مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات

بازیگران تبلیغاتی

يكشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۵۷ ق.ظ


تبلیغات شامل کلیه فعالیت‏ هایی است که به وسیله آن پیام‏های دیدنی و شنیدنی به اطلاع مردم رسانیده می ‏شود تا به وسیله نفوذ در آن‏ها، مردم را وادار به خرید کالا و یا خدمات نموده و تمایل و علاقه آن‏ها را نسبت به افکار، نظرات، اعتبار و اشخاصی که مورد نظر است جلب نماید. تبلیغات را برحسب عواملی که در رساندن آن به مخاطب، نقش آفرینی می کنند، می توان تعریف کرد.

در ادامه محیطی دات کام  به معرفی بهترین بازیگران تبلیغاتی و نحوه ی ایفای نقش آنان خواهد پرداخت.

تبلیغ کننده

کار تبلیغات با تبلیغ کننده یعنی فرد یا سازمانی که معمولاً فراگرد تبلیغات را بنا می نهد، آغاز می شود.تبلیغ کننده همچنین درخصوص اینکه تبلیغات به طرف چه کسانی هدایت خواهد شد، در چه رسانه ای تبلیغ انجام شود و مقدار بودجه و مدت زمان تبلیغ، تصمیم گیری می کند.

انواع تبلیغ کنندگان

انواع مختلفی از تبلیغ کننده ها وجود دارند، بعضی از آنان کالا یا خدمتی را تولید می کنند، برخی دیگر محصولات را به مصرف کننده نهایی می فروشند، بعضی دیگر خدمتی را برای عموم تدارک می بینند . ..این مجموعه در چهار دسته قرار می گیرند: تولیدکنندگان، فروشندگان واسطه، افراد و موسسات.

تولیدکنندگان: تولیدکنندگان درواقع کالا یا خدمتی را تولید می کنند و برای سود بردن، آن را میان توزیع کنندگان یا استفاده کنندگان نهایی توزیع می کنند.آنان معمولاً تبلیغات خود را حول و حوش نام کالای خود بنا می کنند.

فروشندگان واسطه: این دسته عمده فروشان و خرده فروشانی هستند که محصولات تولید شده را بین دیگر فروشندگان یا استفاده کنندگان نهایی توزیع می کنند.

افراد: آن ها کسانی هستند که می خواهند برای کسب سود، محصول شخصی خود را در پاسخ به یک نیاز خاص، بفروشند. مانند کسی که قصد فروش خودروی شخصی خود را دارد.

موسسات : این گروه شامل نهادها، موسسات دولتی و گروه های اجتماعی است. این گروه از نظر هدف اولیه شان از دیگر طبقه بندی ها متمایزند. این هدف ها، فروش کالا یا کسب سود مستقیم نیست بلکه عبارت است از مطرح کردن مسائل، تأثیر نهادن بر افکار، تدارک یک خدمت اجتماعی، یا تغییر رفتار به گونه ای که به عنوان یک امر مطلوب اجتماعی موردنظر است.

موسسه تبلیغاتی

دومین بازیگر اصلی در دنیای تبلیغات، موسسات را به خدمت می گیرند تا از آن ها برای برنامه ریزی و اجرای همه یا قسمتی از تلاش های تبلیغاتی خود استفاده کنند. یک تبلیغ کننده از یک موسسه تبلیغاتی بیرونی به این دلیل استفاده می کند که عقیده دارد آن موسسه در خلق یک آگهی تجاری منفرد یا یک مبارزه تبلیغاتی کامل، کاراتر و موثرتر خواهد بود.قوت یک موسسه تبلیغاتی در منابع آن، پیشقدم بودن، خلاقیت، دانش رسانه ای و راهبرد تبلیغاتی آن است.

رسانه ها

سومین بازیگر در دنیای تبلیغات که تبلیغ کننده آن را به کار می گیرد، رسانه است.رسانه عبارت است از کانال های ارتباطی که پیام ها را از تبلیغ کننده به مخاطب می رساند.سازمان های رسانه ای برای فروش فضا (در رسانه های چاپی و اینترنتی) و زمان (در رسانه های رادیو-تلویزیونی) سازماندهی شده اند.

فروشندگان خدمات

ایفاگر نقش دیگر در دنیای تبلیغات، مجموعه متنوعی است از افراد و سازمان های خدماتی که به تبلیغ کنندگان، موسسات تبلیغاتی و رسانه ها یاری می رسانند.فهرست این نوع خدمات بسیار وسیع و شامل مواردی است مانند نویسندگان متون تبلیغاتی، گرافیست ها، عکاسان، استودیوهای موسیقی، دفاتر خدمات کامپیوتری، متصدیان چاپ و..

مخاطبان هدف

آخرین بازیگر در فراگرد تبلیغات، مخاطبان هدف هستند.مشتری هسته اصلی راهبرد را تشکیل می دهد.در یک راهبرد بازاریابی، بازار هدف، از مشتریانی تشکیل می شود که کالای موردنظر را می خرند.با این حال، درمورد کتاب ها یا خوراکی های ویژه کودکان ممکن است عمل خرید توسط والدین انجام گیرد و مصرف کنندگان نهایی کودکان باشند و در این صورت نباید از تأثیر و نفوذ کودکان بر خرید، به راحتی گذشت.در چنین مواردی می توان یک آگهی خطاب به والدین و آگهی دیگری خطاب به کودکان تهیه کرد و یا یک آگهی دووجهی را طراحی نمود.از این رو شناسایی مخاطبان گوناگون و هدف و شیوه های برقراری ارتباط با هرکدام، یک ضرورت حیاتی برای تبلیغ کننده است.

برنامه ریزی تبلیغات

برنامه ریزی تبلیغات، پیام مناسب را با مخاطب مناسب، هماهنگ می کند و برای دستیابی به مخاطب، آن را از یک رسانه مناسب ارائه می کند.به عبارت دیگر سه عنصر اساسی، قلب راهبرد تبلیغاتی را تشکیل می دهند:
در نظر گرفتن مخاطب: تلاش آن است که به چه کسانی دست یابید؟
راهبرد پیام: چه چیزی را می خواهید به آنان بگویید؟
راهبرد رسانه ای : چه زمان و کجا به آنان دست خواهید یافت؟

رفتار مشتری

محققان پژوهش های گوناگونی را برای شناخت کامل رفتار مشتریان انجام داده اند.
به طورکلی دو نوع مقدماتی از محرک های رفتار خرید را به شکل زیر تقسیم بندی کرده اند:
محرک های عقلانی خرید : تمایل به دانش، قابلیت،اطمینان،دوام،کارایی و صرفه های اقتصادی و مالی، از محرک های عقلانی خرید هستند.
محرک های احساسی خرید : نیاز به داشتن تأیید اجتماعی و تمایل به داشتن تفاوت، ازجمله محرک های احساسی خرید محسوب می شوند.
اغلب خریداران برای انجام خرید از مخلوطی از این دو نوع محرک تأثیر می پذیرند.هنگام تدوین برنامه های ترویج و تبلیغات بایستی یه این محرک ها و عوامل وابسته به آن ها توجه کافی کرد.

منبع خبر: http://mohiti.com/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%DB%8C/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۸
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی