مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات

لحظه ای درنگ کنید و به انواع آگهی های تبلیغاتی که در صندوق پستی شما ، رایانه شما ، مجله، رادیو، تلویزیون و غیره وجود دارد نگاهی کنید و بیندیشید آیا این محصول را خواهید خرید یا نه؟ اگر جواب شما مثبت یا منفی است دلیل آنرا از خود بپرسید.


چه چیزی باعث جذابیت یا عدم جذابیت آن می شود . به طور منظم این کار را انجام دهید، آنچه که درباره آگهی های تبلیغاتی پی خواهید برد شما را متعجب خواهد کرد. بیشتر آگهی های تبلیغاتی امروزی که شما می بینید به نحو بسیار بدی نوشته شده است. این تبلیغات مشتری را سردرگم و تصویری نامطلوب در ذهنشان ترسیم می کند . به مشتری دلیلی برای سفارش آنی نمی دهد و بیشتر روی شکل و ترکیب و نه روی مزیتهای محصول تاکید می کند.


اگر می خواهید در تجارت حضور ماندگار داشته باشید باید فراگیرید چگونه به نحو موثری آگهی دهید و چگونه سفارشات آنی ایجاد نمائید. آنچه ما در این گزارش در بر خواهیم گرفت هدف کار تبلیغات و دوازده راز تبلیغاتی است که یک آگهی دهنده موثر نیاز است بداند.


مهم نیست چه حرفه ای دارید و برای چه می خواهید تبلیغ کنید. شما باید فراگیرید نوعی از آگهی تبلیغاتی که نتیجه می دهد بیافرینید. اگر این کار را نکنید حرفه شما پرزحمت و ناپایدار خواهد شد.


اول از همه اجازه دهید نگاهی به دو واقعیت مهم و مختلف آگهی های تبلیغاتی داشته باشیم. شماره یک ارائه و نمایش می باشد . بیشتر آگهی های تبیلیغاتی تلویزیون و آگهی های تبلیغاتی روزنامه و مجله بر این اهداف استوار می باشند.


۱- برخی آگهی دهنده ها می خواهند نامشان در معرض عموم قرار گیرد و بیننده مرتبه بعد که قصد خرید دارد به آنها بیندیشد.بعضی از شرکتهای بزرگ این نوع تبلیغات را انجام خواهند داد.


آنها بودجه ای برای اینکه بطور مستمر نامشان در معرض عموم قرار گیرد در نظر می گیرند و هنگامی که مردم بیشتر در معرض آنها و تبلیغاتشان قرار می گیرند منتظر سفارشات آنها می شوند  


۲- نوع تبلیغاتی که من و شما علاقمند به آن هستیم کاملا متفاوت می باشد.


این نوع تبلیغات ( پاسخ مستقیم به تبلیغات) نامیده می شود . به عبارت دیگر ما در حال تبلیغ و تحریک خوانندگان برای سفارش آنی و ارتباط آنها با شماره تماس برای سفارش هستیم . ما محصولی را تبلیغ می کنیم و حالا در جستجو و سرویس دهی به مردمی که خرید می کنند بر می آییم. یک راه سریع برای ورشکستگی یک حرفه جزئی ، پر کردن صفحه آگهی بدون در نظر گرفتن درخواست سفارش آنی می باشد. اگر می خواهید در تجارت حضور ماندگار داشته باشید در هر نوعی از تبلیغات نمایشی باید ، باعث شوید اشخاص امروز سفارش دهند.


افراد بسیاری با من تماس گرفته و گفته اند: من می دانم کالای بسیار مرغوبی دارم ، اما نمی توانم بفهمم چرا هیچ سفارشی دریافت نمی کنم.


این ممکن است مشکل شما هم باشد. اجازه دهید حقیقت ساده ای را به شما بگویم. فرقی نمی کند تا چه اندازه خط تولید شما تحسین برانگیز باشد. اگر تبلیغات شما باعث نشود مردم برای محصول شما احساس نیاز کنند و متوجه نشوند تا چه حد محصول شما برای آنها مفید واقع خواهد شد شما شکست می خورید. تبلیغات شما و نه محصول شما در موارد بسیاری موفقیت و شکست شما را در تجارت تعیین خواهد کرد. بله محصول شما ممکن است تحسین برانگیز باشد ، اما تبلیغات شما نه.


چگونگی تبلیغات باعث موفقیت یا شکست شما خواهد شد. اجازه دهید کل طرح را برای شما ساده کنیم. شما می خواهید کسب و کارتان درآمد زا باشد؟ پس یک آگهی پولساز بنویسید.


حالا ۱۲ راز تبلیغاتی مهم که شما نیاز دارید برای بوجود آوردن هر آگهی تبلیغاتی بدانید و به کار برید را آشکار می نمائیم.


 


۱- بررسی، بررسی و بررسی


در همه انواع تبلیغات مهمترین دلیل موفقیتهای بلند مدت بررسی همه چیزها می باشد. آگهی های تبلیغاتیتان را بررسی کنید. نامه های فروشتان را بررسی کنید. محصولتان را بررسی کنید. نشریاتتان را بررسی کنید. همه چیزها را بررسی کنید. پایانی برای این کار وجود ندارد. فراگیرید که چگونه همه فرمهای سفارش و شماره های تماستان را بررسی کنید ، برای اینکه آگاه شوید کدام آگهی تبلیغاتی و نشریه چه کاری انجام می دهند. جایی برای شانس باقی نگذارید. همه چیز را بررسی کنید. بزرگترین آگهی دهندگان افرادی هستند که هر چیزی را بررسی کرده و کارائیشان را دریافته اند. دوره بررسی تان هرگز پایانی نخواهد داشت.


 


۲- تیترهای قوی


دومین کلید موفقیت تیترهای شما می باشند.


شما باید متوجه باشید جمله بندی تیترهایتان بیش از ۷۰٪ روی تبلیغات شما تاثیر می گذارد.


این بدان معنا است که آنچه تیتر شما می گوید تاثیر بسزایی دارد.


گاهی اوقات تیترهای منفی تاثیر بیشتری از تیترهای مثبت دارد. برای مثال یکی از مشهورترین و موثرترین تیترها در بازاریابی شبکه ( network marketing ) این عبارت بوده است )) :مردگان هرگز دروغ نمی گویند(( . هدف اصلی تیترها جلب توجه مشتریان می باشد . بنابراین تیترهای شما باید توجه جلب کن و تو چشم برو باشند . تیترهای خوب چه چیزی نیاز دارند؟ خواسته های تیترهای خوب چیست؟


توجه کنید. تیترها آینده تبلیغاتی شما را خواهند ساخت یا آنرا نابود می نمایند.


( تیترها حرفه تبلیغاتی شما را بنا نهاده یا آنرا نابود می سازند.)


 


۳)کلمات کوتاه ، جملات کوتاه ، پاراگرافهای کوتاه


آنچه معلم دستور زبان دوره دبیرستان به شما آموخته را فراموش نمائید. هنگام نوشتن آگهی تبلیغاتی باید تا حد امکان آن را ساده نمائید و نیازی به رعایت تمام نکات دستور زبان ندارید.


ساده برای فهم و ساده برای سفارش دادن.


از کلمات کوتاه جملات کوتاه و پاراگرافهای کوتاه استفاده نمائید.


( لحظه ای که ذهن مشتری شما مختل شود توجه و تقاضای او نیز ناپدید می شود.)


۴- صراحت


در تمام آگهی های تبلیغاتیتان صریح باشید. نگوئید (( صندوق پستی خود را با پول نقد پر کنید)). بگوئید تا ۳۵۵ دلار در روز در صندوق پستی خود دریافت نمائید. نگوئید ((رموز پولدار شدن)) . بگوئید(( رموز خود را برای بدست آوردن ۵۰۰ دلار در روز می گوئید.


در ساخت آگهی های تبلیغاتی برای بیشتر قابل باور بودن باید صریح باشید. با کلی گویی مشتری شما می گوید او فقط در حال بزرگ نمایی است.


حقایق را نادیده نگیرید و صریح بودن همیشه برکلی گویی ارجحتر است. به سراغ آگهی های تبلیغاتیتان بروید و تا آنجا که امکان دارد آن را برای صریح بودن اصلاح نمائید.


 


۵- استفاده از سوابق خود و منحصر به فرد بودن


آگهی های تبلیغاتی فراوانی امروز مشاهده می کنید که مربوط به محصولات زیادی می باشند. این آگهی های تبلیغاتی یا محصولات بیش از اندازه مورد استفاده قرار گرفته اند و بیش از این مردم را به سوی خود نمی کشند. مردم از آنها خسته شده اند. برای مثال آنها از شنیدن اینکه چقدر بیشتر شرکت بازاریابی شبکه ( network marketing) شما از دیگر کمپانی موجود پول پرداخت می کند خسته شده اند. آنها از شنیدن اینکه چقدر محصولات شما بهترین می باشند خسته شده اند .   


آنها قبلا داستان آن را شنیده اند. حالا باید جور دیگری رفتار کنید.


لازم است که شما منحصر به فرد باشید، آیا شما پا به سن گذاشته هستید؟ آیا شما جوان هستید؟ آیا گوشهای شما سنگین است؟


آیا شما طاس هستید؟ آیا از مدرسه اخراج شده بودید؟ آیا شما تنها ۸ کلاس سواد دارید؟ چیزی       از خود در آگهی تبلیغاتی بگنجانید.یک مرد طاس می تواند آگهی ای بنویسید و بگوید پیرمرد طاس ۶۰ ساله سریعتر از مردی با نصف این سن و دارای موی پرپشت پول در می آورد!


منحصر به فرد باش. دنبال چیزی در خود باش که منحصر به فرد باشد و آن را در آگهی تبلیغاتی خود بگنجان. اجازه دهید مردم بدانند که شما چطور هستید. سپس آنها به شما اعتماد کرده و اعتماد منجر به سفارشات می شود.


 


۶) استفاده از ضمیرها ( من، تو، او)


با استفاده از من، تو، او در سراسر آگهی های تبلیغاتیتان سفارشان نقدی بیشتری ایجاد خواهید نمود. مردم شروع به احساس نزدیکی بیشتری با شما می کنند. آنها می گویند: بله. من می توانم آن کار را انجام دهم. آنها غرق در عکسی می شوند که شما از موفقیت و لذت آنها از خدمات و محصولات خود ترسیم می کنید. ترسیم عکسی از آنها و نیازهایشان توسط شرکت شما به ایجاد سفارشات منجر می شود.


 


۷) تمرکز روی مزیت، نه شکل


شما باید به روی مزیتهای محصولتان تمرکز نمائید نه روی شکل آن. شکل محصول شما چیزی علمی مانند طرح، اجزاء محصول ، آنچه از آن ساخته شده و غیره می باشد. مزیتهای محصول شما آنچه که محصول به مصرف کننده می دهد می باشند.


شکل ، محصول را مورد توجه قرار می دهد و مزیتها مشتری را مورد توجه قرار می دهد. مزیتها چیزهایی می باشند مانند : چقدر محصول شما مورد استفاده مشتری قرار می گیرد؟ چقدر محصول باعث کاهش وزن مشتری می شود؟ چقدر موهای آنها رشد خواهد کرد؟


شما باید آگهی های تبلیغاتی خود را برمبنای توجه روی مشتری و نه شکل محصول قرار دهید.


 


۸) استفاده زیاد از صفتها و قیدها


هنگام نگارش آگهی توصیفها را کوتاه نمائید. شما می توانید هنگام مرور آگهی آنرا کوتاه نمائید.


محصول را توصیف کنید. تصویری از استفاده محصولات یا خدمات خود در ذهن مشتریان خود ترسیم نمائید . به عنوان یک قانون کلی مردم به خاطر منطقی بودن آگهی خرید نمی کنند. بسیاری از آگهی های تبلیغاتی شکست خورده برمبنای منطق استوار بوده اند. بخاطر داشته باشید مردم بخاطر احساساتشان خرید می نمایند. تصویری از مشتریهایتان با و یا بودن محصولات خود در ذهنتان ترسیم نمائید. باعث شوید که آنها برای محصولات شما احساس نیاز نمایند. باعث شوید محصول شما یک گیرایی عاطفی برای آنها ایحاد نماید. حالا محصولات شما فروش دارد.


 


 


 


 


۹) لوحهای سپاس


لوحهای سپاس ابزار فروش قدرتمندی می باشند و می بایستی در هر موقعیتی مورد استفاده قرار گیرند. تمام لوحهای سپاس را در صورت امکان در آگهی خود لحاظ نمائید . ۳۰ تا ۵۰٪ آگهی های قدرتمند شامل لوحهای سپاس خدمات و محصولات شرکت می باشد. بدست آوردن لوحهای سپاس آسان تر از چیزی است که ما تصور می نماییم .


 


۱۰) جایزه های رایگان برای یک زمان محدود


جایزه های رایگان همیشه به عنوان فاکتورهای جاذبه ای در آگهی های تبلیغاتی محسوب می شوند.


واژه رایگان شاید قدرتمندترین کلمه تبلیغاتی باشد. هر آنچه که شما می فروشید و قیمت آن بیش از ۲۰ دلار باشد ، می بایستی همیشه جایزه های رایگان ضمیمه داشته باشد و محصولات با قیمت زیر ۲۰ دلار در صورت امکان باید از این مزیت بهره ببرند. پس شما باید همیشه جایزه های رایگان را برای یک زمان محدود لحاظ نمائید.


این عمل روی ذهن مشتریان تاثیر گذاشته و آنها را برای سفارش ترغیب می نماید. تمام آگهی های تبلیغاتی باید برای ایجاد سفارش آنی (به روز و الساعه) باشند.


جایزه های رایگان نباید خیلی گران باشند. آنها باید چیزی باشند که شما خیلی ارزان آن را تهیه می کنید. اما برای مشتریان ارزش زیادی داشته باشد.


 


۱۱) ضمانت قوی


بهترین راه برای بدست آوردن اعتماد در ذهن مشتری شامل یک ضمانت قوی برای محصولاتتان می باشد.


سرویس پستی مستلزم یک ضمانت ارجاع پول برای تمام محصولات فروخته شده با سفارش پستی می باشد و باید در ضمانت شما ذکر شود. شما باید همیشه این ضمانت را لحاظ قرار دهید.


۳۰ روز بدون پرسیدن سوالی برای ضمانت ارجاع پول ! من اجازه نمی دم کسی از محصولاتمان ناراحت باشد!


ضمانت را شامل تمام محصولاتی که می فروشید کنید. ضمانت محرک قوی برای افراد می باشد و می تواند بر ترسی که آنها در ذهن خودشان نسبت به سفارش از شما دارند غلبه نماید.


 


۱۲) سهولت سفارش


سفارش افراد برای محصولاتتان را ساده نمائید.تقریبا بدون گفتن چیزی این قاعده رعایت می شود. اما آگهی های بسیاری وجود دارد که این قانون را نقض می نمایند. به مردم به سادگی بگوئید چگونه سفارش دهند . برای مثال: تلفن خود را بردارید و حالا با شماره 1-800-000-000 تماس حاصل نمائید و کارت اعتباری خود را نیز آماده کنید!


این را برای مشتریان خود واضح نمائید که به چه نحوی می خواهید که آنها سفارش آنی دهند.


چیز دیگری که اینجا قابل ذکر می باشد این است که با قبول پرداخت توسط کارت اعتباری سفارشات شما ۵۰٪ تا ۱۰۰ ٪ افزایش خواهد یافت.


استفاده از سایتهای اینترنتی راه آسان دیگری برای ایجاد سفارش است.


اصول آگهی تبلیغاتی


این ۱۲ اصول آگهی تبلیغاتی می باشد.


آنها را به خاطر آورید آنها را مرور کنیدو از آنها استفاده نمائید . این باعث تفاوتی شگرف درکسب و کار شما خواهد شد.


۱- بررسی، بررسی


۲- تیترهای قوی


۳- کلمات کوتاه – جملات کوتاه – پاراگرافهای کوتاه


۴- صراحت


۵- استفاده از سوابق خود و منحصر به فرد بودن


۶- استفاده از ضمیر


۷- تمرکز روی مزیت نه شکل


۸- استفاده زیاد از صفتها و قیدها


۹- لوح های سپاس


۱۰- جایزه های رایگان برای یک زمان محدود


۱۱- ضمانت قوی


۱۲- سهولت سفارش


مطالب آگهی خود را نگاشته و سپس دوباره برای اصلاح آنها را مرور نمائید. اما همیشه به خاطر داشته باشد که این کار هرگز تمام نمی شود. بررسی نام بازیی در آگهی تبلیغاتی می باشد و برنده بازی در پایان کسی خواهد بود که بیشتر آگهی تبلیغاتی خود را بررسی کرده است.


 


                                                                                نوشته تری دین


                                                                                    ترجمه علی غیائی

http://www.adscimag.com/advertising-and-marketing/item/953-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%A2%DA%AF%D9%87%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AC%D8%B0%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D9%87-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%A8-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D9%85%D9%84-%D9%88%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86-%DA%A9%D9%86%D8%AF%D8%9F.html

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۷
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی