مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات

افزایش فروش با تبلیغات بازاریابی

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۸ ب.ظ

افزایش فروش با تبلیغات بازاریابی

 چگونه با «تبلیغات بازاریابی» و گذران پنج مرحله، بیشترین میزان فروش در بازار را داشته باشیم؟

 برای این که از بهترین رقیب خود در بازار پیشی بگیرید یا کالای جدیدی را به بازار عرضه کنید، شما نیاز به تعداد زیادی مشتری دارید که مکرراً بر تعداد آنها افزوده می­شود.

 برای این منظور، علم ارتباطات تکنیک­های پیشرفته، «تبلیغات بازاریابی» را پیشنهاد می­کنـد کـه شـما می­توانید با گذران پنج مرحله، مشتری را پای میز قرارداد بکشانید. با استفاده از این برنامه، تعداد مشتریان به میزان قابل توجهی افزایش می­یابد.

  نوشته­ ها

همانند فرستادن یک موشک به فضا، راه اندازی یک شرکت یا ارائه محصول جدید به بازار و رساندن آن به جایی­که همه آن را بشناسند، نیازمند صرف انرژی اولیه فوق العاده است.

 «هدف اولیه یک برنامه «تبلیغات بازاریابی» این است­ که به سادگی میزان آثار و نوشته­ های شما را تا آنجا که ممکن است، با حداکثر سرعت و با روشی ارزان­ گسترش دهد.»

 این مطلب، اهمیت فوق العاده­ ای دارد.

 اگر امید چندانی به نوشته شما نیست، پس وقت و پول خود را هدر ندهید. برای افزایش اعتبار و صحت مطلب ما نیاز داریم ­که با ارائه­ ی مصاحبه­ ها و نشان دادن رضایت مشتریان و کارشناسان صنعتی در مقاله خود، مطلب و گفته خود را تصدیق­ کنیم.

 بدین ترتیب قادر خواهیم بود، نوشته قدرتمندی ترتیب دهیم­ کـه نشان دهنـده رضایت مشتریان و معرفی­ کالای جدید است و به آسانی پیغام اصلی، را منتقل می­کند.

 بنا به گفته استیو جانسون، مدیر بازاریابی DPI Labs ، ما بدین ترتیب قادریم تبلیغات متنوع با کیفیت بالا و مقالات تشریحی پیرامون­ کالاها و خدمات خود را در صنعت مربوطه بگنجانیم. نتیجه این کار در ذهن صدها تصمیم ­گیرنده اصلی در زمینه­ کالای ما تأثیر بسزایی خواهد داشت.

 با در نظرگرفتن تعداد مقالات چاپ شده ( حداقل 60 مقاله در هر سال) هم چنین توزیع و تیراژ آنها، شما به راحتی می­توانید دریابید که به چه میزان تعداد مشتری­های شما از طریق مطلبی­ که نوشته ­اید در نوسان است.

 اگر شما در سال، 60 مقاله یا بیشتر درباره شرکت یا کالاهای خود نمی­نویسید، در این صورت قادر نخواهید بود تأثیر چشمگیری بر مخاطب خود بگذارید.

 

 افزایش سطح آگاهی

رساندن مطلب نوشته شده به مشتریان بالقوه و سپس تقویت آن با تکرار، تنها روش برای گسترش سطح آگاهی بازار از تولیدات شماست.

 تا زمانی­که نوشته ­های شما مناسب­ اند و همسو با نیازهای مخاطب پیش می­روند، شما باید هر ماه نوشته­ هایتان را در رسانه چاپ و الکترونیک به نمایش بگذارید تا زمانی­که حداکثر رضایت و تأیید درباره آن حاصل آید.

 سپس باید این نوشته را بارها و بارها تکرار کنید تا آگاهی از کالای شما به سطح قابل قبولی برسد.

 چرا در شناساندن نام برند، تکرار کنید تا آگاهی ازکالای شما به سطح قابل قبولی برسد.

 چرا در شناساندن نام برند، تکرار چنین اهمیتی دارد؟ شما چند بار باید تبلیغی را ببینید تا نسبت به خرید یک کالا علاقه مند شوید؟ سه بار؟ ده بار؟

 شاید بهتر باشد بپرسیم: « آیا تاکنون برای شما پیش آمـده در اولیـن دفعـه ­ای­ که بـا کـالایی آشنا می­شوید اقدام به خرید آن نمایید؟» اگـر شـما مـانند دیگر مردم باشید، پاسخ منفی خواهد بود. در حقیقت، مطالعات نشان داده ­اندکه ذهن انسان یک مطلب را تا زمانی­که سه بار یا بیشتر تکرار نشود ثبت و ضبط نمی­کند.

 اریک زرنتال می­گوید: « کالای خود را در مکان­های مختلفی ­که افراد بتوانند راجع به آن صحبت­ کنند و به نوعی دیده شود، قرار دهید. این همان­ کاری است­ که تبلیغات بازاریابی انجام می­دهد. من بارها از افراد شنیده­ ام­ که می­گویند: « من شما را همه جا می­بینم، به همین خاطر در نهایت تصمیم­ گرفتم­ که با شما تماس بگیرم.»

 شما می­توانید از طریق سلسله مقالاتی­ که شامل موضوعات زیـر اسـت بـه­ تکرار پیغام­ کلیدی خود بپردازید :

-         مقالاتی­که تماماً به بررسی و بیان ویژگی­های­ کالا می­پردازد.

-         نشان دادن رضایت و تأیید مشتریان

-         مصارف­ کاربردی

-         توزیع ­کالای جدید

-         آگهی های جدید

-         مقالات «چگونه باید»

 سپس متخصصان روابط رسانه (MRS)، هرکدام از مقالاتی را که ما نوشته ­ایم، نام­گذاری می­کنند. آنها به طور حضوری با هر نویسنده ارتباط برقرار می­کنند.

 با پخش و تأیید حجم بالایی از مقالات قابل قبول در رسانه، مخاطبان شـما بیشتر به سراغ مقاله هایتان می­روند و آنها می­خوانند و این­کار، این امکان را  فراهم می­آورد که هرچه بیشتر از آنها تأثیر پذیرند.

 در این صورت، شما می­توانید با صرف حداقل هزینه، با میلیون­ها ذهن ارتباط برقرار کنید.

  راهنمای فروش

 نگارش مقالات خبری مؤثر و داستان­های جالب درباره تولیدات خود و چاپ آنها برای مشتریان بالقوه، راهنماهای فروش مناسبی به وجود خواهد آورد.

 به محض این که یکی از راهنماها مؤثر واقع افتد، شخص به سرعت به شما رجوع می­کند و با دقت دستورالعمل­هایتان را دنبال می­نماید.

 خوشبختانه، تبلیغات بازاریابی تنها در ایجاد راهنماهای مناسب فروش نقش ایفا نمی­کنند.، بلکه کیفیت دستورالعمل و راهنما را هم بهبود می­بخشند- بدین ترتیب­ کارکنان فروش زمان بیشتری را با افرادی صرف می­کنند که نسبت به خریدکالا یا سرویس شما تمایل دارند.

 دوگ کومت می­گوید: « اخیراً با یکی از بازاریابان صحبت می­کردم و او گفت­ که تلفن مدام درحال زنگ خوردن است و پاسخ­های بسیاری از مقـالات شـما در حـال دریافت است و آنها می­دانند این امر ناشی از تلاش­های شماست. کار خوب را حفظ ­کنید.»

 اغلب، این راهنماهای فروش بسیار مفید واقع می­شوند چون:

برخلاف تبلیغات­ که می­توانند به صورت محدود پیرامون یک­ کالا صحبت­ کنند، مقالات چاپ شده قادرند به آموزش یک فن آوری بپردازند که توضیح آن مشکل است و موضوع را با فراهم آوردن توضیحات متنی مشخص ­کنند تا نیاز برای­ کالا تأمین و گرایش­های صنعت تعیین­ گردند. این بدان معناست­ که معمولاً در تماس اول باید بیشتر به طرح­ها وکاربردهای ­کالا پرداخته شود.

 برخلاف اغلب تبلیغات، تبلیغات بازاریابی بیشتر با کاربردها و انتظارات هم­خوانی دارد، چون از یک منبع سوم به وجود می­آید و شامل تأییدها و رضایت­های مشتریان است.

  وقتی حجم زیادی از مقالات منتشر شده وجود داشته باشد، مخاطب یا مشتری حس می­کند که شرکت مشروعیت قانونی بیشتری دارد.

با تکرار و تولید روز به روز مقالات، شما سطح آگاهی مردم در بخش­های منظور را افزایش می­دهید و بدین ترتیب­ کار نگارش راهنماهای فروش به ثمر می­رسد.

 

  فروش

 اگر می­خواهید میزان فـروش را با یک رونـد ثابت افزایش دهید و از هزینه­ هـای­ جانبی شـرکت با مؤسسه­ ی خود بکاهید، باید از یک برنامه­ ی بازاریابی تبلیغاتی استفاده ­کنید.

 تبلیغات بازاریابی تأثیر فوق العاده ای بر روند فروش خواهد داشت، به علاوه:

 تبلیغات بازاریابی بر بازدهی فروش تأثیر ­دارد به طوری که بازاریابان می توانند زمان بیشتر را به جای برقراری تماس­های بی­جواب صرف صحبت با مشتریان واقعی­ کنند و پیرامون اقدامات انجام شده، اهداف، پیشنهادها و انتقادات به گفتگو بپردازند.

-         تبلغات بازاریابی، طول زمان چرخه فروش را کاهش می­دهد چون مخاطب آگاهی بیشتری از کالا دارد.

-         تبلیغات بازاریابی، مشتری را متقاعد می­کند که هنگام دیدن ­کالا برای اولین بار، اقدام به فروش آن نماید.

-         تبلیغات بازاریابی می­تواند این موضوع را به ذهن مشتری آوردکه به ­کالا یا محصول جدید و ارتقا یافته نیاز دارد.

-         مقالات منتشر شده توسط تبلیغات بازاریابی را می­توان هنگام جریان فروش به مشتری نشان داد تا میزان قبولیت­ کالا در نظـر مشـتری افزایش یـابد و انجام مرحله­ ی فروش با مطالب پرمحتواتری پایان پذیرد.

هرچه قدر میزان راهنماهای فروش افزایش یابد و بازاریابان شما از آن­ها تبعیت­ کنند، درصد فروش بالا می رود.

    گسترش

به محض این­که میزان فروش افزایش پیدا کرد، گسترش و بسط کالا به وقوع می پیوندد.

در اینجا مثال­هایی آورده شده ­که افراد توانسته­ اند با استفاده از تبلیغات بازاریابی به­ گسترش و بسط کالای خود نائل شوند.

-         گاسمر اعلام ­کرده ­که پس از دو سال ­کار با تبلیغات بازاریابی توانسته رکود جدیدی در فروش ثبت کند.

-         یکی دیگر از افرادی­ که از این برنامه استفاده می­کند توانسته فروش سالیانه خود را از 15 میلیون دلار به بیش از 100 میلیون دلار برساند.

-         یکی دیگر ازکاربران این برنامه توانسته سود 600 درصدی درکارنامه خود ثبت­ کند.

-         دیناکـن در سال 2003 رکود جدیدی درکارنامه خود ثبت­ کرده و توانسته در سال 2004 هم این رکود را ثبت­ کند.

راز این افراد در چیست؟

این شرکت­ها برای رساندن پیغام خود به­ گوش مردم از یک برنامه تبلیغات بازاریابی­ کوبنده و غنی استفاده­ کردند و همین امر موجب شده میزان فروش آنها بالاتر رود و فاصله ­شان با رقبا افزایش یابد، بدین ترتیب­ کالا یا سرویس شما گسترش می یابد.

اگرچه، ممکن است گسترش و رشد کالا ضعیف باشد. پس باید با استمرار تماس و تکرار پیامتان از طریق تبلیغات بازاریابی آن را در سطح خوبی نگه دارید.

تاکنون به اثبات رسیده­ که یک برنامه تبلیغات بازاریابی با مهارت طرح­ریزی شده، عنصر حیاتی هر برنامه بازاریابی است و هر روز بر اهمیت آن افزوده می­شود.

به دنبال یک تبلیغات بازاریابی باشید تا به عنوان جدیدترین ابزار قرن برای­ کمک به هر سازمانی­ که در حال توسعه­ کار خود است، با پذیرش رو به رشدی به ­کار خود ادامه دهد.

منبع: http://www.2had.com


http://www.vivannews.com/Pages/News-33461.aspx

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۳۱
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی