مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات

قیف بازاریابی (Marketing Funnel) چیست؟

شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۶، ۰۸:۵۶ ق.ظ

قیف بازاریابی (Marketing Funnel) چیست؟

مراحل قیف بازاریابی

قیف بازاریابی (Marketing Funnel)

  • مرحله 1: آگاه شدن (Awareness)
  • مرحله 2: توجه (Consideration)
  • مرحله 3: تبدیل شدن به مشتری (Conversion)
  • مرحله 4: وفاداری (Loyalty)
  • مرحله 5: دفاع کردن (از برند و محصولمان) (Advocacy)

یعنی مشتری ابتدا از کالا یا محصول شما آگاه می شود —->سپس توجهش به آن جلب می شود —-> به مشتری تبدیل شده و خریداری می کند —-> به برند یا محصول یا خدمات شما وفادار می شود —-> از برند یا محصولتان دفاع می کند (Word of Mouth)


حالا چرا قیف؟

خب ببینید شما در بازاریابی کلی زحمت می‌کشید تا تعداد زیادی آدم را از محصول، برند یا خدمت‌تان آگاه کنید. اما همه‌ی آن‌ها که توجهشان جلب نمی‌شود! بخشی از آن‌ها که توجهشان جلب شده (نه همه‌ی آن‌ها) از شما خرید می‌کنند و همین طور هر چه به پایین قیف نزدیک‌تر شویم، تعداد افراد، کمتر می‌شود.

مگر چند مدل قیف بازاریابی داریم؟

احتمالا در گوگل عبارت Marketing Funnel یا قیف بازاریابی را جست و جو کرده‌اید و چندین و چند مدل قیف مختلف دیده‌اید که هر کدام یک مدلند! مثلا:

  • مدل اول (همینی که ما گفتیم): Advocacy <—- Loyalty <—- Conversion <—- Consideration <—- Awareness
  • مدل دوم (Purchase Funnel): Awareness (آگاه شدن) —-> Opinion (نظر دادن) —-> Consideration (توجه) —-> Preference (برتری قائل شدن) —-> Purchase (خرید)
  • مدل سوم (مدل Aidas): Attention (توجه) —-> Interest (علاقه) —-> Desire (تمایل) —-> Action (تصمیم به خرید و عمل) —-> Satisfaction (رضایت)
  • http://modir.tv/marketing-funnel/
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۱۸
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی