به نتایج تحقیقات صورت گرفته برای هر سازمان هویت بصری منحصر به فردی در راستای تاثیرگذاری قاطع آن سازمان در ذهن مخاطبان خود، خلق می کنند.


http://sisarv.com/service/ci

http://www.businessdictionary.com/definition/visual-identity.html

http://www.brandchannel.com/education_glossary.asp#Top

http://www.netcapricorn.com/buy_ads.html


http://www.farahang.ir/page/91/%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%B5%D8%B1%DB%8C(visual-identity)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۲۳
hasan sabilan ardestani

سبک های تبلیغاتیadvertising styles))

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۵۸
hasan sabilan ardestani

جامعه شناسی تبلیغات                  مدرس: علی هواسی 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۴۸
hasan sabilan ardestani
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۴۳
hasan sabilan ardestani

دانلود نرم افزار افزودن آرم به عکس ها – Arclab Watermark Studio v3.1

Arclab-Watermark-Studio-3.1

Arclab Watermark Studio یکی از راه های جلوگیری از کپی رایت تصاویر قرار دادن لوگو یا همان نشانه هایی است که باعث می شود بازدید کننده متوجه شود که عکس از چه سایت، شرکت و یا کمپانی کپی برداری شده است. این نشانه ها را که می توان Watermark نامید به شکل های مختلف برروی تصاویر قرار داده می شوند. قرار دادن Watermark راه های زیادی دارد ؛ استفاده از نرم افزارهایی نظیر Photoshop یا نرم افزارهای ویرایشگر تصاویر دیگری که هریک این قابلیت را دارند تا نوعی از نشانه ها را برروی تصاویر قرار دهند اما استفاده از نرم افزارهایی که برای این کار ارائه شده اند نظیر Arclab Watermark Studio می تواند راهی ساده و آسان برای قرار دادن Watermark باشد. این نرم افزار هم مانند دیگر ابزارهای موجود در این زمینه به شکلی طراحی شده که به سادگی می توان طرح یا نماد خاصی را در تمام تصاویر یا بخشی از تصاویر پخش کرد به شکلی که دیگر به هیچ عنوان امکان کپی آن وجود نداشته باشد. نرم افزار Arclab Watermark Studio که از حجم مناسبی بهره می برد قادر است تا با فرمت های مختلف سازگاری پیدا کند و علاوه بر این کار ذخیره سازی را هم با فرمت و کیفیت دلخواه کاربر امکان پذیر می سازد. ضمنا قرار دادن Watermark ها در تصاویر کاملا در اختیار کاربر بوده و اوست که تصمیم می گیرد دقیقا کجای تصاویر نشانه ها قرار داده شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۰۶
hasan sabilan ardestani

ارتباط میان دو عبارت SEO و SEM

SEOSEM

SEO: سئو در حقیقت مخفف عبارت Search Engine Optimization است و به بیان ساده، این فرآیند شامل طیف گسترده ای از روش هایی است که به منظور بهبود رتبه بندی هر وب‌سایتی در موتورهای جستجو، انجام می‌شوند. سئو به شما کمک می‌کند تا با ارتقا رتبه‌بندی خود در موتورهای جستجو تعداد مشتریان بالقوه خود را افزایش دهید.

فرآیند سئو می‌تواند با استفاده از چندین تکنیک صورت گیرد؛ ولی کسانی که با این تکنیک‌ها آشنایی ندارند می‌توانند به شرکت‌هایی که در این زمینه به فعالیت می‌پزدازند مراجعه کنند. یک شرکت حرفه‌ای که در زمینه سئو به فعالیت می‌پردازد می‌تواند تمام روش‌های بهینه سازی را برای شما پیاده کرده و حتی در توسعه و مدیریت صفحات رسانه های اجتماعی کمکتان کند.

SEM: SEM مخفف عبارت Search Engine Marketing است که در ارتباط با سئو مورد استفاده قرار می‌گیرد و کمک می‌کند تا اطلاع‌رسانی در مورد برند خود را افزایش دهید. کمپین‎‌های تبلیغاتی‌ای که بر اساس پرداخت به ازای هر کلیک  (PPC) راه اندازی می‌شوند،بخش مهمی از SEM را تشکیل می‎دهند. شما با انتخاب موضوع کسب‌وکار خود در حین ایجاد کمپین تبلیغاتی موتور فرآیند SEM را روشن می‌کنید. زیرا از همین طریق نام شما به گوش افرادی که مورد نظر شما هستند، می‌رسد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۰۴
hasan sabilan ardestani
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۵۸
hasan sabilan ardestani

زمانی که نوبت به حوزه بازاریابی اینترنتی می‌رسد، ویدئو همواره در حال کسب محبوبیت بیشتر و بیشتری است که البته دلیل آن‌هم کاملاً روشن است. حوزه بازاریابی اینترنتی، حوزه‌ای است که بطور مستمر در حال تغییر کردن است و میزان تغییر هم بیشتر از هر بخش و حوزه دیگری است و بازاریابان به‌راحتی می‌توانند به روش‌های مختلف و البته ارزان قیمتی در آن به ارتباط با مشتری خود اقدام کنند که یکی از این روش‌ها استفاده از ویدئو می‌باشد.

در استفاده از ویدئو برای بازاریابی، تبلیغ و ترفیع محصول و خدمات شما مزایای بسیار زیادی وجود دارد که به برخی از آنها در ادامه اشاره شده است:

 

1- مردم عاشق محتوایی هستند که به‌راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کنند

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که عمده محتوای تولیدشده در آن شامل متن و نهایتاً تصویر می‌شود، که در برخی مواقع می‌تواند کسل و خسته‌کننده باشد. ویدئو همواره یکی از بهترین راه‌ها برای ارائه محتوای جذاب به مخاطبین و درنتیجه متمایز شدن از رقبا می‌باشد. همچنین گزارش‌ها بسیار زیادی از باقی ماندن مخاطبین در صفحات که حاوی ویدئو می‌باشند هم ارائه‌شده است که این موضوع می‌تواند موجب افزایش نرخ تبدیل مخاطبین شما شوند.

 

2- از طریق ویدئو بطور مستقیم قادر به برقراری ارتباط با مشتریان هستید

ویدئوها به شما اجازه می‌دهند تا بطور مستقیم با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید و آنها هم به‌راحتی قادر به تشخیص این موضوع هستند که چه کسی در پشت‌صحنه این کسب‌وکارها فعالیت دارند. اصلاً هم فرقی نمی‌کند که شما چه کسب‌وکاری دارید، خواه کسب‌وکار شما یک رستوران، هتل و یا یک شرکت خدمات لوله‌کشی باشد، بدون شک مخاطبین شما با کلیپ ویدئویی ارتباط برقرار کرده و مورد جلب اعتماد آنها به کسب‌وکار شما می‌شود.

 

video-marketing-wins-759x500

 

3- ویدئو از رسایی بسیار بالایی در بین مخاطبین برخوردار هست

زمانی که از یک کلیپ ویدئویی برای کسب‌وکار خود برخوردار شده‌اید، قادر به نشان دادن به میلیون‌ها کاربر هستید. چراکه فایل‌هایی که امروزه بر روی سایت‌هایی مثل یوتیوب و ویمئو به اشتراک گذاشته می‌شوند، به‌راحتی و با استفاده از یک کد قابل نشان داده شدند بر روی هر وبسایتی می‌باشند، ازجمله سایت یا وبلاگ شما و دوستان شما، شبکه‌های اجتماعی مختلف، وبلاگ‌ها و فروم ها.

 

4- ویدئوها اغلب به‌صورت ویروسی گسترش پیدا می‌کنند

یک کلیپ ویدئویی که باکیفیت مطلوب تهیه‌شده باشد، توجه بسیار زیادی را به خود جلب می‌کند و البته پیش‌ازاین نمونه‌های بسیار زیادی از انواع ویدئو دیده‌شده است که به‌صورت ویروسی در سطح شبکه‌های مختلف اجتماعی از قبیل فیسبوک و توییتر به اشتراک گذاشته شده‌اند. حتی اگر ویدئو شما در سطح جهانی هم به اشتراک گذاشته نشود و تنها مورد استقبال مخاطبین در سطح محلی هم قرار بگیرد، باز بطور حتم به بیش از صدها و یا حتی هزاران مخاطب مختلف دست پیداکرده‌اید.

 

5- استفاده از ویدئو بر سئو سایت شما تأثیر بسیار زیادی دارد

تأثیرگذاری محتوای ویدئویی بر رتبه‌بندی نتایج موتورهای جستجو از قبل در حوزه بازاریابی اینترنتی مطرح‌شده بود و در مورداستفاده سایت یوتیوب و لینک دادن به آن به‌عنوان دومین موتور جستجو قدرتمند در دنیا صحبت‌هایی بود. اکنون این موضوع محقق شده و البته صحبت از این است که در آینده سایت‌هایی که در محتوای خود از ویدئو استفاده نکرده باشند، اصلاً برای کلمات کلیدی موردنظر خود ایندکس نمی‌شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۲۴
hasan sabilan ardestani

بازاریابی چریکی

مترجم: مجتبی واعظی، محسن سیفی
PDF
حجم: 1 مگابایت

تعداد صفحات: 207
دریافت             
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۱۳
hasan sabilan ardestani

 

دانلود نرم افزار قدرتمند مترجم متن ها – Ace Translator v14.8.2.1182 Site License

 

Ace Translator نام نرم افزاری است که به راحتی توانایی ترجمه ی متن های طولانی و لغات را از هر زبانی که هستند ، به زبان فارسی و یا ۵۳ زبان خارجی دیگر را دارد. با داشتن این نرم افزار فرهنگ لغت دیگر نیازی ندارید که به سایت های ترجمه ی آنلاین مراجعه نمایید ؛ زیرا به طور مستقیم از کامپیوتر خود می توانید متون مورد نظر خود را ترجمه کنید. همچنین این نرم افزار قادر است تا صفحات وب سایت هایی را که در فایل Html ذخیره شده اند را اجرا کند و سپس ترجمه ی کلمات و متنهای موجود در آن را در اختیارتان قرار دهد. کار با این نرم افزار بسیار ساده بوده کافیست در هنگام استفاده از آن به اینترنت متصل شوید و سپس متن مورد نظر خود را با Copy و Paste وارد کادر اول نرم افزار کنید و بعد از آن زبانی را که می خواهید متن ترجمه شود را انتخاب کنید و بر روی گزینه ی ترجمه کلیک کنید که پس از چند ثانیه نرم افزار ترجمه ی کامل متن را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید آن را به کمک نرم افزار بر روی کاغذ چاپ و یا در یک فایل متنی ذخیره کنید. علاوه بر این نرم افزار مجهز به تمامی امکانات نوشتاری مانند: Copy, Cut, Paste, Undo, Clear, Print, Save می باشد که می توانید برای انجام سریعتر مراحل ترجمه از آنها استفاده کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۱۸
hasan sabilan ardestani
کپی‌برداری: هویت برند در صنعت شوینده پاک می‌شود

کپی‌برداری: هویت برند در صنعت شوینده پاک می‌شود

هویت برند نوعی هنر در نمایش آن برند به مخاطب است و در طول تاریخ هنرهای کپی بسیار ارزان‌تر از هنرهای اصل، ارزش گذاری شده‌اند.
علاوه بر رفتار برند در برابر مخاطب، لوگوی هر برند و بسیاری از مواردی که در این‌باره ذکر شده است، بسته‌بندی محصول از عوامل موثر در القای هویت یک برند محسوب می‌شود.
دو عامل بصری مهم یک برند لوگو و بسته‌بندی محصول است. حتی جایگاه بسته‌بندی محصول در مواردی به قدری اهمیت پیدا می‌کند که برند در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و این موضوع تا آنجایی مهم می‌شود که تغییر در بسته‌بندی منجر به کاهش فروش در محصول می‌گردد، نمونه آن را می‌توان بسته‌بندی بیسکویت ساقه طلائی ذکر کرد.

حتماً تغییرات بسته‌بندی شامپو صحت را به خاطر دارید، با توجه به اینکه تغییر تنها در بروزرسانی برچسب (Label) انجام شد ولی منجر به هزینه گزاف در اطلاع‌رسانی برای جلوگیری از سوءاستفاده شد.
معروف‌ترین داستان نیز مربوط به بطری‌های کوکاکولا است، طراحی بطری‌ای که منجر به جهانی شدن این محصول شد. مسلماً این داستان را به دفعات شنیده‌اید که سفارش بطری در اوایل قرن بیستم با این مضمون بوده است : « بطری طراحی شود که از تیکه‌های شکسته آن نیز بتوان تشخیص داد کوکاکولا است ».
1هویت-برند-در-صنعت-شوینده-پاک-می‌شود
در زیر نیز با چند عکس اهمیت بسته‌بندی در منحصربفرد شدن یک برند نمایان‌تر می‌شود.
هویت-برند-در-صنعت-شوینده-پاک-می‌شود
فکر می‌کنم تا به اینجا همه به اهمیت بالای طراحی بسته‌بندی در ساختار هویت برند واقف شده باشیم ولی داستانی که در ایران بسیار اتفاق می‌افتد این است که علاوه بر تمام کپی‌برداری‌های موجود در رابطه با هویت یک برند نیز این اتفاق می‌افتد.
اشتباه نکنید! منظور معیارگذاری Benchmark نیست، کاملاً کپی‌برداری مدنظر است و آن‌هم نه در صنایع خرد بلکه در مورد صنایع کلانی همچون صنعت شوینده و غیره این اتفاق می‌افتد و بسیار عجیب است که هزینه‌های بسیاری که برای برندسازی و تبلیغات خرج می‌گردد چرا به کپی‌برداری ختم می‌شود؟!

شاید پایبندی این دسته از تاجران به این اصطلاح زیاد است که «چرخ را دوباره اختراع نکنیم» ولی این را فراموش کرده‌اند که اگر کل دنیا بر این عقیده بودند در حال حاضر باید چرخ‌های سنگی روی اتومبیل خود کار می‌گذاشتند!

در زیر نمونه‌های از برندسازی در صنعت شوینده ایران قابل مشاهده است که از نام و لوگو گرفته تا بسته‌بندی محصول شوینده توسط شرکت‌های محترم داخلی کپی‌برداری شده است. به‌نظر می‌رسد هر از گاهی یکی از مدیران ارشد این شرکت‌ها به یک ماموریت خارج کشور رفته و چند نمونه محصول خارجی را در چمدان خود به کشور باز می‌گردانند و همین می‌شود ایده (البته کپی) یک برند جدید یا بسته‌بندی محصول.
softlan
Lenor-lamis
Pakshoo
vaseline-golrang
golrang-palmolivedawny-active
vernel

منبع خبر: http://www.imarketor.com/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF/%DA%A9%D9%BE%DB%8C%E2%80%8C%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%BE/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۱۷
hasan sabilan ardestani
مفهوم برندینگ در بازاریابی چیست؟ Branding

مفهوم برندینگ در بازاریابی چیست؟ Branding

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۱۳
hasan sabilan ardestani

افزایش بازدید سایت,افزایش بازدید واقعی,تاثیر anchor text در سئو

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۲۶
hasan sabilan ardestani

نویسنده:
معصومه قاسمی
استاد راهنما: آقای دکتر احسان احد مطلق
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (بین‌الملل)
دانشگاه پیام نور واحد ری

چکیده:
روانشناسی رنگ،شاخه ای از علم روانشاسی رفتار است که به مطالعه چگونگی تاثیر رنگ بر رفتار انسان می‌پردازد. رنگ باعث افزایش فروش محصولات می شود و ابزار قدرتمندی برای بازاریابی است که به تمایل مشتریان به نفوذ بر آنان تاثیر فراوانی دارد. انسان پیوسته چه به لحاظ فیزیکی و چه به لحاظ رواشناختی تحت تأثیر رنگها بوده و بدیهی است که چگونگی تأثیر انسان از رنگ ها ماهیت کاملاً روانی داشته و به طور غیر مستقیم در هنجار ها، واکنش ها، عکس العمل ها و رفتارهای فرد موثر باشد.بازاریابان به تدریج در می یابد که رنگ باید نقشی اساسی تر در فرایند طراحی تا تولید بازی کند، مردم نیز نکته سنج و باریک بین شده اند، به گونه ای که رنگ را در قالب طراحی محصول می بینند این بیداری عمومی، جوی را می سازد که در روند طراحی تا فروش احساس می شود و در شیوه انتخاب خریدار تأثیر می گذارد.

 

این مقاله با مقدمه ای که حاوی اهمیت پرداختن به روانشناسی رنگ در بازاریابی و طراحی برند شروع شده و پس از بیان مساله به معرفی رنگ و برند و برندسازی و ادامه مفصلا به توضیح روانشناسی رنگ و معانی رنگها در فرهنگها و مذاهب مختلف و همچنین استفاده از رنگهای مناسب و تاثیر جنسیت وسن مخاطبین و... در تبلیغات و طراحی برند پرداخته است و در نهایت پیشنهاداتی جهت بهبود اثربخشی استفاده از رنگها ارائه گردیده است.
تحقیق حاضر از نوع علمی کاربردی می باشد و از آن جهت مهم است که بتوانیم مسایل و مشکلاتی که به طور معمول در بلند مدت حل می شوند را بهتر از قبل انجام دهیم تا شاهد رشد وشکوفایی بیشتری باشیم.


واژگان کلیدی: رنگ، روانشناسی رنگ، برند، بازاریابی، تبلیغات

مقدمه:
بشر از دیرباز با تأثیر پذیری از محیط رنگی طبیعت پیرامون خویش، نسبت به رنگ حساس بوده و از رنگ در زمینه های مختلف استفاده فراوانی کرده است علاوه بر آنکه رنگ در ایجاد ارتباط و پیام رسانی نقش مهم و چشمگیری دارد، در جوامع مختلف به عنوان نماد عاطفی، فرهنگی، قومی و ملی به کار رفته است.امروزه رنگ ها به عنوان یکی از مهمترین مولفه های تصویری ارتباطات، کارکرد چشمگیری در بازاریابی یافته‌اند و در تبلیغات نیز اغلب به عنوان عاملی موثر انگاشته می‌شوند استفاده از رنگ های متفاوت باعث شده تا اکثر افراد و پزشکان بهروانشناسی رنگ ها روی بیاورند و سعی کنند افرادی را که با آن ها در ارتباط هستند را ، از روی رنگ روانشناسی کنند و به خصوصیات آنها پی ببرند .اکثر فروشندگان کالاهای که ما روزمره مصرف می نماییم ، با توجه به نوع محصول سعی می‌کنند از رنگ مخصوص آن استفاده نمایند ، به طور مثال برای بسته بندی کردن یک صابون و یا مواد شوینده از رنگ آبی روشن به خاطر پاکی و زلالی آن استفاده می‌کنند و یا از رنگ قرمز تیره و قهوه‌‌ای برای محصولاتی که تند یا بد بو باشند استفاده می نمایند. رنگ اولین نمادی است که موجب جلب توجه مخاطب می‌شود ، شکل و نوشته به ترتیب بعد از رنگ سبب جذب یا دفع مشتری می‌گردند . رنگ را فروشنده خاموش می نامند که باید به گونه ای به کار گرفته شود در نگاه اول مخاطب را به خود جذب کند، همچنین می‌تواند تاثیرات زیادی بر تصمیم خرید و نگرش مخاطبین در خصوص یک محصول و برند داشته باشد. قسمتی از ارزیابی کیفی مردم ازبرند براساس رنگ صورت می‌گیرد از این‌رو استفاده سنجیده از آن می‌تواند منجر به برانگیختن تمایلات مشتریان گردد.اما اغلب توجه به رنگ ها ، محدود به مسائل فنی ، زیبایی و هارمونی است و توجه اندکی به مفاهیم و تاثیرات روانی آن می‌شود . از این رو، با شناخت تاثیرات رنگ‌ها بر تمایلات و رفتار مشتریان، مدیران بازاریابی می‌توانند فعالیت‌های خود را به صورت اثربخش‌تری انجام دهند (یوسفی فر, 1391)

 

دانلود مقاله

   

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۱۵
hasan sabilan ardestani

نویسندگان:
سمانه غلامی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، موسسه آموزش عالی راهبرد شمال
استاد راهنما:
عباس ابراهیمی
دکتری مدیریت صنعتی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران

چکیده:
پژوهش حاضر تلاش نموده، عوامل جذب مشتری در روش ایمیل مارکتینگ که یکی از ابزارهای مهم عرصه تجارت الکترونیک و مشخصاً بازاریابی اینترنتی می باشد را بررسی نماید. بدین منظور با مشورت و جمع آوری نظرات افراد متخصص در این زمینه پرسشنامه ای با 27 سوال طراحی و بین جامعه آماری با اعضای نمونه 106 نفر پخش و داده های مورد نظر جمع آوری گردید. سپس با استفاده از روش آماری تحلیل عاملی و بهره گیری از نرم افزار اس پی اس اس و تجزیه و تحلیل نتایج آن به 5 عامل اصلی در جذب مشتری در روش ایمیل مارکتینگ با اولویت اول تا پنجم دست پیدا کردیم:
1. وجود اطلاعات جامع از محصول در ایمیل تبلیغاتی
2. وجود اطلاعات تماس معتبر
3. آشنا بودن فرستنده ایمیل و متناسب بودن با نیاز مشتری
4. شکل ظاهری و نوشتاری ایمیل تبلیغاتی
5. قیمت محصول، قرعه کشی و تخفیفات مربوط به خرید کالا
واژه های کلیدی: بازاریابی اینترنتی، خرید اینترنتی، ایمیل مارکتینگ، مشتری

مقدمه:
بازاریابی از طریق ارسال ایمیل های تبلیغاتی به مشتریان، شکلی از بازاریابی مستقیم است که در حال افزایش می باشد. مطالعات در زمینه بازاریابی از طریق ایمیل در ایران پدیده ای نادر بوده و در این پژوهش به این هدف که چه عواملی بر جذب مشتری در بازاریابی ایمیلی موثر هستند خواهیم پرداخت و سپس این عوامل را دسته بندی و بر اساس اولویت و اهمیت مشخص خواهیم نمود.

 

دانلود مقاله

   

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۱۳
hasan sabilan ardestani

دانلود Xara Page & Layout Designer v11.2.3.40788 - نرم افزار طراحی حرفه ای ست تبلیغاتی

دانلود Xara Page & Layout Designer v11.2.3.40788 - نرم افزار طراحی حرفه ای ست تبلیغاتی

Page & Layout Designer یک برنامه کاربردی قابل اعتماد است که برای کمک به شما در ایجاد یک تصویر تجاری حرفه ای، طراحی شده است. شما با استفاده از این نرم افزار می توانید لوگوی شرکت خود را طراحی کنید و نیز می توانید موارد بازاریابی و تبلیغاتی مورد نیاز خود را در بهترین کیفیت ممکن ایجاد کنید.با استفاده از این نرم افزار می توانید به سادگی محصولات و یا خدمات خود را با استفاده از آگهی ها، پوسترها، بروشورها، خبرنامه ها و ... به بازار معرفی کنید.

قابلیت های کلیدی نرم افزر Page & Layout Designer:
- مجموعه کاملی از غالب ها
- قالب بندی متن
- Magic snap برای تنظیم گرافیک سریع
- PDF workflow
- خروجی آماده چاپ
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز
- و ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۰۰:۱۵
hasan sabilan ardestani

دانلود eBook Converter Bundle v3.16.830.365 - نرم افزار تبدیل فرمت کتاب های الکترونیکی

دانلود eBook Converter Bundle v3.16.830.365 - نرم افزار تبدیل فرمت کتاب های الکترونیکی

کتاب الکترونیک یا ایبوک (E-book) کتاب هایی هستند که به شکل پرونده های رقومی (دیژیتال) و رایانه‌ای تولید و خوانده می‌شوند. کتاب‌های الکترونیکی صرفاً نسخه‌های الکترونیکی مطالب مکتوب نیستند، بلکه می‌توانند علاوه بر‎‍ متن و تصویر، فیلم، صوت و پویانمایی را نیز شامل شوند. به علاوه می‌توانند در بافت پرونده‌هایی که می‌تواند توسط یک رایانه اجرا شود مانند قالب‌های Word Text، HTML، پی‌دی‌اف و پرونده‌های اجرایی (EXE) درآیند. این پدیده نسبتاً جدید می‌تواند نظام آموزش و اطّلاع‌رسانی را نیز دگرگون کند.
eBook Converter Bundle نرم افزاری برای رمزگشایی و تبدیل کتاب های الکترونیکی خریداری شده از Kindle, Nook, Google Play, Sony, Kobo و دیگر فروشگاه های آنلاین کتاب های الکترونیکی می باشد. eBook Converter Bundle یکی از آسان ترین نرم افزارهای تبدیل ایبوک است که تنها با یک کلیک ایبوک های شما را به فرمت های PDF, ePub, Kindle, Word, Html, Text تبدیل می کند. eBook Converter Bundle یک نرم افزار قدرتمند است که برای هر کسی امکان ایجاد کتاب های الکترونیکی سازگار با دستگاه های مختلف را فراهم می کند. این نرم افزار از بیشتر فرمت های رایج کتاب های الکترونیکی  و اسناد، پشتیبانی می کند.

قابلیت های کلیدی نرم افزار eBook Converter Bundle:
- رمزگشایی و تبدیل ایبوک های Kindle,Adobe digital editions, NOOK
- پشتیبانی از Kindle,Adobe ADE, NOOK DRM protection
- پشتیبانی از Google ebook, Kobo eBook, Sony eBook
- پشتیبانی از ایبوک های کتابخانه های عمومی
- تبدیل آسان ایبوک ها به فرمت های PDF, ePub,Kindle, Word, HTML, Text
- استفاده آسان، تبدیل تنها با یک کلیک موس
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز
- و ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۰۹
hasan sabilan ardestani

تبلیغات فرهنگی و فرهنگ تبلیغات

تبلیغات فرهنگی و فرهنگ تبلیغات

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۳۷
hasan sabilan ardestani

نه نکته حیاتی، که باید درباره مصرف کنندگان زن، بدانیم

یکی از بزرگ‌ترین بازارهای در حال ظهور دنیا از آنچه تصورش را می‌کنید به شما نزدیک‌تر است. زنان قدرتمندترین مصرف‌کنندگان حال حاضر دنیا هستند و میزان تأثیر آنها بر اقتصاد هرسال در حال افزایش است. پیشی بینی شده که درآمد سالانه زنان در سال 2018 به رقم حیرت‌آور 18 هزار میلیارد دلار برسد.

با در نظر گرفتن این نکته و سؤال‌های مکرر مبنی بر “راز” نهفته در رابطه با چرایی خرید کردن و عدم خرید کردن خانم‌ها و توجه به این نکته که در حقیقت هیچ راز نهفته‌ای در این رابطه وجود ندارد، در این مطلب 10 نکته را یادآوری می‌کنم تا در زمان عرضه و فروش محصولات خود به خانم‌ها در نظر داشته باشید.

 

1- اگر اقتصاد مصرفی در دنیا دارای جنسیت بود، این جنسیت مطمئناً “زن” بود

زنان در ترکیبی از نفوذ و قدرت خرید خود درمجموع بین 70 تا 80 درصد از کل خریدهای مصرفی را انجام می‌دهند. نفوذ در اینجا به معنای آن است که هرچند یک خانم ممکن است مبلغ لازم برای خرید را نپردازد، اما همواره حق رد و مخالفت یا تائید آن خرید را دارد.

 

2- زنان دارای یک تأثیر افزایشی هستند

زنان چندین بازار در یک بازار هستند. ازآنجایی‌که آنها تقریباً در تمامی جوامع به‌عنوان مراقبان کودکان و افراد بزرگ‌سال نقش‌آفرینی می‌کنند، بنابراین به نمایندگی از کسانی که در خانه آنها زندگی می‌کنند و همچنین گاهی برای خانواده خود و همسرشان (پدر و مادر) و حتی دوستان نیز خرید می‌کنند.

 

3- همواره به نقطه کور خود توجه داشته باشید

جنسیت همیشه قوی‌ترین تعیین‌کننده در چگونه دیده شدن جهان و جزئیات آن توسط ما می‌باشد. این تعیین‌کننده حتی از سن، درآمد، قومیت و محل جغرافیایی هم مهم‌تر است. جنسیت اغلب یک نقطه کور برای کسب‌وکارها به‌حساب می‌آید، چراکه اغلب در سطوح پایین تحصیل در رشته‌های مرتبط با کسب‌وکار و حتی در خود محل کار به‌طورجدی موردتوجه قرار نمی‌گیرد.

 

4- چنان به مطالعه رفتار خانم‌ها بپردازید، که انگار در حال مطالعه بازارهای خارجی هستید

زنان و مردان هر یک در چهارچوب فرهنگ مرتبط به خودشان رشد پیدا می‌کنند. فرهنگ زنان با همان تمرکزی که لازمه مطالعه بازارهای خارجی است باید موردبررسی قرار بگیرد. تفاوت‌های فرهنگی تعیین‌کننده زبان، رفتار و ادراک مصرف‌کننده است.

 

5- همیشه نام درج‌شده روی کارت عابر بانک تصمیم‌گیرنده نیست

فرد تمام‌کننده معامله لزوماً تصمیم‌گیرنده برای آن معامله نیست. حتی اگر یک خانم حقوق‌بگیر نباشد، وی همانند دروازه‌بانی برای موارد مصرفی خانه و خانواده خودش عمل می‌کند.

 

iStock_000042124054Medium2

 

6- صورتی یک استراتژی نیست

زمانی که محصولی را تنها در یک رنگ عرضه می‌کنیم و آن رنگ هم صورتی است، ناخواسته به مشتری می‌گوییم “هیچ تفکری در پشت این حرکت وجود ندارد”!!! البته یک استثنا قابل‌توجه در اینجا در زمان جمع‌آوری پول برای امور عام‌المنفعه در رابطه با سرطان سینه است. در غیر این صورت بهتر است این رنگ برای محصول تنها به‌عنوان رنگی در بین دیگر رنگها در نظر گرفته شود.

 

7- همواره در پی تناسب جنسیتی در تیم های کاری خودتان باشید

اگر خانم‌ها بخش مهمی از مشتریان شمارا تشکیل می‌دهند، در تیم مدیریت شما هم باید سهم اکثریت را دارا باشند. تحقیقات نشان می‌دهد که چنین شرکت‌هایی از نرخ بازده سرمایه‌گذاری بالاتری برخوردارند.

 

8- روندها جمعیت شناختی نقشه راهی برای شما هستند

چندین روند مهم در دنیا وجود دارد که جمعیت زنان تأثیرگذار بر الگوهای خرید را هدایت می‌کنند. این روندها باید در زمان برنامه‌ریزی بلندمدت برای یک کسب‌وکار مدنظر قرار بگیرند:

 

— در سراسر جهان زنان سهم بیشتری از نیروی کار را نسبت به قبل به خود اختصاص می‌دهند.

— امروزه زنان در سنین بالاتری ازدواج می‌کنند.

— زنان (و مردان) نسبت به نسل‌های قبلی بچه‌های کمتری دارند.

 

9- خانم‌ها در درجه اول زن هستند و در درجه دوم مصرف‌کننده

شباهت‌های بین زنان نسبت به تفاوت‌های آنها در سراسر دنیا بیشتر است. آنها در زایش نسل بشر دارای ساختارهای مغزی، سطح هورمونی و نقش زیستی یکسانی دارند و همچنین به‌عنوان مراقب، سازنده ارتباط و برقرارکننده ارتباط نقش‌های یکسانی دارند.

 

10- خدمات یک تمایزدهنده کلیدی است

ازآنجایی‌که زنان انتظارات بیشتری نسبت به خدمات مشتری دارند، زمانی که سطح خدمات خود را برای زنان بالاتر می‌برید، مطمئناً سطح خدمات شما برای تمام مشتریان افزایش پیدا می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۰۷
hasan sabilan ardestani

اثر پروانه‌ای در بازاریابی

آیا تاکنون از اثر پروانه‌ای شنیده‌اید؟ این تئوری بر مبنای تئوری آشوب شکل گرفته و درواقع منتصب به شخصی بنام اِدوارد لورنز برای توضیح حساسیت وابستگی به شرایط اولیه نسبت به نتایج بسیار گسترده بعدی است. به عبارتی این تئوری بیان می‌دارد که “تکان خوردن بال‌های یک پروانه در تایلند می‌تواند موجب شکل‌گیری یک تورنادو در تگزاس شود.”

 

به‌هرحال، سؤال اینجاست که این موضوع چه نقش و اثری می‌تواند در حوزه بازاریابی خصوصاً در بین شرکت‌های کوچک تا متوسط از خود بجای بگذارد؟

اگر به‌دقت به شرح اثر پروانه‌ای دقت کنید می‌بینید که کارهای کوچک و اغلب بی‌اهمیت می‌تواند در یک چهارچوب زمانی منجر به اثرگذاری یا شکل دادن نتایج بسیار بزرگ و اغلب غیرقابل باور شود که قابل‌مقایسه با حرکت اولیه نیست.

 

در حوزه بازاریابی اغلب با این رویکرد و منطق روبرو هستیم که باید “بزرگ فکر کنیم”، “مثبت فکر کنیم” و . . . هزاران هزار کلیشه دیگر که صحبت از بزرگی و نتایج بزرگ می‌کنند که اینجا فرصت پرداختن به آنها را نداریم. اما با این وجود، حقیقت این است که ما اغلب می‌توانیم با بکار بردن اثر پروانه‌ای و شروع به انجام کارهای کوچک – – نکته کلیدی در همین کارهای کوچک نهفته است – – و قرار دادن و هدایت آن در مسیر درست به همین نتایج بزرگ که از آنها صحبت می‌کنیم دست بیابیم.

 

bc_butterfly_103111

 

اجازه دهید یک مثال ساده بر همین مبنا بزنم:

به‌اصطلاح یک پست را در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر می‌کنیم و به 10 نفر از دوستان خودمان می‌گوییم تا آن را به 10 نفر از دوستان خودشان انتقال دهند و به همین ترتیب آنها هم از دوستان خودشان چنین چیزی را بخواهند. محتوای این پست می‌تواند تبلیغ یک کنسرت مخفی توسط یک گروه موسیقی معروف باشد. چند بار این خبر باید دست‌به‌دست بچرخد تا عمل کوچک اولیه شما (انتشار این پست) به تأثیر و نتیجه‌ای بزرگ دست پیدا کند؟ تنها در طی 4 مرتبه تکرار شدن حرکت اولیه شما (با فرض 10 دوست) شما دارای 100 هزار طرفدار درصحنه کنسرت خواهید بود تا جایی که به‌راحتی می‌تواند این تعداد از تعداد صندلی‌های در نظر گرفته‌شده برای این رویداد فزونی بیابد!!! اما متوجه چگونگی و سرعت اثرگذاری حرکت‌های کوچک برای رسیدن به نتایج بزرگ شدید؟

 

در دنیای بازاریابی امروز شبکه‌های اجتماعی در عمل همان نقش اثر پروانه‌ای را دارند. برندها مکالمه‌ای را شکل می‌دهند، و سپس یکباره این صحبت بر سر زبان همه مردم می‌افتد و از دل آنها هزاران صحبت و ویدئو و هشتگ و . . . بیرون می‌آید. درعین‌حالی که می‌توان از آن تعبیر به بی‌نظمی کرد، اما موضوعی است ارزشمند برای برندها . . . چالش سطل آب یخ را به یاد دارید؟ سطل آب یخ هم که از آن تحت عنوان بازاریابی ویروسی نام‌برده می‌شد، که درست هم بود، به‌نوعی اثر پروانه‌ای بود که از حرکت کوچک یک مبتلا به یک بیماری خاص و از روی تخت بیمارستان آغاز شد.

 

نکته پایانی: تحقق این موضوع نیازی به شبکه‌های اجتماعی ندارد و این تنها یک مثال بود. شما از طرق مختلف می‌توانید با استفاده از اثر پروانه‌ای به نتایج بزرگی در عرصه بازاریابی دست پیدا کنید. این کار می‌تواند اجرای یک برنامه بازاریابی جدید، تغییر یک منو، جستجو برای یک استعداد جدید، یک شراکت جدید یا حتی انتشار همین مقاله کوتاه باشد.

 

چند نکته مهم:

بی‌نظمی: نکته مهم عدم توانایی محاسبه ابعاد بی‌نظمی برای افراد عادی است، اما تصور ابعاد محتمل آن آسان است. هرچند که اثر پروانه‌ای اثری قابل پیش‌بینی نیست، اما پیوسته در حال تکامل است و همیشه هر مرحله بر اساس نتایج حاصل از مرحله قبل شکل می‌گیرد.

هدایت: به فکر نتایج نباشید، چراکه اغلب کنترلی بر نتایج ندارید یا اینکه میزان کنترل شما بسیار اندک است. فقط باید توجه داشته باشید که حرکت اولیه درست آغازشده باشد و مطابق باارزش‌های برند شما باشد و بقیه اوضاع تنها در دست متغیرهای بازار است.

فاصله (چه زمانی با مکانی) یک فاکتور ضروری است: شما نمی‌توانید تنها پس از گذشت 16 دقیقه در انتظار نتیجه باشید. پس باید صبر کرد و این تئوری را با طرح‌ها و کارهای کوتاه‌مدت دیگر ترکیب کرد. اگر 6 ثانیه پس از پرتاب یک موشک ارتفاع طی شده را اندازه‌گیری کنید، در رسیدن به ستاره‌ها موفق نبوده‌اید. چهار ساعت بعد اندازه‌گیری کنید و نتیجه را ببینید.

 

سؤال:

1- این موضوع چگونه در ارتباط با برند شما قرار می‌گیرد؟

2- امروز چه‌کاری می‌توانید انجام دهید؟

3- 10 کار قابل انجام شدن برای امروز را لیست کنید!

4- حتی اگر کاری کوچک باشد که در طی زمان قابل تکرار و ادامه دادن است، حتما ارزشمند است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۰۴
hasan sabilan ardestani

 متقاعدسازی فرایندی است اجتماعی و نهادین که در شرایط و وضعیت‌های گوناگون از طریق تعامل و بهره‌گیری از نمادها می‌کوشد تغییرات مطلوبی را در نظرات دیگران ایجاد کند. هدف اصلی متقاعدسازی ایجاد تغییر در رفتار دیگران است. هنر تسلط بر ذهن، با کلمات ریشه‌های دیرنده تاریخی دارد. بسیار پیش‌تر از نظریه پردازی‌های افلاطون و ارسطو در مورد علم معانی و بیان و تاثیرگذاری به وسیله خطابه، توجه فلاسفه را به خود مشغول داشته است. با این حال تا قرن بیستم کمتر پژوهشگری به تلاش تجربی و منسجم برای تشریح کامل شرایطی که توفیق یا عدم توفیق عمل متقاعدسازی داشته باشد، دست زده بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۰۲
hasan sabilan ardestani

ارزیابی چشم انداز هوش تجاری(BI) در موفقیت مدیریت برند در سازمان ها
مولفین: روح الله تولایی، شهربانو تاج میری گندایی، محمد تاج میری گندایی
سال انتشار (میلادی): 2015
وضعیت : تمام متن
منبع انتشار: کنفرانس بین المللی مدیریت، اقتصاد و مهندسی صنایع، 26 خردادماه 1394، مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما
تهیه و تنظیم: ارسال شده توسط عضو پایگاه مقالات علمی مدیریت  www.SYSTEM.parsiblog.com
چکیده: در دنیای به شدت رقابتی امروز، مدیران برای پیشبرد محصول و خدمات سازمان ها در میدان رقابت، نیازمند راهبردی جهت منحصربفرد شدن هستند. بسخنی دیگر، داشتن ابزاری جهت متمایز سازی سازمان و محصولات از رقبا و محصولاتشان. برند و مدیریت آن این نیاز را رفع می سازد. از تکنیک ها و ابزارهای حمایت گر مدیران ارشد و مدیران برند، جهت اخذ تصمیم به موقع و سریع در میان انبوه اطلاعات و داده های گوناگون، سیستم هوش تجاری (BI) است. هدف از این پژوهش ارزیابی و بررسی چشم انداز هوش تجاری بر موفقیت مدیریت برند در سازمان ها می باشد. پژوهش حاضر از نوع کاربردی بوده و تحلیلی-توصیفی می باشد. ابزار جمع آوری اطلاعات کتابخانه ای است. یافته ها نشان می دهد ارائه ی تحلیل یافته ی داده ها در پاسخ به نیازهای مشتری و حفظ آن ها که از عناصر اصلی ماندگاری یک برند می باشد از ابزارهای هوش تجاری است. بکارگیری سیستم هوش تجاری در یک سازمان جهت تحلیل و پیش بینی سریع حجم وسیع اطلاعات و تبدیل آن ها به دانش، به مدیران برند امکان دستیابی به اهداف سازمان نظیر داشتن مزیت رقابتی، حفظ عملکردی مثبت و مستمر و تصمیم گیری بهنگام و صحیح را می دهد. گرفتن تصمیمات صحیح و به موقع در سازمان می تواند موفقیت آن را در عرصه ی رقابت تضمین نماید. با ضمانت بقا و حفظ ارزش سازمان و نام تجاری آن، اهداف مدیریت برند محقق می شود.
واژه های کلیدی: سیستم هوش تجاری، ابزار تصمیم گیری مدیریت، مزیت رقابتی، برند، مدیریت برند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۴۰
hasan sabilan ardestani

واجد صفات انسانی کردن یک برند

به‌طور سنتی، بازاریابی و تبلیغات در درجه اول در ارتباط با دسترسی یافتن به مصرف‌کنندگان و متقاعد کردن آنها به خرید محصولات یا خدمات می‌باشد. چیزی که امروزه از آن تحت عنوان بازاریابی برونگرا یا تهاجمی یاد می‌شود.به عبارتی یک کانال ارتباطی یک‌طرفه بود که در آن شرکت صحبت می‌کرد و مصرف‌کننده تنها گوش می‌داد و پیام‌های هم بر همین اساس ایجاد می‌شد. اما با معرفی عصر دیجیتال، همه‌چیز برای تمامی کسب‌وکارها در سراسر دنیا تغییر پیداکرده است، البته شاید بهتر باشد بگوییم برای کسب‌وکارهایی که خواهان کسب موفقیت در دنیای امروزی هستند. ما امروزه در عصر دیجیتال، بازاریابی جاذبه‌ای قرار داریم.

 

قدرت شبکه‌های اجتماعی

ما همه در رابطه باقدرت شبکه‌های اجتماعی و چگونگی کمک آنها در جمع‌کردن مردم‌به‌دور یکدیگر شنیده‌ایم. آنها تجربیات، نظرات، اخبار و دیگر موضوعات موردعلاقه مردم را به اشتراک می‌گذارند و آغازگر بحث‌های مختلف هستند. این زیرساخت‌ها به‌طور غیرقابل‌انکاری قدرت را از دست سازمان‌ها به دست مردم رسانده‌اند. دیگر عصر و دوره‌اینکه شرکت‌ها و سازمان‌ها در مورد خودشان چیزی بگویند گذشته، بلکه امروز دیگر دوره سخن گفتن مردم در رابطه با خودشان است.

 

این انتقال قدرت در عمل موجب مرعوب شدن صاحبان کسب‌وکارها شده است و در حقیقت این موضوع یکی از دلایلی است که بر آن اساس برخی از کسب‌وکارها زودهنگام به دوران پایانی خودشان رسیده‌اند. چراکه نقل‌قول‌های منفی در رابطه با این کسب‌وکارها و تعاملات آنها بسیار سریع‌تر از نقل‌قول‌های مثبت بین مخاطبین پخش می‌شود. بنابراین زمانی که یک شرکت رفتاری نامناسب با یک کارمند یا مشتری داشته باشد، شبکه‌های اجتماعی به قربانی این قدرت را می‌دهد که بسیاری از دیگر مشتریان درآمدزا را از آن شرکت دور کنند و پیامدهای شدیدی را به آن تحمیل سازند.

 

brand humanizing

 

واجد شرایط انسانی ساختن برندها – متضمن چیست؟

یکی از اساسی‌ترین اصول بازاریابی این است که کسب‌وکارها را وادار به حضور در موقعیت و شرایطی می‌کند که مشتریان آنها در آنجا حضور دارند و شبکه‌های اجتماعی هم به نظر می‌رسد درجایی حضور دارند که همه مردم حضور دارند!!! بنابراین حضور داشتن در این شبکه‌های دیجیتالی به هر شکلی منطقی به نظر می‌رسد. این کار اصولا فرصت ارتباط و تعامل با مشتریان فعلی و مشتریان آینده و یا بالقوه را برای شما فراهم می‌آورد. اما درواقع مسئله این است که تنها حضور داشتن در این محیط‌ها کفایت نمی‌کند و شما برای داشتن تعاملی سودمند و دوجانبه باید برند خود را واجد شرایط و صفات انسانی کنید.

 

به عبارتی باید یک رویکرد مبتنی بر رفتار اجتماعی و انسانی نسبت به بازاریابی اتخاذ کنید تا قادر به برقراری ارتباط با خریداران امروزی باشید. همان‌طور که حتما تاکنون متوجه شده‌اید دوره داشتن رویکرد فروش محور یا محصول محور نسبت به بازاریابی گذشته است و به‌زودی دوره‌ای فرا خواهد رسید که دیگر مثل اکنون داشتن ارتباط اجتماعی با مشتریان به شما موقعیتی برتر نسبت به رقبا نمی‌دهد، بلکه نداشتن آن باعث نابودی برند شما خواهد شد.

به‌عنوان یک بازاریاب باید بدانید که در فن‌آوری مورداستفاده در دوره کنونی شما هرگز با داشتن یک رویکرد انسانی به خطا نخواهید رفت. خریداران امروزی رفتاری بسیار پیچیده‌تر ازآنچه که شرکت‌ها قبلا از آنها می‌شناختند دارند، چراکه امروز تنها با چند کلیک ساده مشتریان شما قادر به کسب هر نوع اطلاعات موردنیاز خودشان می‌باشند، بنابراین شما دیگر قادر به دست انداختن آنها نیستید.

 

شما باید اطمینان داشته باشید که مشتریان شما قادر به احساس یک عنصر و عضو انسانی در پشت تشکیلات مکانیکی فروش و بازاریابی شما باشند. این احساس زمانی در آنها ایجاد می‌شود که آنها قادر به برقراری ارتباطی دوسویه با شما باشند و از طرف شما پاسخ مناسب دریافت کنند. این کار موجب رضایت بیشتر مشتری، تعامل بیشتر و بازخورد فوری می‌شود و در صورت اجرا صحیح موفقیت شرکت شمارا تضمین می‌کنند.

 

صدای انسانی برند

اولین و مهم‌ترین چیزی که به آن نیاز دارید تولید محتوایی است که از طریق آن قادر به برقراری ارتباط با مشتریان آن باشید. آنها همیشه در پی کسب اطلاعات در رابطه با ارتباط آنها با روندهای جدید، اخبار، گجت ها، مدها و . . . می‌باشند. اگر فراهم آوردن این دست از اطلاعات برای شما منطقی به نظر می‌رسد و تصور می‌کنید که تعامل اینچنینی کانال‌ها و درهای جدیدی را به روی شما باز می‌کند، پس قدم اول را بردارید و فراهم آورنده این اطلاعات برای مشتریان و مخاطبین خودتان باشید. می‌توانید از طریق طوفان فکری بررسی کنید که شکل و قالب این ارتباط انسانی به چه صورت باید باشد؟ این صدا، صدای چه کسی باید باشد؟ آن فرد چگونه باید قادر به برقراری ارتباط با مخاطبین و مشتریان شما باشد؟ اینها همگی جزء سوالاتی است که در زمان ایجاد هویت برند و هدایت آن به آنها پرداخته شود؟

 

ازجمله موارد مهم و قابل‌توجه مثلاً برخورد کردن با یک مشتری ناراضی است!!! دراین‌بین باید وارد این مقوله شده و به مسائلی که موجب نگرانی و ناراحتی وی شده سریعاً پاسخ دهید. اگر به مسئله وی در یک بازه زمانی مناسب رسیدگی نکنید، ممکن است پس از چندی متوجه شوید که اثر پروانه به ضرر شما و کسب‌وکار شما شروع به فعالیت می‌کند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۱۹
hasan sabilan ardestani

                                     علمی‌سازی ترویجات و تبلیغات ریشه فراوان و محکمی در علوم تحقیقاتی و اندازه‌گیری، علوم عملیاتی و آینده‌پژوهی و علم مدیریت و بازاریابی دارد. امید است که اندیشمندان، علما و کارشناسان این چنین حوزه‌ای اشارتی وسیع‌تر به بعد علمی و موضوعی نهفته در فرآیند تدوین برنامه‌های تبلیغاتی و ترویجی داشته باشند

 کاوشگران روابط عمومی– امروزه در کلاف روزمرگی تجاری و تأملات در تکنیک‌های جذب هویت‌های اجتماعی متفاوت، کسب‌و‌کارهای مرتبط با اجناس تند مصرف بر این اعتقادند که به‌منظور سودمند شدن، افزایش درآمد و افزایش سهم بازار خود، باید تحولات و ره‌نگاشت‌هایی متمایز در حوزه ترغیبات داشته باشند. تفکرات کنونی کسبه‌های اجتماعی، محوریت خود را در مفاهیمی مانند مفهوم‌سازی، معناسازی، عمقگرایی، هویت‌سازی، ماهیت‌سازی و تصویرسازی پنهان، تبلیغات رقابتی، شبکه‌های اجتماعی و بیلبورد و غیره نهادینه کرده و نهفته‌اند. قریب به اتفاق مدیران و صاحبان کسب در مسیر تغییر خود سوالاتی این چنینی را از خود می‌پرسند: کدام رسانه بهترین رسانه است؟ می‌خواهم از من آگاه شوند، اما چگونه؟ فروش ندارم، چون من را نمی‌شناسند پس باید چه‌کار کنم تا من را بشناسند؟ آیا واقعا فایده‌ای دارد؟ (یعنی فروش من را افزایش می‌دهد؟) چرا خواهان تشکیل گروه‌های خلاقانه هستید؛ زیرا برای من هزینه دارد؟ (آیا کار دیگری نمی‌توان انجام داد؟) آیا افرادی که در concentration organisation دور هم جمع کردید دارای صلاحیت نوع هزینه‌ای که متقبل می‌شوم، هستند؟ تا چه مدت باید هزینه بیلبورد بدهم و بعدش چه اتفاقی می‌افتد؟

شاید نتیجه‌ای مناسب‌تر داشته باشیم اگر معماری سخن را اینچنین تغییر دهیم که در ابتدا بپنداریم، اهداف و سیاست‌های اولیه و به‌نوعی سیاست‌ها بالادستی بنگاهی برای حضور خود چیست؟ چه نوع جایگاه ترغیبی و ارتباطی را در چرخه کسب‌و‌کار کنونی خود داریم و می‌خواهیم؟ چه نوع روند فکری حاکم بر بازار و بازار هدف برند است و خواستار چه نوع تعرفه معنایی هستیم؟ آیا مشاوران، کارشناسان و متخصصان محترم، مقام تبلیغات را صرفا به ذات واژه قائم می‌دانند یا عامل‌های والاتری را دخیل می‌دانند؟ چگونه می‌توان ساعت‌ها زحمت، اندیشه، ره‌نگاشت، استراتژی و مهم‌تر از همه سرمایه‌گذاری روی ترویجات (به‌عنوان ابزار ترغیبی) را اندازه‌گیری کرد و تشخیص داد که کارآیی و اثربخشی لازم را داشته یا اینکه خواهد داشت؟ آیا روشی برای مدلسازی و تشخیص این روایت‌های ترغیبی وجود دارد؟ بنابراین حضور تفکر و اتخاذ رویه مناسب در ترویجات، رأسی مهم است که جایگاهی خاص را بین علمای تجارت و ترغیب به خود اختصاص داده .

به منظور ملموس‌سازی چنین بیان و ادعایی، توجه خوانندگان را به تمثیل و سوالاتی جلب می‌کنم: «شما به‌عنوان مشاور تبلیغاتی به استخدام شرکت تجهیزات پزشکی در حوزه زنان درآمده‌اید. مدیر بازاریابی شرکت، شما را در تصمیم‌گیری‌های توسعه بازار سهیم کرده و معتقد است که بخش عظیمی از توسعه به تبلیغات و ارتباط‌سازی مرتبط است، زیرا به‌وضوح مشخص شده دارای آگاهی کامل و لازم از ما نیستند. بنابراین از شما می‌خواهد راهگشایی‌هایی را به منظور افزایش سطح آگاهی داشته باشید، شما چه راهکاری را تدوین می‌کنید؟ »

در این مقطع لازم است اشاره‌ای به‌عنوان تبصره به رویکرد و نظرات مدیران بالادستی کسب‌و‌کارها هم داشته باشیم، نظراتی که در تایید یا رد طرح‌های بازاریابی، تبلیغاتی و برندی نقش والایی را ایفا می‌کنند، بنابراین با توجه به سوال مطرح شده، مدیر بازاریاب فکر می‌کند برای توسعه بازار نیاز به آگاه‌سازی دارد اما آیا مدیریت کلان و عامل اینچنین برداشت و رویکردی دارد؟ آیا صاحبان هزینه نظرات برندی و ترویجی کارشناسان را می‌پسندند؟ مهم‌ترین سوال در اینجا این است که توسعه سهم بازار یعنی چه؟ کدام بازار مورد نظر است؟ کدام محصول و خدمت برای کدام بازار مناسب و رقابتی است؟ از چه چیزی می‌خواهیم آگاه شوند؟ آنگاه که آگاه شدند چه باید کرد؟

در این راستا مدیران به علت حساسیت امور اقتصادی، مالی، اجتماعی (به صورت خاص) و مدیریتی فرآیندها، خود را بعضا متوجه چند شاخص کلان می‌کنند :

۱-چقدر سودآوری می‌توان داشت؟

۲-چقدر فروش می‌توانم داشته باشم؟

۳-‌ چطوری پرستیژ یا کمی والاتر، اشتهار خود را حفظ کنم؟

۴-بهین‌ترین فرآیند در مدیریت تعادل‌سازی میزان عرضه و تقاضایم باید چگونه باشد؟

۵-در امور وارداتی، صادراتی، خدماتی و تولیدی چگونه باید هزینه‌های اجرایی را کاهش دهم؟

با کمی تامل، به چنین نتیجه‌ای می‌توان دست یافت که هرآنچه در مورد کمپین، گروه‌های خلاق، استراتژی‌های خلاقانه تبلیغات، برندسازی، هویت‌سازی، ترویجات و رسانه‌یابی‌های عرف و متعارف در حوزه مجازی و شبکه‌های مجازی می‌دانیم در این مسئله کمی پرچالش‌تر و خاص‌تر است و جزئی از اهداف بنگاهی، بازاریابی و ارتباطی را به نقش‌و‌نگار درمی‌آورد
به منظور خاص و هدفمند کردن پاسخ به نوع پرسش عنوان شده، نویسنده بر این باور است که در ابتدا باید به کشف پاسخ برای سوالات ذیل بپردازیم :

*ترویجات چگونه باید حجم خریدوفروش را تغییر دهد؟  
*
آیا ارتباطی بین حساسیت‌های ترویجی/ تبلیغی و قیمتی وجود دارد؟  
*
آیا ارتباطی بین تداعیات روزمرگی مشتری و استراتژی‌های تدوینی خلاقانه بنگاهی وجود دارد؟ و چه نوع ارتباطی؛ خطی-غیرخطی؟ مستقیم یا غیرمستقیم؟  
*
چگونه و چطور قرار است ترویجات، رفتار خریدار و فروشنده را تغییر دهد؟  
*
چگونه و چطور قرار است ترویجات، خرید مجدد را به ارمغان آورد؟  
*
چگونه قرار است ترویجات، وفاداری یا حداقل خرید برندی کنونی مشتریان را تغییر دهد؟  
*
و یکی از مهم‌ترین تأملات، چگونه قرار است مدل‌سازی ترویجی، دیگر آمیزه‌های ترغیبی (به‌نوعی آمیزه‌های بازاریابی) را تحت‌تاثیر قرار دهد؟

* و در نهــایت بــودجه و هــزینه اتخاذی چقدر باید باشد و برگشت آن چگــونه اســت یــا بــه عبــارتی  Return on promotional investment(ROPI)چقدر و کجاها خواهد بود؟  
حال به منظور پاسخ مقدماتی به سوالات عنوان شده، مروری بر کلیات مدلسازی در ترویجات را خواهیم داشت .

مدلسازی در ترویجات

باوجود تعاریف کلی موجود در مورد مدل‌سازی، مخاطبان در ابتدا باید در تعریفی خاص خود، در مورد آنچه که واژه مدل برای آنها معنی دارد به وحدت تفکری رسیده باشند و در راستای چنین رویکردی، تاملی به یکپارچگی در واژه، ترویج و ترفیع داشته باشند. (به علت گوناگونی توصیفات در چنین قسمی، صرف‌نظر می‌کنیم از بیان تعاریف متفاوت). ضرورت چنین بیانی در این است که نویسنده خود براین باور است که Promotion ذاتا دارای عوامل بسیاری است اما اهم آن شامل کلان شاخص‌هایی مانند ترویج، ترفیع، ترمیم و تصدیق است. باکمی تامل و با توجه به چرخه طول عمر و استراتژی‌های مرتبط به هر فاز در ترویجات ضرورت و اهمیت، شاخص‌های انتخابی را می‌توان درک کرد

حال پس از وحدت تفکر، کلیات مدل‌سازی در ترویجات خود را به سه‌گونه مهم به نقش و نگار در می‌آوریم :

۱-‌ مدل‌های نظری، به‌رغم پشتوانه تجربی یا experimental support 
۲-‌
مدل‌های مبتنی بر روش‌های ارتباطی متغیری یا رگراسیونی و انواع رگراسیون‌ها بدون ترمیم نظریه‌های اولیه تشکل خود در شرایط مورد استفاده  
۳-‌
مدل‌ها مبتنی بر تجربه و پشتوانه تجربی که به علت شرایط خاصی تعریف و تدوین شده‌اند .

از بین مدل‌های بیان شده دسته سوم کارایی والاتری دارد و به منظور حفظ اصالت تاریخی موضوع به برخی مدل‌های منبع‌تر اشاراتی خواهیم داشت، به‌عنوان مثال، یکی از گونه‌های مدل‌های ترویجی، مدل‌های واکنشی است که به‌صورت مجزا یا تلفیقی خود را به نقش و نگار درمی‌آورد. یکی از زیرمجموعه تاملات مدل‌های واکنشی، واکنش‌های تبلیغاتی هستند، مدل‌هایی مانند: مدل ADBUDG Model که توسط Little در سال۱۹۷۰ تدوین شده. این مدل تاثیر رقابتی تبلیغات را توصیف می‌کند. یـا مـــدل  Advertising Response Model (ARM) کـــــه تـــــــوســـــط شــــرکت  Gallup Robinson, Inc تعریف شده و در سال ۱۹۹۴ در ژورنال تحقیق در تبلیغات توسط Abhilasha Mehta رییس تحقیقات GR بوده نوشتار شده و از جنس مدل‌های چارچوبی است که بیانگر سنجش میزان عملکرد تبلیغات بنا به نوع پیام و استراتژی‌های پیامی و سیاست‌های ارتباطات بازاریابی است که مورد ارائه و تدوین واقع شده

مدل تعاملی SCAN*PRO Model که توسط Wittink در ۱۹۸۸ تدوین شده و تاثیر واکنش تبلیغات را در کنار دیگر عامل‌های تحلیلی و تاثیرگذار در روند فروش در زمانه‌ای متفاوت مورد بررسی قرار داده است. این مدل بر این باور است که فروش، تابعی از میانگین هندسی قیمت، تبلیغات و دیگر ترویجات است

مدل‌های دیگری مانند، مدل پیگیری و چگونگی استمرار تبلیغات مانند مدل  Advance Tracking Program (ATP)که توسط Brown در۱۹۹۱ تدوین شده است. اهمیت این مدل در این است که به مدیران کمک می‌کند که تشخیص بدهند چه سطحی از تبلیغات مورد نیاز است تا سطح آگاهی مورد نظر بازار هدف خود را پوشش دهند و مدیریت کنند. در مدل‌های میزان افشای رسانه مدل  Beta-BinomialDistribution(BBD)مشهور است که توسط Metheringham در ۱۹۶۴ تدوین شده است. مدل‌های بسیار دیگری نیز در مورد تبلیغات، ترویجات و روند اجرایی آنها بیان و نوشتار شده که خارج از بحث روایی‌سازی علمی تبلیغات است .

به طور کلی، علمی‌سازی ترویجات و تبلیغات ریشه فراوان و محکمی در علوم تحقیقاتی و اندازه‌گیری، علوم عملیاتی و آینده‌پژوهی و علم مدیریت و بازاریابی دارد. امید است که اندیشمندان، علما و کارشناسان این چنین حوزه‌ای اشارتی وسیع‌تر به بعد علمی و موضوعی نهفته در فرآیند تدوین برنامه‌های تبلیغاتی و ترویجی داشته باشند و همواره درصدد کشف روش‌هایی به منظور اثبات عینی و ملموس‌سازی زحمات و اندیشه‌های خود باشند

http://www.adsportal.ir/7116

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۰۹
hasan sabilan ardestani
(۱)
دانلود رایگان کتاب۶۰۴ کیلوبایت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۰۳
hasan sabilan ardestani

ر این مطلب قصد دارم هفت راهکار کم‌هزینه اما بسیار اثرگذار را در حوزه بازاریابی معرفی کنم که به کسب‌وکارها در پیدا کردن مشتری و ایجاد فروش کمک می‌کند.

 

1- در تبلیغات از شرکت‌های بزرگ تقلید نکنید

شرکت‌های بزرگ به‌منظور ایجاد شناخت نام تجاری و برند و همچنین فروش‌های آینده دست به تبلیغات می‌زنند. اما یک کسب‌وکار کوچک قادر به انجام دادن آن نیست. در عوض، تبلیغات خودتان را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که هم‌اکنون برای شما کسب و درآمد کند. یکی از راه‌های دستیابی به این مقصود گنجاندن یک پیشنهاد در تمامی تبلیغات خودتان است – – که البته راهی آُسان برای مشتریان بالقوه جهت پاسخگویی به درخواست شمارا هم ارائه می‌کند.

 

2- یک نسخه ارزان را پیشنهاد دهید

برخی از مشتریان بالقوه تمایل به پرداخت قیمت پیشنهادی شما برای دریافت محصول یا خدمت معرفی‌شده ندارند و بیشتر تمایل به پرداخت قیمتی پایین‌تر بجای دریافت محصول یا خدمت شما باکیفیت عالی دارند. شما می‌توانید با ارائه محصول یا خدمت خودتان در اندازه‌ای کوچک‌تر یا باکیفیت پایین‌تر فرصت کسب درآمد از این دسته از مشتریان را از دست ندهید.

 

imageedit_20_6393276821

 

3- یک نسخه بهتر و بالاتر را پیشنهاد دهید

همه مشتریانی که به شما مراجعه می‌کنند خواهان بهره‌مندی از یک قیمت پایین و ارزان نیستند. بلکه برخی برای به دست آوردن یک محصول یا خدمت باکیفیت بهتر تمایل به پرداخت هزینه بالاتری هم دارند. شما می‌توانید اندازه معمول فروش محصولات خود و میزان مجموع درآمد خودتان را با پیشنهاد یک محصول یا خدمت بهتر و جامع‌تر افزایش دهید . . . یا حتی از طریق ترکیب کردن چندین محصول یا خدمت مختلف با یکدیگر و ارائه آنها رد یک بسته ویژه به‌عنوان پیشنهاد ویژه و البته باقیمتی بالاتر، همیشه که نباید پیشنهاد ویژه قیمتی نازل‌تر پیشنهادهای قبلی شما داشته باشد!!!!! حتی می‌توانید با یکی از رقبای خود ائتلاف کنید و دو محصول مکمل را در پیشنهاد ویژه عرضه کنید.

 

4- از برخی روش‌های غیرمعمول بازاریابی استفاده کنید

به دنبال استفاده از برخی از روش‌های غیرمعمول بازاریابی که از دید رقبای شما بازماندهاست باشید. دراین‌بین راه و روش‌های بسیاری زیادی را می‌توانید پیدا کنید که در عین ایجاد درآمد قابل‌توجه برای شما امکان رقابت کردن با رقبا با شما در آن موارد وجود نداشته باشد. به‌عنوان‌مثال می‌توانید تبلیغات خود را بر روی یک کارت‌پستال چاپ کنید و آن را برای مشتریان بالقوه خود در بازار هدف تعیین‌شده ارسال کنید. توجه داشته باشید که بر اساس اطلاعاتی که بر روی این کارت درج می‌کنید با هزینه‌ای اندک قادر به جذب حجم بسیار بالایی از مشتریان به سمت خود یا حجم بالایی از بازدیدکننده به وب‌سایت خودتان هستید.

 

5- تبلیغات خودتان را به بهترین شکل دربیاورید

اندازه تبلیغات خود را کوچک‌تر کنید، درنتیجه قادر به انتشار تعداد تبلیغات بیشتر با همان هزینه هستید. البته ممکن است با خواندن این نکته در اینجا دیگر از تعداد بالای مشتریانی که تبلیغات کوچک‌تر شما در حجم بالاتر نسبت به تبلیغات بزرگ‌تر برای شما ایجاد می‌کند متعجب نشوید.

 

6- می‌توانید تبلیغات مشترک با دیگر کسب‌وکارهای کوچک داشته باشید

با برخی از کسب‌وکارهای کوچک غیر رقیب که بازار مشترکی با بازار هدف شما دارند تماس بگیرید و بگوئید در صورت تبلیغ و معرفی محصول و خدمات شما در بازار هدف خودشان شما هم حاضر به چنین کاری در بین مشتریان خودتان هستید. این کار چون تائید یک برند دیگر را در نزد مشتری به همراه دارد، از هر تبلیغ دیگری برای شما سودمندتر بوده فروش بسیار بالایی را با هزینه‌ای اندک برای شما ایجاد می‌کند.

 

7- از مشتریان خود سود ببرید

مشتریان شما مطمئنا با شما آشنایی داشته و به شما اعتماد دارند. کسب سود از این مشتری‌ها نسبت به مشتری جدید بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود. پس محصول یا خدمت جدید خودتان را پیش از هر گروه دیگری حتی باقیمتی ارزان‌تر به این گروه از مشتریان معرفی کنید که خودشان به‌عنوان تبلیغی برای شما عمل می‌کنند.

 

حتی می‌توانید از آنها بخواهید به‌عنوان نماینده شما به معرفی محصولات شما بپردازند. اما دراین‌بین باید به فکر تعیین تشویقی برای آن‌ها باشید. فقط نکته‌ای که دراین‌بین وجود دارد، این است که این تشویق که به ازاء معرفی مشتری فلان قدر تخفیف بگیرید، دیگر نخ‌نما شده، باید به دنبال خلاقیت باشید. پیشنهاد شما برای این نوع تشویق چیست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۳۵
hasan sabilan ardestani


تبلیغات شامل کلیه فعالیت‏ هایی است که به وسیله آن پیام‏های دیدنی و شنیدنی به اطلاع مردم رسانیده می ‏شود تا به وسیله نفوذ در آن‏ها، مردم را وادار به خرید کالا و یا خدمات نموده و تمایل و علاقه آن‏ها را نسبت به افکار، نظرات، اعتبار و اشخاصی که مورد نظر است جلب نماید. تبلیغات را برحسب عواملی که در رساندن آن به مخاطب، نقش آفرینی می کنند، می توان تعریف کرد.

در ادامه محیطی دات کام  به معرفی بهترین بازیگران تبلیغاتی و نحوه ی ایفای نقش آنان خواهد پرداخت.

تبلیغ کننده

کار تبلیغات با تبلیغ کننده یعنی فرد یا سازمانی که معمولاً فراگرد تبلیغات را بنا می نهد، آغاز می شود.تبلیغ کننده همچنین درخصوص اینکه تبلیغات به طرف چه کسانی هدایت خواهد شد، در چه رسانه ای تبلیغ انجام شود و مقدار بودجه و مدت زمان تبلیغ، تصمیم گیری می کند.

انواع تبلیغ کنندگان

انواع مختلفی از تبلیغ کننده ها وجود دارند، بعضی از آنان کالا یا خدمتی را تولید می کنند، برخی دیگر محصولات را به مصرف کننده نهایی می فروشند، بعضی دیگر خدمتی را برای عموم تدارک می بینند . ..این مجموعه در چهار دسته قرار می گیرند: تولیدکنندگان، فروشندگان واسطه، افراد و موسسات.

تولیدکنندگان: تولیدکنندگان درواقع کالا یا خدمتی را تولید می کنند و برای سود بردن، آن را میان توزیع کنندگان یا استفاده کنندگان نهایی توزیع می کنند.آنان معمولاً تبلیغات خود را حول و حوش نام کالای خود بنا می کنند.

فروشندگان واسطه: این دسته عمده فروشان و خرده فروشانی هستند که محصولات تولید شده را بین دیگر فروشندگان یا استفاده کنندگان نهایی توزیع می کنند.

افراد: آن ها کسانی هستند که می خواهند برای کسب سود، محصول شخصی خود را در پاسخ به یک نیاز خاص، بفروشند. مانند کسی که قصد فروش خودروی شخصی خود را دارد.

موسسات : این گروه شامل نهادها، موسسات دولتی و گروه های اجتماعی است. این گروه از نظر هدف اولیه شان از دیگر طبقه بندی ها متمایزند. این هدف ها، فروش کالا یا کسب سود مستقیم نیست بلکه عبارت است از مطرح کردن مسائل، تأثیر نهادن بر افکار، تدارک یک خدمت اجتماعی، یا تغییر رفتار به گونه ای که به عنوان یک امر مطلوب اجتماعی موردنظر است.

موسسه تبلیغاتی

دومین بازیگر اصلی در دنیای تبلیغات، موسسات را به خدمت می گیرند تا از آن ها برای برنامه ریزی و اجرای همه یا قسمتی از تلاش های تبلیغاتی خود استفاده کنند. یک تبلیغ کننده از یک موسسه تبلیغاتی بیرونی به این دلیل استفاده می کند که عقیده دارد آن موسسه در خلق یک آگهی تجاری منفرد یا یک مبارزه تبلیغاتی کامل، کاراتر و موثرتر خواهد بود.قوت یک موسسه تبلیغاتی در منابع آن، پیشقدم بودن، خلاقیت، دانش رسانه ای و راهبرد تبلیغاتی آن است.

رسانه ها

سومین بازیگر در دنیای تبلیغات که تبلیغ کننده آن را به کار می گیرد، رسانه است.رسانه عبارت است از کانال های ارتباطی که پیام ها را از تبلیغ کننده به مخاطب می رساند.سازمان های رسانه ای برای فروش فضا (در رسانه های چاپی و اینترنتی) و زمان (در رسانه های رادیو-تلویزیونی) سازماندهی شده اند.

فروشندگان خدمات

ایفاگر نقش دیگر در دنیای تبلیغات، مجموعه متنوعی است از افراد و سازمان های خدماتی که به تبلیغ کنندگان، موسسات تبلیغاتی و رسانه ها یاری می رسانند.فهرست این نوع خدمات بسیار وسیع و شامل مواردی است مانند نویسندگان متون تبلیغاتی، گرافیست ها، عکاسان، استودیوهای موسیقی، دفاتر خدمات کامپیوتری، متصدیان چاپ و..

مخاطبان هدف

آخرین بازیگر در فراگرد تبلیغات، مخاطبان هدف هستند.مشتری هسته اصلی راهبرد را تشکیل می دهد.در یک راهبرد بازاریابی، بازار هدف، از مشتریانی تشکیل می شود که کالای موردنظر را می خرند.با این حال، درمورد کتاب ها یا خوراکی های ویژه کودکان ممکن است عمل خرید توسط والدین انجام گیرد و مصرف کنندگان نهایی کودکان باشند و در این صورت نباید از تأثیر و نفوذ کودکان بر خرید، به راحتی گذشت.در چنین مواردی می توان یک آگهی خطاب به والدین و آگهی دیگری خطاب به کودکان تهیه کرد و یا یک آگهی دووجهی را طراحی نمود.از این رو شناسایی مخاطبان گوناگون و هدف و شیوه های برقراری ارتباط با هرکدام، یک ضرورت حیاتی برای تبلیغ کننده است.

برنامه ریزی تبلیغات

برنامه ریزی تبلیغات، پیام مناسب را با مخاطب مناسب، هماهنگ می کند و برای دستیابی به مخاطب، آن را از یک رسانه مناسب ارائه می کند.به عبارت دیگر سه عنصر اساسی، قلب راهبرد تبلیغاتی را تشکیل می دهند:
در نظر گرفتن مخاطب: تلاش آن است که به چه کسانی دست یابید؟
راهبرد پیام: چه چیزی را می خواهید به آنان بگویید؟
راهبرد رسانه ای : چه زمان و کجا به آنان دست خواهید یافت؟

رفتار مشتری

محققان پژوهش های گوناگونی را برای شناخت کامل رفتار مشتریان انجام داده اند.
به طورکلی دو نوع مقدماتی از محرک های رفتار خرید را به شکل زیر تقسیم بندی کرده اند:
محرک های عقلانی خرید : تمایل به دانش، قابلیت،اطمینان،دوام،کارایی و صرفه های اقتصادی و مالی، از محرک های عقلانی خرید هستند.
محرک های احساسی خرید : نیاز به داشتن تأیید اجتماعی و تمایل به داشتن تفاوت، ازجمله محرک های احساسی خرید محسوب می شوند.
اغلب خریداران برای انجام خرید از مخلوطی از این دو نوع محرک تأثیر می پذیرند.هنگام تدوین برنامه های ترویج و تبلیغات بایستی یه این محرک ها و عوامل وابسته به آن ها توجه کافی کرد.

منبع خبر: http://mohiti.com/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%DB%8C/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۵۷
hasan sabilan ardestani
دانلود کتاب مدل کسب و کار شما: روشی برای بازسازی زندگی حرفه ای تان
(۱)
دانلود رایگان کتاب ۱۳.۵۸ مگابایت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۰۱
hasan sabilan ardestani