قوانین و مقررات تبلیغات انتخابات مجلس دهم
با پایان کار ثبت نام و بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات خبرگان، شوراها و مجلس از سوی هیات های اجرایی و نظارت، روند اجرایی انتخابات وارد مرحله جدیدی می شود و پس از انتشار رسمی اسامی نامزدها، آنان می توانند تبلیغات کنند. متن کامل قوانین و مقررات تبلیغات انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری، شوراها و مجلس شورای اسلامی بدین شرح است :
فصل ششم : تبلیغات
مـاده ۵۶ ـ فـعالیـت تبـلیغـات انتـخاباتـی نامزدهای نمایندگی هشت روز قبل
از روز اخذ رأی (مرحله اول و دوم ) آغاز و تا بیست و چهار ساعت قبل از اخذ
رأی ادامه خواهد داشت .
ماده ۵۷ ـ استفاده از هر گونه پلاکارد، پوستر ، دیوار نویسی و کاروان های
تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی و امثال آن
باستثنای عکس برای تراکت و زندگی نامه و جزوه و همچنین سخنرانی و پرسش و
پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان ممنوع می باشد . متخلفین
از این ماده به سه تا سی روز زندان محکوم می گردند .
تبصره ـ اعلام نظر شخصیت ها در تأیید نامزدها به شرطی مجاز است که بدون ذکر
عنوان و مسئولیت آنها باشد و مدرک کتبی مربوط بـه امـضـای آنـان تسلیم
هیأت اجرائی انتخابات شده باشد .
ماده ۵۸ ـ هیچ کس حق ندارد آگهی تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی را که در
محلهای مجاز الصاق گردیـده در زمـان قـانـونی تبـلیغـات پاره و یا معدوم یا
مخدوش نماید و عمل مرتکب جرم محسوب می شود .
ماده ۵۹ ـ انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی
نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه و
یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولـتی دارد و فـعالـیت کـارمـنـدان در
سـاعـات اداری و هـمچـنین استـفاده از وسـایل و سایر امکانات وزارتخانه ها و
ادارات ، شرکتهای دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و شهرداری ها وشـرکتها و
سـازمان های وابـسته بـه آنـها و نهادها و مـؤسساتی که از بودجه عمومی ( به
هر مقدار ) استفاده می کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات
مزبور ممنوع بوده و مرتکب مجرم شناخته می شود .
تـبصـره ۱ ـ مـؤسسـات و نـهادهایـی کـه دارایی آنان از اموال عمومی است ، همانند بنیاد مستضعفان مشمول این ماده می باشند .
تبصره ۲ ـ نشریات و مطبوعات متعلق به سازمان ها ، وزارتخانه ها ، ادارات ،
نهادها و مؤسسات یاد شده در متن این ماده ، حق تبلیغ برای نـامـزدهای
انتخـاباتـی را ولـو بـه صورت درج آگهی ندارند .
ماده ۶۰ ـ اعضای هیأتهای اجرائی و نـظارت انتـخابات حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از داوطلبان انتخاباتی را نخواهند داشت .
ماده ۶۱ ـ الصاق اعلامیه ، عکس ، هرگونه آگهی تبلیغاتی بر روی علائم
راهنمایی و رانندگی ، تابلوی بیمارستان ها ، تابلوی مدارس و سایر مؤسسات
آموزشی و تابلوهای منصوبه در معابر عمومی توسط بخش دولتی و وابسته به دولت و
صندوق های پست ، باجه های تلفن ، پستهای برق و تلفن ، تابلوها و املاک بخش
خصوصی ، مگر با رضایت مالکین یا متصرفین ممنوع است و مأمورین انتظامی در
صورت مشاهده چنین مواردی متخلفین را جلب و به منظور تعقیب قانونی به مقامات
قضائی تحویل می نمایند . فرمانداری ها و بخشداری ها نیز باید نسبت به
امحای چنین اوراقی اقدام نمایند و استنکاف از این وظیفه جرم محسوب می گردد .
ماده ۶۲ ـ هرگونه آگهی و آثار تبلیغاتی باید قبل از شروع اخذ رأی از محل شعبه ثـبت نام و اخذ رأی توسط اعضای شعب امحا گردد .
مـاده ۶۳ ـ ستـادهـای تبـلیغات انتخاباتی تنها در مراکز بخش ها ، شهرها و
شهرستان ها دایر می گردد در شهرهای بزرگ در هر منطقه شهرداری یک محل به
عنوان ستاد انتخاباتی می تواند دایر گردد . در مواردی که یک منطقه ، چند
عنوان از عناوین فوق الذکر را داشته باشد در حکم یک عنوان می باشد .
تبصره ۱ ـ ستاد تبلیغات انتخابات ، مرکزی است که فعالیت های تبلیغاتی
نامزدها ، مندرج در مواد فصل ششم این قانون در آن ساماندهی و انجام پذیرد .
تبصره ۲ ـ تشکیل ستاد تبلیغات انتخاباتی بدون اعلام نشانی محل ستاد و نام مسئول آن به فرمانداری یا بخشداری ممنوع است .
ماده ۶۴ ـ مطبوعات و نشریات حق ندارند آگهی یا مطالبی علیه نامزدهای
انتخاباتی درج کنند و یا برخلاف واقع مطلبی بنویسند که دال بر انصراف گروه
یا اشخاصی از نامزدهای معین باشد و در هر صورت نامزدها حق دارند پاسخ خود
را ظرف هجده ساعت پس از انتشار نشریه مزبور بدهند و آن نشریه مکلف به چاپ
فوری آن طبق قانون مطبوعات می باشد . در صورتی که آن نشریه منتشر نشود
مسئول آن باید با هزینه خود پاسخ نامزد را به نشریه مشابه دیگری ارسال دارد
و آن نشریه مکلف به درج آن در اولین چاپ خود خواهد بود . انتشار این گونه
مطالب در غیر مطبوعات نیز ممنوع است و نامزد معترض حق دارد نظر خود را
منتشر نماید .
ماده ۶۵ ـ داوطلبـان نمـایندگـی و طرفـداران آنـان بـه هیچ وجه مجاز بـه
تبلیغ علیه داوطلبان دیگر نبوده و تنها می توانند شایستگی های خود یا
داوطلب مورد نظرشان را مطرح نمایند و هرگونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای
انتخاباتی برای عموم ممنوع بوده و متخلفین طبق مقررات مجازات خواهند شد.
آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی
فصل چهارم : تبلیغات
ماده ۳۹ ـ از زمان ثبت نام داوطلبان تا هنگام شروع تبلیغات رسمی ، انجام
هرگونه فعالیت تبلیغاتی تحت عنوان نامزد نمایندگی مجلس ممنوع می باشد .
مـاده ۴۰ ـ تـبلـیغات انتـخـاباتی نـامزدهای نمایندگی هشـت (۸) روز قبل از
روز اخذ رأی آغاز می شود و دقیقاَ بیست و چهار (۲۴) ساعت قبل از شروع اخذ
رأی پایان می پذیرد .
ماده ۴۱ ـ چنانچه نامزدهای انتخاباتی بخواهند در آثار تبلیغاتی از اعلام
نظر شخصیت ها در تأیید خود استفاده کنند ، لازم است اولاَ اعلام نظر شخصیـت
ها بـدون ذکر عنوان و مسئولیت باشد ، ثانیاَ مدرک کتبی امضا شده ایشان ،
تسلیم هیأت اجرائی شده باشد .
ماده ۴۲ ـ پس از اعلام حمایت گروههـا و مـجامع و اقـشار مختلـف بـه نامـزد
مورد نظر، وی می تواند حمایت آنان را در آثار تبلیغاتی مجاز خود درج و
منتشر نماید .
ماده ۴۳ ـ نصب هرگونه تابلو که نشان دهنده مکان ستاد تبلیغات انتخاباتی نامزدها باشد ، بلامانع است .
ماده ۴۴ ـ عکس برای تراکت ، زندگی نامه و جزوه در صورت رعایت موارد زیر ،
نوع و محدودیت خاص دیگر نداشته و رنگی یا غیر رنگی بودن کاغـذ یا نـوشتـه
آثـار تبـلیغاتی مجاز بلامانع است . مقصود از تراکت ، هرنوع مطلب و عکس
مجاز تبلیغاتی است که در قطع حداکثر ۱۵ * ۲۰ سانتی متر از کاغذ یا مقوا چاپ
و منتشر می گردد . زندگی نامه و جزوه نیز هرنوع مطلب و عکس مجاز تبلیغاتی
است که به صورت دفتر یا کتاب منتشر شده و اندازه صفحات آن نباید از ۱۵ * ۲۰
سانتی متر تجاوز نماید .
ماده ۴۵ ـ این ماده حذف گردید .
ماده ۴۶ ـ نصب هرگونه آثار تبلیغاتی به صورت پلاکارد توسط اقشار ، گروه ها و
احزاب و جمعیت ها به شرطی مجاز است که فقط در جهت تشویق و ترغیب شرکت مردم
در انتخابات باشد و ذکری از اسامی نامزد یا نامزدهای خاصی نداشته باشد .
ماده ۴۷ ـ نامزدهای انتخاباتی می توانند با استفاده از آثار تبلیغاتی مجاز به صورت مشترک نیز تبلیغات انتخاباتی داشته باشند .
مـاده ۴۸ ـ نـصب و استفـاده از بلـندگو صرفاَ در محل ستاد تبلیغاتی نامزدها
و محل سخنرانی ایـشان مـجاز اسـت. استفـاده از بـلنـدگو در خارج از محیط
سخنرانی و ستاد تبـلیغاتی ممنوع می باشد .
ماده ۴۹ ـ اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی موظف اند قبل از شروع اخذ رأی ،
هرگونه آگهی و آثار تبلیغاتی نامزدها را از محل شعب ثبت نام امحا نمایند و
تـرتیبی اتخاذ کنند که در طول ساعات رأی گیری نیز محل اخذ رأی عاری از
هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها باشد.
ماده ۵۰ ـ تشکیلات ستادهای تبلیغات انتخاباتی تنـها در مراکز بخشها ( اعم
از اینکه مرکز بخش ، شهر یا روسـتا بـاشد ) شهرها و شهرستانها مـجاز بـوده و
در شـهـرهای بـزرگ در هـر منطقه شـهرداری می توان یک محل به عنوان ستاد
تبلیغاتی دایر کرد . قبل از تشکیل ستاد لازم اسـت مـحل ستـاد و نـام مسـئول
آن به فرمانداری یا بخشداری اعلام گردد .
مـاده ۵۱ ـ نـامزدهـای نـمایندگی باید طرفداران خـود را بـه نحو مقتضی
توجیه نمایند تا از پاره کردن یا محو آثـار تبـلیغاتی سایر نامـزدها
خـودداری کننـد و برعلـیه دیگر نـامزدهای انتـخابـاتی به هیچ طریقی تبلیغ
ننمایند .
ماده ۵۲ ـ شهرداری ها می توانند با استفاده از امکانات محلی ، مکانهای
مناسبی را برای الصاق و یا ارائه آثار تبلیغاتی نامزدها تعیین نمایند .
ماده ۵۳ ـ فرمانداران و بخشداران موظف اند از طریق نیروی انتظامی ، شهرداری
و سایر مراجع محلی نسبت به امحای آثار تبلیغاتی که در محلهای ممنوع نصب
شده اند ، اقدام نمایند .
آئین نامه اجرایی قانون انتخابات شوراها
فصل پنجم : تبلیغات
ماده ۶۲- مدت فعالیت تبلیغات انتخاباتی برای کلیه نامزدها یکسان است و (۸)
روز قبل از روز اخذرأی آغاز می گردد و تا (۲۴) ساعت قبل از روز اخذرأی
ادامه خواهد داشت .
ماده ۶۳- در فعالیت های تبلیغاتی انتخاباتی ، انجام امور ذیل ممنوع است و مرتکبین تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند .
۱- نوشتن و یا اظهار مطالب خلاف واقع .
۲- دیوار نویسی ، راه اندازی کاروانهای تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار خارج از محل سخنرانی و یا ستاد تبلیغاتی انتخاباتی.
۳- اعلام نظر شخصیت ها در تأیید نامزدها با ذکر عنوان و مسئولیت آنان .
۴- استفاده از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد .
۵- فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری .
۶- استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه ها و ادارات ، شرکتهای دولتی و
مؤسسات وابسته به دولت و شهرداریها و شرکت ها و سازمانهای وابسته به آنها و
نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی ( به هر میزان ) استفاده می کنند و
همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مذکور .
۷- فعالیت تبلیغاتی مجریان و ناظران انتخابات برای نامزدهای انتخاباتی در قلمرو مسئولیت خود .
۸- الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی ،
تابلوی بیمارستانها ، تابلوی مدارس و سایر مؤسسات آموزشی و تابلوهای منصوبه
در معابر عمومی توسط بخش دولتی و وابسته به دولت و همچنین تأسیسات عمومی و
دولتی و صندوقهای پست ، باجه های تلفن ، پستهای برق و تلفن ، تابلوها و
املاک بخش خصوصی ( مگر با رضایت مالکان یا متصرفان ) و هرگونه تابلوی
راهنما ، مأمورین انتظامی در صورت مشاهده چنین مواردی متخلفان را جلب و به
منظور تعقیب قانونی به مقامات قضایی تحویل مینمایند . بخشداریها موظف اند
با استفاده از امکانات محلی نسبت به امحای چنین اوراقی اقدام نمایند.
۹- تبلیغ علیه نامزدها و هرگونه هتک حرمت و حیثیت آنان .
۱۰- پاره یا معدوم نمودن عکس و آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی در مدت و
زمان قانونی تبلیغات که در محلهای مجاز الصاق شده و یا نصب شده باشد .
۱۱- انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی تحت عنوان داوطلبی خارج از مهلت قانونی تبلیغات .
تبصره ۱- درجات تحصیلی و سوابق خدمات و فعالیتهای مورد ادعا در آثار
تبلیغاتی باید مستند به مدارکی باشد که در صورت نیاز هیأت اجرایی ، ارایه
آنها امکان پذیر باشد .
تبصره ۲- استفاده از امکانات تبلیغی مؤسساتی که به نحوی از بودجه عمومی
استفاده می کنند ولی با رعایت ضوابط و انعقاد قرارداد و اخذ وجه از اشخاص
حقیقی و حقوقی برای آنها کارهای تبلیغاتی انجام میدهند ( مثل نشریات وابسته
به دولت ) ، در تبلیغات انتخاباتی بلامانع است .
تبصره ۳- استفاده از اماکن دولتی و عمومی مشروط به اخذ مجوز از مقامات ذی
صلاح و پرداخت هزینه برابر برای تمامی نامزدها و طرفداران آنان بلامانع است
.
تبصره ۴ – بخشداری ها می توانند با استفاده از امکانات محلی ، محل های
مناسبی اعم از ثابت یا سیار برای الصاق یا ارائه آثار تبلیغاتی نامزدها
تعیین نمایند و در صورت لزوم هزینه لازم را از آنان اخذ کنند .
تبصره ۵- استفاده از هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنان اعم از
کاغذی ، پارچه ای ، مقوایی ، فلزی و یا هر جنس دیگر با ابعاد بیشتر۷۰ ×۱۰۰
سانتی متر ممنوع است .
تبصره ۶- شرکت پست در چارچوب اساسنامه خود فقط می تواند در امر توزیع آثار تبلیغاتی نامزدها اقدام نماید .
ماده ۶۴- مطبوعات و نشریات حق ندارند آگهی یا مطالبی علیه نامزدهای
انتخاباتی درج نمایند و یا مطلبی بنویسند که دال بر انصراف گروه یا اشخاصی
از نامزدهای معین باشد ، در این صورت نامزدها حق دارند پاسخ خود را به
نشریه مزبور بدهند و آن نشریه طبق قانون مطبوعات مکلف به چاپ فوری آن در
مهلت مجاز تبلیغات می باشد .
تبصره – مطبوعات و نشریات در انتشار هرگونه مطلب درخصوص نامزدها مکلفند به
نحوی اقدام نمایند که فرصت پاسخگویی برای نامزد در مهلت مجاز تبلیغاتی
فراهم باشد .
ماده ۶۵- انتشار اعلام نظر شخصیت ها ( بدون ذکر عنوان مسئولیت آنان ) ،
مجامع ، احزاب و گروههای مجاز ، در تأیید نامزد انتخاباتی باید مستند به
مدرک کتبی و امضا شده مربوط به تأیید و حمایت باشد و در صورت درخواست هیأت
اجرایی ، نامزد انتخاباتی مکلف به ارایه این مستندات و مدارک باشد .
ماده ۶۶- همزمان با آغاز کار ستاد تبلیغات انتخاباتی نامزدها، نشانی و محل
ستاد و نام مسئول آن کتباً و با امضای نامزد انتخاباتی مربوط ، به آگاهی
هیأت اجرایی حوزه انتخابیه برسد .
تبصره – ستاد تبلیغات انتخاباتی ، مرکزی است که فعالیت های تبلیغاتی
نامزدها و طرفداران آنان مندرج در مواد فصل پنجم این آیین نامه در آن
ساماندهی و انجام پذیرد . هر داوطلب تنها می تواند یک ستاد تبلیغاتی دایر
نماید .
ماده ۶۷- هرگونه عکس و آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی که در محل شعبه
ثبت نام و اخذرأی وجود دارد باید قبل از اخذرأی ، توسط اعضای شعبه امحا شود
.
آئین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر
فصل پنجم : تبلیغات
ماده ۶۱- مدت فعالیت تبلیغات انتخاباتی برای کلیه نامزدها یکسان است و (۸)
روز قبل از روز اخذرأی آغاز می گردد و تا (۲۴) ساعت قبل از روز اخذرأی
ادامه خواهد داشت .
ماده ۶۲- در فعالیت های تبلیغات انتخاباتی ، انجام امور ذیل ممنوع است و مرتکبین تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند .
۱- نوشتن و یا اظهار مطالب خلاف واقع .
۲- دیوار نویسی ، راه اندازی کاروانهای تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار خارج از محل سخنرانی و یا ستاد تبلیغاتی انتخاباتی.
۳- اعلام نظر شخصیت ها در تأیید نامزدها با ذکر عنوان و مسئولیت آنان .
۴- استفاده از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد .
۵- فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری .
۶- استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه ها ، ادارات ، شرکتهای دولتی و
مؤسسات وابسته به دولت و شهرداریها و شرکتها و سازمانهای وابسته به آنها و
نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی ( به هر میزان ) استفاده می کنند و
همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور .
۷- فعالیت تبلیغاتی مجریان و ناظران انتخابات برای نامزدهای انتخاباتی در قلمرو جغرافیایی مسئولیت خود.
۸- الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی ،
تابلوی بیمارستان ، تابلوی مدارس و سایر مؤسسات آموزشی و تابلوهای منصوبه
در معابر عمومی توسط بخش دولتی و وابسته به دولت و همچنین تأسیسات دولتی و
صندوقهای پست ، باجه های تلفن ، پست های برق و تلفن ، تابلوها و املاک بخش
خصوصی ( مگر با رضایت مالکان یا متصرفان ) و هرگونه تابلوی راهنما ،
مأمورین انتظامی در صورت مشاهده چنین مواردی متخلفان را جلب و بمنظور تعقیب
قانونی به مقامات قضایی تحویل مینمایند. شهرداریها موظف اند با استفاده از
امکانات نسبت به امحاء چنین اوراقی اقدام نمایند .
۹- تبلیغ علیه نامزدها و هرگونه هتک حرمت و حیثیت آنان .
۱۰- پاره یا معدوم نمودن عکس و آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی در مدت و
زمان قانونی تبلیغات که در محلهای مجاز الصاق شده و یا نصب شده باشد .
۱۱- انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی تحت عنوان داوطلبی خارج از مهلت قانونی تبلیغات .
تبصره ۱ – درجات تحصیلی و سوابق خدمات و فعالیتهای مورد ادعا در آثار
تبلیغاتی باید مستند به مدارکی باشد که در صورت نیاز هیأت اجرایی ، ارائه
آنها امکان پذیر باشد .
تبصره ۲- شهرداریها می توانند با استفاده از امکانات محلی ، محل های مناسبی
را برای الصاق و یا ارائه آثار تبلیغاتی نامزدها تعیین نمایند .
تبصره ۳- استفاده از امکانات تبلیغی مؤسساتی که به نحوی از بودجه عمومی
استفاده می کنند ولی با رعایت ضوابط و انعقاد قرارداد و اخذ وجه از اشخاص
حقیقی و حقوقی برای آنها کارهای تبلیغاتی انجام میدهند ( مثل نشریات وابسته
به دولت ) ، در تبلیغات انتخاباتی بلامانع است .
تبصره ۴- استفاده از اماکن دولتی و عمومی مشروط به اخذ مجوز از مقامات
ذیصلاح و پرداخت هزینه برابر برای تمامی نامزدها و طرفداران آنها بلامانع
است .
تبصره ۵- استفاده از هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنان اعم از
کاغذی ، پارچه ای ، مقوایی ، فلزی و یا هر جنس دیگر با ابعاد بیشتر از ۷۰ ×
۱۰۰ سانتی متر ممنوع است .
تبصره ۶- شرکت پست در چارچوب اساسنامه خود میتواند در امر توزیع آثارتبلیغاتی نامزدها اقدام نماید .
ماده ۶۳- مطبوعات و نشریات حق ندارند آگهی یا مطالبی علیه نامزدهای
انتخاباتی درج نمایند و یا مطلبی بنویسند که دال بر انصراف گروه یا اشخاصی
از نامزدهای معین باشد ،در این صورت نامزدها حق دارند پاسخ خود را به نشریه
مزبور بدهند و آن نشریه طبق قانون مطبوعات مکلف به چاپ فوری آن درمهلت
مجاز تبلیغات می باشد .
تبصره – مطبوعات و نشریات درانتشار هر گونه مطلب در خصوص نامزدها مکلفند به
نحوی اقدام نمایند که فرصت پاسخگوئی برای نامزد درمهلت مجاز تبلیغاتی
فراهم باشد.
ماده ۶۴- انتشار اعلام نظر شخصیت ها ( بدون ذکر عنوان و مسئولیت آنان )،
مجامع ، احزاب و گروههای مجاز ، در تأیید نامزد انتخاباتی باید مستند به
مدرک کتبی و امضا شده مربوط به تأیید و حمایت باشد و نامزد انتخاباتی در
صورتی که بخواهد از تأیید مراجع یاد شده در صدر این نامه استفاده نماید
باید مستندات و مدارک آن را ارایه کند .
ماده ۶۵- همزمان با آغاز کار ستاد تبلیغات انتخاباتی نامزدها ، نشانی و محل
ستاد و نام مسئول آن باید کتباً و با امضای نامزد انتخاباتی مربوط ، به
آگاهی هیأت اجرایی حوزه انتخابیه برسد .
تبصره – ستاد تبلیغات انتخابات، مرکزی است که فعالیت های تبلیغاتی نامزدها و
طرفداران آنها مندرج در مواد فصل پنجم این آیین نامه در آن ساماندهی
وانجام می پذیرد و هر داوطلب تنها می تواند درهر منطقه شهرداری یک ستاد
تبلیغاتی دایر نماید.
ماده ۶۶- هرگونه عکس و آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی که در محل شعبه
ثبت نام واخذرأی وجود دارد باید قبل از اخذرأی ، توسط اعضای شعبه امحا شود .
http://mohiti.com/%D9%82%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%86-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%B1%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3/