مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات

چک لیست تهیه برنامه بازاریابی

چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۱۵ ب.ظ

چک لیست تهیه برنامه بازاریابی

تهیه یک مارکتینگ پلن یا طرح بازاریابی فرایندی زمان بر است که برای تهیه آن به همکاری (چندین) تیم قوی در حوزه های مختلف تحقیقات بازار، تبلیغات، برندسازی و . . . نیاز است. در ادامه بطور خلاصه مراحلی که برای رسیدن به یک طرح باید طی شود را با هم می بینیم:

۱- بازار خود را توصیف کنید و ویژگی‌ها و اندازه هر بخش از بازار را بطور کامل بیان کنید؛ در این بین باید روندهای اصلی و کلیدی موجود در بازار مورد بازدید و بررسی قرار دهید.

۲- تحقیق کنید که چه مواردی برای مشتریان ارزش دارد، این موارد می‌تواند شامل ویژگی‌ها، کیفیت، خدمت و تصویر می‌تواند باشد.

۳- کانال‌های توزیع را برای دسترسی پیدا کردن به مشتریان با یکدیگر مقایسه کنید(مثلاً از طرق فروش مستقیم یا از طریق خرده‌فروشان).

۴- فایلی مشخص از اطلاعات هر یک از رقبای خود و چیزی که عرضه می‌کنند و … تهیه کنید.

۵- دیگر فاکتورهای کلیدی که بر محیط کسب‌وکار شما تأثیر می‌گذارند را موردبررسی قرار دهید، یک تجزیه و تحلیل SWOT از جایگاه رقابتی خود تهیه کنید (SWOT: نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها).

How-to-Write-a-Marketing-Plan

۶- میزان تأثیرگذاری فعالیت‌های بازاریابی قبلی خودتان از قبیل کمپین‌های تبلیغاتی یا فروش‌های فصلی را بررسی کنید.

۷- میزان سودآوری و فروش‌های بالقوه به مشتریان مختلف و همچنین بخش‌های مختلف از هر بازار را موردبررسی قرار دهید، همچنین این بررسی را یکبار هم در مورد محصولات و فعالیت‌های مختلف هم انجام دهید.

۸- باید تصمیم بگیرید در بین مشتریان بالقوه و مشتریان موجود کدام یک را هدف قرار دهید، مشخص کنید که کدام یک از محصولات نیاز به هدایت و پشتیبانی بیشتر و کدام یک نیاز به به‌روزرسانی و یا جایگزینی دارند.

۹- اهداف مشخصی را تعیین کنید: به‌عنوان مثال، حفظ مشتریان موجود، افزایش حجم سفارش، فروش محصولات جدید و یا بدست آوردن مشتریان جدید.

۱۰- در رابطه با شیوه قیمت‌گذاری هر یک از محصولات یا خدمات تصمیم بگیرید.

۱۱- در رابطه با نحوه فروش و توزیع کالاها تصمیم بگیرید، در رابطه با نحوه ارتقاء خدمات مشتری و رضایت آنها تصمیم‌گیری کنید.

۱۲- در رابطه با نحوه ترویج محصولات و خدمات خودتان تصمیم بگیرید و همچنین نحوه ارتباط خود با مشتریان را در نظر بگیرید.

۱۳- چرخه خرید مشتریان را نسبت به برنامه زمانی فعالیت‌های بازاریابی تعیین کنید.

۱۴- کاربرد طرح بازاریابی خودتان را برای بقیه فعالیت‌های کسب‌وکارهای خودتان بررسی کنید: مانند نیازمندی‌های آموزش و تولید در بخش‌های مختلف.

۱۵- شاخص‌های اصلی در این برنامه (مانند درخواست‌های جدید، نرخ تبدیل، نرخ از دست رفتن مشتری، متوسط ارزش هر سفارش) و سیستمی و نظامی برای اندازه‌گیری این موارد در طراح تهیه‌شده توسط شما.

قوانین اصلی

بایدها:

طرح تهیه‌شده خودتان را بر اساس تحقیقات بازار استوار و قابل‌اعتماد بنا کنید.

بر مشتریان هدف متمرکز شوید.

تهیه یک طرح عملیاتی برای دستیابی به اهداف معین.

آموختن از تجربه‌های پیشین.

اندازه‌گیری میزان اثربخشی طرح و برنامه شما.

نبایدها:

توسعه فعالیت‌ها بصورت گسترده

تهیه طرح و برنامه‌ای که قادر به دستیابی و اجرا آن نباشید.

داشتن مجموعه‌ای از فرضیات و پیش‌بینی‌های غیر واقعی

http://ibazaryabi.com/%DA%86%DA%A9-%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۹
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی