مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات

پنج اصل اساسى براى ساخت یک آگهى خوب

سه شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۲۷ ب.ظ


یک آگهى خوب در درجه اول باید توجه مخاطب را جلب و سپس او را بدان محصول علاقمندسازد. سپس تمایل او را براى پیگیرى موضوع افزایش دهد و بالاخره همان آگهى خوب باعث فروش کالا، خدمت یا ایده مورد نظر شود
در ساخت یک آگهى خود باید پنج اصل اساسى زیر مورد توجه قرار گیرد:

اصل اول: طرح مناسب
یک آگهى خوب باید داراى طرح مناسب باشد؛ این طرح مى تواند عکس، نقاشى یا حروف چاپى باشد که به عنوان عناصر گرافیگى مورد استفاده قرار مى گیرد
در انتخاب طرح مناسب نکات زیر را همواره مدنظر داشته باشید:
  • از طرحهاى ساده استفاده کنید. استفاده از یک عنصر هنرى واحد، بیشترین تاثیررا دارد. به خصوص در آگهى هاى کوچک که جا و فضا، ارزش بیشترى دارد.
- شرح عکس را زیر تصویر بگذارید تا مخاطب بداند دنبال چیست.
- خواسته و تقاضاى مخاطب را در طرح جاى دهید.
- قبل و بعد از عکسها، از عناصر دیگرى غیر از کلمه و متن استفاده کنید تا  عکس وطرح، خود را بهتر نشان دهد.
- استفاده از تصویر محصول در آگهی، معمولاً در فروش آن تاثیر بیشترى دارد.
- اگر طراح و گرافیست در اختیار ندارید تا مى توانید از صحنه ها، سایه ها وابزار مناسب استفاده کنید.

اصل دوم: تیتر مناسب و مفید
اصل دوم در ساخت آگهی، انتخاب تیتر مناسب است. شما باید به گونه اى تیر مناسب ومفید را براى آگهى خود انتخاب کنید تا توجه و علاقه خوانندگان را چون شکارچی، شکارکنید
در انتخاب تیتر مناسب و مفید براى آگهى خود، موارد زیر را رعایت کنید:
- ایده و محتواى تیتر باید از محصول جدید خبرى به مخاطب ارایه دهد و یا تقاضا وحس کنجکاوى او را افزایش دهد.
- براى جلب توجه مخاطب باید او را در تیتر تحریک کنید. خلاقیت به کار ببرید و حتى مى توانید در تیتر با او شوخى کنید.
- از تیتر به عنوان هشدار و جلب توجه مخاطب استفاده کنید.
- از تیتر دنباله دار، تیتر دوم یا سوتیتر استفاده کنید. این تیترها مثل پلى که فکر و علاقه مصرف کننده را به تولید مرتبط مى کند، عمل خواهند کرد.

اصل سوم: تبلیغ در متن آگهى
سومین اصل اساسى در ساخت یک آگهی، «تبلیغ در متن آگهى » است که براى آنکه این اصل اساسى در ساخت آگهى لحاظ گردد، باید نکات زیر در نظر گرفت:
- معرفى و حمایت از ویژگیهایى که محصول، مدعى دارا بودن آنهاست.
- مزایاى مثبت محصول خود را به معرض نمایش بگذارید.
- مداراک و دلایلى براى ویژگیهایى که محصول شما مدعى دارا بودن آنهاست ارایه بدهید.
- وقتى یک متن مشکل و پیچیده براى ارایه به مخاطب دارید، از طولانى شدن آن هراس نداشته باشید.
مدارک و مستندات شما باید متقاعد کننده و به یادماندنى باشد.
اجازه دهید مخاطبان بدانند که چرا به محصولى که براى آن تبلیغ مى کنید نیازدارند.

اصل چهارم: تحریک مخاطب به خرید
اصل چهارم در ساخت یک آگهى خوب، «تحریک مخاطب به خرید» است؛ باید در آگهى خود،مخاطب را براى اقدام به خرید تحریک نماییم. براى این منظور مى توانیم موارد زیر راانجام دهیم.
- باید به گونه اى عمل کنیم که مخاطب رفتارى خاص- در جهت هدف آگهى- از خود بروزدهد؛ مطمئن ترین راه براى آن که شخصى را به چنین رفتارى وادار کنید، درخواست از او براى انجام آن کار است.
 -توجه داشته باشید هنگامى که انجام رفتارى را القا یا درخواست مى کنید، باید انگیزه و محرکى هم براى آن ارایه دهید؛ مثلاً یک محدودیت زمانى قایل شوید یا جایزهاى براى آن کار و رفتار خاص تعیین کنید یا قیمت استثنایى براى آن مورد خاص اعلامکنید.
- براى آن که شخص را به انجام رفتار مورد نظر وادارید، باید از خواسته ها ونیازهاى عقلانى و احساسى مخاطب –هر دو- استفاده کنید.
- یکى از راههاى دیگر براى تحریک مخاطب براى خرید کالا، ارایه خلاصه اى از ایده و فکر مورد قبول آگهى دهنده، در آگهى مورد نظر است. ایده نهایى باید شامل همه اطلاعات لازم براى خوانندگان باشد تا دست به کار شوند؛ مثل مشخصات فروشگاه، ساعتکار، تاریخ و
 هرگز مطلب را با یک القاى ضعیف به پایان نبرید.
 یک کوپن براى سفارش پستى کالا فراهم کنید. فراموش نکنید که لازم است براىکوپن یاد شده همیشه یک تاریخ مصرف معین، مشخص کنید.

اصل پنجم: مشخصات تجارى
پنجمین اصل اساسى در ساخت یک آگهى خوب، درج «مشخصات تجاری» کالا، در آگهى است.
براى انجام هر چه بهتر این اصل اساسی، به نکات زیر توجه داشته باشید:
- نام تجاری، نشانی، تلفن، ساعت کار و دستورالعملهاى استفاده از کالا را ارایه دهید.
- از علامت تجارى موسسه استفاده کنید.
- از به کار بردن نام تجارى کالا به عنوان تیتر یا به عنوان بخش اصلى و مسلط طرح، خوددارى کنید.

علیرضا تاجریان


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۹
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی