مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات

راهکارهای تبلیغات ارزان و محلی

سه شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۰۲ ب.ظ

راهکارهای-تبلیغات-ارزان-۳۵۰x245

اگر کسب و کاری شروع کرده یا محصولی جدید ارایه کرده اید، حتما می دانید که بالاترین اولویت برای موفقیت و در عین حال مشکل ترین کار، یافتن مشتری، آن هم به تعداد کافی است. از طرف دیگر، بسیاری از کارآفرینان بودجه کافی برای بازاریابی و تبلیغات ندارند تبلیغات در دنیای امروزه، نقش مهمی را در پیشبرد کسب و کار ایفا می کند، در این میان باید توجه داشت،درست و کم هزینه تبلیغ کرد و برای یک مجموعه مخاطب هدف قرار گیرد و اگر پول زیادی برای تبلیغات و بازاریابی ندارید نگران نباشید، تاکتیک های کم هزینه فراوانی وجود دارد که می توانید در کسب و کار خود به کار ببرید و باعث موفقیت شما شود.

راهکارهای تبلیغات ارزان و محلی

  • کسب و کار خود را در محیط کار تبلیغ کنید: هر گونه نوشته یا علامتی از کسب و کار شما در محیط های عمومی محل کار، تبلیغی شبانه روزی خواهد بود و می‌تواند دیگران را با کسب و کار شما آشنا سازد، حتی زمانی که تعطیل هستید. اگر امکان نصب تابلو یا نوشته‌ای بزرگ را ندارید، می توانید بر زنگ درب ورودی علاوه بر نام شرکت، زمینه کاری خود را هم بنویسید. البته برای نصب تابلوهای بزرگ شاید نیاز به دریافت مجوز باشد. از رنگها و طراحی مناسب و حرفه‌ای استفاده کنید. حتی می‌توانید روزها و ساعات فعالیت شرکت را بنویسید.

downloadموضوع بعدی آن است که از محل کسب و کار خود برای بازاریابی استفاده کنید. اگر مشتریان به محل شما مراجعه می‌کنند و باید مدتی در محل شما بمانند، از این فرصت فوق‌العاده استفاده کنید. به‌جای اینکه دیوارهای شرکت خود را با تابلوهای تزئینی پر کنید، مطالبی نصب کنید که محصولات و خدمات شما را تبلغ می‌کند. مثلا بسیاری از کسانی که برای بیمه کردن اتومبیل خود به شرکت بیمه مراجعه می‌کنند، اطلاعات کافی درباره بیمه‌های دیگر مثلا بیمه عمر و سرمایه‌گذاری ندارند. یک نماینده بیمه می‌تواند دقیقا روبروی محلی که مشتری می‌نشیند، مطلبی درباره بیمه عمر و مزایای آن نصب کند.

  • حساب‌های اشتراک آنلاین در دایرکتوری‌های موجود ایجاد کنید : راهنمای آنلاین در این دایرکتوری به افراد کمک می‌کند تا به کسب‌وکارهای بومی، رستوران‌ها، خرده‌فروش‌ها و … دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این بازدیدکنندگان نقدی بر بازدید و مراجعه خود به این کسب‌ وکارها را در این سایت‌ها درج می کنند که منجر به دریافت پتانسیل بالا برای تبلیغات دهان‌به‌دهان می‌شود. باز کردن چنین حسابی در برخی از سایت های فرهنگ سراها یا … به رایگان یا با هزینه بسیار کم ممکن می باشد که شما را از مشتریان محلی برخوردار می کند.
  • سیستم انتظار تلفنی را به درآمد تبدیل کنید : مشتریان از منتظر ماندن متنفرند، اگر از سیستمهای پاسخگوی تلفنی استفاده می‌کنید و مشتریان باید لحظاتی منتظر بمانند تا بتوانند با شخص موردنظر صحبت کنند، از این فرصت استفاده کنید. در لحظات انتظار به‌جای پخش صرفا یک موسیقی دلنشین، به معرفی محصولات و خدمات شرکت بپردازید. اگر کسب و کار خود را به‌تازگی آغاز کرده‌اید با اینکار می‌توانید ذهنیت خوبی را در مشتری ایجاد کنید و مشتری احساس خواهد کرد که با شرکت بزرگی تماس گرفته است.

در زمان‌هایی که شرکت تعطیل است به‌جای آنکه بگویید لطفا پیام خود را بگذارید می‌توانید به معرفی شرکت و محصولات پرداخته سپس از مشتری بخواهید پیام بگذارد.

در تهیه پیام مناسب همواره به‌ یاد داشته باشید که مشتریان بسیار پر‌مشغله هستند. از گفتن مقدمه و یا مطالبی که مشتری از آن آگاه است بپرهیزید و مستقیما به خدمات و محصولات بپردازید. پیام را تا حد ممکن کوتاه و قابل‌فهم نگه دارید. از جملات شعارگونه بپرهیزید.‌ مشتریان هیچگاه فرصت ندارند تا مثلا ۱۰ دقیقه به توضیحات ضبط‌شده شما گوش کنند. برای دلنشین‌تر شدن پیام می‌توانید آنرا با موسیقی ملایمی همراه سازید.

اگر توانایی تهیه دستگاه‌های گران‌قیمت پاسخگوی تلفنی را ندارید می‌توانید از نرم‌افزارهایی که برای اینکار تهیه شده‌اند استفاده کنید. کافی است کامپیوتر شما به مودم مجهز باشد تا آنرا تبدیل به سیستم پاسخگوی خودکار تلفنی کنید. یکی از بهترین نرم‌افزارها در این زمینه IVM Answering Attendant است که در سی‌دی‌های بازار موجود است.

  • از لباس‌های رسمی استفاده کنید : بسیار جالب است که مردم به افرادی که یونیفرم پوشیده‌اند احترام بیشتری می‌گذارند زیرا احساس می‌کنند که آنها افراد تصمیم‌گیرنده و مهمی هستند. تصور کنید که می‌خواهید با هواپیما مسافرت کنید. اگر ببینید خلبان یک تیشرت معمولی پوشیده است چه احساسی به شما دست می‌دهد؟ آیا اطمینان مسافران کمتر نخواهد شد؟download (1)اگر شما و کارکنان با لباس مناسب در محل کار ظاهر نشوند شاید باعث تاثیر نامناسب بر دیگران شود. البته تهیه یونیفرم معمولا پر‌هزینه است، ولی می‌توان آنرا بخشی از بودجه بازاریابی در نظر گرفت. البته اگر نمی‌توانید یونیفرم تهیه کنید، حداقل می‌توانید نوع خاصی از لباس با رنگی مشخص بپوشید. مثلا تمامی کارکنان پیراهن سفید با شلوار مشکی بپوشند. حتی کسب و کارهای بسیار کوچک می‌توانند از این روش استفاده کنند. مشتریان وقتی شما و کارکنان را ببینند که با لباس‌هایی مناسب و یکدست در محل کار ظاهر می‌شوند، احساس آرامش و امنیت خواهند کرد.
    شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به فروشگاهی مراجعه می‌کنید و ظاهر و لباس عجیب و غریب فروشنده باعث می‌شود که احساس راحتی نکنید و حتی از خرید منصرف شوید.
  • از بسته‌بندی محصولات و خدمات بهترین استفاده را ببرید : بسیاری از کسب و کارها محصولات خود را در جعبه یا بسته‌بندی خاصی ارائه می‌کنند. بسته‌بندی شاید یک کیسه معمولی باشد و یا حتی جعبه چوبی گرانقیمت خاص. بسته‌بندی این امکان بی‌نظیر را فراهم می‌کند تا کارتان را به دیگران معرفی کنید. وقتی مشتری محصولی را می‌خرد معمولا آنرا به دیگران نیز نشان می‌دهد. اگر از جعبه یا بسته‌بندی خاصی استفاده می‌کنید چرا آنرا به‌عنوان فرصتی برای فروش بیشتر در نظر نگیرید؟ حتی اگر از کیسه پلاستیکی استفاده می‌کنید می‌توانید روی آن نام و لوگوی کسب و کار و ساعات کاری و شماره تلفن و حتی محصولات و خدمات را بر آن چاپ کنید.
    فروشگاهی بزرگ در ژاپن بر کیسه‌های خود نقشه کاملی از شهر توکیو را چاپ کرده است و روی نقشه، محل فروشگاه خود را مشخص کرده است و به این طریق به تبلیغ کسب و کار خود می‌پردازد.
  • خوراک خبری برای روزنامه‌ها و مجلات کسب‌وکار ایجاد کنید: قبل از آن مطمئن شوید که مطلب شما حتما ارزش خبری داشته باشد و فقط در غالب یک تبلیغ برای مطبوعات تنظیم نشده باشد. شما می‌توانید این کار را در زمان استخدام نیروی جدید، افتتاح شعبه جدید، برنده شدن یک جایزه و یا اضافه شدن مجموعه‌ای از محصولات یا خدمات به مجموعه فعلی خود، شریک شدن با شرکتی دیگر در کسب‌ وکار، سازماندهی مجدد کسب‌وکار خود، همکاری با یک سازمان خیریه یا برندسازی مجدد برای خودتان انجام دهید.
  •  اتومبیل خود را تبدیل به یک رسانه تبلیغاتی کنید: نام شرکت خود را بر روی پلاک و یا حاشیه قاب پلاک اتومبیل خود درج کنید. برچسب، یا یک نشان آهنربایی برای این کار تهیه کنید و بر روی سپر یا بدنه اتومبیل خود و دیگران نصب کنید.
  • به عضویت یک سیستم اعلام اطلاعات تلفنی دربیایید : از موارد مشابه اینها می‌توان مراجعه به کتاب‌ها و یا local-seoسایتهایی را نام برد که در عنوان خود از واژه در اشاره به تبلیغات رایگان استفاده می‌کنند. حتی می‌توانید در این دایرکتوری‌ها اقدام به خرید فضای تبلیغاتی کنید.
  • تهیه تراکت و یا اطلاعیه‌های کوچک :  تراکت و یا اطلاعیه‌های کوچکی را در رابطه با کسب‌وکار خود تهیه کنید در تابلو اعلانات کتابخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و یا مراکز اجتماعی قرار دهید.
  • تهیه جوایز مربوط به مسابقات : جوایز مربوط به مسابقات مختلف که در رادیو و تلویزیون و … برگزار می‌شود را تأمین کنید. بدین طریق از شما در این مسابقات نام‌برده شده و بر سر زبان‌ها می‌افتید، حتی ممکن است شانس این را هم داشته باشید که در سایت رسمی این کسب‌وکارها هم از شما نام‌ برده شود.
    فعالیت در مراسم های عمومی و ملی : در مراسم‌های ملی و عمومی مانند رژه‌ها یا روزهای دیگر که به‌صورت عمومی جشن گرفته و اعلام می‌شوند، فعالیت و شرکت داشته باشید.
  • یک ترویج متقابل را در نظر داشته باشید : در این رابطه می‌توانید به یک شرکت یا کسب‌وکار دیگر در صنعت خود رجوع کنید و در رابطه با ترفیع و تبلیغ متقابل محصولات یکدیگر مذاکره کنید. در این زمینه شما می‌توانید قرار دادن یک لینک در سایت خودتان از کسب‌وکار همدیگر، شریک شدن در یک بیلبورد تبلیغاتی و یا سهیم شدن در هزینه‌های مربوط به یک ارسال پستی تبلیغات را در نظر بگیرید. حتی بسیاری از کسب‌ وکارها هستند که می‌توانند با یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشند: مانند یک سالن آرایش در کنار یک بوتیک لباس، یک فروشگاه لوازم کامپیوتر و یک مرکز تعمیر قطعات کامپیوتری، یک مرکز مراقبت‌های بهداشتی با چند پزشک متخصص یا عمومی و … .
  • یک ترویج را در کنار فاکتور فروش خود در نظر بگیرید : به مشتریان خود در صورت معرفی یک شخص یا کسب‌وکار که از شما خرید کنند، تخفیفی را ارائه دهید و همچنین این تخفیف را برای فرد یا کسب‌وکاری که در نوبت اول از شما اقدام به خرید می کند نیز ادامه دهید.
  • تبلیغات کلیکی را در رابطه با کسب‌ و کار خود آزمون کنید : شما می‌توانید تبلیغاتی را برای موتور جستجو تهیه ببینید و در آن شهر و منطقه‌ای را که می‌خواهید تبلیغاتتان در آنجا نشان داده شود را مشخص کنید. دو گزینه معروف برای این منظور می‌تواند سیستم ادوردز گوگل و جستجوی یاهو باشد. البته اینها نمونه های خارجی هستند که بسیاری از شرکت های ایرانی هم از آنها استفاده می کنند، مانند آپارات یا دیجی کالا که شما با جستجویی ساده می توانید نمونه های ایرانی آنها را هم پیدا کنید. اکثر این سیستم‌ها به شما اجازه تعیین تعداد کلیک و میزان هزینه‌ای که در روز می‌خواهید برای آنها صرف کنید را می‌دهند، درنتیجه شما در محدوده تعریف‌شده برای بودجه خود باقی‌مانده و از آن خارج نمی‌شوید.
  •  یک صفحه فیسبوک مختص کسب‌وکار خودتان را ایجاد کنید : عضو یکی از گروهای فیسبوک محلی شوید و به‌صورت مرتب و روزانه بر روی صفحه این گروه در فیسبوک ارسال محتوا داشته باشید. همچنین عضویت در دیگر گروه‌های فیسبوک را نیز در نظر داشته باشید. به عنوان مثال اسم محله خودتان را در موتور جستجو فیسبوک سرچ کنید و نتایج را ببینید.
  • هیچ‌گاه قدرت بازاریابی دهان‌به‌دهان را دست‌کم نگیرید : کارکنان خود را تشویق به صحبت درباره خدمات خود در رویدادهای ورزشی، مراسم کلیساها و فروشگاه‌های خرید بکنید، برای کسانی که به شما مشتری معرفی می‌کنند نیز تسهیلاتی را در نظر بگیرید.

منبع خبر: http://mohiti.com/%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%85%D8%AD%D9%84%DB%8C/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۰
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی