مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات

معرفی کتاب:گرافیک اطلاع رسان 2

چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۴:۴۷ ب.ظ

نویسنده: آلبرتو کایرو 
مترجم: احمد اشرفی مریم سلیمی 
موضوع: گرافیک کامپیوتری- جدول ها و نمودارها- طراحی،مصورسازی اطلاعات
قیمت : ۱۰۰۰۰۰ ریال 
سال چاپ: ۱۳۹۴

ما در عصری زندگی می کنیم که گرافیک اطلاع رسان مطبوعاتی و نمودارهای اخباری دروه گذار خود را پشت سر می گذارند. ظهور یک باره اینترنت و سایر وسایل و تکنیک های جدید، دوره ای سرشار از ناپایداری را در دنیای حرفه ای و آکادمیک پدید آورده است. این کتاب اولین اثری است که ویژگی های اصلی دوره جدید را مشخص می کند و هم زمان پاسخگوی سوالات جویندگان سنتی پاسخ، که پیشرفت این رشته را رقم زده اند و همچنین سوالاتی است که در سال خای اخیر شکل گرفته اند. برخی از این سوالات عبارتند از: گرافیک اطلاع رسان از کجا سرچشمه گرفته است؟ پایه های نظری و اهداف آن چیست؟ به چه سمتی حرکت می کند؟ وسایل ارتباطی پیشتاز در فرایند نوسازی این نوع مطبوعات کدام اند؟ آلبرتو کایرو استاد گرافیک اطلاع رسان و بصری سازی اطلاعات مدرسه ارتباطات دانشگاه میامی آمریکاست. وی از مهم ترین متخصصان بصری سازی اطلاعات در مطبوعات جهان به شمار می رود. گرافیک اطلاع رسان نوعی نمایشگر بصری اطلاعات است که اطلاعات را به زبانی ساده و فهم پذیر به کمک ابزارهایی مانند نمودار، جدول، تصویرسازی، عکس، شمایل، نقشه و ... در قالب های نمایشی ایستا(ثابت) بر هم کنشی (تعاملی)، متحرک، آنلاین و چند رسانه ای ارائه می کند. گرافیک اطلاع رسان که در انواع فوری(خبری) و غیر فوری تولید و منتشر می شود، به ویژه در رسانه های مکتوب و آنلاین دارای کاربردهای بسیاری است. از سال 2004 به این سو، عمده رسانه های جهان در بخش آنلاین خود، از قابلیت های این نوع گرافیک در حوزه های برهم کنشی، متحرک، چندرسانه ای و آنلاین بهره گرفته و آثار تاثیرگذاری در این حوزه تولید و منتشر کرده اند. از جمله این رسانه ها، نیویورک تایمز است که با برخورداری از حدود 29 متخصص در حوزه های مختلف، به طراحی گرافیک اطلاع رسان و انتشار انواع آن در این حوزه اقدام می کند. کتاب " گرافیک اطلاع رسان 2" مشتمل بر پنج فصل است که خواننده کتاب در فصل اول آن با گرافیک اطلاع رسان و پایه های نظری آن، در فصل دوم با تاریخ بصری سازی اطلاعات، در فصل سوم با نظریات اساسی در حوزه طراحی برهم کنشی و در فصل های چهارم و پنجم نیز با آثار گرافیک اطلاع رسان نیویورک تایمز آشنا می شود. این کتاب از آن رو حائز اهمیت است که اولین کتاب در جهان و ایران در حوزه گرافیک اطلاع رسان تعاملی(برهم کنشی) بوده و به جبران خلأ ادبیات علمی در این حوزه از گرافیک اقدام کرده است. این کتاب دریچه ای نو از دنیای گرافیک اطلاع رسان غیر ایستا بر مخاطبان می گشاید و نگاهی علمی و کاربردی به این حوزه دارد و ضمن آشنا کردن مخاطب با این حوزه و نحوه تهیه و تولید این آثار، معیارها، شاخص ها و ملاک های تعیین کننده را نیز در این بخش عیان می سازد.

http://soroushpublishingco.ir/books/book_info/?id=2081

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۷
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی