مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات

چگونه می‌توان شعارهای تبلیغاتی گیرا و جذاب نوشت؟

پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۲ ق.ظ

تابان خواجه نصیری


اشاره:


نگارش «شعارهای تبلیغاتی» برای استفاده در صفحات وب و متن آگهی‌ها یک کار حرفه‌ای است. در این مقاله، تابان خواجه نصیری، هر چند به صورت مختصر و اجمالی به اهمیت و ضرورت نگارش حرفه ای و خلق یا انتخاب «شعار های تبلیغاتی» مناسب برای بالا بردن تعداد مشتریان و نهایتاً افزایش میزان «فروش» می پردازد.

بسیاری از شرکت ها، در خصوص محصول یا خدماتی که شرکتشان (بر روی اینترنت و یا خارج از آن) عرضه می‌کند، از کم بودن تعداد مشتریان و یا پایین بودن نرخ تبدیل (Conversion Rate) و درصد مشتریان بالقوه‌ای که تبدیل به مشتریان بالفعل می شوند، شکایت داشته و از وضعیت فعالیت کلی و فروش و تعداد قراردادها ابراز نارضایتی می‌کنند. آیا شما نیز از اینکه تعداد بازدید کنندگان سایتتان به آن رقمی که انتظارش داشته‌اید نرسیده است شکایت دارید؟ آیا شما هم از اینکه تعداد مشتریان کم است گله‌مند هستید؟ آیا Conversion Rate شما هم پایین است؟ اگر چنین است، خواندن این مقاله را ادامه دهید و در غیراینصورت، می‌توانید مقاله دیگری را برای مطالعه انتخاب کنید. مطمئن باشید که در کل برای محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید (چه در فضای واقعی و چه در دنیای مجازی) در این دنیای پهناور، همیشه «مشتری» هست و کسی یا کسانی هستند که به شما و یا آنچه که تولید کرده‌اید و یا خدماتی که عرضه می‌دارید نیازمند باشند.

اگر تعداد مشتریانتان رضایت بخش نیست، باید بدانید که فقط نتوانسته‌اید توجه آنها را به خود جلب کنید. بر روی اینترنت، سایت‌های بسیار زیادی وجود دارد که شاید عرضه‌کننده خدمات یا فروشنده محصولی مشابه با آنچه شما یا شرکتتان عرضه می‌کند باشد. کاربری که به دنبال محصول یا خدماتی بوده است، از طریقی، مثلاً موتورهای جستجو وارد سایت شما شده است. حال، این شما هستید که بایستی تنها ظرف چند ثانیه، توجه او را به آنچه به او ارائه می دهید جلب کنید. در غیر اینصورت، ممکن است او را برای همیشه از دست بدهید. 80 درصد از بازدید‌کنندگان یک سایت اینترنتی، هرگز دیگر به سایتی که بازدید کرده‌اند باز نمی‌گردند و دوستان ما باید این را بپذیرند، چرا که این موضوع بر اساس آمار و اطلاعات بدست آمده از بررسی ها و تحقیقات متعددی که در سالهای اخیر بر روی کاربران اینترنتی انجام شده است با این قاطعیت اعلام می‌شود. ما تنها چند ثانیه فرصت داریم که توجه مشتریان بالقوه مان را به خود، محصول یا خدماتی که شرکت و یا سایت ما از طریق اینترنت عرضه می‌کند جلب کنیم. تازه این اول کار است و بعد باید کاری کنیم که بازدیدکنندگان و در واقع مشتریان بالقوه ما، بار دیگر، و یا به عبارات بهتر برای حداقل هفت بار دیگر به سایت ما بازگردند تا شاید پس از آن با مذاکراتی که با آنان انجام می‌شود، بتوانیم درصد و نرخ تبدیل را بالا ببریم.

آیا تا‌کنون مقاله‌ای برای مجله یا قرار گرفتن روی وب نوشته‌اید؟ اگر تاکنون مقاله و یا «خبر» برای روزنامه، مجله و یا رسانه‌ای مثل رادیو تلویزیون نوشته باشید، مطمئنم به اهمیت نگارش حرفه‌ای و ژورنالیستی «عنوان» یا «تیتر»ی که برای مقاله یا خبرتان انتخاب کرده‌اید پی برده اید. مثلاً همین مقاله، اگر نمی‌توانست توجه شما یا سایرین را جلب کند، هیچگاه خواننده‌ای پیدا نمی‌کرد، در حالی که شما در حال خواندن آن هستید. چرا؟ چون که، عنوان این مقاله توانسته است به گونه‌ای حیرت انگیز شما را به خواندن خود جلب کند، یک عنوان خوب باید بتواند توجه شما را به خود جلب کند و یک عنوان حرفه‌ای شما را به انجام اعمالی ترغیب و تشویق کند.

«شعار های تبلیغاتی» مثل «عناوین مقالات» و یا «تیتر اخبار» بایستی مخاطب یا مشتری احتمالی را به خود جذب کنند. گیرایی و جذابیت «شعار های تبلیغاتی» برای بالا بردن «فروش» کافی نیست، نگارش حرفه‌ای، خلاقیت و رنگ و لعاب دادن به آنچه برای جذب، حفظ و افزایش تعداد مشتریان است که به عنوان یک کار حرفه‌ای مد نظر ماست. استفاده از عبارت‌های کلیشه‌ای نه تنها به شما کمکی نمی‌کند بلکه می‌تواند فرصت‌ها، پول و زمان شما را به هدر دهد. واژه‌ها و عباراتی که برای شعار‌های تبلیغاتی خود انتخاب می‌کنید بایستی آنچنان قوی باشند که بتوانند مشتریانتان را در همان چند ثانیه اول میخکوب کنند و آنان را به انجام آن عملی که شما انتظارش را دارید سوق دهند.

تابان خواجه نصیری

http://www.adscimag.com/advertising-and-marketing/item/733-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%85%D9%8A%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D8%AA%D8%A8%D9%84%D9%8A%D8%BA%D8%A7%D8%AA%D9%8A-%DA%AF%D9%8A%D8%B1%D8%A7-%D9%88-%D8%AC%D8%B0%D8%A7%D8%A8-%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D8%9F.html

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۸
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی