افزایش فروش با تبلیغات بازاریابی
افزایش فروش با تبلیغات بازاریابی
چگونه با «تبلیغات بازاریابی» و گذران پنج مرحله، بیشترین میزان فروش در بازار را داشته باشیم؟
برای این که از بهترین رقیب خود در بازار پیشی بگیرید یا کالای جدیدی را به بازار عرضه کنید، شما نیاز به تعداد زیادی مشتری دارید که مکرراً بر تعداد آنها افزوده میشود.
برای این منظور، علم ارتباطات تکنیکهای پیشرفته، «تبلیغات بازاریابی» را پیشنهاد میکنـد کـه شـما میتوانید با گذران پنج مرحله، مشتری را پای میز قرارداد بکشانید. با استفاده از این برنامه، تعداد مشتریان به میزان قابل توجهی افزایش مییابد.
نوشته ها
همانند فرستادن یک موشک به فضا، راه اندازی یک شرکت یا ارائه محصول جدید به بازار و رساندن آن به جاییکه همه آن را بشناسند، نیازمند صرف انرژی اولیه فوق العاده است.
«هدف اولیه یک برنامه «تبلیغات بازاریابی» این است که به سادگی میزان آثار و نوشته های شما را تا آنجا که ممکن است، با حداکثر سرعت و با روشی ارزان گسترش دهد.»
این مطلب، اهمیت فوق العاده ای دارد.
اگر امید چندانی به نوشته شما نیست، پس وقت و پول خود را هدر ندهید. برای افزایش اعتبار و صحت مطلب ما نیاز داریم که با ارائه ی مصاحبه ها و نشان دادن رضایت مشتریان و کارشناسان صنعتی در مقاله خود، مطلب و گفته خود را تصدیق کنیم.
بدین ترتیب قادر خواهیم بود، نوشته قدرتمندی ترتیب دهیم کـه نشان دهنـده رضایت مشتریان و معرفی کالای جدید است و به آسانی پیغام اصلی، را منتقل میکند.
بنا به گفته استیو جانسون، مدیر بازاریابی DPI Labs ، ما بدین ترتیب قادریم تبلیغات متنوع با کیفیت بالا و مقالات تشریحی پیرامون کالاها و خدمات خود را در صنعت مربوطه بگنجانیم. نتیجه این کار در ذهن صدها تصمیم گیرنده اصلی در زمینه کالای ما تأثیر بسزایی خواهد داشت.
با در نظرگرفتن تعداد مقالات چاپ شده ( حداقل 60 مقاله در هر سال) هم چنین توزیع و تیراژ آنها، شما به راحتی میتوانید دریابید که به چه میزان تعداد مشتریهای شما از طریق مطلبی که نوشته اید در نوسان است.
اگر شما در سال، 60 مقاله یا بیشتر درباره شرکت یا کالاهای خود نمینویسید، در این صورت قادر نخواهید بود تأثیر چشمگیری بر مخاطب خود بگذارید.
افزایش سطح آگاهی
رساندن مطلب نوشته شده به مشتریان بالقوه و سپس تقویت آن با تکرار، تنها روش برای گسترش سطح آگاهی بازار از تولیدات شماست.
تا زمانیکه نوشته های شما مناسب اند و همسو با نیازهای مخاطب پیش میروند، شما باید هر ماه نوشته هایتان را در رسانه چاپ و الکترونیک به نمایش بگذارید تا زمانیکه حداکثر رضایت و تأیید درباره آن حاصل آید.
سپس باید این نوشته را بارها و بارها تکرار کنید تا آگاهی از کالای شما به سطح قابل قبولی برسد.
چرا در شناساندن نام برند، تکرار کنید تا آگاهی ازکالای شما به سطح قابل قبولی برسد.
چرا در شناساندن نام برند، تکرار چنین اهمیتی دارد؟ شما چند بار باید تبلیغی را ببینید تا نسبت به خرید یک کالا علاقه مند شوید؟ سه بار؟ ده بار؟
شاید بهتر باشد بپرسیم: « آیا تاکنون برای شما پیش آمـده در اولیـن دفعـه ای که بـا کـالایی آشنا میشوید اقدام به خرید آن نمایید؟» اگـر شـما مـانند دیگر مردم باشید، پاسخ منفی خواهد بود. در حقیقت، مطالعات نشان داده اندکه ذهن انسان یک مطلب را تا زمانیکه سه بار یا بیشتر تکرار نشود ثبت و ضبط نمیکند.
اریک زرنتال میگوید: « کالای خود را در مکانهای مختلفی که افراد بتوانند راجع به آن صحبت کنند و به نوعی دیده شود، قرار دهید. این همان کاری است که تبلیغات بازاریابی انجام میدهد. من بارها از افراد شنیده ام که میگویند: « من شما را همه جا میبینم، به همین خاطر در نهایت تصمیم گرفتم که با شما تماس بگیرم.»
شما میتوانید از طریق سلسله مقالاتی که شامل موضوعات زیـر اسـت بـه تکرار پیغام کلیدی خود بپردازید :
- مقالاتیکه تماماً به بررسی و بیان ویژگیهای کالا میپردازد.
- نشان دادن رضایت و تأیید مشتریان
- مصارف کاربردی
- توزیع کالای جدید
- آگهی های جدید
- مقالات «چگونه باید»
سپس متخصصان روابط رسانه (MRS)، هرکدام از مقالاتی را که ما نوشته ایم، نامگذاری میکنند. آنها به طور حضوری با هر نویسنده ارتباط برقرار میکنند.
با پخش و تأیید حجم بالایی از مقالات قابل قبول در رسانه، مخاطبان شـما بیشتر به سراغ مقاله هایتان میروند و آنها میخوانند و اینکار، این امکان را فراهم میآورد که هرچه بیشتر از آنها تأثیر پذیرند.
در این صورت، شما میتوانید با صرف حداقل هزینه، با میلیونها ذهن ارتباط برقرار کنید.
راهنمای فروش
نگارش مقالات خبری مؤثر و داستانهای جالب درباره تولیدات خود و چاپ آنها برای مشتریان بالقوه، راهنماهای فروش مناسبی به وجود خواهد آورد.
به محض این که یکی از راهنماها مؤثر واقع افتد، شخص به سرعت به شما رجوع میکند و با دقت دستورالعملهایتان را دنبال مینماید.
خوشبختانه، تبلیغات بازاریابی تنها در ایجاد راهنماهای مناسب فروش نقش ایفا نمیکنند.، بلکه کیفیت دستورالعمل و راهنما را هم بهبود میبخشند- بدین ترتیب کارکنان فروش زمان بیشتری را با افرادی صرف میکنند که نسبت به خریدکالا یا سرویس شما تمایل دارند.
دوگ کومت میگوید: « اخیراً با یکی از بازاریابان صحبت میکردم و او گفت که تلفن مدام درحال زنگ خوردن است و پاسخهای بسیاری از مقـالات شـما در حـال دریافت است و آنها میدانند این امر ناشی از تلاشهای شماست. کار خوب را حفظ کنید.»
اغلب، این راهنماهای فروش بسیار مفید واقع میشوند چون:
برخلاف تبلیغات که میتوانند به صورت محدود پیرامون یک کالا صحبت کنند، مقالات چاپ شده قادرند به آموزش یک فن آوری بپردازند که توضیح آن مشکل است و موضوع را با فراهم آوردن توضیحات متنی مشخص کنند تا نیاز برای کالا تأمین و گرایشهای صنعت تعیین گردند. این بدان معناست که معمولاً در تماس اول باید بیشتر به طرحها وکاربردهای کالا پرداخته شود.
برخلاف اغلب تبلیغات، تبلیغات بازاریابی بیشتر با کاربردها و انتظارات همخوانی دارد، چون از یک منبع سوم به وجود میآید و شامل تأییدها و رضایتهای مشتریان است.
وقتی حجم زیادی از مقالات منتشر شده وجود داشته باشد، مخاطب یا مشتری حس میکند که شرکت مشروعیت قانونی بیشتری دارد.
با تکرار و تولید روز به روز مقالات، شما سطح آگاهی مردم در بخشهای منظور را افزایش میدهید و بدین ترتیب کار نگارش راهنماهای فروش به ثمر میرسد.
فروش
اگر میخواهید میزان فـروش را با یک رونـد ثابت افزایش دهید و از هزینه هـای جانبی شـرکت با مؤسسه ی خود بکاهید، باید از یک برنامه ی بازاریابی تبلیغاتی استفاده کنید.
تبلیغات بازاریابی تأثیر فوق العاده ای بر روند فروش خواهد داشت، به علاوه:
تبلیغات بازاریابی بر بازدهی فروش تأثیر دارد به طوری که بازاریابان می توانند زمان بیشتر را به جای برقراری تماسهای بیجواب صرف صحبت با مشتریان واقعی کنند و پیرامون اقدامات انجام شده، اهداف، پیشنهادها و انتقادات به گفتگو بپردازند.
- تبلغات بازاریابی، طول زمان چرخه فروش را کاهش میدهد چون مخاطب آگاهی بیشتری از کالا دارد.
- تبلیغات بازاریابی، مشتری را متقاعد میکند که هنگام دیدن کالا برای اولین بار، اقدام به فروش آن نماید.
- تبلیغات بازاریابی میتواند این موضوع را به ذهن مشتری آوردکه به کالا یا محصول جدید و ارتقا یافته نیاز دارد.
- مقالات منتشر شده توسط تبلیغات بازاریابی را میتوان هنگام جریان فروش به مشتری نشان داد تا میزان قبولیت کالا در نظـر مشـتری افزایش یـابد و انجام مرحله ی فروش با مطالب پرمحتواتری پایان پذیرد.
هرچه قدر میزان راهنماهای فروش افزایش یابد و بازاریابان شما از آنها تبعیت کنند، درصد فروش بالا می رود.
گسترش
به محض اینکه میزان فروش افزایش پیدا کرد، گسترش و بسط کالا به وقوع می پیوندد.
در اینجا مثالهایی آورده شده که افراد توانسته اند با استفاده از تبلیغات بازاریابی به گسترش و بسط کالای خود نائل شوند.
- گاسمر اعلام کرده که پس از دو سال کار با تبلیغات بازاریابی توانسته رکود جدیدی در فروش ثبت کند.
- یکی دیگر از افرادی که از این برنامه استفاده میکند توانسته فروش سالیانه خود را از 15 میلیون دلار به بیش از 100 میلیون دلار برساند.
- یکی دیگر ازکاربران این برنامه توانسته سود 600 درصدی درکارنامه خود ثبت کند.
- دیناکـن در سال 2003 رکود جدیدی درکارنامه خود ثبت کرده و توانسته در سال 2004 هم این رکود را ثبت کند.
راز این افراد در چیست؟
این شرکتها برای رساندن پیغام خود به گوش مردم از یک برنامه تبلیغات بازاریابی کوبنده و غنی استفاده کردند و همین امر موجب شده میزان فروش آنها بالاتر رود و فاصله شان با رقبا افزایش یابد، بدین ترتیب کالا یا سرویس شما گسترش می یابد.
اگرچه، ممکن است گسترش و رشد کالا ضعیف باشد. پس باید با استمرار تماس و تکرار پیامتان از طریق تبلیغات بازاریابی آن را در سطح خوبی نگه دارید.
تاکنون به اثبات رسیده که یک برنامه تبلیغات بازاریابی با مهارت طرحریزی شده، عنصر حیاتی هر برنامه بازاریابی است و هر روز بر اهمیت آن افزوده میشود.
به دنبال یک تبلیغات بازاریابی باشید تا به عنوان جدیدترین ابزار قرن برای کمک به هر سازمانی که در حال توسعه کار خود است، با پذیرش رو به رشدی به کار خود ادامه دهد.
منبع: http://www.2had.com
http://www.vivannews.com/Pages/News-33461.aspx