مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات

۱۰ سوال برای اینکه مخاطب هدف خود را بهتر بشناسید

چهارشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۵۶ ق.ظ

۱۰ سوال برای اینکه مخاطب هدف خود را بهتر بشناسید

یکی از ابتدایی‌ترین قدم‌های بازاریابی این است که مخاطب هدف خود را شناخته و سپس راهکارهایی برای هدفگیری آنها پیدا کنید. افراد خبره در بازاریابی، معتقدند که اگر تصمیم دارید که همه قشری را هدف بگیرید، مشخصا پیام تبلیغاتی شما به هیچ فردی انتقال نخواهد یافت. زیرا افراد با هم تفاوت‌های بسیاری دارند و به همین دلیل، هر کدام انتظار متفاوتی از شما خواهند داشت:

در ادامه به ۱۰ سوال می‌پردازیم که با دانستن جواب‌های آنها، راحت‌تر مخاطب هدفتان را تشخیص خواهید داد:

۱) انتظار انجام چه عملی از مخاطب هدف خود دارید؟

  • خرید محصول یا خدمات
  • داوطلب شدن برای یک رویداد
  • کمک‌رسانی مالی به کمپانی شما

۲) انتظار دارید که کدام گروه‌های جمعیتی عمل مورد نظر شما را انجام دهند؟

  • رده سنی
  • جنسیت
  • وضعیت اقلیمی
  • سطح درآمد
  • میزان سطح تحصیلات
  • وضعیت اشتغال

۳) آنها چگونه تفکر می‌کنند؟

  • ویژگی‌های شخصیتی
  • نگرش‌های آنها
  • ارزش‌های آنها
  • علاقمندی‌ها/تفریحات
  • سبک زندگی
  • رفتارهای آنها

۴) نیاز، چالش و محرویتی که آنها با آن روبه‌رو هستند؟

جواب این سوال به شما کمک می‌کند تا تصمیمات استراتژیک برای خدمات و محصولات خود بگیرید و احتمال اینکه سراغ شما بیایند، افزایش پیدا کند.

۵) چگونه ایده، محصول یا خدمات شما به افراد کمک می‌کند؟

  • چه مشکلاتی توسط محصول شما حل شده‌است؟
  • آیا زندگی را آسان‌تر کرده‌است؟
  • چه چیزی در آن به مردم انگیزه می‌دهد که برایش هزینه پرداخت کنند؟

۶) چه چیزی سبب می‌شود که عمل مورد نظر شما را انجام دهند؟

برای خدمات جدید، ارائه نسخه آزمایشی روی فروش شما تاثیر می‌گذارد و اگر تجربه مخاطب شما خوب باشد، مشخصا برای خرید خدماتتان به شما باز می‌گردد. در این نمونه، دقیقا سمت موردی رفتیم که مخاطب با استفاده ۳۰ روزه، متوجه شود که به این محصول نیاز دارد!

۷) آیا در حال حاضر، آنها از خدمات و محصولات کمپانی شما استفاده می‌کنند؟

اگر مخاطبان هدف شما در حال حاضر از دیگر سرویس‌های شما استفاده می‌کنند، مسیر راحت‌تری پیش رو دارید و راحت‌تر می‌توانید آنها را جذب کنید. در غیر این صورت مراحل برای شما پیچیده‌تر می‌شود.

۸) به چه رسانه‌هایی علاقه دارند؟

  • شکبه‌های تلویزیونی
  • شبکه‌های رادیویی
  • نشریات
  • وب‌سایت‌ها
  • شبکه‌های اجتماعی

۹) بهترین مسیر برای دستیابی به مخاطبت کدام است؟

۱۰) در آخر لازم است که به این سوال پاسخ دهید: آیا مخاطب هدف خود را درست انتخاب کرده‌اید؟

اگر جواب سوال آخر شما بله باشد، راحت می‌توانید به انتخاب کانال‌های مورد نظرتان برای بازاریابی بپردازید و در قدم بعدی برنامه‌ریزی را انجام دهید.

http://www.adsportal.ir/13626

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۰
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی