مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات

ترند طراحی لوگو در سال ۲۰۱۶

سه شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۵، ۰۶:۲۷ ب.ظ




روند یا ترند طراحی لوگو در سال های مختلف تغییرات فراوانی می کند، برای مثال طراحی فلت یکی از ترندهای سال ۲۰۱۴ است که همچنان مورد استفاده طراحان گرافیک قرار می گیرد. اما در سال ۲۰۱۶ تنوع ترندهای طراحی لوگو رو به افزایش بوده است بنابراین در این مقاله به بررسی این ترندها می پردازیم.

ویژگی‌های طراحی لوگو در سال ۲۰۱۶ عبارت هستند از:
سادگی: مهم‌ترین ویژگی در طراحی لوگو
فونت‌های ساده بدون سریف Serif
استفاده از اشکال هندسی: به‌خصوص دایره
اموجی ها و سمبل‌ها: که در جوامع امروزی نقش مهمی دارند و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک به‌عنوان یک‌زبان شناخته خواهند شد.

کلمات کلیدی در حال رشد:
تناسب‌اندام، سبز، سلامت، مدرن، پاک، سن سریف( بدون سریف)، آب، کوه‌ها، جایگزین شونده، پین، چای، غیرانتفاعی، املاک، آبجوسازی، فرهنگ، موزه، پرنده‌ها
کلمات کلیدی در حال کاهش:
وینتج، قانون، ورزش، طبخ، سرگرمی، بازی‌های ویدیویی، تکنولوژی، غذا، وزارت
شیوه‌های پراستفاده:
آمبره (رنگ‌های پله‌ای)، استفاده از دایره، نصف-نصف، اشکال به‌هم‌پیوسته، فرم‌های لوپ مانند ، استفاده از قاب با گوشه‌های بریده،فرم‌های زاویه‌دار، خط‌چین، جابجایی حروف و به هم زدن خط کرسی، استفاده از اشکال منحنی، استفاده از فرم سپر، استفاده از فرم‌های بریده‌شده، محدود کردن حروف در قاب، خم کردن اشکال، استفاده از خطوط.
روندهای رو به رشد:
استفاده از تصاویر نقطه‌ای، لوگوهای افقی، بازی فکری و فرم فیلتر

آمبره: استفاده از رنگ‌های پله‌ای
trend-images-01-640x597
دوایر: استفاده از فرم ساده‌ی دایره
trend-images-02-640x598
نصف- نصف: استفاده از دورنگ به‌منظور نشان دادن بعد
trend-images-03-640x597
اشکال به‌هم‌پیوسته: ایجاد عمق و پرسپکتیو با استفاده از المان‌های درهم‌پیچیده شده
trend-images-04-640x597
فرم‌های لوپ مانند: اشکال با چرخه‌ای از حرکت بی‌نهایت
trend-images-05-640x597
استفاده از قاب با گوشه‌های بریده : و یا تاشده
trend-images-06-640x597
فرم‌های زاویه‌دار: ساخت زاویه ۹۰ درجه با اشکال
trend-images-07-640x597
خط‌چین: استفاده از خط‌چین یا نقطه‌چین برای ایجاد بافت یا رساندن مفهومی خاص
trend-images-08-640x597
جابجایی حروف و به هم زدن خط کرسی
trend-images-09-640x597
استفاده از اشکال منحنی: درگیر کردن فرم‌های منحنی که با هم تداخل داشته باشند
trend-images-10-640x597
استفاده از فرم ساده‌ی سپر: با زاویه در پایین لوگو
trend-images-11-640x597
استفاده از فرم‌های بریده‌شده: ایجاد پرسپکتیو با اشکال مقطعی
trend-images-12-640x597-1
محدود کردن حروف در قاب: و ایجاد تعادل بین فضای مثبت و منفی
trend-images-13-640x597-1
خم کردن اشکال: فرم‌های پیچیده شده‌ی مبهم
trend-images-14-640x597
خطوط: ایجاد ریتم با خط
trend-images-15-640x597

سایر ترندها:
تصاویر نقطه‌ای: آیکون یا تصاویر ساده داخل یک دایره مثل لوگوی شرکت تی ان تی
لوگوهای پهن: لوگوهای افقی پهن مثل oculus و hp
خطوطی که با نقطه به هم وصل شده‌اند: think geelongبازی فکری:
فرم فیلتر: استفاده از نقطه برای ساخت یک‌شکل
sub-logo-trends-2016-640x371

نویسنده میهمان: بیتا احمدی

http://www.adsportal.ir/15258




چرا در اکثر فرودگاه‌ها از این سه تایپ‌فیس استفاده می‌شود؟

سیستم علائم جهت‌یابی یک شبکه‌ی نامرئی در مکان‌های عمومی است و این شبکه به خصوص هنگامی که در فرودگاه گم شده‌ایم، خسته‌ایم و گرسنه به کارمان می‌آید. جهت‌یابی خوب به خصوص هنگامی که در یک مکان غریب با زبان بیگانه گیر کرده باشیم به معنی تایپ‌فیس‌های شسته‌رفته و خوانا خواهد بود. اما طراحان گرافیک چطور تایپ‌فیس فرودگاه ها را انتخاب می‌کنند؟

تایپ‌فیس فرودگاه

جیم هاردینگ، طراح سیستم جهت‌یابی هواپیمایی بین المللی هارتس فیلد آتلانتا- شلوغترین فرودگاه روی زمین-  می‌گوید ” این کار مانند یک تار عنکبوت می ماند – شما نمی‌توانید به هیچ نقطه ای از آن دست بزنید بدون این که همه‌ی آن حرکت کند. هاردینگ در مصاحبه‌ای که دیوید زوئیج با او انجام داده ما را به پایانه‌های هواپیمایی آتلانتا می‌برد تا به ما نشان دهد چطور او یک زبان گرافیکی بین‌المللی ایجاد کرده است تا از گم شدن مسافران جلوگیری کند. نکته‌ی جالب در مورد سیستم جهت‌یابی فرودگاها این است که در ۷۵ درصد فرودگاه‌ها از یکی از این سه تایپ‌فیس در سیستم جهت‌یابی آن‌ها استفاده شده‌است؛ Helvetica , Frutiger, Clearview.

استفاده از تایپ‌فیس‌های سنس‌سریف که از فاصله‌ی زیاد نیز خوانده می‌شوند، در فرود‌گاه‌ها حس خوبی ایجاد می‌کند. اما چیزی که باعث می‌شود این گروه از تایپ‌فیس‌ها برنده‌ی رقابت برای حضور در سیستم علائم فرودگاه‌ها باشند جزئیات ریزی است که در آن‌ها وجود دارد. در ادامه سه تایپ‌فیسی که در بیشتر فرودگاه‌ها با آن‌ها برخورد می‌کنید را خواهید دید.

Helvetica

پدر سیستم علائم جهت‌یابی تایپ‌فیس Helvetica   است که  پنجاه سال از تولد او در سوئیس می‌گذرد.این تایپ‌فیس با ظاهر ساده‌ی خود، آشنا و کلاسیک به نظر می‌آید ولی هنوز قدیمی نشده است. در راستای خوانایی این تایپ‌فیس، حروف آن اشکال کاملاً مشخص و متمایز از هم دارند. به طور مثال در این تایپ‌فیس به هیچ وجه حروف کوچک a با o اشتباه گرفته نخواهد شد.

تایپ‌فیس فرودگاه

Frutiger

فروتیگر در اصل برای یک فرودگاه طراحی شده است.  این تایپ‌فیس توسط آدریان فروتیگر در سال ۱۹۷۵ برای استفاده در سیستم علائم فرودگاه شارل‌دوگل پاریس طراحی شده است. فروتیگر برای طراحی این تایپ‌فیس، تایپ فیس دوست‌داشتنی Universe  را -که خود یک تایپ‌فیس سنس‌سریف است- توسعه داد تا چیزی ویژه خلق کند که با معماری فرودگاه همخوانی داشته باشد. یکی از ویژگی‌های این تایپ‌فیس بالا‌نویس‌ها[۱] و پایین‌نویس‌ها[۲]ی مشخص و کشیده است (قسمت‌های از حروف که بالا و پایین خط کرسی قرار می‌گیرند). علاوه بر این شکاف‌های باز و دهانه‌های بسته در حروف نیز -مانند n و e- از ویژگی‌های این تایپ‌فیس است.

تایپ‌فیس فرودگاه

Clearview

این تایپ‌فیس در اوایل دهه‌ی گذشته برای استفاده در سیستم علائم جاده‌های ایالتی ایالات متحده آمریکا طراحی و در اصل برای خوانده شدن از فاصله‌ی دور  و در حین رانندگی طراحی شده است. تغییراتی که برای خواناتر شدن روی این تایپ‌فیس انجام شده است شامل بزرگتر شدن فضاهای داخلی اعداد و حروفی مانند a  و g و بزرگتر کردن حروف کوچک نسبت به حروف بزرگ است.

تایپ‌فیس فرودگاه

حالا وقتی به سمت گیت پرواز می‌روید و در صف معطل هستید یا هنگامی که به علت تاخیر در پروازتان مشغول خوردن چای هستید می‌توانید حدس بزنید که تایپ‌فیس تابلوهای فرودگاه چیست.

http://www.adsportal.ir/8600





موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۰۳
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی