معرفی کتاب: ارزش ویژهی برند
مارکتینگنیوز- کتاب «ارزش ویژهی برند» با زیرعنوان رویکردی به بازار ایران تالیف اصغر مشبکی، استاد دانشگاه تربیت مدرس، فرشاد صادقیانی، دانشآموختهی دانشگاه تربیت مدرس، ایوب صادقیانی، دانشآموختهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سوی انتشارات بازاریابی چاپ و منتشر شد.
باهم مطلب پشت جلد کتاب را میخوانیم:
«هرکدام از انسانها، کالاها، نهادها، کشورها، رویدادها، دادهها، اطلاعات، ایدهها، و دانشها میتوانند با داشتن نامها و نشانهایی و برقرارنمودن ارتباطی بین نام و نشان خود و ویژگیهای متمایز و غیرمتمایز خود در ذهن انسانها، خود را از دیگر همنوعان خود متمایز سازند. اگر بخواهیم به طور خاص به کالاها توجه نماییم، آنچه که در ذهن یک فرد از ویژگیهای مربوط به یک کالای خاص همچون کیفیت، کارآیی، قیمت، خدمات، زیبایی، اعتبار، کلاس و ... شکل میگیرد و با نام و نشان آن کالا مرتبط میشود، همان مفهوم برند است.
باتوجه به ورود بسیاری از برندهای بینالمللی به بازار ایران در گروههای محصولی مختلف از یک طرف و از طرف دیگر، حیات برندهای محلی در بازار ایران، مسائل مختلفی در ارتباط با نحوهی زیست این برندها و نحوهی واکنش مشتریان به این برندها مطرح میشود. اخیرا مدیران و کارآفرینان ایرانی به شناخت ارزش برند و روشهای ارزیابی این ارزش اقبال نشان دادهاند. همچنین در چند سال اخیر ردهبندی برندهای برتر در ایران باب شده است. علاوه بر این، همایشهای زیادی در زمینهی برند و بررسی ابعاد آن در نقاط مختلف کشورمان برگزار شده است. همهی این رویدادها و روندها، نگارندگان را بر آن داشت تا بخش کوچکی از دانش عینی موجود در زمینهی برند و ارزش ویژهی آن را در قالب این کتاب، پیش روی مخاطبان فارسیزبان قرار دهند.
فهرست مطالب کتاب «ارزش ویژی برند، با رویکردی به بازار ایران» :
فصل نخست: نگاهی گذرا به برند و ارزش آن
فصل دوم: چیستی برند
فصل سوم: ارزش ویژهی برند
فصل چهارم: یافتههای پژوهشی دربارهی ارزش ویژهی برند
فصل پنجم: موانع ساختاری افزایش ارزش ویژهی برند در ایران
فهرست منابع
علاقهمندان برای اطلاع بیشتر وخرید این کتاب میتوانند به نشانی فروشگاه اینترنتی www.marketingshop.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن: 71 و 66408251 تماس بگیرند.