مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات

شعارهای تبلیغاتی : از مد تا تعقل

پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۲ ق.ظ

مقدمه:


استفاده از شعارهای تبلیغاتی درروزهای اخیر از سوی برخی برندهای بزرگ و بانکها بیشتر مصطلح شده و دررسانه های جمعی با حجم بیشتری به چشم می خورد و به {مٌد} تبدیل شده است. چشم و هم چشمی و تقلید برندها از یکدیگر به این مسابقه بیشتر دامن زده و استفاده از یکی از ابزارهای تبلیغات : {شعارهای تبلیغاتی} را از معنای اصلی آن به دور ساخته و از آن استفاده صحیح و مناسب نمی کنند.


بدیهی است مادامی که جامعه به ارزش، اهمیت و جایگاه علم درحل مسائل اجتماعی خود پی نبرد از این پس نیز شاهد عدم استفاده از دانش درحل مسائل علمی مانند آنچه هم اکنون درطراحی و به جریان انداختن شعارهای تبلیغاتی برای برندها درجریان است، خواهیم بود.


مطلب حاضر مصاحبه ای است با یکی از دست اندرکاران مقوله طراحی شعارهای تبلیغاتی به صورت تخصصی. ایشان سالها تجربه دراین مورد دارد و دارای تحصیلات........ از دانشگاه .......... می باشد و مدیریت آژانس تبلیغاتی روزگار طرفه و روزهای طلایی شهر را به عهده دارند.


برای ایشان و سایر دلسوزان و متخصصان تبلیغات کشور آرزوی توفیق روزافزون می کنیم.


1-شعار تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟


2- چه لزومی و چه اهمیتی برای استفاده از شعارهای تبلیغاتی وجود دارد و چرا برندهای بزرگ از شعارتبلیغاتی استفاده می کنند.


3- شعار تبلیغاتی خوب و شعار تبلیغاتی بد چگونه از هم متمایز می شود.


4- چه ملاکی و چه استانداردی برای سنجش مناسب بودن یک شعار تبلیغاتی وجود دارد.


5- آیا شعار تبلیغاتی می بایست هرچندسال یکبارعوض شود و چه دلایلی برای آن هست


6- آیا شرکتهای دولتی و خصوصی هردو می توانند از شعارهای تبلیغاتی استفاده کنند و یا آینکه شعارتبلیغاتی مختص شرکتهای خصوصی و بخش خصوصی است و جایگاهی برای استفاده دربخش دولتی ندارد.


7- توجه به جایگاه و مقبولیت مردمی برند درتعیین و ساخت و جا افتادن یک شعار تبلیغاتی چقدرموثر است و چرا باید به آن بها داد.


8- به نظرشما برای برندی که وجهه و اعتبار خود را به هردلیلی درجامعه کم یا زیاد از دست داده چگونه می توان شعار تبلیغاتی که درتضاد با نظرمردم نباشد طرح کرد و مورد استفاده قرارداد.


ـ به عنوان مثال شعار " هرجا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می درخشد" اما اختلاس میلیاردی آقای خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی درتضاد با عملکرد این بانک بود. اکنون چگونه می توان شعار تبلیغاتی را دراصلاح وجهه برند طراحی کرد و مورد استفاده قرارداد.


9- ظاهراً شعار تبلیغاتی جدید بانک ملی را شما طراحی کرده اید دراین مورد توضیح دهید که چه لزومی درتغییر شعار بانک ملی بود و چگونه و چرا به این شعار رسیدید و آیا این شعار جدید تا چند سال قرار است استفاده شود.


10- چه برنامه تبلیغاتی برای جا انداختن شعار جدید تبلیغاتی بانک ملی ایران دارید.


 


11- امروزه درطراحی یک شعار تبلیغاتی توسط افراد مختلف اعم از با سواد و تحصیلات و تجربه کافی و یا توسط افراد بی صلاحیت ، به جایگاه اجتماعی برند و کیفیت ارائه خدمات یا کالا و ثبات درمیزان رضایت مندی مردم از آن برند توجهی نمی شود. یا آگاهانه از کنار این ویژگی مهم رد می شوند نظرشما دراین مورد چیست آیا می بایست به جایگاه اجتماعی برند و خاستگاه و مقبولیت عمومی برند درطراحی شعارهای تبلیغاتی توجه کرد یا نه و چه میزان تأثیر دارد.


12- آیا درزمانی که برندها خاستگاه اجتماعی ندارند و یا اگر داشتند مخدوش شده و یا درارائه کیفیت خدمات خود مشکل دارند شعار تبلیغاتی می بایست برای آنان طراحی کرد و آیا استفاده از شعار تبلیغاتی برای وی موثراست.


13- شما تا کنون چند شعار تبلیغاتی طراحی کرده اید؟ برای کدام برند و نمونه های موفق و مناسب آن را نام ببرید.


14- هزینه های طراحی یک شعار تبلیغاتی چقدر است و چه افرادی درحال حاضر اینکار را انجام می دهند.


15- شعارهای تبلیغاتی در برندهای دولتی یا برندهای خصوصی چه تفاوت اساسی و چه ویژگیهای دارد.


16- از نظرشما طراحی شعار تبلیغاتی یک کارروابط عمومی است و یا یک کار تبلیغاتی.


17- چند شعارتبلیغاتی درقبل از انقلاب نام ببرید و بفرمائید تفاوت آن با شعارهای تبلیغاتی بعد از انقلاب درچیست؟


18- نمونه های ایرانی و خارجی شعارهای تبلیغاتی که تا اندازه ای موفق بوده اند را درصورت امکان معرفی نمائید.


19- تجربه شما درطراحی شعار تبلیغاتی با توجه به فرهنگ جامعه ایرانی چیست چه نکاتی را درمورد آن می بایست رعایت کرد.


20- تفاوت اصلی شعارهای تبلیغاتی دربرندهای مختلف چیست؟ تفاوت شعار تبلیغاتی دربرندهای ورزشی، برندهای صنعتی، برندهای دولتی، برندهای بانکی و بیمه ای، برندهای غذایی برندهای بزرگ، متوسط و کوچک درچیست؟


21- به نظرشما آیا صرف داشتن یک شعار تبلیغاتی برای یک برند موجب وجهه و اعتبار و مقبولیت برای آن برند می شودیا خیر.


22- تبلیغات از نظرشما چه معنایی دارد و برای رشد و توسعه آن درایران و حتی صادرات خدمات تبلیغاتی به خارج از کشور شما چه توصیه هایی دارید.


23- نشریه دانش تبلیغات را چگونه دیدید و چگونه می توان از آن حمایت کرد چه پیشنهادی یا انتقادی درآن دارید.


 http://www.adscimag.com/advertising-and-marketing/item/929-%D8%B4%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AF-%D8%AA%D8%A7-%D8%AA%D8%B9%D9%82%D9%84.html

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۸
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی