مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

دکتر حسن سبیلان اردستانی

مشاور خدمات تبلیغات

لطفا برای استفاده مطلوب از این سایت به طبقه بندی موضوعی عنایت کنید

افراد، گروه ها و سازمانهای زیادی وجود دارند که «به عنوان کارگزاران غیر حرفه ای» متقبل عملیاتهای تبلیغاتی خود هستند و از خدمات آژنس های تبلیغاتی بی بهره اند.
کارگزاران غیر حرفه ای تبلیغات که بخش عمده ای از جامعه تبلیغاتی نیز هستند نیاز به خدماتی همچون آموزش، آمار و ارقام از مشتری ها و بازار، ابزارهای تبلیغاتی، مدیریت و فنون تبلیغاتی، نمونه کارهای مشابه تبلیغاتی و غیره دارند.
این جانب دکتر حسن سبیلان اردستانی در صدد هستم به عنوان «مشاور تبلیغات» به ارائه بخشی از خدمات تبلیغات در این سایت بپردازم.

آخرین نظرات



کتاب مجموعه مقالات چهارمین همایش صنعت تبلیغات ایران به کوشش مسعود اسدی از دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شده است.

کتاب حاضر با بیش از 16 سخنرانی و مقاله در زمینه‌های مختلف عرصه صنعت تبلیغات تنظیم شده است.

دکتر محمود محمدیان دبیر علمی همایش در مقدمه کتاب آورده است " ... در کشور ما شرکت‌ها هر ساله مبالغ زیادی را صرف تبلیغات می‌کنند و به این طریق می‌کوشند بر رفتار مصرف کنندگان، علایق و نگرش آنها به نحو مطلوبی اثر بگذارند تا به این ترتیب آنها را به سمت خرید کالاها یا خدمات خود سوق دهند.

مسئله مهم برای این شرکت ها هزینه هایی است که در بحث تبلیغات متحمل می شوند. به طوری که اگر تبلیغات آنها از مؤلفه های اثربخش و تأثیرگذار بهره مند نباشد و نتوانند مصرف‌کنندگان خود را به خرید بیشتر یا مصرف کنندگان بالقوه را به خرید ترغیب کنند، به واقع تمام تلاش‌های آنها بیهوده بوده و هم‌چنین مبالغ زیادی را هم که به این امر تخصیص داده اند، به هدر خواهد رفت. شرکت ها از ابزار و رسانه های مختلفی برای رسیدن به این هدف استفاده می کنند، اما سؤال این است که تا چه حد این هزینه ها به طور اثربخش به کار گرفته می شود. متأسفانه علی رغم اهمیت بسیار بالای تبلیغات، در کشور ما آن گونه که شاید و باید به این مقوله توجه نشده است."

سخنرانی هایی هم چون" تبلیغات تیغ دولبه ..." از محمدجعفر محمدزاده معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی سابق، "کانون‌های آگهی و تبلیغاتی، اتاق های فکر صنعت تبلیغات هستند" از علیرضا کریمی و "بازرگانی باید اخلاق آفرین باشد" از دکتر محسن اسماعیلی در کتاب حاضر به تببین جایگاه تبلیغات در عرصه اقتصادی کشور پرداخته‌اند.

 هم‌چنین دیگر مباحث آمده در کتاب مقاله‌هایی با عنوان جایگاه تبلیغات تجاری در اقتصاد امروز ایران از دکتر محمود دهقان طزرجانی، تبلیغات و بازاریابی در رسانه های اجتماعی از محمود محمدیان، نقات قوت و ضعف صنعت تبلیغات کشور از پرویز درگی، جایگاه رفتار مصرف کننده در صنعت تبلیغات از کامبیز حیدرزاده، نقش رسانه ها در تبلیغات از مجتبی محمدیان، راهکارهای تبلیغاتی برای رسیدن به هدف های فروش از دکتر محمد بلوریان تهرانی، ساز و کار تأثیرگذاری تبلیغات بر ذهن و روان مخاطب از امیر بختایی، بررسی تصاویر تبلیغاتی در چارچوب رویکرد تحلیل روایت و تحلیل گفتمان انتقادی از سمیه سادات  مکیان و رضا خیرآبادی، لزوم ایجاد نظام اخلاق حرفه ای در تبلیغات بازرگانی از بیتا شاه منصوری، بررسی پیامدهای استفاده از روش خرید تلویزیونی برای تولیدکننده، مصرف کننده و صاحب رسانه از الهه شاه طالبی، نقش تبلیغات الکترونیک در توسعه صنعت تبلیغات از غزال تیموری، بررسی جایگاه « تبلیغات موفق تأثیرگذار » در ایران از محسن کریمی، تبلیغات بدون اخلاق حرفه ای، ممنوع!از مجتبی فهمیده هستند که هریک جنبه‌های متفاوتی از این صنعت را واکاوی کرده‌اند.

دانلود کتاب مجموعه مقالات چهارمین همایش صنعت تبلیغات ایران


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۷
hasan sabilan ardestani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی