مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات

چگونه یک سایت تخفیف‌گروهی راه‌اندازی کنیم؟

پنجشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴ ق.ظ

تخفیف گروهی

تخفیف گروهی را می‌توان شاخه‌ای از تبلیغات مدرن بر پایه بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) دانست، در واقع یک سایت تخفیف گروهی با ارائه نوعی متفاوت از تبلیغات، کاری می‌کند که مشتری به دنبال فروشنده باشد تا فروشنده به دنبال مشتری! (هدف اصلی بازاریابی درونگرا) این که به عنوان یک مدیر سایت به خوبی درک کنیم که ما در ایجاد و راه‌اندازی یک سایت تخفیف گروهی در چه بخشی تجارت الکترونیک قرار است فعالیت ‌کنیم بسیار مهم است زیرا ارزش و تمایز خلق شده در بخش‌های بعدی از این طرز فکر ریشه می‌گیرد. پس نتیجه این‌که یک سایت تخفیف گروهی یک نوع سیستم بازاریابی است که با ارائه راهکارها و جزئیات برای سه طرف، یعنی فروشنده، خریدار و واسطه که-سایت ما هست-، ارزش برد برد خلق می‌کند.

اساس کار سایت‌های تخفیف گروهی چگونه است؟

  • اساس کار این کسب‌وکارها بر چهار فاکتور مهم “قیمت” ، “مدت زمان” ، “موقعیت جغرافیایی” و “تعداد فروش” متمرکز است، البته گاها در فروش برخی از خدمات یا محصولات یک یا دو مورد ذکر شده می‌تواند حذف یا تغییر کند. یک محصول یا خدمات توسط فروشنده در مدت زمان و تعداد مشخصی با تخفیف ویژه به فروش می‌رسد. مثلا فلان رستوران به در مدت زمان ۱۰ روز تعداد ۵۰ پرس از غذاهای خود را با ۵۰ درصد تخفیف برای فروش ارائه می‌کند و..

این سایت ها چه ارزشی برای فروشنده خلق می‌کنند؟ یا چه سودی به او می‌رسانند؟

  • در این پرسش به این نکته مهم می‌رسیم که چرا باید یک فروشنده از سایت تخفیف گروهی استفاده کند و تخفیف دادن چه فایده‌ای برای او دارد؟ پاسخ به سوالات زیر دقیقا همان نقطه‌ای است که شما هنگام متقاعد کردن فروشنده باید از نتایج آن استفاده کنید.
  • اولین فایده این کار تعداد فروش است، تخفیف ارائه شده به نسبت تعداد فروش می‌تواند برای فروشند سودآور باشد، به جای فروش ۱۰ محصول یا خدمات به ۱۰ مشتری در یک مدت معین با قیمت مشخص، با این روش می‌توان ۱۰۰ یا هزار محصول را در همان مدت زمان به تعداد بیشتر مشتری فروخت و به جای استفاده از طول زمان برای سودآوری از عرض زمان برای سود استفاده کرد، به زبان ساده‌تر قیمت مناسبتر، سود کمتر، تعداد فروش بیشتر و در نهایت درآمد بیشتر در همان زمان تعیین شده. معمولا مشتریان پس از اطلاع از یک تخفیف مناسب دوستان و آشنایان خودشان را باخبر کرده و آن‌ها را درخرید مطلع می‌کنند.
  • دومین سود این کار این است تخفیف‌گروهی هدف و مسیری بهتری برای تبلیغات پیش روی کسب‌وکارها قرار می‌دهد. به هر حال هر کسب‌وکاری نیاز به تبلیغات و معرفی دارد، الزما تبلیغ به معنای هزینه‌کرد برای رسانه‌های بزرگ نیست، دراین روش می‌توانید به جای پرداخت مبالغ هنگفت و ریختن پول در رسانه‌هایی که معلوم هم نیست در ازای تبلیغات شما نتایج مثبت ارائه کنند، بخشی از مبلغ تبلیغات خود رابه مشتریان واقعی تخفیف بدهید تا آن ها برای شما تبلیغ کنند.
  • سومین فایده مدیریت و صرفه اقتصادی این سبک تبلیغ برای فروشنده است، یعنی اول بفروشید بعد هزینه تبلیغات را پرداخت کنید. در سایر روش‌های تبلیغاتی ابتدا شما باید هزینه تبلیغات را پرداخت کنید، بعد رسانه مربوطه محتوای شما را منتشر می‌کند، اما در این روش بعد از این ‌که مشتری معرفی شده توسط سامانه تخفیف‌گروهی از شما خرید کرد، شما هزینه پرداخت می‌کنید. پس بابت مشتریانی که‌ از شما خرید نمی‌کنند هزینه‌ای هم پرداخت نکرده‌اید.
  • چهارمین فایده، در اکثر روش‌های بازارابی و تبلیغات تا زمانی که فروش بیشتر نشود نمی‌توان بر تاثیرگذاری بودن یا نبودن آن روش اطیمنان داشت و حتی اگر هم تاثیر مثبت در فروش وجود داشته باشد امکان تحلیل و نقد آماری دقیق از مشتریانی که از این تبلیغ استفاده کرده‌اند وجود نداردیا خیلی سخت است، اما در تبلیغ به روش تخفیف گروهی به لحاظ این که سامانه اینترنتی است و فروش بلیط یا کوپن تخفیف قبل از استفاده از محصول یا خدمات صورت می‌گیرد فروشنده اطلاع و کنترل بسیار دقیقی از نتایج افزایش فروش بدست آمده دارد و به اصطلاح قابلیت بازخوردگیری و کنترل دقیق بر آمار وجود دارد.
  • پنجمین نتیجه مثبت فروش خدمات یا محصولات در تخفیف گروهی این است که خدمات یا محصولات به مشتریان واقعی معرفی می‌شود نه سایرین یا حتی رقبا، زیرا در سایر روش‌های بازاریابی و تبلیغ ، رسانه معرفی کننده طیف وسعی از مخاطبان را هدف قرار می‌‌دهد که ممکن است بخش اعظمی از آنها مشتری ما نباشند.
  • ششمین فایده تخفیف گروهی استفاده از روش بازاریابی درونگرا می‌باشد. در این روش مشتری به دنبال فروشنده است نه فروشنده به دنبال مشتری، مشتری است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی یا مزیت پیشنهادی دیگر به جستجوی نیاز و فروشنده خود می‌گردد. به همین لحاظ درصد فروش موفق در این روش بسیار بالاتر از روش‌های بازاریابی سنتی است.
  • هفتمین فاید، معمولا خدمات یا محصولات معرفی شده در یک سایت تخفیف‌گروهی از آرشیو سایت‌ حذف نمی‌شود، حتی زمانی که دوره آن فروش سپری شده باشد. با این روش شما به صورت رایگان و همیشه در صدر نتایج جستجو شده گروه کاری خود قرار دارید و از طریق اینترنت به کاربران معرفی می‌شوید حتی زمانی که پیشنهاد ویژه فروش یا تخفیف ارائه نکرده باشید.
  • هشتمین فایده سایت‌های تخفیف گروهی گرفتن بازخورد و نظر مشتریان از طریق یک رسانه بی‌طرف است. سایت تخفیف گروهی نظر مشتریان شما را درباره خدمات یا محصولات شما جمع‌آوری کرده و فروشنده به راحتی با استفاده از یک سامانه نظر سنجی رایگان می‌توانید به بهبود کیفیت خدمات خود بپردازید یا به نقاظ ضعف موجود و نیازهای مشتریان خود پی‌ببرید.
  • نهمین ، قیمت مناسب و تخفیف همیشه اولویت بسیاری از مشتریان نیست، بسیاری از مشتریان کیفیت و تمایز را به سایر مزایا ترجیج می‌دهند اما نکته اینجاست که تا زمانی که یک مشتری طعم خدمات شما را از نزدیک احساس نکند، به واقعیت آن اطمینان نخواهد کرد، تخفیف یکی از بهترین روش‌های ارتباطی است، علاوه براین مشتری نیز از قبل از قیمت واقعی خدمات شما اطلاع داشته و کاملا آگاه است که همیشه برای شما امکان ارائه فروش با همان قیمت وجود ندارد.
  • دهمین رقابت سالم و مثبت به همراه وجود گردش مالی مناسب در بین فروشندگان باعث خواهد شد کیفیت ارائه خدمات یا فروش محصولات در حضور بین رقبا افزایش یابد.

خرید از سامانه‌های تخفیف گروهی چه فایده‌ای برای مشتری دارد؟

  • خرید با قیمت مناسب و استفاده از تخفیف‌های پائین که گاها ۸۰ یا ۹۰ درصد از قیمت اصلی شامل می‌شود. برای اطلاع از این سطح تخفیف در نزدیک‌ترین محل اقامت یا حضور شما صرفا یک سامانه حرفه‌ای تخفیف گروهی می‌تواند اطلاعات لازم را به صورت خودکار بر روی پست الکترونیک یا تلفن همراه خریدار ارسال کند. حتی اگر در زمان مسافرت.
  • مشتریان با اطلاعات موجود در سایت تخفیف گروهی می‌توانند شرایط فروش یا استفاده از خدمات را قبل از حضور در محل یا پرداخت هزینه، بررسی کنند.
  • مشتری می‌تواند از نظرات مشتریان قبلی یا سوابق فروشنده قبل از خرید مطلع شود.
  • مشتریان می‌توانند چندین فروشنده مختلف از یک محصول یا خدمات را با یکدیگر مقایسه کنند و انتخاب مناسبتری داشته باشند.
  • مشتریان می‌توانند رضایت یا عدم رضایت تخفیف یا خدمات ارئه شده را به عنوان کاربر سامانه تخفیف گروهی، در سایت درج کرده و از مزایای درنظر گرفته شده برای اظهار نظر نیز استفاده کنند.
  • بسیاری از خرید‌هایی که از سایت‌های تخفیف گروهی انجام می‌گیرد به معنای واقعی گروهی است. به ندرت یک مشتری یک خرید برای خودش به تنهایی انجام می‌دهد. در اکثر مواقع مشتریان اعلام کرده‌اند که خردی مذکور را علاوه بر خوشان به فامیل و آشنایانشان نیز پیشنهاد کرده‌اند.

چرا تمرکز بیشتر سایت‌های تخفیف‌ گروهی بیشتر روی فروش خدمات است؟

  • اگر به سایت‌های تخفیف گروهی ایرانی یا خارجی رجوع کنیم با یک نگاه نه چندان دقیق و آماری متوجه خواهیم شد که اکثر تخفیف‌های ارائه شده در این سامانه‌ها متمرکز بر خدمات است تا فروش محصولات. برای این امر دلایل مهم و قابل تأملی وجود دارد. آنچه مهم است این است که پتانسیل فروش خدمات بر پایه این سبک از بازاریابی‌، به مراتب بیشتر از فروش کالاست.
  • ریسک سرمایه‌گذاری در بخش خدمات به مراتب پائین‌تر از فروش کالاست. بدیهی است که اگر یک فروشنده برنامه‌ریزی دقیق مالی دقیق برای تخفیف ارائه شده کالای مدنظرش را نداشته باشد، بزوی با یک بحران مالی ناشی از ضرر فروش زیر قیمت مواجه خواهد شد، به همین دلیل فروشندگان کالا کمتر علاقه‌مند به ارائه تخفیف هستند. اما برای این بخش نیز راه‌هایی وجود دارد که به آن پرداخته خواهد شد.
  • اکثر کالاها قیمت مشخص، مقطوع و قابل استعلام از تولید کننده یا بازار را دارند اما برای خدمات اینگونه نیست، مثلا قیمت یک گوشی موبایل دربازار با گارانتی مشخص تا حدود زیادی قابل استعلام و نزدیک به هم است، اما قیمت یک نوبت استخر دریک شهر می‌تواند در جاهای مختلف کاملا متفاوت باشد.
  • تخفیف ارائه شده در خدمات با سایر روشهای کاری و کم کردن هزینه‌ها برای فروشنده ساده‌تر قابل برگشت است تا فروش کالا، مثلا یک آرایشگاه با افزایش ساعات کار یا ارائه خدمات در محل برای مشتری می‌تواند تخفیف ارائه شده را به سرعت به سود تبدیل کند.

جریان درآمدی این سایت‌ها چگونه است؟

  • دریک سایت تخفیف گروهی به سه روش امکان کسب درآمد وجود دارد. روش اول درآمد مستقیم است که دراین روش درصدی از هر تخفیف فروخته شده طبق قرارداد قبلی با فروشنده صورت می‌گیرد. این متداولترین و اصلی‌ترین روش کسب درآمد یک سایت تخفیف گروهی است.
  • روش دوم درآمد غیر مستقیم، در این روش برخی از سایت‌های تخفیف گروهی با روش‌هایی مثل دریافت حق عضویت ویژه، واگذاری پنل اختصاصی به فروشندگان، اسپانسرینگ یا جایگاه‌های تبلیغاتی درآمد دارند.
  • روش سوم ترکیب یک سایت تخفیف گروهی با یک ایده موازی آن مثل بازارچه‌های اینترنی و یا سامانه‌های درج آگهی تخصصی است که بسته به نوع و ایده اجرا شده این منبع درآمد می‌تواند به مورد اول و دوم اضافه شود.

خطرپذیری و ریسک سرمایه‌گذاری راه اندازی یک سایت تخفیف گروهی چقدر است؟

  • ماهیت یک سایت تخفیف گروهی در زیرمجموعه کسب‌وکارهای با ریسک سرمایه‌گذاری پائین قرار دارد. زیرا در این کسب و کار علاوه بر زیرساخت اجرایی فنی و تیم اجرایی هزینه سرمایه‌گذاری مستقیم دیگری وجود ندارد، کسب‌وکارهای کم ریسک یا رده خطرپذیر پائین در وب بدون نیاز به سرمایه قابل توجه برای تأمین کالا و خدمات لجستیک، صرفا هزینه‌های اجرا و بازاریای را پیش روی خود دارند که نسبت به سایر فعالیت‌ها یک مزیت مثبت به حساب می‌آید اما همین کسب‌وکارها به لحاظ نوع فعالیت، رقابت و بازاریابی آفلاین از کسب‌وکارهای دیربازده به شماره می‌روند. بحث و تحیلی درباره علل دیربازده بودن کسب و کارها خارج از حوصله این بخش است. اما این نکته حائز اهمیت است که بسته به توان، تجربه و هزینه تیم اجرایی بین شش‌ماه تا دوسال زمان نیاز برای رسیدن به نقطه سربه‌سر و ابتدای سوددهی نیاز است.

منابع کلیدی دریک کسب‌وکار تخفیف گروهی کدامند؟

  • منابع کلیدی به داشته‌هایی در یک کسب‌‌وکار گفته می‌شود که در صورت نبود یا حذف آن اجرای کسب‌وکار مربوطه غیر ممکن شده یا در صورت حذف کل فرایند اجرا به خطر می‌افتد. این منابع به دو بخش معنوی و مادی تقسیم می‌شود. بخش معنوی منابعی است که قابل لمس نبوده مثل مجوزهای قانونی و.. و منابع فیزیکی منابعی هستند که قابل مشاهده، لمس و محاسبه است.
  • در بخش منابع معنوی صرفا تنها منبعی که در حال حاضر نیاز است نماد اعتماد است.
  • منابع و نیروی انسانی، نیروی انسانی یکی از مهمترین منابع کلیدی این کسب وکار است. در یک بخش مستقل در همین ارائه شرح وظایف نیروی انسانی به اختصار و مفید ذکر شده است.
  • منابع مالی: برآورد هزینه به مدت زمان لازم تا رسیدن سایت به نقطه سربه‌سر و آغاز سودهی.
  • منابع فیزیکی شامل محیط اداری، لوازم و امکانات مناسب پرسنل و..
  • منابع فنی: شامل سرویس دهنده مناسب وب و پشتیبانی آن.

فعالیت‌های کلید در یک کسب و کار تخفیف گروهی کدامند؟

  • فعالیت‌های کلیدی نیز همانند منابع، بخشی از عملکرد سامانه که در صورت وقفه یا حذف آن، اجرای کسب‌وکار با خطر مواجه می‌شود که در مجموع به اختصار ذکر می‌شود
  • اول: تیم فنی، عملکرد فنی و اجرایی وب‌سایت باید حتما در مالکیت کامل و در محل شرکت، پیاده‌سازی و راه‌اندازی شود، حتی اگر سایت توسط شرکت ثالث طراحی شده باشد باید نیروی فنی طرح اجرایی را تحویل گرفته و در محل و با مالکیت شرکت آن را راه اندازی کند، یک کسب‌وکار اینترنتی یک وب سایت است که به طور مداوم نیاز به تغییر جزئیات، رفع خطا و بهبود عملکرد دارد. برون سپاری این بخش به مراتب هزینه بیشتری نسبت به استخدام نیروی فنی دارد. چرا که یک فرایند بلند مدت و تکمیلی است.
  • دوم: تیم بازاریابی: فعالیت بازاریابی آنلاین و آفلاین (خارج از محیط وب) یکی از پرچالشترین و پرهزینه‌ترین بخش‌های کسب‌وکار است. در یک پرسش مستقل به بازاریابی دوسویه برای تخفیف گروهی پرداخته شده است.
  • سوم: تیم پشتیبانی، پشتیانی نیز همانند بازاریابی در این کسب‌وکار دوسویه است. فعالیت تیم پشتیبانی از مهمترین و کلیدی‌ترین بخش‌هاست. چرا که تخفیف گروهی یک واسط تجاری بین بنگاه تجاری و مشتری است، هر گونه خدمات و کیفیت مناسب به فروشنده نسبت داده می‌شود اما مشتریان عدم رضایت و شکایت خود را معمولا با تیم پشتیبانی تخفیف‌گروهی ارجاع می‌دهند!

مشارکت‌های کلیدی در یک سایت تخفیف گروهی چگونه است؟

  • مشارکت کلیدی یعنی تأمین کنندگان عوامل حیاتی یک کسب‌وکار که در تداوم تجارت شما مشارکت مستقیم یا غیر مستقیم و تاثیرگذار دارند. مثلا برای یک کسب‌وکار اینترنتی وجود یک سرور و سرویس دهنده اینترنتی به عنوان یک مشارکت کننده کلیدی تلقی می‌شود که در هر بخشی از مراحل کسب‌وکار اگر این مشارکت کننده از ارائه خدمات متعهد شده سرباز زند، ممکن است به شکست کسب‌وکار منجر شود.
  • هر بخشی از فعالیت سایت که به عنوان مشارکت کلیدی برون سپاری می‌شود باید بسیار با دقت و بر اساس مشاوره و تجربه صورت گیرد. خواه مربوط به طراحی یا پشتیبانی فنی باشد یا شرکای تجاری یا حتی سرمایه‌گذاری.
  • در هنگام برون سپاری یا واگذاری یک سفارش به یک مشارکت کننده، به این نکته توجه شود که اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد، زیان ناشی از این عدم تعهد تا چه اندازه است و چگونه جبران می‌شود، بدین صورت است که مشخص می‌شود این مشارکت کلیدی است یا نه.

فروش بر پایه ژئومارکتینگ (GeoMarketing ) چیست و این روش چگونه کار می‌کند؟

  • ژئومارکتینگ یا بازاریابی بر اساس اطلاعات مکانی کاربر، به زبان ساده ساختاری است که به کاربران کمک می‌کند به نزدیکترین مرکز خرید نسبت به محل اقامت خود دسترسی داشته باشند. در توضیح اولیه تخفیف گروهی ذکر کردیم که “جغرافیا” یکی از مهمترین فاکتور تاثیرگذار بر خدمات تخفیف گروهی است، چرا که بسیاری از مشتریان تمایل دارند که علاوه بر تخفیف به نزدیکترین مرکز خرید مد نظر خود دسترسی داشته باشند. به همین منظور باید پیش بینی های لازم برای این نیاز صورت گیرد که عبارت است از:
  • تهیه امکانات فنی مناسب جهت مکان‌یابی در وب‌سایت یا اپلیکیشن‌های متصل به سایت.
  • تمرکز تیم بازاریابی آفلاین و آنلاین بر بازاریابی دو سویه برای تأمین کنندگان، فروشندگان و مشتریان.

چگونه فرایند راه‌اندازی یک سایت تخفیف گروهی را آغاز کنیم؟

  • اول : یک هدف‌گذاری متناسب با شرایط و ایده خود انجام دهید، در این هدف‌گذاری دو مقوله را در نظر داشته باشید. اول بدست آوردن سهمی از بازار موجود تخفیف گروهی از مشتریان بالفعل. دوم بدست آوردن یک بازار جدیدی از مشتریان بالقوه از طریق خلق ارزش جدید و ایجاد وجه تمایز.
  • دوم: برای هدف یا ایده خود تابلو کسب‌وکار یا طرح کسب‌وکار بنویسید، اصلی‌ترین هدف این کار برآورد و ارزیابی دقیق بازار، منابع، امکانات، فعالیت‌ها، شرکای تجاری و رسیدن به یک تقویم اجرایی مناسب است.
  • سوم: یک نمونه کوچک، اما کامل و قابل قبول از ایده خود را به صورت وب یا برنامه موبایل اجرا کرده و تلاش کنید برای آن مشتری پیدا کنید. هدف خود را بزرگ در نظر بگیرید اما کوچک اجرا کنید، بازخوردهای کاربران و مشتریان را در این مرحله جدی گرفته و تغییرات مناسب را در ساختار کسب‌وکار خود اعمال کنید.

بهترین و بزرگترین سایت‌های تخفیف گروهی جهان و ایران کدام هستند؟

  • سایت گروپن در حال حاضر بزرگترین سایت تخفیف گروهی جهان است و دو سایت نت‌برگ و تخیفیان هم بیشتر‌ین سهم بازار تخفیف و خرید گروهی ایران را در اختیار دارند، نکته جالب اینجاست که نه سایت گروپن و نه نت‌برگ یا تخفیفان اولین‌ها نبودند، گروپن بزرگترین سایت تخفیف گروهی جهان اولین نبود اما در حال حاضر با نزدیک به ۳۸ میلیون عضو بزرگترین جامعه مشتری خرید گروهی را در اختیار دارد. به شکلی که پیشنهاد ۶ میلیون دلاری گوگل را برای خرید رد کرد. در خصوص پتانسیل بالای درآمد تخفیف گروهی همین بس که شرکت‌های گوگل، آمازون و فیسبوک هر کدام به نوبه خود در تلاش برای راه اندازی یک سرویس مشابه هستند و..

مهمترین عامل در موفقیت یک سایت تخفیف گروهی چیست؟

  • شاید مهمترین عامل موفقیت یا شکست یک سای تخفیف گروهی به قدرت بازاریابی و نیروی انسانی مرتبط با آن برگردد. خود فرایند تخفیف گروهی یک زیرمجموعه از بازاریابی محسوب می‌شود. در تخفیف گروهی نیاز به بازاریابی دوسویه است، از یک سمت سرویس دهنده نیاز دارد که فروشندگان را ترغیب به عضویت و فروش خدمات خود در سایت کند و از سمت دیگر خریداران را به سایت خود هدایت کرده و آنها را تشویق به خرید بیشتر. به همین دلیل است که نزدیک به ۸۰ درصد فرایند یک سایت تخفیف گروهی را مباحث بازاریابی آفلاین و آنلاین تشکیل می‌دهد.

مهمترین و تاثیرگذارترین مشکلات سایت‌های تخفیف‌گروهی در ایران کدامند؟

  • ما در این بخش به مهمترین عواملی که باعث شده است سایت‌های تخفیف گروهی در ایران به شکست بیانجامد خواهیم پرداخت، بررسی و شناخت این عوامل می‌تواند در مسیر برنامه ریزی پروژه پیش روی شما بسیا تاثیرگذار باشد.
  • اول: سایت‌های تخفیف گروهی دیربازده هستند، دلیل این امر وجود رقبا نیست، چرا که بزرگترین سایت‌های تخفیف گروهی هم حداقل در یک بازه زمانی ۳ الی ۴ ساله به بلوغ و ثبات لازم در سودهی رسیدند. در بخش‌هایی از بازار بالفعل رقبای بزرگ حضور دارند و در بخش بازار بالقوه هم مقاومت خرید و ارائه خدمات.
  • دوم: نبود نیروی انسانی مناسب و ضعف در بازاریابی آفلاین. بسیاری از شرکت‌ها تصور می‌کنند با داشتن یک سایت‌تخفیف گروهی یک کسب‌وکار در این زمینه دارند، بهترین و کامل‌ترین سایت تخیفیف گروهی تنها ۲۰ درصد از کسب‌وکار شما را تشکیل می‌دهد.
  • سوم: نبود منابع مالی لازم برای حمایت و پشتیبانی تیم اجرایی و تبلیغات مناسب تا رسیدن به نقطه سربه سر و سودآوری.
  • چهارم: پایبند نبودن فروشندگان به تعهدات. این را بیشتر می‌توان در لیست خطاهای بازاریابی این رشته به حساب آورد چرا که بسیاری از کسب‌وکارها با دور زدن سایت تخیف گروهی یا ارائه خدمات نامناسب یا کسر کردن کیفیت خدمات از میزان تخفیف ارائه شده نه تنها به کسب‌وکار خود آسیب می‌زنند بلکه سایت رابط را با مشکل مواجه می‌کنند.
  • پنجم: نداشتن ایده‌های خلاقانه و کپی خدمات سایت‌‌های بزرگ. طبیعی است که در یک تجارتی که رقبای بزرگی حضور دارند نیاز به خلق ایده‌های جدید و وجه تمایز‌های خاص است. تا کسب‌وکار شما بتواند در میان

چگونه بازاریابی سایت تازه خود را شروع کنم؟

  • فرایند بازاریابی از فعالیت‌های کلیدی و سرنوشت‌ساز ترین بخش کسب‌وکار در یک سایت تخفیف گروهی است. در اولین قدم باید فروشنده خدمات در سرویس خود داشته باشید تا برای آن خریدار پیدا کنید. مراحل زیر را دنبال کنید.
  • اول: از محدوده اقامت خودتان شروع کرده و فروشندگان موجود و بالفعل را شناسایی کنید. کافیست به سایت‌های رقبا مراجعه کرده یا بوسیله نتایج جستجوی مکانی آنها را پیدا کنید، اگر در شهر شما سایت مشابه فعال دیگری نیست اولین مزیت رقابتی را برای متقاعد‌سازی در اختیار دارید.
  • دوم: از لیست ارتباطی خود و آشنایان استفاده کنید، دوستان و آشنایان مهمترین مزیت‌شان اعتماد سریع و عدم مشکل در متقاعد سازی است.
  • سوم: لیست فروشندگانی که برای تبلیغات خود هزینه می‌کنند را جدا کنید، کافیست به رسانه‌های محلی یا سراسری مراجعه کنید، متقاعد کردن فروشنده‌ای که برای تبلیغات هزینه می‌کند ساده‌تر از بقیه است.
  • چهارم: خدمات را در اولیت قرار دهید، در ابتدای کار ترجیحا سراغ محصولات نروید، مگر فروشندگان کالا یا خدماتی که بطور متناوب تخفیف ارائه داده یا سابقه موفقی از فروش با تخفیف داشته‌اند.
  • پنجم: بازاریابی آفلاین و آنلاین را به موازات هم انجام دهید. از تمام رسانه‌ها و کانال‌های ارتباطی که در اختیار دارید استفاده کنید.
  • ششم: فروشگاه‌ها و مراکزی که در سطح شهر حراجی یا تخفیف می‌دهند را شناسایی کرده به لیست فروشندگان سایت خود اضافه کنید، گاها از طریق اتحادیه و اصناف قابل شناسایی هستند.

بازاریابی دو طرفه چیست و از کجا شروع کنیم؟

  • یک سامانه تخفیف گروهی واسط تجاری فروشنده و خریدار است، لازمه رونق داشتن یک فعالیت کسب‌وکار حضور هر دو بخش به موازات هم در سایت و دادستد آنهاست. بازاریابی سایت باید برای جذب هر دو بخش برنامه و استراتژی قابل انعطاف داشته باشد.

چگونه فروشندگان خدمات را متقاعد به همکاری کنیم؟

  • در بخش اول این مطلب ۱۰ ارزش و فایده‌ای که یک سایت تخفیف گروهی دارد را برشمردیم، مهمترین اصلی که در متقاعدسازی فروشنده برای لحاظ تخفیف در خدمات خود وجود دارد باید از آن استخراج شده و متقاعدسازی بر اساس آن صورت گیرد، هر ۱۰ اصل ذکر شده شاید برای تمام فروشندگان ارزشمند نباشد، باید مدیر بازاریابی بر اساس نوع فعالیت و شخصیت تجاری فروشنده مورد نظر چند مورد را برای متقاعدسازی استفاده کند.

چگونه کاربران را تبدیل به مشتری و متقاعد به خرید کنیم؟

  • فروشندگان خدماتی که در بین مردم محبوبیت دارند یا به اصطلاح برند شده اند را در دستور کار خود قرار دهید. به کمک اعبتار آنها سریعتر اعتمادسازی می‌کنید.
  • سعی کنید در ابتدای کار از فروشندگانی که نام آنها به لحاظ تبلیغ برای مشتریان آشناست استفاده کنید.
  • برای بازاریابی آنلاین برنامه مشخص و چشم‌اندازی واضحی داشته باشید. کانال‌های ارتباطی و جمع آوری لیست مشتریان را در دستور کار خود قرار دهید. این برنامه می‌تواند شامل موارد متعددی مثل: تولید محتوا یا بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی، رسانه‌های اجتماعی، کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات، مباحث مرتبط با سئو و .. باشد.

چگونه مشتریانی که یک بار خرید کرده‌اند را تشویق با خرید مجدد کنیم؟

  • کافیست اطلاعات خرید مشتری را در اختیار داشته باشید و در صورت تمایل او، پیشنهادات مشابه برای او ارسال کنید، فراموش نکنید در این کار زیادروی یا برنامه‌ریزی غلط نتیجه عکس دارد.
  • برنامه در سایت خود داشته باشید تا مشتری بتواند سطح رضایت خود را از خرید قبلی را به شما اطلاع دهد. یک سامانه نظر سنجی ساده و خلاقانه اطلاعات ارزشمندی به شما خواهد داد.
  • خلاقیت و وجه تمایز را فراموش نکنید، همیشه باید بتوانید مشتری خود را غافلگیر کنید.

با رقبا و سایر سایت‌های مشابه چگونه رقابت کنیم؟

  • اول: تبلیغات مفید و قابل اعتمادی داشته باشید، در صدر نتایج جستوها باشید.
  • دوم: محتوای ارزشمند تجاری در سایت خود تولید کنید.
  • سوم: در سایت فقط به فروختن فکر نکنید، برخی خدمات رایگان هم در نظر بگیرید.
  • چهارم: همیشه یک پیشنهاد غافلگیر کننده برای مشتری داشته باشید.
  • پنجم: روش‌های موفق سایر فروشندگان را پیادسازی کنید، مثل کوپن تخفیف سایت و..
  • ششم: راهی پیدا کنید تا مشتریان با هزینه و زمان خودشان برای شما تبلیغ کنند.
  • هفتم: پشتیابی قوی داشته باشید، مشتریان ناراضی از لحاظ تبلیغات وبازاریابی بسیار ارزشمند هستد.

چگونه با مشتریان ناراضی از خرید گروهی برخورد کنیم؟

  • معمولا دریک سایت تخفیف گروهی مشتری ناراضی یا از خدمات سایت شما رضایت ندارد یا از خدمات فروشنده، متاسفانه هر دو مورد به ضرر سایت تمام می‌شود، در خصوص عدم رضایت از سایت دقیقا موردرا بررسی و رفع کنید اما در مورد فروشنده کمی قضیه جدی است، چرا که قبلا گفتیم که یکی از مهمترین دلایل شکست سایت‌های تخفیف گروهی عدم متعهد بودن مشتریان است.
  • همینطور که پرسش قبل ذکر کردیم، مشتریان ناراضی بسیار ارزشمند هستند، با گوش کردن دقیق به نارضایتی آنان به نقاط ضعف عملکرد خود پی خواهید برد.

مهمترین دلایل نارضایتی مشتریان از سایت‌های تخفیف گروهی؟

  • اول: عدم تعهد فروشندگان نسبت به کیفیت خدمات یا تخفیف ارائه شده.
  • دوم: عدم مطابقت خدمات ارائه شده در تخفیف با اگهی درج شده درسایت. این امر می‌تواند در اثر برداشت اشتباه مشتری هم اتفاق بیافتد. دقیقا بررسی کنید که آگهی‌ها و متن درج شده یک تخفیف دقیقا همانی باشد که فروشنده ارائه می‌کند
  • سوم:. تبلیغات آزاردهنده و غیر حرفه‌ای سایت تخفیف گروهی برای اعضاء سایت و مشتریان
  • چهارم: عدم تنوع خدمات یا محصولات فروخته شده در سایت.
  • پنجم: عدم پشتیانی مناسب از طرف سایت فروشنده

چگونه ساختار سازمانی و تیم اجرایی برای یک سایت تخفیف گروهی را تشکیل دهیم؟

  • در این پرسش به حداقل‌های یک ساختار تیمی در تخفیف گروهی خواهیم پرداخت، اگر مجموعه شما کوچک و از نظر نیروی انسانی محدود است می‌تواند چند وظیفه به یک شخص واگذار شود.
  • اول: مدیر تیم یا شرکت – وظایف وی برنامه‌ریزی ، ساماندهی، هدایت و نظارت است.
  • دوم: مدیر بازاریابی- دو مسئولیت مهم بازارایابی فروشندگان و مشتریان در دو بخش آنلاین و آفلاین به عهده وی است.
  • سوم: مدیر محصول- اصلی‌ترین وظیفه مدیر محصول تطابق محصولات و خدمات ارائه شده در سایت با نیازهای کاربران و مشتریان است. پس لازم است که توانایی ارزیابی دقیق از هر دو قسمت را داشته باشد.
  • چهارم: مدیر تبلیغات – اطلاع رسانی، تدوین کمپین‌های تبلیغاتی متناسب با برنامه بازاریابی سایت.
  • پنجم: مدیر پشتیبانی – هدایت تیم پاسخگویی و پشتیبانی کاربران سایت اعم از فروشندگان و مشتریان.
  • پنجم: مدیر فنی سایت – مسئول امور اجرایی و عملکرد فنی سایت.
  • ششم: مسئول تولید محتوا – مسئول تولید محتوا و بازاریابی محتوا
  • هفتم: مسئول رسانه‌های اجتماعی – حذب مخاطب و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • هشتم: مسئول امور اداری و مالی – ثبت و مدیریت امور مالی و اداری مشتریان

برای سایت تخفیف گروهی چگونه سرمایه‌گذار پیدا کنیم؟

  • اول: از طریق فروش سهام
  • دوم: صندوق‌های سرمایه‌گذاری
  • سوم: شتاب‌ دهنده‌های کسب‌وکار
  • چهارم: سرمایه‌گذاران خطر پذیر VC
  • پنجم: روش‌های سنتی مانند وام بانکی و..

چگونه با ایده‌های جدید و نو در یکی سایت تخفیف گروهی خدمات ارائه کنیم

  • ایده‌یابی برای یک سایت کسب‌وکار ساده است اما اجرای هیچ ایده‌ای به سادگی گفتن آن نخواهد بود، به هر حال تخفیف گروهی از آن دسته از کسب‌وکارهاست که با فعالیت‌های زیادی وجه مشترک داشته و موازی می‌شود. و با ایده‌های زیادی می‌تواند خلاق‌تر شده و گسترده بیشتر از مشتریان را پوشش دهد. به نمونه‌های ذیل توجه کنید:
  • اول: سایت خود را با یک سایت فروشگاهی ترکیب کنید
  • دوم: سایت خود را با یک بازار اینترنتی ترکیب کنید.
  • سوم: سایت خود را با یک مرکز فروش کالاهای دست دوم ترکیب کنید
  • چهارم: سایت خود را با یک سایت درج اگهی ترکیب کنید
  • پنجم: تخفیف‌های دو منظوره و مشترک طراحی کنید
  • ششم: تخفیف‌های فروشندگان خارجی را در ایران بفروشید
  • هفتم: خدمات تخفیف گروهی برای کالاهای بزرگ مثل اتومبیل و منزل و.. بفروشید
  • هشتم: سایت تخفیف گروهی تخصصی داشته باشید
  • و..

http://www.netstart.ir/how8/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۹
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی