مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات

بازاریابی تاثیرگذاران

امروزه اعتماد مصرف کنندگان به تولید کنندگان نسبت به ادوار گذشته کاهش یافته است و اکثر مشتریان تمایل دارند برای اطمینان از کیفیت محصولات و خدمات شرکت‌های مختلف، دنبال روش‌های دیگری به غیر از تبلیغات رسانه‌ای باشند. همین مساله، لزوم توجه به کمپین‌های بازاریابی تاثیرگذاران را نسبت به قبل افزایش داده است.

اگر به دنیای بازاریابی نگاهی بیندازیم، متوجه تغییرات بسیار و قابل توجهی خواهیم شد. شرکت‌های تجاری امروزه از ویدئوهای کوتاه و یک دقیقه‌ای در اینستاگرام به منظور تبلیغات استفاده می‌کنند، ایمیل‌هایی با تعداد مخاطب بالا جای خود را به ایمیل‌های شخصی و خصوصی‌تر داده‌اند و حتی شرکت‌ها از افراد مشهور برای تبلیغ محصولات خود کمک گرفته‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد بازاریابی تاثیرگذاران روش بهتری برای افزایش فروش و اعتبار برند شرکت‌ها باشد، زیرا امروزه روش‌های بازاریابی بیش‌تر بر اساس رضایت مشتریان است تا فاکتورهای دیگر. منظور از بازاریابی تاثیرگذاران، بازاریابی محصولات شما توسط افرادیست که در اثر خرید‌های مکرر از شرکت شما، نسبت به محصولات یا خدماتتان اعتماد حاصل کرده‌اند و حال به صورت شخصی حاضر به تبلیغ محصول شما هستند. این افراد، مشتریانی هستند که قادر خواهند بود به دلیل رضایتی که از شما دارند، اطرافیان خود را نیز نسبت به خرید محصولات شما قانع سازند

تاثیر کمپین‌های بازاریابی تاثیرگذاران بر روی میزان فروش

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که شرکت‌ها باید با افراد تاثیرگذار مانند مشتریان خود برخورد کنند. در واقع، این که یک شرکت انتظار داشته باشد با پیدا کردن شخصی که تعداد فالوور بالایی در یکی از شبکه‌های اجتماعی دارد، بتواند بر روی مشتریان اثر بگذارد انتظار معقولی نیست. زیرا، در این گونه موارد تمرکز شخص تنها بر روی بیان نکات مثبت و مزایای محصول خواهد بود. این در حالیست که بهترین اثرگذاران، مشتریانی هستند که در بیان نظرات خود نسبت به محصول صادقانه عمل کنند و بدین وسیله اعتماد مردم را، که از تبلیغات تلویزیونی به دلیل عدم واقع بینی و رعایت انصاف خسته شده‌اند، جلب کنند.

با تغییراتی که در دنیا و سبک زندگی مردم اتفاق افتاده است، روش‌های تبلیغات و بازاریابی نیز دستخوش تغییر شده است. با ظهور اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، مردم برای انتخاب محصول مورد نظر خود آزادی عمل بیش‌تری دارند. تا قبل از ظهور شبکه‌های اجتماعی و فراگیر شدن آن، مردم نمی‌توانستند به صورت گشترده نظر دیگر مشتریان یک محصول را بدانند، اما امروزه به راحتی می‌توانند در مورد کیفیت محصول مورد نظر خود از افراد دیگر سوال کنند. بنابراین، توجه به کمپین‌های بازاریابی تاثیرگذاران می‌بایست در لیست اقدامات بازرگانی هر شرکت قرار گیرد.

برای ارزیابی موفقیت یا شکست کمپین‌های بازاریابی تاثیرگذاران دو راه وجود دارد. راه اول، شمارش تعداد کمپین‌هاییست که به تبلیغ محصول شما پرداخته‌اند و راه دوم تحلیل و بررسی شهرت و محبوبیت اینگونه کمپین‌هاست. روش اول، روشی کمی در ارزیابی تاثیر این کمپین‌ها و روش دوم روشی کیفی خواهد بود.

برای تحلیل کمی کمپین‌ها، هر شرکت باید تعداد بازدیدهایی که هر پست آنلاین داشته است را محاسبه کند. علاوه بر این، برای تحلیل کمی می‌توان از مشتریان جدید در مورد نحوه آشنایی آن‌ها با شرکت سوال کرد. بررسی و پیگیری مداوم این آمار، می‌تواند نتیجه تلاش در حیطه بازاریابی تاثیرگذاران بر روی میزان فروش را مشخص کند.

روش‌ کیفی در بازاریابی تاثیرگذاران، بیش‌تر در حیطه اعتبار، محبوبیت و شهرت یک برند خود را نشان می‌دهد.  ممکن است در برخی موارد، تعداد پست‌های به اشتراک گذاشته در مورد محصولات شما زیاد باشد، اما این نظرات، نظرات خوشایندی نباشد. در این صورت، اعتبار برند شما در خطر است و شما نیاز دارید با جلب رضایت مشتری ناراضی، از انتشار بیش‌تر اینگونه نظرات جلوگیری کنید.

نگاهی عمیق‌تر به بحث بازاریابی تاثیرگذاران

امروزه مردم برای تصمیم‌گیری در مورد انتخاب یک محصول، بیش‌تر به دنبال تجارب واقعی و نظرات مشتریان دیگر هستند. تبلیغات، خصوصی‌تر شده اند و شرکت‌ها و برندهایی موفق هستند که بتوانند از تجارب مشتریان خود برای جلب مشتریان جدید استفاده کنند. به عبارت دیگر، تبلیغات از حالت فانتزی و ایده‌آل گرایانه خارج شده و بیش‌تر محتوا محور و بر اساس نظرات و داوری‌های صادقانه و منصفانه است.

با توجه به این شرایط، شرکت‌ها و برندهایی که بتوانند از بازاریابی تاثیرگذاران به صورت مطلوب و موثر کمک گیرند، قادر خواهند بود درآمد حاصل از فروش، وفاداری مشتریان و اعتبار برند خود را افزایش داده و از طریق شبکه‌های اجتماعی و انتشار پست‌های محتوا محور به موفقیت دست یابند. برای این کار، هر شرکت باید چند قدم اساسی بردارد:

۱) قدم اول، تعیین اهداف شرکت

قبل از این که هر شرکت به دنبال روش‌های مختلف بازاریابی تاثیرگذاران باشد، باید اهداف خود را به طور دقیق مشخص کند. بدیهیست تا زمانی که اهداف یک شرکت تجاری مشحص نباشد، قادر نخواهد بود موفقیت کمپین‌های بازاریابی تاثیرگذاران را ارزیابی کند. اهداف شما دقیقا چیست؟ افزایش فروش؟ معرفی محصول جدید خود به مردم؟

برخی از اهدافی که هر شرکت می‌تواند دنبال کند عبارتست از: افزایش ترافیک سایت، افزایش تعداد فالوورهای شرکت در شبکه‌های مجازی، معرفی محصول جدید، ارتقای محصولات قبلی و …

بهتر است هنگام تعیین اهداف خود تا جایی که می‌شود، دقیق و با جزییات عمل کنید. مثلا اگر از اهدافتان افزایش میزان فروش است، مشخص کنید می‌خواهید افزایش چند درصدی و در چه مدت زمان داشته باشید. به عنوان یک بازاریاب، شما با تاثیرگذاران برای رسیدن به اهداف خود همکاری می‌کنید، پس نیاز است بتوانید اهداف خود را به صورت مشخص به آنان اعلام کنید.

از سوی دیگر، قبل از این که بتوانید استراتژی و کانال ارتباطی مناسب برای اجرای بازاریابی تاثیرگذاران را پیدا کنید، می‌بایست داده‌های موجود چند ماهه اخیر را جمع آوری کرده و آن‌ها را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید. سپس، با در نظر گرفتن اهداف خود و داده‌های موجود، زمان بندی مناسب را ارائه دهید. بسته به نوع محصول یا خدماتتان، زمان‌ بندی شما برای برنامه بازاریابی تاثیرگذاران می‌تواند سه ماهه، ۶ ماهه و یک ساله باشد. در صورت موفقیت در همکاری با بازاریابان تاثیرگذار، در گذر زمان این افراد بخشی از تیم تبلیغاتی شما خواهند بود که با آگاه کردن سایرین نسبت به محصولات شما، اعتبار برندتان را افزایش می‌دهند.

۲) قدم دوم، تعیین بودجه و سرمایه شرکت

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد اینست که در بازاریابی تاثیرگذاران، افرادی که حاضر به نوشتن پست‌های منصفانه و جذاب در مورد محصولات شما می‌شوند، در قبال این کار هزینه دریافت خواهند کرد. بنابراین، نیاز است بودجه‌ای برای این کار مشخص کنید.

این بودجه می‌تواند به موارد زیر دسته بندی شود:

  • گرافیک و محتوا
  • مدیریت پروژه
  • ارسال محصولات به افرادی که قرار است از محصولات شما با دیگران حرف بزنند
  • هزینه افرادی که به عنوان بازاریابان تاثیرگذار مشغول فعالیت هستند

۳) قدم سوم، انتخاب صحیح بازاریابان تاثیرگذار

در انتخاب بازاریابان تاثیرگذار، تنها خود را به شبکه‌های اجتماعی محدود نکنید. برای پیدا کردن این افراد، تمامی کسانی که با ارزش‌ها و ویژگی‌های برند شما سازگاری دارند مدنظر قرار دهید. به رقبای خود توجه کتید، اگر در مورد رقبایتان صحبت می‌کنند یا با شما سلایق مشترک دارند، این افراد، گزینه‌های مناسبی هستند.

۴) قدم چهارم، بهینه سازی و تحلیل نتایج

پس از تشکیل کمپین‌های بازاریابی تاثیرگذاران و شروع به فعالیت آن، نیاز به کنترل و ارزیابی مداوم آن‌ها وجود دارد. هیچ تضمینی وجود ندارد این کمپین‌ها همیشه به درستی و موثر کار خود را دنبال کنند، بنابراین به صورت مداوم عملکرد آن‌ها را بررسی و با اهداف تعیین شده خود مقایسه کنید. نظرات و کامنت‌های مشتریان را بخوانید و میزان فروش خود را پیش‌بینی کنید. از قدرت شبکه‌های اجتماعی در این راستا غافل نشوید.

 

حال که با بررسی تغییراتی که در دنیای اطرافتان اتفاق افتاده است آشنا شده‌اید و به این موضوع پی بده‌اید که روش‌های تبلیغاتی قدیم دیگر پاسخگوی جلب مشتری نیست، وقت آن رسیده است که با سرمایه گذاری بر روی تکنیک‌های بازاریابی تاثیرگذاران و استفاده از تاثیر شبکه‌های اجتماعی کسب و کار خود را متحول کنید.


http://www.shabta.com/1396/04/08/%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D9%86%D9%82%D8%B4-%DA%A9%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1%DA%AF/



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۱۹
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی