مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات

چرا کسب و کارهای کوچک، به لوگوهای قدرتمند نیاز دارند؟

قطعاً سخنانی درباره ی “چگونگی کسب یک شانس، برای ایجاد اولین احساس خوب” شنیده اید.
برای کسب و کارهای کوچک، برندینگ نقش این فرصت را ایفا می کند که اکثرشان آن را به راحتی از دست می دهند.
به نظر من، ۹۵ درصد از کسب و کارهای کوچک، لوگوی بسیار ضعیفی دارند. به این معنی که یا لوگو خنثی است یا نوید برند منفی را می دهد!
اگر کسب و کار شما بخشی وسیعی از قدرت برند را دربرگرفته باشد خبر بسیار خوبی ست! این یعنی شما از قبل حرکت کردن را آغاز کرده اید!
یک برند قوی، برای مشتریانی که هیچ شناخت و تجربه ای از شرکت نداشته اند این باور را القا می کند که بهترین کالا/خدمات را عرضه می کند.
این را هم از یاد نبرید که بدون یک برند قوی، شما هرگز شانسی برای بهبود بخشیدن کیفیت تان برای مشتری نخواهید داشت!
اگر برند شما، نشانگر سخت کوشی و خدمات عالی شما نباشد بدون شک، مشتری از رقیب شما خرید خواهد کرد.

۲۰۱۵۰۳۱۶۲۰۲۱۰۴-twitter-facebook-social-media-mobile-app-smartphone

به برندتان همانقدر توجه کنید که سزاوار آن است
یعنی لوگویی که شما برای نشان دادن کسب و کارتان از آن استفاده می کنید نباید کم ارزش باشد! چرا که او به تنهایی، سراسر کسب و کار شما را به نمایش می گذارد.
بله، شروع و رشد یک کسب و کار، تجربه سختی ست که مستلزم رسیدگی زیاد و استفاده ی دقیق از منابع ارزشمند می باشد!
اما وقتی که برای سرمایه گذاری زمان، انرژی و … تصمیم گیری می کنید به یاد داشته باشید که در بازار امروز، نمی توانید برندینگ خود را در کوتاه مدت تغییر دهید!
برای ساختن یک برند با زیرساخت بسیار قوی ۵ نکته ای که در ادامه بررسی می شود را مطالعه کنید:


۱- عمومی نباشید!
قبل از هر چیزی مطمئن شوید که لوگوی تان کاملاً واضح بوده و به زبان ساده قابل بازگوئی باشد. زیرا برند شما قدمتی ندارد که بتوان ادعا کرد همه مردم با او آشنا هستند!
بر خلاف شرکت های بزرگ، شما بودجه تبلیغاتی بسیار زیادی ندارید تا بتوانید مردم را از ذات کسب و کار خود آگاه کنید!
لوگوی شما باید مفهوم فعالیت ها و حتی ذات خود شما را به مخاطب منتقل کند. همینطور؛ احساس خوب و مثبت از برند در ذهن مخاطب نقش مهمی دارد.

به همین دلیل است که لوگوی یک کسب و کار کوچک با لوگوی یک شرکت بزرگ تفاوت دارد!
زیرا شرکت ها می توانند پول کافی برای اطمینان از کیفیت لوگو (نماد و نشانه های آن) را به بازاریابان پرداخت نمایند.

قابل توجه کسب و کارهای کوچک که توانایی مالی خوبی برای این گونه فعالیتها ندارند: هر ابرازی از جانب شما دارای اهمیت زیادی می باشد. شما باید به سرعت با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید و همزمان به آنها چیز متفاوتی از فضای رقابت بدهید تا آنها را مجذوب خودتان کنید.

۲- از تایپوگرافی استفاده کنید تا نشان دهید که کارتان نماد چیست!

برندهای درصد بسیاری از کسب و کارهای کوچک، براساس دو عنصر اولیه ساخته شده اند:

معیارهای تایپوگرافی و گرافیکی (نماد). فاکتورهای اصلی در ساختار و طراحی بیشتر لوگوها همین موارد می باشند.

در کنار معیار گرافیکی یا نماد، استفاده شدن از تایپوگرافی در طراحی برند شما یک انتخاب بسیار حیاتی ست که طراح برای به نمایش گذاشتن برند کسب و کار کوچک شما به کار می بندد.
به یاد داشته باشید که تایپوگرافی بیشتر از برند شما قادر به برقراری ارتباط است! حالا می خواهد برند شما تازه نفس و آینده دار باشد یا شناخته شده و قدیمی! طبیعتاً تایپوگرافی شما هم باید با سایر موارد در هماهنگی و تعادل باشد تا میزان بهره وری از “اولین احساس مخاطب” را افزایش دهد.

۳- رنگ ها را عاقلانه انتخاب کنید
بعضی شرکت ها از رنگ های بسیار معمول که در صنعتشان مرسوم است استفاده می کنند. به عنوان مثال: شرکت های سیستم گرمایشی و تهویه هوا که اغلب از رنگ قرمز و آبی برای نام تجاری شان استفاده می کنند.
اما به هنگام انتخاب رنگ های سازمان تان سعی کنید تا خارج از چارچوب بیندیشید! با دقت به رقیبانتان نگاه کنید.
سپس رنگ خاص غیر مشابهی را انتخاب کنید که با دیگر برندها اشتباه گرفته نشود. مجدداً کمی درباره اش فکر کنید..

۴- در نظر داشته باشید که لوگوی شما چگونه استفاده خواهد شد
در هر زمان ممکن، استفاده از لوگویی که به توضیحات زیادی نیاز دارد اجتناب کنید. اگر کسب و کار کوچکتان متکی به رسانه های خارجی مانند تابلو یا رسانه است، استفاده از یک آیکون خاطره برانگیز بسیار اهمیت دارد. این آیکون، به طرز خیلی سریع و مؤثری می تواند بیننده را به پیام اصلی برساند.

یک امر بسیار ضروری این است که درباره ی تصویر بزرگ بیندیشید! لوگوی شما در اجراهای متنوع، برند را چگونه به نمایش خواهد گذاشت؟ آیا در یکی از فرمت ها بسیار پیشرفت کرده و در دیگری ضعیف است؟ آیا فضاهایی که لوگوی شما نیاز به فعالیت در آنجا را دارد در همان کانال های بازاریابی که در آینده استفاده می کنید قرار دارند؟

این پروژه های آینده را درنظر بگیرید قبل از اینکه طراحی لوگوی خود را نهایی کنید..

کارت ویزیت: لوگوی شما روی کارت چگونه خواهد بود؟ درباره اش فکر کنید. در مورد ویژگی های مختلف آن نیز بیندیشید. مثلاً: آیا کارت ویزیت شما دو طرفه خواهد بود؟ شکل آن چگونه است؟ و …

علامت: در تناسب داشتن، متقارن بودن و اصلاح لوگوی خود پافشاری کنید تا از تمام فضاهای موجود به نحو احسن استفاده شود.

ابزار: مطمئن شوید که ابزار شما طراحی شده اند تا در کنار شما ایستاده، دوام آورده و به پیش رانند‍! نه اینکه فقط توسط دیگران موردقبول واقع شوند.

یونیفورم: کارکنان شما، مأموران رسمی برند شما هستند. از پوشش آراسته ی آنها اطمینان حاصل کنید. (دقت کنید که با رنگهای برند یکپارچگی داشته باشند)

طراحی وب: وب سایت شما باید برندینگ خود را در طراحی و معماری خود داشته باشد. تعهد و قول برندتان نیز باید کاملاً برجسته بوده و صریح باشد.

رسانه های اجتماعی: لوگوی خود را در صفحات شخصی تان تغییر دهید و از کانال های رسانه های اجتماعی برای اعلام کردن دیدگاه جدید خود استفاده کنید.

۵- افراد حرفه ای را استخدام کنید

حالا دیگر به همراه بسیاری از موفقیت های خود، بر نحوه ی عملکرد خوب برندینگ تسلط دارید. هنوز هم بسیاری از کسب و کارها، به دنبال یک آپشن (حتی پرخرج تر) می گردند؛ زیرا همچنان به ارزش یک برند خوب و تأثیرات آن بر شانس موفقیت شان پی نبرده اند!!

از مهم ترین بخش های یک برند؛ مکالمه ی باز بین استراتژیستِ برند و مشتری ست!! حالا شرکتی را تصور کنید که در آن، شما (به عنوان مشتری) قادر هستید با توسعه دهنده ی برند بطور مستقیم صحبت کنید.. به طور مستقیم در مورد توسعه نام تجاری تان صحبت کنید و مطمئن شوید که تمام طرح ها و تصاویر ساخته شده ابتکار هستند و از تصاویر معمول ایجاد نشده اند.


پایه اصلی را بنیان نهید

با وجود بسیاری از کسب و کارهای کوچک که از ضعف برند رنج می برند، شما همواره شانس این را دارید که خاص و منحصربفرد باشید، بمانید و موفق شوید!

یک نگاه به لوگوی تان، باید یک انتظارات منطقی از تجربیات خوب فراهم کند. لوگوی شما؛ قلب برند شماست و همه ی مراحل را برای پیام های استراتژیک شما تنظیم می کند.

اگر قادر به ساختن لوگویی شدید که یک بنیان قوی برای برندتان ساخت، بدانید که قادر هستید کسب و کار خود را نیز قدرت ببخشید.

نویسنده: Dan Antonelly

http://cstland.com/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9%D8%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA%D9%85/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۹
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی